Pintura nesesse est, vivre non...

De har vel pussa opp stova når de har fått nye høgtalarar (eller inngått andre kompromiss), og d

• Malte du stova i "vanilje"?

Stemmer: 0 0.0%
  • malte du stova i "Cafe Latte" (same som #1, men anna namn på fargen)?

• Malte i ein eller annan kvit farge

• Malte i annan farge.

• Kjøpte ny sofa eller andre sittereiskap?

• Kjøpte nye møblar elles.

• Kjøpte nytt golvteppe.

• La parkett

• Vi har ordna oss med stort husvære. Flykta frå stova, og lagde eige furterom, der kompromiss ikkje e

• Andre kompromiss er inngått

• Eg er 1 sjel & 1 skjorte.

• Totalt antall stemmer
    0

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Antall liker
1.485
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
Har sånn surre rundt anlegg på stua, Harman Kardon reciever og satelitt, sub pakke. Brukes stort sett til film/tv bruk og har mange drifts timer her i huset til glede for hele familien.

Hadde normale gulvstående, klassisk senter og stativhøytalere bak før, men kona syntes det ble bedre met sub/sat, lyden i hjemmekinoen ble faktisk bedre med sub sat så det fungerer flott.

God sofa med plass til hele familien + evt. gjester er nødvendig selvsagt.

På kjøkkenet har vi et JVC kompakt anlegg, konas gamle hybelanlegg, men høytalerne er byttet ut med Epos m5i plassert på kjøkkenskap.

Kompromisset ligger nok på et eget lite "lytterom" på ei lita loft stue oppe i andre etasje, der jeg har selve anlegget mitt og styrer stort sett fritt der inne.

Vi har avdelt det som er loftstua i et såkalt "ungbo hus" med lettvegg (eller de som bygde huset) slik at vi har vårt soverom på ene halvdelen...

Ser jo selvsagt potensiale/mulighet etterhvert når barna blir store til å fjerne den lettveggen og få til ei stor loftstue, stort lytterom etterhvert.
Blir nok først da jeg får et lytterom som fysisk er stort nok til å få ut alt potensialet som er i anlegget.
Men det er en plan og kona er litt på glid sånn en gang i fremtiden :)

RBN

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.05.2007
Antall liker
1.603
Har trukket meg stille og rolig inn i egen krybbe. ;D

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.997
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Valgte siste alternativ-
Jeg flyttet fra eget furterom i kjeller til å ha anlegget i en 40m² stor stue - bare for meg selv.
Funker det også ;)
Har noen planer for enkle akustiske tiltak, som foreks demping i tak og bassfelle(r). Innhenter ekspertise til dette.
Selv om jeg er alene, er planen at det skal være mulig å ta imot besøk, uten at folk rygger ut igjen ved synet av diverse remedier strødd rundt omkring. Har da ikke planer om å være ungkar resten av livet....

Er også i innspurten på gledesrommet i sokkeletasjen-
Dette rommet er dedikert vinylplatene og dertil egnet utstyr for avspilling og pleie.
Ja, og så litt øving i dirigering og trompetspill.....

Elektron

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.07.2007
Antall liker
120
Sted
Bergen
Jeg var så heldig at kona var i ferd med å kjøpe seg en kostbar violin samtidig som jeg kom dragende med høytalerbeistene. Min jobb var derfor å støtte helhjertet og entusiastisk opp om hennes prosjekt :)

mvh Elektron

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Antall liker
160
Mine høyttalere gjorde så lite av seg, at jeg slapp å male..

leik

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.10.2008
Antall liker
57
Sted
stavanger
Torget vurderinger
1
Mine nye høyttalere var såpass gammeldagse at jeg malte rosa...

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.156
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Audiophile-Arve skrev:
I tillegg til at stova har fått oppgradering samstundes med at nye høgtalarar flytta inn, er det også vurdert ny symaskin.
Din bedre halvdel kan jo sy nye trekk til Martin Logan med rosemalingmotiv for eksempel. Da vil den jo ha betalt seg inn litt.

Topp Bunn