Enig med deg Vidar P......Tråden er for meg sett som veiledning til en nyvervet entusiast(kommende)...jeg vil ikke si noe galt om gamle spillere overhode , thorens , luxman , dual etc....men det er jo kjennsgjerning at det fort kan bli noe snacks med alt som er noen år gammelt , og har ikke da eiern guts eller kunnskap til å fare videre med problemene , er det lett for at plutselig vinylen blir slengt dit peppern gror.Rett og slett fordi sakene blir stående , grunnet for lite kunnskaper til ev å reparere selv....Vinyl skal være gøy...det er det også , når spillern funker . Med helt ny spiller i ederuelig prisklasse , som feks rega , project mfl...til noen tusenlapper....virker det , det kan ofte bli det avgjørende om man vil fortsette eller ei...og det kan bliaktuellt å fortsette på andre dyrere spillere , enten det er gamle eller nye....forskjellen er at på dette tidspungtet har trolig eiern tilegnet seg en god del mere kunnskpa på generell basis...og interessen har fått tid til å sette seg litt mer.
Selv har jeg hatt 3 spellere på 3-4 år , begynte med en nad 533så til vpi scout , og nå vpi superscoutmaster....interessen er høyere enn noengang..og vinyl er nå min primærkjede....det hadde det neppe vært om nad spillern hadde vært dårligere slik at den ikke hadde fungert , driftstans etc.....
igjen , derfor kjøp en ny god rimlig spiller.....som denne projecten , eller rega for de som vil ha det....i disse spillerne finnes det masse vinylglede.
så forresten en flott acrylspiller til 3900,- i en annen tråd nå , ser jo flott ut...
Om lageret veier 5 eller 40 kg , og vacuumet suger med 10 eller 100kg , er slett ikke avgjørende for en som skal prøve dette , det som er avgjørende er at ting faktisk virker , og ha en sikkerhet som form av garanti, noen å få hjelp av etc.....
Når noen skal lukte på dette , er de færreste habile til å sette opp pickup engang , da er det greit å ha noe som bare virker...og det gir tid til læring av emnet...
Lykke til trådstarter , med en ny spiller....ja det finnes bedre , men det er ikke tema for deg , du skal ha noe som er ok , til en levlig pris , for å spille plater , og pickupen kan du oppgradere neste gang i så tilfelle , om medflg ikke er god nok...
Mye i det Vidar P skriver over her...trådstarter : Vidar p er vel en av de her inne som har mest vinylerfaring av oss alle , selv har jeg vært heldig å snappe opp mye smart av både han og andre vinylguruer her inne de siste 3 åra , og læringskurven har vært bratt for min del....en ting jeg har lært , det går an å kose seg med rimlig utstyr, men en spiller som stadig noe ryker på , blir det jammen ikke mye kos av...
Løp å kjøp ny rigg.......og ei fin juleplate på brukten...snurr i vei,.,,,vel lykkelig om at du har litt penger til overs å kjøpe musikk for...PÅ VINYL!
Mvh Espen Saatvedt.