Platesjapper i Lucca

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.112
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
29
Da jeg reiste hjem i går, kjørte jeg innom Lucca i Toscana. Mest for en benstrekk og kanskje en espresso.
Stor var overraskelsen da jeg gikk rett på en platebutikk med stort innslag av vinyl. Enda større overraskelse da jeg fant en til.
Den første ligger i Via Vittorio Veneto. Rett ut fra Piazza Napoleone i nordlig retning. Tror den lå i nr 27. Piazza Napolenone når en lettest ved å gå gjennom Porta San Pietro helt syd i den gamle bymuren. Ikke spesielt billig, men bra utvalg i mye tung vinyl.
La ikke merke til annet navn ved inngangen enn "Disco Ring".
Jeg tror jeg fortsatte i nordlig retning, før jeg snudde mot vest og gikk sydover igjen. Der lå det jammen en slik butikk til. Hadde brukt opp reservetiden og måtte kjøre videre.
Jeg antar at Toscana er reisemål for en del og at veien dit går via Pisa. Da er ikke omveien stor om en vil innom den gamle delen av Lucca. Verdt et besøk av mange andre grunner også.

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Antall liker
11.406
Torget vurderinger
10
Håper du ikke kjøpte Eros Ramazotti :p

;D

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Antall liker
827
Ja, Lucca har litt stil. Mener jeg har sett en hifi-butikk der også. Men blir ikke til at jeg kjøper plater og slikt når jeg er på de kanter. Men artig å se at slike butikker fortsatt finnes.

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.112
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
29
Sjekket Google Maps. Butikken ligger i nr 27. Helt tydelig ;D

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
27.016
Torget vurderinger
24
Jeg skal på bilferie i området neste uke. Litt usikker på om det blir stopp i Lucca, men om det blir så får jeg ta en tur innom sjappa. Takk for tips.

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.112
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
29
Fosse skrev:
Jeg skal på bilferie i området neste uke. Litt usikker på om det blir stopp i Lucca, men om det blir så får jeg ta en tur innom sjappa. Takk for tips.
Hvis du ikke har vært innenfor bymuren før, kan en rusletur der anbefales. I tillegg til alt det "vanlige" finner du sikkert platebutikken også.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
10.651
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Audiomix skrev:
Jeg antar at Toscana er reisemål for en del og at veien dit går via Pisa. Da er ikke omveien stor om en vil innom den gamle delen av Lucca. Verdt et besøk av mange andre grunner også.
Hjembyen til Puccini, Boccherini og Genminiani om jeg husker rett. Noe for oss klassiskfans.

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Antall liker
827
Audiomix skrev:
Fosse skrev:
Hvis du ikke har vært innenfor bymuren før, kan en rusletur der anbefales. I tillegg til alt det "vanlige" finner du sikkert platebutikken også.
Ja, å parkere utenfor muren og rusle inn anbefalles. Lucca har både stil og sjarm, og er mindre stressende enn Pisa. Jeg er usikker på om det er lov å kjøre innenfor bymuren for turister nå for tida (har har gjort det en gang med en Fiat Panda, men vet ikke om jeg uten videre vil anbefalle det :)).

Mongo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.03.2008
Antall liker
178
Torget vurderinger
1
Sett bilen ved jernbanestasjonen, trygg parkering like ved by muren!
Monga

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
27.016
Torget vurderinger
24
Audiomix skrev:
Fosse skrev:
Jeg er klar over at det er en vakker by. Spørsmålet er bare om det blir tid i denne omgang. Hadde nylig en mer hektisk langhelg i London og planen er at påsken skal forløpe i roligere tempo med vekt på lange måltider, godt med vin og flerfoldige espresso. Har tenkt å bruke tid på Parma, Portofino, Cinque Terre, Portovenere og Bologna. Ligg avhengig av rute kan det muligens bli tid til Luca.

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.112
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
29
Fosse skrev:
Jeg er klar over at det er en vakker by. Spørsmålet er bare om det blir tid i denne omgang. Hadde nylig en mer hektisk langhelg i London og planen er at påsken skal forløpe i roligere tempo med vekt på lange måltider, godt med vin og flerfoldige espresso. Har tenkt å bruke tid på Parma, Portofino, Cinque Terre, Portovenere og Bologna. Ligg avhengig av rute kan det muligens bli tid til Luca.
Må ha et par uker på dette hvis du skal ta alt i slow motion.
Jeg vet ikke om du kan gå hele veien fra Monterosso til Riomaggiore nå. Spørs hvor tøff du er. Sett av en dag i hvert fall. Og en dag til hvis du vil helt til Portovenere.
Du finner Tiberi Sound i Sarzana. Tror de har en butikk i LaSpezia også. "HiEnd", men litt tunge å snakke med.
God tur!

Topp Bunn