plate strammer

RaZeR

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.06.2007
Innlegg
66
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
hei jeg lurer på hvor i norge man får kjøpt plate strammer? eller hva det nå heter hehe
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.448
Antall liker
26.386
Torget vurderinger
24
Heter vel platestrammer, siden du spør. Hva slags strammer er du ute etter?
 

RaZeR

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.06.2007
Innlegg
66
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
er ikke helt sikker har tittet runt m kring men jan ikke finne noen hifi steder i norge som selger det
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.448
Antall liker
26.386
Torget vurderinger
24
Hvilken spiller skal den brukes sammen med? Her spiller også eventuelle gjenger og flytende oppheng en rolle. Ville tatt utgangspunkt i spilleren og tallerkenens materiale før jeg foretok noe valg.
 

RaZeR

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.06.2007
Innlegg
66
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
det er en Nottingham Horizon spiller.
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.448
Antall liker
26.386
Torget vurderinger
24
Da kan du feks starte med å finne ut hva produsenten anbefaler, og hva han oppgir som maks belastning av lager. Dette for eventuelt å eliminere de tyngste gutta.
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
Blir det helt feil å tenke at om spilleren ikke er utstyrt med platestrammer i utgangspunktet så er det en mening med det?
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.448
Antall liker
26.386
Torget vurderinger
24
Tror ikke dette gjelder i alle tilfeller toriamos, men tanken følger jeg så absolutt, og man skal nok undersøke litt rundt, for jeg er ikke sikker på at det til det beste på alle spillere. Vet at mange av spillerene til Nottingham har myk tallerken, dette vil måtte sjekkes ut nærmere dersom man skal bruke platestrammer.

Ville i dette tilfellet tatt en telefon til importøren og forhørt meg. Kjedelig å kjøpe noe som ikke passer eller i verste fall ødelegger spilleren.
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.295
Antall liker
4.663
Torget vurderinger
1
toriamos skrev:
Blir det helt feil å tenke at om spilleren ikke er utstyrt med platestrammer i utgangspunktet så er det en mening med det?
Jf. Fosse sitt innlegg, jeg er «redd» det ikke har noe med saken å gjøre. Omvent, dvs dersom platespilleren blit levert med platestrammer, f.eks. en tung puck, jf. Project RPM 9, så er det en bekreftelse på at platespilleren (særlig lager og tallerken) er designet med det i mente. Ellers så er det også litt avhengig av hvordan produsenten forholder seg til tilbehørsmarkedet.

W.O.T. ellers så har tanken din en forlokkelig analogi ift. elektronikk-komponenter og kabler, men det hører bestemt under en annen del av forumet. 8)

mvh
KJ
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
En tlf til audioart på RYKENE vil du få svar på dette,han importer spillern du har,og kan sikkert skaffe PLATELODD fra VPI dersom spillern tåler vekten....vpi sin strammer kan du nok se bort i fra da den har gjenger,derimot har mitchell engineering en som har chuckstramming til gyrodeck,Mitchell forhandles av Olso hificenter i Norge.

TROR??? Origin live har en og,men dette er jeg litt usikker på...Kanskje noen har en link til originlive?

Maxwell hifi er vel importør om jeg ikke husker feil...lykke til..Strammer er fine greier!!
 

RaZeR

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.06.2007
Innlegg
66
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Takker så mye for det:)
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.427
Antall liker
1.142
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Fosse skrev:
Tror ikke dette gjelder i alle tilfeller toriamos, men tanken følger jeg så absolutt, og man skal nok undersøke litt rundt, for jeg er ikke sikker på at det til det beste på alle spillere. Vet at mange av spillerene til Nottingham har myk tallerken, dette vil måtte sjekkes ut nærmere dersom man skal bruke platestrammer.

Ville i dette tilfellet tatt en telefon til importøren og forhørt meg. Kjedelig å kjøpe noe som ikke passer eller i verste fall ødelegger spilleren.
Hvis tyngden er et problem så finnes jo disse plaststrammerene fra Clearaudio. :D
 
Topp Bunn