Pioneer PLX 1000

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.238
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Spiller flott og dynamisk sammen med Nagaoka MP-150 og Schiit Mani m/ ekstern psu. Vis vedlegget 456573
    Ser du har hatt endel forskjellige riaaer,det må jo være en nedtur fra jasmine til Schiit. Grunn til jeg spør at jeg skal oppgradere fra Dali riia til noe bedre og har tenkt litt på ASR eller jasmine, men det kan jo være endel andre også, kom gjerne med forslag.
    Få ut finger’n og kjøp ECP-2 på Torget før den forsvinner! :)
    Hvordan er den i forhold til ASR og Jasmine?
    Jeg har ikke hørt Jasmine, og bare minimalt på ASR, men magefølelsen min hadde valgt EC. :) Den har fått flotte testomtaler, er veldig fleksibel og har plenty med gain og headroom. Gedigen og flott er den også, og har balansert utgang.
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.560
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Jasmine var en veldig god Riaa, men den har blitt veldig mye dyrere enn da jeg selv hadde den. Og da er det andre som er minst like gode nå. ASR MiniBasis mk3 ble jeg aldri veldig imponert av da jeg hadde den på test hjemme, men mange liker den godt. Schiit Mani med en god MM som Nagaoka MP-150 er noe av det som har gitt meg mest spilleglede, faktisk. Den er smart bygget, og bygget i USA med kvalitetskomponenter. Jeg byttet ut den billige veggvorta med en dedikert Swagman PSU. Schiit Mani spiller så overraskende godt med moving magnet at flere burde høre en slik kombo. Dersom MC (over 10k) er tingen så ville jeg heller bygget på med en Rothwell MCL Step up.

    Skal man kjøre balansert drift og skal satse på litt dyrere MC, så kan jeg varmt anbefale Electrocompaniet ECP som nå ligger ute for salg:) Kvalitet.
     

    forsell

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.450
    Antall liker
    594
    Spiller flott og dynamisk sammen med Nagaoka MP-150 og Schiit Mani m/ ekstern psu. Vis vedlegget 456573
    Ser du har hatt endel forskjellige riaaer,det må jo være en nedtur fra jasmine til Schiit. Grunn til jeg spør at jeg skal oppgradere fra Dali riia til noe bedre og har tenkt litt på ASR eller jasmine, men det kan jo være endel andre også, kom gjerne med forslag.
    Få ut finger’n og kjøp ECP-2 på Torget før den forsvinner! :)
    Hvordan er den i forhold til ASR og Jasmine?
    Jeg tror ikke det er mange her inne som har testet alle tre riia, men jeg synes Jasmine er noe bedre enn ASR, men ECP-2 har jeg dessverre ikke hørt. Men er sikkert en bra riia det også.
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.888
    Antall liker
    670
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Jasmine var en veldig god Riaa, men den har blitt veldig mye dyrere enn da jeg selv hadde den. Og da er det andre som er minst like gode nå. ASR MiniBasis mk3 ble jeg aldri veldig imponert av da jeg hadde den på test hjemme, men mange liker den godt. Schiit Mani med en god MM som Nagaoka MP-150 er noe av det som har gitt meg mest spilleglede, faktisk. Den er smart bygget, og bygget i USA med kvalitetskomponenter. Jeg byttet ut den billige veggvorta med en dedikert Swagman PSU. Schiit Mani spiller så overraskende godt med moving magnet at flere burde høre en slik kombo. Dersom MC (over 10k) er tingen så ville jeg heller bygget på med en Rothwell MCL Step up.

