Vidar P
Æresmedlem
Alle elsket Pioneers plasmaer, men "ingen" kjøpte de. Slikt blir det blodrøde tall av.
Mvh Vidar P
Mvh Vidar P
Vidar P skrev:Alle elsket Pioneers plasmaer, men "ingen" kjøpte de. Slikt blir det blodrøde tall av.
Mvh Vidar P
Allerede begynt. Tror forhandlerne fikk et forvarsel. Soundgarden hadde 50" Full-HD 9. generasjons ute til 22.000 nylig.Karma skrev:Kan vi nå snart forvente et gedigent billigsalg (opphørssalg) av Pioneers sluttlager av plasmaskjermer? "Få det ut og bli ferdig med det"?
Det er jo ikke så viktig å holde oppe prisen på en død hest?
Hmm..de mest ambisiøse CD spillerne fra Sony kom i 1999/2000 med SCD-1 og 777ES. Disse spilte også SACD.monitor skrev:Det samme skjedde på lydsiden i 1993 da Sony sluttet å lage High-end cd-spillere, fordi de ikke solgte nok.
De slutter å produsere denne type TV'er i dette kvalitetssjiktet fordi de taper penger på hver produserte Tv. Det kan neppe redde konsernet å fortsette å lage produkter de ikke tjener penger på. Alternativet er å lage produkter som i større grad er lagd for å nå ned til et gitt prispunkt og ikke opp til en gitt standard, men der er jo Sony, Panasonic og Samsung så mye bedre i utgangspunktet, fordi de har større volumer.Den som kjøper opp Pioneer sin teknologi vil få et forsprang ifht. konkurentene, men jeg mener at Pioneer har valgt feil løsning på sine økonomiske problemer: De burde ikke slutte å produsere verdens beste tv-er; det kan føre til fullstendig kollaps for konsernet, og det ville være en tragedie for alle som elsker lyd og bilde!
Gago skrev:litt synd, men samtidig forståelig.
de har jo ikke utviklet seg designmessig de siste årene, og tviholder på den avlegse pianolakkramma som de fleste begynner å bli mektig lei av.
dessuten er jo plasma forbikjørt av lcd, de nye lcd'ene til sony tar jo kvelertak på plasma-konkurrenter i alle priskategorier.
Jeg har ikke brydd meg om å kjøpe flat tv ennå, men etter å ha hatt 2008 modell Toshiba LCD i 7-8000 kr på hybelen , å jeg si at det er dritdårlig i forhold til min 12 år gamle 32" 4:3 Philips Blackline.bjornh skrev:Da er det et faktum: Pioneer legger ned sin produksjon av flatskjermer innen 2010. Det vil vel i praksis si at skal du ha en Pioneer plasma, så kjøp den nå hvis du kan. Ikke bare taper Pioneer penger på TV-produksjon, produksjonen av bilnavigasjon og bilstereo går også med underskudd.
Det er dårlige nyheter for oss entusiaster, men det er langt verre for de 10 000 som nå mister jobbene sine.
http://www.na24.no/article2538206.ece
http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/7885175.stm
Anbefaler å gå for det man i kjøpsøyeblikket synes er litt for stort. Det er en tilvenningssak, og større er bedre i mine øyne (men selvfølgelig innenfor visse rammer). 50" burde gå veldig bra. Kjøpte selv en 42" Pioneer for to år siden. Det virket stort den gang. Hadde virkelig ikke hatt noe imot 50" nå.Sleiven skrev:Jeg har ikke brydd meg om å kjøpe flat tv ennå, men etter å ha hatt LCD i 7-8000 kr på hybelen , å jeg si at det er dritdårlig i forhold til min 12 år gamle 32" 4:3 Philips Blackline.bjornh skrev:Da er det et faktum: Pioneer legger ned sin produksjon av flatskjermer innen 2010. Det vil vel i praksis si at skal du ha en Pioneer plasma, så kjøp den nå hvis du kan. Ikke bare taper Pioneer penger på TV-produksjon, produksjonen av bilnavigasjon og bilstereo går også med underskudd.
Det er dårlige nyheter for oss entusiaster, men det er langt verre for de 10 000 som nå mister jobbene sine.
http://www.na24.no/article2538206.ece
http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/7885175.stm
Men nå lurer jeg på om jeg må kjøpe Pioneer 50" plasma NÅ mens det ennå finnes, og før CRT'en går dukken? Seriøst ment!! Kona vil ha flatskjerm men synes 50" blir for dominerende (vi vil få knappe ca 3,746 m titteavstand med flatskjerm). Hva sier forståsegpåerne?
Sleiven
42" er for lite på den avstanden. Har en kamerat som har den avstanden og spurte meg i råd om kjøp i høst. Jeg anbefalte 46", men konen ville ikke ha større enn 42". Det ble 42" og to uker etter sa damen at de godt kunne ha kjøpt litt større.... Veldig typisk. Til og begynne med synes man det er stort og så blir man vant med størrelsen og angrer at man ikke kjøpte større.Sleiven skrev:Jeg har ikke brydd meg om å kjøpe flat tv ennå, men etter å ha hatt 2008 modell Toshiba LCD i 7-8000 kr på hybelen , å jeg si at det er dritdårlig i forhold til min 12 år gamle 32" 4:3 Philips Blackline.
Men nå lurer jeg på om jeg må kjøpe Pioneer 50" plasma NÅ mens det ennå finnes, og før CRT'en går dukken? Seriøst ment!! Kona vil ha flatskjerm men synes 50" blir for dominerende (vi vil få knappe ca 3,746 m titteavstand med flatskjerm). Hva sier forståsegpåerne?
Er det som noen indikerte at Panasonic er en like god arvtager etter Pioneer??
Om TV'en koster 10 eller 20 k betyr ingenting. Bildet betyr mest for meg..
Hvis en 50" Pioneer blir for stor i stue nede, så passer den bra i loftstuen. Men der er det mye lys med sydvestvendte store vinduer.Er det et så stort problem som jeg har lest om ang plasma??
Sleiven
Vet ikke hvor mye bedre den er rent bildemessig, men den har flyttet mye av elektronikken i en separat boks - noe som er en fordel hvis man skal ha den på veggen.orso skrev:Det er jo helst Pioneer KRP-500A man skulle ha kjøpt. Den er bedre enn 5090 og er verdens beste flatskjerm pr. dags dato, men koster også mer.
http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfoVnet.aspx?plid=120468
Den er bedre bildemessig på alle punkter også. Ellers hadde jeg ikke nevnt det.soundscape skrev:Vet ikke hvor mye bedre den er rent bildemessig, men den har flyttet mye av elektronikken i en separat boks - noe som er en fordel hvis man skal ha den på veggen.orso skrev:Det er jo helst Pioneer KRP-500A man skulle ha kjøpt. Den er bedre enn 5090 og er verdens beste flatskjerm pr. dags dato, men koster også mer.
http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfoVnet.aspx?plid=120468
Fås dessuten i hvitt og beige, hvis man er lei av de sorte rammene. Er faktisk griselekker i hvitt.
Det er en av tingene som gjør (i alle fall gjorde) Panasonic sine plasmaskjermer gode, fabrikkinstillingene var faktisk ganske spot on.vredensgnag skrev:Den som ikke ser forskjell på CRT og en god plasma fra Pioneer kan umulig ha stilt inn signal og oppskaleringen riktig?
Også viktig at man har rett innstilling i forhold til composite eller component signal, og RGB ut fra enheten man oppskalerer fra og RGB-component detection i skjermen signalet skal til.
Det er ganske mange som sitter og ser på flatskjermer med elendige bilder, uten å være klar over at alt som skal til er et enkelt valg i settings på kabelboks, eller source input på skjermen, og så har de et utrolig glassklart bilde som får CRT-bildet til å se hysterisk dårlig ut i sammenligning.
Enkelte skjermer analyserer signalet, og stiller seg riktig inn i forhold. Men selv da er det viktig å sende riktig signal UT fra kabelboks, o.l. På min Get-boks må jeg manuelt velge rett skjermformat (16:9) og velge RGB UT i stedet for PAL. Endelig noe innen A/V som er natt og dag!nb skrev:Det er en av tingene som gjør (i alle fall gjorde) Panasonic sine plasmaskjermer gode, fabrikkinstillingene var faktisk ganske spot on.vredensgnag skrev:Den som ikke ser forskjell på CRT og en god plasma fra Pioneer kan umulig ha stilt inn signal og oppskaleringen riktig?
Også viktig at man har rett innstilling i forhold til composite eller component signal, og RGB ut fra enheten man oppskalerer fra og RGB-component detection i skjermen signalet skal til.
Det er ganske mange som sitter og ser på flatskjermer med elendige bilder, uten å være klar over at alt som skal til er et enkelt valg i settings på kabelboks, eller source input på skjermen, og så har de et utrolig glassklart bilde som får CRT-bildet til å se hysterisk dårlig ut i sammenligning.