Hva syns du om den, har hatt lyst på en sånn rød en veeeldig lenge,,,
Hva syns du om den, har hatt lyst på en sånn rød en veeeldig lenge,,,
Jeg liker den meget godtHva syns du om den, har hatt lyst på en sånn rød en veeeldig lenge,,,
Letteste modifikasjonen jeg har sett i dag. Her snakker vi magnetGAP.Lettere modifisert/slanket/avkledd Lyra Argo i på SME IV.
Er du fornøyd med kombinasjonen? Kanskje jeg burde prøve det samme ? Har både Kleos og SME V , men på 2 forskjellige spillere.
Jeg er veldig godt fornøyd med kombinasjon. SME og Avid er vel en klassisk kombo. Armen er vel noe omdiskutert med tanke på begrensninger i justerings muligheter, men den spiller flott med Lyra synes jeg. Jeg brukte tid på ha fått til et godt oppsette med de verktøy jeg har. AudioLAB får det nok helt perfekt etter spesifikk pickup som brukes.Er du fornøyd med kombinasjonen? Kanskje jeg burde prøve det samme ? Har både Kleos og SME V , men på 2 forskjellige spillere.
Så holder nål å cantilever
Det høres bra ut. Tror jeg prøver Kleos på SME V snart.Jeg er veldig godt fornøyd med kombinasjon. SME og Avid er vel en klassisk kombo. Armen er vel noe omdiskutert med tanke på begrensninger i justerings muligheter, men den spiller flott med Lyra synes jeg. Jeg brukte tid på ha fått til et godt oppsette med de verktøy jeg har. AudioLAB får det nok helt perfekt etter spesifikk pickup som brukes.
Når det er sagt leker jeg litt med tanken på en Korf arm, men holder fortsatt litt i håndbrekket foreløpig da dette spiller fint som det er for øyeblikket.
Har ingen praktisk erfaring med det, men kan ikke se hvorfor ikke det skulle la seg gjøreEr de mulig å montere en slik PU med gjenger ,vinklet med shims /Wally Fulcrum, for å sette korrekt Azimuth ?Slik jeg gjør med min gamle OC9MLii uten gjenger.
Fordi gjenger antagelig ikke gir noe slakk som tillater skråhet...Har ingen praktisk erfaring med det, men kan ikke se hvorfor ikke det skulle la seg gjøre![]()
Så flott daVis vedlegget 1100109
Vis vedlegget 1100116
Ortofon OM10 ved ulik stifttrykk på Denon 21F plastikkspiller
Gjetter på at det er nok om man bruker plastskiver.Fordi gjenger antagelig ikke gir noe slakk som tillater skråhet...
Det "enkleste" er (om behov) å kutte til et smalt (type 1-2mm) plastshim og legge langsgående i midten på toppen av PU. Det blir da tilsvarende "kammen" som er på Ortofon - nettopp av samme grunn.Gjetter på at det er nok om man bruker plastskiver.
Ortofon har gjengede hull, og der funker det.men jeg er redd gjengede hull vil forhindre tilting av PU…? Noen som vet?
Det er ein ART 9.Gratla med ART9XI (det ser ut som en) @PederP! Jeg har hatt gleden av å prøve en, og det første stikkordet på blokka var Eksplosiv.
Bare å kjøpe en noenlunne riaa. Flere som har justerbar gain på MC, t.eks. alle fraKanskje fullbalansert for å få ennå noen ekstra Db gain.