    Skal man kjøre balansert drift og skal satse på litt dyrere MC, så kan jeg varmt anbefale Electrocompaniet ECP som nå ligger ute for salg:) Kvalitet.
    Jeg kan klare meg med en mm riaa foreløpig,men jeg vil ha en med litt mere gain enn 40 db.
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.560
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Nå kan Schiit Mani gå høyere en 40 gain men foreslår at du tar det et annet sted enn her i tråden som kun omhandler Pioneer PLX-1000.
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.888
    Antall liker
    670
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Nå kan Schiit Mani gå høyere en 40 gain men foreslår at du tar det et annet sted enn her i tråden som kun omhandler Pioneer PLX-1000.
    Er klar over at den kan ha litt høyere gain enn 40 db,men hvor mye bedre er den enn Dalien er den?, vet at du har hatt atskillig dyrere riaa.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.238
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.888
    Antall liker
    670
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Nårjeg først skal ha en ny riaa,vil jeg ha en som er betydelig bedre enn Dali.For den er ikke dårlig.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.238
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Nårjeg først skal ha en ny riaa,vil jeg ha en som er betydelig bedre enn Dali.For den er ikke dårlig.
    Nei, nettopp. IMO er det bare tøys å kjøpe en innstegsmodell når du har en god riaa fra før. Null fleksibilitet på lastimpedansen heller, ser det ut som Schiit Mani har. Greit for MM, men ikke for MC.
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.888
    Antall liker
    670
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Nå kan Schiit Mani gå høyere en 40 gain men foreslår at du tar det et annet sted enn her i tråden som kun omhandler Pioneer PLX-1000.
    Det var for og stille deg er spørsmål,og den skulle brukes til Pioneer PLX og da trudde jeg det var relevant.
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.560
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Egentlig ikke så relevant. Riaa er relevant ift pickup først og fremst og ikke platespiller. Og dersom et medlem i ettertid ønsker å lese seg opp på PLX-1000, men må pløye side opp og ned om riaa så sklir vel tråden ut. Men sånn er det jo med de fleste trådene her inne, og noe moderering til å holde seg til on topic eksisterer knapt på dette forumet, dessverre. Så det var kun i god mening at jeg oppfordret til at tråden handler om PLX-1000.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.352
    Torget vurderinger
    1
    Mediakjendis: Jasmine sliter med å komme opp der, ASR er ett av de sikreste High-End-kjøpene du gjør innen vinylsektoren for tida.. ved hve eneste krone du må ut med. Så raffinert at det er en fryd.
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.888
    Antall liker
    670
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Mediakjendis: Jasmine sliter med å komme opp der, ASR er ett av de sikreste High-End-kjøpene du gjør innen vinylsektoren for tida.. ved hve eneste krone du må ut med. Så raffinert at det er en fryd.
    Har også hørt mye godord om Ifi phono2,hvordan klarer den seg mot ASR og Jasmine?
     

    forsell

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.450
    Antall liker
    594
    Mediakjendis: Jasmine sliter med å komme opp der, ASR er ett av de sikreste High-End-kjøpene du gjør innen vinylsektoren for tida.. ved hve eneste krone du må ut med. Så raffinert at det er en fryd.
    Du har hørt alle ria fra Jasmine?
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.352
    Torget vurderinger
    1
    Forsell: Det holder med å ha opplevd ringing i hovedkortet på EN kinesisk RIAA. Liker dem ikke..
    Mediakjendis: iFi har ikke norsk importør lenger. Men kan du få tak i en fra UK, vil den nok legge seg sånn høvelig oppunder Rega Fono MC..
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.648
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Forsell: Det holder med å ha opplevd ringing i hovedkortet på EN kinesisk RIAA. Liker dem ikke..
    Mediakjendis: iFi har ikke norsk importør lenger. Men kan du få tak i en fra UK, vil den nok legge seg sånn høvelig oppunder Rega Fono MC..
    Da er det jo logisk å kunne uttale seg bastant om merke generelt! Du må roe ned på alle rådene dine når det faktisk er åpenbart at du kun har hørt en brøkdel av det du uttaler deg Om!
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.238
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Forsell: Det holder med å ha opplevd ringing i hovedkortet på EN kinesisk RIAA. Liker dem ikke..
    Mediakjendis: iFi har ikke norsk importør lenger. Men kan du få tak i en fra UK, vil den nok legge seg sånn høvelig oppunder Rega Fono MC..
    «Ringing i hovedkortet»?
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Forsell: Det holder med å ha opplevd ringing i hovedkortet på EN kinesisk RIAA. Liker dem ikke..
    Mediakjendis: iFi har ikke norsk importør lenger. Men kan du få tak i en fra UK, vil den nok legge seg sånn høvelig oppunder Rega Fono MC..
    IFI selges av audioaktøren. Jeg har en iphono2 og er ekstremt fornøyd med denne.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.352
    Torget vurderinger
    1
    T-1: Jeg har det...det trenger du ikke uroe deg om.
    Zero: Sist jeg sjekka med Aktøren skulle de ta ut iFi fra sortimentet. Fikk du kjøpt en iPhono 2 på ryddesalget for et år sia..??
     
    L

    larkus!

