Platespiller...valgets kval. HJELP!!

HelgeGr

Medlem
Ble medlem
18.11.2008
Antall liker
0
Hei, noen som har noe formeninger om hva jeg skal velge (hehe, skulle jeg tru!). To spillere til samma pris her, men jeg lurer på hva som er best value for money.

Project RPM4 eller en Thorens platespiller td 280 mk2 ortofon 520 stift og ny reim? Begge til 2500,-

Hehe, er jo litt lite opplysninger på hva som sitter av pick-up på Project'en, men jeg tror det er noe heilt greit. Skal spilles på et anlegg som ikke er helt over styr når det gjelder utstyr (ikke noe 100.000,- opplegg), men en rørforsterker (forhåpentligvis etter hvert) og en grei effektforsterker.

Tar også gjerne i mot gode forslag til RIAA som kan funke her.

Hilsen n00b (eller hva det heter...)

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hei , begge er vel helt "greie avspillere".......hvordan armer sitter det på de respektive.....

På drivverksiden i dette prosjektet holder jeg en knapp på thorensen....

dette er uansett to billige spillere og de vil spille.....uten at jeg har sett noen av dine to kandidater er det vanskelig å si...la meg sid et sånn.....er det alu arm på th og carbon på rpm4 ville jeg tatt thorensen...

er begge like strøkene og du liker begge godt......thorens.

er det derimot skrammer og skavanker på thorensen og den andre er strøken velg rpm4

Lettest å selge igjen......tja , begge for den prisen.....Hva gir mest muligheter med andre armer : Thorens(ikke sikkert det er tema til den prisen....

Jeg kjenner ikke thorens godt , men hørt en engang , og flere rpm 1.5-9 modellene...

trur den thorensen er helt ok til prisen...men armen er viktig , derfor bør du sjekke om hvordan disse er (arbon , alu, etc) skal du spille med mc pu er , er det en strøøe mulighet for matching med flere pu er i en god alu arm enn en carbonarm sies det ofte på dette fora...

Lykke til...kom gjerne med enda mer info....Er det veldig stor aldersforskjell på disse 2?

Espen

HelgeGr

Medlem
Ble medlem
18.11.2008
Antall liker
0
Takker for tipset! Thoresenspilleren er nok eldst ja. Litt usikker på hvilken arm som sitter på, men det er et godt poeng ja....Er ikke helt der ennå at jeg er helt på nett med hva som en skal se etter.

HelgeGr

Medlem
Ble medlem
18.11.2008
Antall liker
0
Tusen takk for tips! Blir jo ikke mer valgets kval i og med at jeg også har fått los på ProJeck Debut Mk III spilleren fra Big Dipper. Hehe, men det er jo fint å ha flere ting å velge mellom! Har forstått at drivverk er greia å putte en del penger i, men dette må jo stå i en eller annen form for ramme og da er det jo greit at en også får ei ramme det er lett å "bygge ut". Kanskje de fleste er det?? Mye å lære her skjønner jeg :D

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.541
HelgeGr skrev:
har fått los på ProJeck Debut Mk III spilleren fra Big Dipper.
Følg losen. Nå vet jeg ikke budsjettet ditt, men om du kan bevege deg litt utover de 2500,- som prisen er på disse brukte spillerne tror jeg ikke du får gått mye feil med en slik en.

Om du vil ha det rasende billig for å ha mest mulig til vinyl anbefaler jeg deg å se på RPM1 fra Project, denne har blitt skrytt opp i skyene(i forhold til prisen på 2100,-) og ser ut til å være gode ting.
Debut MkIII har på sin side akryltallerken, og en bedre pickup, og du får den i signalrød :) så den er vel kanskje noen hakk vassere.
Personlig ville jeg nok ha kjøpt en av disse spillerne istedet for brukt RPM4 eller brukt Thorens TD280, men det går
mer på personlige preferanser(vært fornøyd eier av forskjellige Project modeller de siste 10 årene.)

