Dette var et "ikke problem" for noen år siden. Posten skulle fram og den kom fram. Jeg synes ( mulig det er feil ) at det blir borte mere post nå etter at de begynte å "leke butikk"?
Har i løpet av de siste årene mistet julegaver (postpakke) og nå sist en praktutgave av Snorre som ble sendt som brev.

For ikke å snakke om det som ikke kommer fram til meg som jeg ikke venter og derfor ikke etterlyser. Men stadig oftere dukker det opp purringer endog inkasso hvor jeg aldri har motatt regning/faktura eller første purring. Det kan jo være avsenderen selvsagt, men jeg mistenker sterkt at det er post som "blir borte"! Slik var det ikke i "gamle dager".
Litt på siden egentlig men noe som gjorde meg en smule forbannet. Avkommet har bestillt ny mobil og den kom selvsagt til adressen her. De sender kun til folkeregistrert adresse, og greit nok. Han fulgte selvsagt sporingsnummertet som en unghund på jakt, og på fredag ringte han med besked om at det farderlige opphav måtte dra på postkontoret og videresende pakken til Ålesund der han går på skole. dette måtte gjøres før 16:00 for det er siste frist for innlevering. Jeg drar ned på postkontoret og henter pakken fyller ut ny adresselapp betaler en ringe sum av kr 160,- postmannen klistrer adresselappen over den gamle og jeg spør om den "går i dag". Jada er svaret. I går lørdag sjekket gutten det nye sporingsnummeret og der ser han at pakken er levert inn for sent 16:02 slik at den blir ligende her til mandag. På kvitteringen for betaling av ny porto for denne pakken som ble videresendt "der og da", denne kvitteringen ble printet ut etter at pakken var levert inn med ny pakkelapp, står det at klokken var 15:20 ! Det betyr at denne latsabben i løpet av 40 minutter ikke gadd registrere pakken som inlevert, men gjorde 2 minutter etter at pakkene skulle hentes. Drittsekk !
Registrering består i at man scanner strekkoden og legger pakken fysisk i et bur som alle pakkene transporteres i. Dette buret står ca 2 meter bak postfyren i skranken! I løpet av 40 minutter maktet han ikke det !? Og før dere spør, det var ikke kø og masse kunder der. Kun meg og det var det i ca 5-7 minutter etterpå også fordi jeg sto der og så på printerblekk som de hadde tilbud på. Grrrr!