    Gjest
    På min Jasmine LP2.5DU er det ringing i hivedkortet. Dersom en banker på chassiset med godt pådrag på volumet i mc modus, så høres det en syngende lyd fra høyttalerene. Demping av printkortet med bluetack kurerer fenomenet. Jeg mener at jeg skrev noe omd et i Jasminetråden
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.888
    Antall liker
    670
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Forsell: Det holder med å ha opplevd ringing i hovedkortet på EN kinesisk RIAA. Liker dem ikke..
    Mediakjendis: iFi har ikke norsk importør lenger. Men kan du få tak i en fra UK, vil den nok legge seg sånn høvelig oppunder Rega Fono MC..
    Den har norsk importør,Audioaktøren.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.238
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    På min Jasmine LP2.5DU er det ringing i hivedkortet. Dersom en banker på chassiset med godt pådrag på volumet i mc modus, så høres det en syngende lyd fra høyttalerene. Demping av printkortet med bluetack kurerer fenomenet. Jeg mener at jeg skrev noe omd et i Jasminetråden
    Vet ikke hva som skaper ringingen, men det høres ikke sannsynlig ut at det er selve kretskortet. Heller at det vibrerer og får en mikrofonisk komponent til å lage lyd e.l.
     
    Sist redigert:

    forsell

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.450
    Antall liker
    594
    Forsell: Det holder med å ha opplevd ringing i hovedkortet på EN kinesisk RIAA. Liker dem ikke..
    Mediakjendis: iFi har ikke norsk importør lenger. Men kan du få tak i en fra UK, vil den nok legge seg sånn høvelig oppunder Rega Fono MC..
    Godt ikke det er standard med alle Jasmine riia da. Så hvis man har opplevd en feil på ett produkt for eksempel en Rega platespiller spiler så er dermed alle produktene dårlige?
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.352
    Torget vurderinger
    1
    Forsell: Selvfølgelig ikke. Det kan skje alle merker. Men når det samme kinesiske merket BÅDE har relativt hyppig forekommende feil av samme alvorlige type over lenger tid, samt også ikke presenterer musikk på en måte jeg mener står i forhold til både pris og tilgjengelighet på - i mine ører- bedre konkurrenter, blinker varsellampene. Jeg har sagt det før: Kina er i samme lærefase mht Hi-Fi nå som Japan var på 70-tallet. UK og Europa er ferdige med den for lengst. Alt passer ikke alle..Og jeg setter stor pris på at Kina i det hele tatt ER i det norske markedet. Har tilogmed enkelte kinesiske favoritter. Som Cayin..Jeg er dog IKKE særlig begeistret for all den gråimporten via nett som foregår fra Kina til Norge. Av bla forsterkere, kilder.. Såpass kan jeg vel si. Med det er jeg ferdig med problemstillingen.

    Mediakjendis: Da får du kanskje dobbelsjekke med Horten...Det kan være jeg misforsto dem..
     
    Sist redigert:
    L

    larkus!

    Gjest
    Du overdramatiserer voldsomt, auditor! På tross av "syngingen" i printkortet, så låter Jasmine LP2.5DU fortreffelig. Jeg har ikke sett noen negativ omtale av den noe sted.
    Bortsett fra i denne tråden, som egentlig handler om Pioneer PLX1000.........
     

    Sst

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2015
    Innlegg
    692
    Antall liker
    471
    Passer achromat 1200 til plx1000?
    Passer utmerket. Du må bare passe på at du kjøper den som heter achromat 1200. Den er laget for SL-1200 og de mange lignede spillerne som har en liten kant på platetallerkenen.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.352
    Torget vurderinger
    1
    Larkus!: Det gjør jeg da ikke?? Jeg er fullt klar over trådens topic. Og holder meg også der. Det skal dog være lov å svare på HVORFOR enkelte merker ikke passer en, hvis man blir dertil utfordret. . Det er de forskjellige preferansene man har utvalg til. Jeg håper du ellers er fornøyd med kineseren- det er tross alt gråimporten som ødelegger mest for de kinesiske merkene som stort sett med rette HAR seriøs norsk/europeisk import. Som Cayin og Hanss...Jeg foretrekker dog at det er musikken, ikke elektronikken som har et "syngende" budskap. Dvs at begges produksjon skal og må være i orden- i alle ledd. Og det du opplever kan jo brukes positivt også- til å lære hvor skadelige vibrasjoner og feedback er for totalopplevelsen, samt hva som skal og må gjøres for å knekke problemet. La oss bare håpe Jasmine en gang gjør som Rega: Isolerer, eliminerer problemet og kommer med ei oppgradering som hindrer lignende i fremtiden. Sånne mekaniske svakheter skal ikke forekomme.
     
    Sist redigert:

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.888
    Antall liker
    670
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Hvilken platevekt passer til plx? kjøpte en hos Elektronisk Bureau,og den passet ikke. Fikk den ikke ned på spindelen.
     

    HeyHo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Innlegg
    1.565
    Antall liker
    3.099
    Torget vurderinger
    2
    Du finner de på ebay
     

    Unisas

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.07.2016
    Innlegg
    128
    Antall liker
    37
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Noen som vet om det er mulig å montere en annen arm på denne ala Technics? F.eks armbase for en moderne Rega arm?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn