mediakjendis
Hi-Fi freak
Trenger ny pickup til min Pioneer.Tenkte og bruke ca 5000.Spiller ikke så ofte plater.Kom gjerne med forslag på både mm og MC.Tenkte litt på Denon 103r,men de er jeg ikke sikker på passer armen.
Tror 103r passer godt til din armTrenger ny pickup til min Pioneer.Tenkte og bruke ca 5000.Spiller ikke så ofte plater.Kom gjerne med forslag på både mm og MC.Tenkte litt på Denon 103r,men de er jeg ikke sikker på passer armen.
Armen er vel på 12 gram og du mener103 ikke blir for tung?Tror 103r passer godt til din arm
mvh
Nei tror nok ikke det Har prøvd 103r i lignende armer med godt resultatArmen er vel på 12 gram og du mener103 ikke blir for tung?
Jeg høre andre si Denon har veldig god bass,men ikke så veldig god oppover.Det jeg savner mest på min pu.Glanz.mi.er litt svak i bass området.Hvordan er Hana i bassen sammenliknet med Denon?Eg har begge to, og liker begge, men bruker mest ein Hana SL (som er nokså lik EL i lyden, bare enda litt betre).
Hos meg fungerer 103R veldig bra på gamle jazzplater, medan Hana er litt meir allround viss det gjer noko meining.
Sikkert en fin pu.Men jeg har lyst til og prøve en mc.Det har jeg aldri hatt før.Heller litt mot Hana .el.Men ikke bestem meg ennå.Jeg undersøkte litt på nettet da jeg i sommer skulle ha ny PU til min Technics SL-1200 MK2. Etter vurdering av ulike alternativer endte jeg opp med en Audio-Technica VM740ML. Hadde egentlig sett for meg noe betraktelig dyrere og var også innstilt på det, men etter dialog direkte med Audio-Technica ble det denne. Angrer absolutt ikke, er kjempefornøyd. Meget god PU.
Kan forøvrig nevne at jeg ganske tidlig gikk bort fra Denon 103 da jeg leste flere steder at Technics-armen ikke passet så godt til den.
Siden din spiller er temmelig lik Technics SL-1200, tenkte jeg i alle fall å nevne det for deg. Lykke til uansett
Ok, tenkte som sagt bare jeg skulle nevne det. Jeg var i utgangspunktet også ute etter MC, men valgte til slutt av ulike grunner å droppe det denne gangen.Sikkert en fin pu.Men jeg har lyst til og prøve en mc.Det har jeg aldri hatt før.Heller litt mot Hana .el.Men ikke bestem meg ennå.
Jeg hadde i utgangspunktet ikke tenkt mere enn 5000 da jeg ikke spiller vinyl så ofte.Ok, tenkte som sagt bare jeg skulle nevne det. Jeg var i utgangspunktet også ute etter MC, men valgte til slutt av ulike grunner å droppe det denne gangen.
Kan ellers opplyse at folkene hos Audio-Technica anbefalte AT33PTG/2 hvis man skulle ha MC til min (og din) type spiller & arm.
Beklager, så du skrev ca. 5000. Mala selger den AT pickupen for like over 6000.Jeg hadde i utgangspunktet ikke tenkt mere enn 5000 da jeg ikke spiller vinyl så ofte.
HeiTrenger ny pickup til min Pioneer.Tenkte og bruke ca 5000.Spiller ikke så ofte plater.Kom gjerne med forslag på både mm og MC.Tenkte litt på Denon 103r,men de er jeg ikke sikker på passer armen.
Hvordan legger du 4mm.mellom nål og Shell?Hei
Har samme spiller, har brukt alt av nåler på den MM og MC.
Viktig me Denon nål som du nevner ,den er 15 mm høy. Stift på arm er laget me skala som starter på 0 -6 og da skal du Ha min 19 mm nålhøyde byggehøyde totalt som da er 0 på skala.
Denon er 15 MM så du må legge4 mm mellom nål og headshell. Og da har du skala og arm som er rett i følge spec. Spiller flott m alle nåler her hos meg.
Audio Technica ptg2, MM AT vm760,benz nåler 2 stk,Ortofon Rondo 2 stk, fr201mc,dynavector karat mk2, Gold note Vasari/mm flott nål ,+++flere andre
Mvh Roy
Hva bruker man til det,skiver?Han mener vel mellom Shell og ¨PU.
Of hvor får man tak i dem?