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.831
Torget vurderinger
27
Kan du si litt mer om dette du nevner under personlig preferanser? (Jeg kjenner verken RPM1 eller RPM4, kun hatt Perspective for mange år siden)? Jeg bare trodde det satt bedre arm på 4 enn 1.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
277
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Roberten; samme her; jeg hadde helt klart kjøpt en ny spiller, de er blitt så gode. Mye heller en ny rimeligere spiller enn en sliten brukt "kostet zillioner før, nå kupp-pris kun kr...." med stor sannsynlighet for fjøsmekk, armlagre som er out-of-spec etc etc. Hos meg er drivverk høyest prioritert, deretter arm. Pickup'er er forgjengelige ting som slites, ødelegges og byttes; dessuten fins det så gode pu'er til så rimelige priser nå til dags at jeg vil mene for egen del at det er tøv å ødsle bort budsjettet på pu allerede i første runde.

Klart; en bedre pu låter bedre. Men drivverket og dets support er basisen, og all min akkumulerte læring tilsier at det er det viktigste å få riktig (iht egen smak og eget system!) i første runde. "Den beste arma" eksisterer ikke; den skal passe drivverket og systemet forøvrig; følgelig er "den beste arma" for en spiller ikke den samme som for en annen spiller.

Alle kjente hifimerker som lager platespillere idag lager gode ting, så det er heller ikke noe som heter "den beste spilleren" generelt. Her må man som Fosse sier legge inn alle variabler som er unik for en selv og ens system for å korte ned lista.

Mvh Vidar P

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.541
Fosse skrev:
Kan du si litt mer om dette du nevner under personlig preferanser? (Jeg kjenner verken RPM1 eller RPM4, kun hatt Perspective for mange år siden)? Jeg bare trodde det satt bedre arm på 4 enn 1.
Det er meget sannsynlig at RPM4 har en bedre arm enn RPM1, i hvertfall da RPM4 var ny, og om spilleren er godt behandlet er den kanskje det i dag også.
Men som Vidar P så velformulert sa det; med en ny spiller vet man hva man får og man slipper å risikere fjøsmekk ;D slitasjeskader osv.

Mine personlige preferanser er ikke mer mystiske(eller velfunderte dessverre,) enn at da jeg var student og ville ha mest mulig penger til vinyl og rom var Project(for meg,) et fornuftig valg i forhold til pris og hvordan det låt på mitt anlegg. Og siden den spilleren gav meg masse glede og problemfritt eierskap har det vært naturlig for meg å se til Project når jeg har hatt behov for nye spillere.

L

Lars.N

Gjest
Vidar P skrev:
Roberten; samme her; jeg hadde helt klart kjøpt en ny spiller, de er blitt så gode. Mye heller en ny rimeligere spiller enn en sliten brukt "kostet zillioner før, nå kupp-pris kun kr...." med stor sannsynlighet for fjøsmekk, armlagre som er out-of-spec etc etc. Hos meg er drivverk høyest prioritert, deretter arm. Pickup'er er forgjengelige ting som slites, ødelegges og byttes; dessuten fins det så gode pu'er til så rimelige priser nå til dags at jeg vil mene for egen del at det er tøv å ødsle bort budsjettet på pu allerede i første runde.

Klart; en bedre pu låter bedre. Men drivverket og dets support er basisen, og all min akkumulerte læring tilsier at det er det viktigste å få riktig (iht egen smak og eget system!) i første runde. "Den beste arma" eksisterer ikke; den skal passe drivverket og systemet forøvrig; følgelig er "den beste arma" for en spiller ikke den samme som for en annen spiller.

Alle kjente hifimerker som lager platespillere idag lager gode ting, så det er heller ikke noe som heter "den beste spilleren" generelt. Her må man som Fosse sier legge inn alle variabler som er unik for en selv og ens system for å korte ned lista.

Mvh Vidar P
Pokker heller VidarP ;D ikke F om dem lager bedre snurrer i dag bare tull, dem har f ikke kompetanse lenger heller bare dårlige kopier av gamle konstruksjoner å støtte seg på Ja produktet anno 2008 ser jo ut som det har rammelet ned fra Mars eller gått amok i en CNC fres.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
277
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Hør på noen platespillere av idag du Laban. Akkumulert knowhow hos gode mangeårige produsenter, kombinert med bl.a CAD og det faktum av det er blitt mulig og rimelig med maskinering av toleranser så lave at man bare kunne drømme om det for noen tiår siden gjør at rimelige platespillere av idag er utrolig gode.

F.eks; en Rega P3-24/TT/Elys av idag låter i mine ører så godt at jeg skulle ha likt å se den antikvariske fuglekassa som ville ha vunnet flertallet av lytterstemmer i en blind lytting :)

Merk; jeg har ikke noe imot klassisk/vintage hifi, langt derifra; men akkurat hva det meste innen platespillere angår så har det vært en voldsom utvikling til det bedre de siste årtier. Alt imo selvsagt.

Mvh Vidar P

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Henger meg på anbefalingene fra de vise menn: Fosse og vidar P.....Den project spillern som er nevnt i en annen tråd med acryltallerken og mm pu....bør vel være på høyde med noe gammelt fjøsmekk , som vidar sier , det er en deler inni der , sprøe drivreimer , dårlige armlagere og så vidre....Det kan fort bli mer kødd enn moro , men såklart det kan gå bra også...SÅ Hvorfor ta sjansen når du kan får en såpass ok spiller til en hyggelig pris ny , med garanti.....

Som Vidar P sier , pickupen bruker du ikke ekstra-penger på i runde 1...den blir utslitt , og kan med fordel byttes etter feks 100 timer til noe bedre , da er det fortsatt liv i pu en , og kan remonteres ved videresalg .....og sitte selv igjen med den pu en du legger litt mer penger i.....du får mye gode pu er fra 2k og opp til 6k feks....

Men først klink til med en slik project ny , om du har råd , istedenfor den thorensen , eller rpm 4.

tør DU å gå for en rød en a ;D

Mvh Espen

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
277
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Bare sånn tilføyelsesvis; det er lenge siden drivverk av bransjen ble sett på som noe som kun skulle snurre med mest mulig konstant hastighet og med minst mulig rumble. Tiden etter Ariston, Thorens TD125, LinnLP12 osv har vist med all ønskelig tydelighet at det å lage en god platespiller ikke er så enkelt som det skulle synes ved første øyekast; og produsentene har lært veldig mye om temaet etter disse oppdagelsene ser det ut til.

Alt handler om kontroll over mekanisk energi. Det er summen av dette som blir sendt videre til riaa'en etter elektrifisering i pu'en. Denne erkjennelsen har vært viktig i utviklingen av platespillere som er så gode som dagens.

Eksempelspørsmål; hvorfor låter en Linn LP12 med Keel subchassis så mye bedre enn en med standard subchassis?

Mvh Vidar P

L

Lars.N

Gjest
Vidar P skrev:
Hør på noen platespillere av idag du Laban. Akkumulert knowhow hos gode mangeårige produsenter, kombinert med bl.a CAD og det faktum av det er blitt mulig og rimelig med maskinering av toleranser så lave at man bare kunne drømme om det for noen tiår siden gjør at rimelige platespillere av idag er utrolig gode.

F.eks; en Rega P3-24/TT/Elys av idag låter i mine ører så godt at jeg skulle ha likt å se den antikvariske fuglekassa som ville ha vunnet flertallet av lytterstemmer i en blind lytting :)

Merk; jeg har ikke noe imot klassisk/vintage hifi, langt derifra; men akkurat hva det meste innen platespillere angår så har det vært en voldsom utvikling til det bedre de siste årtier. Alt imo selvsagt.

Mvh Vidar P
Her er min fra 68 tør du vise din ?

Vedlegg

HelgeGr

Medlem
Ble medlem
18.11.2008
Antall liker
0
ssm skrev:
tør DU å gå for en rød en a ;D

Mvh Espen
Visst faen!!! Hehe, blir vel mer og mer hissig på den snurreren i jule-rødt! Følg med.. hehe, hvis det er spennende da??!?! ;D

Fjøsmekk! Hehe, bra uttrykk :D

L

Lars.N

Gjest
Vidar P skrev:
Bare sånn tilføyelsesvis; det er lenge siden drivverk av bransjen ble sett på som noe som kun skulle snurre med mest mulig konstant hastighet og med minst mulig rumble. Tiden etter Ariston, Thorens TD125, LinnLP12 osv har vist med all ønskelig tydelighet at det å lage en god platespiller ikke er så enkelt som det skulle synes ved første øyekast; og produsentene har lært veldig mye om temaet etter disse oppdagelsene ser det ut til.

Alt handler om kontroll over mekanisk energi. Det er summen av dette som blir sendt videre til riaa'en etter elektrifisering i pu'en. Denne erkjennelsen har vært viktig i utviklingen av platespillere som er så gode som dagens.

Eksempelspørsmål; hvorfor låter en Linn LP12 med Keel subchassis så mye bedre enn en med standard subchassis?

Mvh Vidar P
Kanskje fordi Linn har gjort en J dårlig jobb slik at det koster en arm & et bein å få spilleren oppe å gå ? En svært pen spiller å se på det skal den ha kanskje jeg kjøper en sånn en vakker dag.

Mvh

Laban

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.831
Torget vurderinger
27
Ligger bildene av spilleren din i noen tråd Laban? Dette så jo riktig så flott ut, jeg er lysten på å se mer.

L

Lars.N

Gjest
Fosse skrev:
Ligger bildene av spilleren din i noen tråd Laban? Dette så jo riktig så flott ut, jeg er lysten på å se mer.
Sorry ikke noe tråd på den den står parkert på kleskapet i påvente av plint ,må nok finne noe tre emne å lage plint av først ikke lyst å stresse med den da den blir den siste vinyl spilleren som kommer inn i huset her.
Ja å de bildene var ikke fra min spiller rappa dem fra nett ;D mistet hele hard-disk her får en tid tilbake :'(
( tank you HP :mad: )

Mvh

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.479
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
laban skrev:
Vidar P skrev:

Mvh Vidar P
Her er min fra 68 tør du vise din ?
Ser no heilt greitt ut, det lageret ditt. Særleg når ein tenkjer på at det har vore der i 40 år. Men det må no kunne seiast at det er endå råare opplegg å få tak i pr. dato. Om du betalar litt.

L

Lars.N

Gjest
:eek:
Inn i svarte hampeskauen hva er det som ligger med buken i været Roar ?
Kan det være noe med Vacum sug tru ;D

Mvh

S

Slorbak

Gjest
laban skrev:

Mvh
Pd 300 fra 1980. Lageret er av meget god kvalitet. Denne oppbygningen er bare imponerende. De kunne den gangen. :)

Mvh Roar

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Slorbak skrev:
laban skrev:

Mvh
Pd 300 fra 1980. Lageret er av meget god kvalitet. Denne oppbygningen er bare imponerende. De kunne den gangen. :)

Mvh Roar
Hvorfor ligger den på ryggen ?

/jan

L

Lars.N

Gjest
:D

Hehe det var en Luxman ja ble litt misstenksom når jeg så de slangene i den .

Mvh

S

Slorbak

Gjest
JanR skrev:
Slorbak skrev:
laban skrev:

Mvh

Mvh Roar

/jan
:)

Full resturering og bytte av noen deler og oljeskift. Gamle spillere trenger litt pleie. Tung tallerken pa denne Jan. 50kg trykk pa lpen.

Mvh Roar

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Slorbak skrev:
JanR skrev:
Slorbak skrev:
laban skrev:

Mvh

Mvh Roar

/jan

Full resturering og bytte av noen deler og oljeskift. Gamle spillere trenger litt pleie. Tung tallerken pa denne Jan. 50kg trykk pa lpen.

Mvh Roar
Er som med kvinnfolk ja, stelles med innimellom.

/jan

L

Lars.N

Gjest
Slorbak skrev:
JanR skrev:
Slorbak skrev:
laban skrev:

Mvh

Mvh Roar

/jan

Mvh Roar
Der kan dere hører folkens nytter ikke med noe liten clamp på 500g 50kg skal det være alt annet er for amatører :D

Mvh

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
laban skrev:
Der kan dere hører folkens nytter ikke med noe liten clamp på 500g 50kg skal det være alt annet er for amatører :D

Mvh
Nå er vel 50kg det den "suger"

Kjekt hvis man har skjeve plater ;)

/jan

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Som tråden sier , valgets kval.....

Sikkert fine disse urgamle spillerne , for all del....MEN når en fersk vinylentusiast skal ha sin første spiller , mener jeg klart at det er bedre å velge noe som er nytt/relativt nytt , enn gamle spillere....man skal huske på at det kreves både kunnskap , vite hva man gjør , skaffer deler etc....og ikke minst kunne skru litt selv...

Dersom disse parameterne ikke oppfylles av den nyvervede entusiast , kan det fort bli spikern i kista for vinylglede når ting ikke virker/går i stykker etc....

DERFOR.....Kjøp en ny grei platespiller , feks fra project , rega , vpi eller deromkring , utforsk vinylens mysterier på ett greit oppstartsnivå , med relativt nye spillere....

Blir man interessert senere er det jo bare å skaffe tilveie en gammel brukt slik spiller , tweake,skru og holde på....best av alt , man har en som virker til stadiget...ved siden av den gamle nyanskaffelsen,.

Man kan fort gå lei av overraskelser som gåene armlagere,tullete fjæroppheng,morkene drivbelter og annet snack.....men for den rette er dette utfordringer og hobby i seg selv....vi er forskjellige , men å anbefale å starte opp med gamle spillere vil i allefall ikke jeg gjøre.....med mindre kjøpern er ute etter en hobby i hobbyen,.....

Beste hilsen Espen

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
277
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
ssm skrev:
....MEN når en fersk vinylentusiast skal ha sin første spiller , mener jeg klart at det er bedre å velge noe som er nytt/relativt nytt , enn gamle spillere....
Ikke sant. Når man blir bombardert med (det iallefall jeg oppfatter som meningsløst og helt forkvaklet) OT til tråden, av folk som oppfører seg som noen jeg ikke engang ville hatt til å snu en plate på min egen spiller, gitt f.eks hva de signaliserer om kunnskap om platespillere generelt og om f.eks Linn (som tydeligvis er elsket å hate av de noen av de mest primitive av de som henger igjen på 50/60-tallet hva forståelse av vinylavspilling angår), så er det ikke annet å vente enn at jeg (og antakelig flere med meg) skyr tråder som blir invadert med slikt erketøv. Så jeg skal holde tåta i denne tråden utover, fordi jeg ikke har noen interesse av å svare på slike innlegg som ble presentert over.
Men du har rett Espen; som jeg også forsøkte å poengtere til trådstarter; hør på nyere spillere; overse tøv om dimensjoner, drivmekanismer og alt hva slike anliggender angår; denne innfallsvinkelen var avlegs allerede på 70-tallet; med god grunn; så kjøper man det man synes låter best.

Mvh Vidar P

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Enig med deg Vidar P......Tråden er for meg sett som veiledning til en nyvervet entusiast(kommende)...jeg vil ikke si noe galt om gamle spillere overhode , thorens , luxman , dual etc....men det er jo kjennsgjerning at det fort kan bli noe snacks med alt som er noen år gammelt , og har ikke da eiern guts eller kunnskap til å fare videre med problemene , er det lett for at plutselig vinylen blir slengt dit peppern gror.Rett og slett fordi sakene blir stående , grunnet for lite kunnskaper til ev å reparere selv....Vinyl skal være gøy...det er det også , når spillern funker . Med helt ny spiller i ederuelig prisklasse , som feks rega , project mfl...til noen tusenlapper....virker det , det kan ofte bli det avgjørende om man vil fortsette eller ei...og det kan bliaktuellt å fortsette på andre dyrere spillere , enten det er gamle eller nye....forskjellen er at på dette tidspungtet har trolig eiern tilegnet seg en god del mere kunnskpa på generell basis...og interessen har fått tid til å sette seg litt mer.

Selv har jeg hatt 3 spellere på 3-4 år , begynte med en nad 533så til vpi scout , og nå vpi superscoutmaster....interessen er høyere enn noengang..og vinyl er nå min primærkjede....det hadde det neppe vært om nad spillern hadde vært dårligere slik at den ikke hadde fungert , driftstans etc.....

igjen , derfor kjøp en ny god rimlig spiller.....som denne projecten , eller rega for de som vil ha det....i disse spillerne finnes det masse vinylglede.

så forresten en flott acrylspiller til 3900,- i en annen tråd nå , ser jo flott ut...

Om lageret veier 5 eller 40 kg , og vacuumet suger med 10 eller 100kg , er slett ikke avgjørende for en som skal prøve dette , det som er avgjørende er at ting faktisk virker , og ha en sikkerhet som form av garanti, noen å få hjelp av etc.....

