S
Syncrolux
Gjest
Det er praktisk med plugger hvis en trenger å koble kablene av og på ofte, f.eks hvis man driver med DIY eller flytter på høyttalerne. Men da er nok Speakon et bedre valg.
Jeg driver med litt forsterkerswapping for tidenDet jeg reagerte på over her var at man hadde skrudd kabelen i banansko når man tilsynelatende bare kunne skrudd dem rett i terminalene.
Har brukt biltema pn i åresvis og vært fornøyd med det, helt til jeg gikk over til miniwatt rør og lettdrevne fulloner, da funket det ikke noe særlig lengre synes jeg.
Har en solidcore kabel fra Mapleshade- tvinnet 1mm - ble som dag og natt
Så Oks81- hva bruker du på JBL hornet ?
Vis vedlegget 428189
hehe, ja sant!CCA - kopper på aluminium??? Hvorfor i himmelens navn da kjøpe dette når standard kopperkabel og ledning stort sett er 99,9?????
Flott erfaring! Takker for innspill!At kabler kan gi forskjell i lyd kan jeg ikke si så mye om, men avskriver det ikke.
Kabler har både resistans, kapasitans og induktans og de forskjellige konstruksjoner kan sikkert låte forskjellig.
Har aldri hørt forskjell på det selv jeg inntil som sagt lettdrvne greier over 100db , kablen jeg lavbildet ble som dag og natt i forhold til biltema kobber- hornet og JBL driveren fortjener noe bedre og det vil du uten tvil høre forskjell på.
Bassene mates selvsagt via rimligst biltema kobber fortsatt.
På meg virker CCA mer utbredt enn først skulle tro. Har letet litt, og jeg har ennå ikke lykkes å finne en "standard" bulk/trommel (100m) hvit HT-kabel på 2,5mm² og 4mm² som er OFC, kun merkekabler som selges per meter. Finner mye CCA i bulk.Bortsett fra kopperbelagt stål til HF-antenner, så har jeg faktisk aldri hørt om dette, og jeg har daglig omgang med alt fra grove kraftkabler til alskens coax og teflonbelagt sytråd... men-men ... jeg har da heller aldri gjort krav på å ha sett alt, heller
At variasjon i reaktive parametre kan gi en viss forskjel med kilne forsterkere og kanskje høyttalere er forsåvidt greit, men alle har da ikke stokk rare forsterkere? Eller ...?
Jepp, ser den. Enklere å koble til og fra da.Jeg driver med litt forsterkerswapping for tidenDet jeg reagerte på over her var at man hadde skrudd kabelen i banansko når man tilsynelatende bare kunne skrudd dem rett i terminalene.Da er det praktisk med plugger. Forgylte sådanne ville nok vært å foretrekke.
Disse kanskje:
http://tinyurl.com/jj5o5ey
Banankontakter med stramming? Aldri sett. Har du eksempler på disse?Kontakt er gjerne et spørsmål om areal + trykk. Banankontakter gir både lite areal og lite trykk, unntatt banankontakter med stramming/låsing som bare har lite areal.
mvh
KJ
Finnes i mange versjoner og merker. Søk på "locking banana plugs".Banankontakter med stramming? Aldri sett. Har du eksempler på disse?Kontakt er gjerne et spørsmål om areal + trykk. Banankontakter gir både lite areal og lite trykk, unntatt banankontakter med stramming/låsing som bare har lite areal.
mvh
KJ