Når noen skal lukte på dette , er de færreste habile til å sette opp pickup engang , da er det greit å ha noe som bare virker...og det gir tid til læring av emnet...

Lykke til trådstarter , med en ny spiller....ja det finnes bedre , men det er ikke tema for deg , du skal ha noe som er ok , til en levlig pris , for å spille plater , og pickupen kan du oppgradere neste gang i så tilfelle , om medflg ikke er god nok...

Mye i det Vidar P skriver over her...trådstarter : Vidar p er vel en av de her inne som har mest vinylerfaring av oss alle , selv har jeg vært heldig å snappe opp mye smart av både han og andre vinylguruer her inne de siste 3 åra , og læringskurven har vært bratt for min del....en ting jeg har lært , det går an å kose seg med rimlig utstyr, men en spiller som stadig noe ryker på , blir det jammen ikke mye kos av...

Løp å kjøp ny rigg.......og ei fin juleplate på brukten...snurr i vei,.,,,vel lykkelig om at du har litt penger til overs å kjøpe musikk for...PÅ VINYL!

Mvh Espen Saatvedt.

HelgeGr

Medlem
Ble medlem
18.11.2008
Antall liker
0
Alltids litt gøy med tips om de så er litt utenfor "nedslagsfeltet" ;). Jeg har nok nå landa på en brand new sak fra Big Dipper (hehe, hvis de har noen igjen da). Det kommer nok til å fungere glimrende for meg i første omgang. Sjølmekk av fjøsmekk blir ikke det første jeg skal begi meg inn på for å si det slik. Må nok ha noe som fungerer når jeg setter på spilleren.

L

Lars.N

Gjest
Gratis med ny spiller å det var ikke meningen å tråkke noen av HFS Vinyl guruene på tærne (ikke så hardt iallefall) ;D ;D ;D å snu plater for sossen er vi jo ikke kompetente til.

Mvh

Laban

HelgeGr

Medlem
Ble medlem
18.11.2008
Antall liker
0
Er ikke smaken som baken a? Noen like en ting og noen liker noe annet. Bare greit for skikkelige nybegynnere å bli geleidet inn på en "grei" sti så man ikke ender opp med ett eller annet rask fra Clas Ohlsson til 499.....

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
HelgeGr skrev:
Alltids litt gøy med tips om de så er litt utenfor "nedslagsfeltet" ;). Jeg har nok nå landa på en brand new sak fra Big Dipper (hehe, hvis de har noen igjen da). Det kommer nok til å fungere glimrende for meg i første omgang. Sjølmekk av fjøsmekk blir ikke det første jeg skal begi meg inn på for å si det slik. Må nok ha noe som fungerer når jeg setter på spilleren.
Ble litt "OT", kanskje, litt lengre opp her. Beklager det.

Gratulerer så mye med ny pl.spiller :)

/jan

L

Lars.N

Gjest
HelgeGr skrev:
Er ikke smaken som baken a? Noen like en ting og noen liker noe annet. Bare greit for skikkelige nybegynnere å bli geleidet inn på en "grei" sti så man ikke ender opp med ett eller annet rask fra Clas Ohlsson til 499.....
;D Kunne jo ha endt opp med denne vetu hvis du hadde tatt et råd eller to fra gammle nissene .

Mvh

Vedlegg

HelgeGr

Medlem
Ble medlem
18.11.2008
Antall liker
0
Da slipper man jo problemstilling med nett-støy og egne strømboksduppedingser! Spørs om den ikke hadde spist vanlige LP-er med grådig appetitt...

Nå har jeg vært på Big Dipper'n og gitt mitt bidrag til at finanskrisa skal bli så smoooth som mulig. I kveld blir det LP-spelling med denne røveren:

Vedlegg

L

Lars.N

Gjest
:D

Kjempe tøff i rød :) håper du få mange gode timer med den.

Mvh

HelgeGr

Medlem
Ble medlem
18.11.2008
Antall liker
0
Hehe, kunne jo vært som alle andre og kjøpt sort, men jeg synes den rød var kul jeg. Har ikke planer om å selge med det første, så da spiller det vel i grunnen ingen rolle hvilken farge den har, men jeg ser jo poenget i at en sort kan være lettere å kvitte seg med etter hvert. Den tid den sorg...

Topp Bunn