POSTEN IGJEN!

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
13.648
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
46
sitter og venter på BMS driverne mine og har sagt fra til junior som er hjemme at de skal være obs for de skal leveres på døra i formiddag
så sjekker jeg trackingsiden og plutselig er status forandret:

Sendingen er forsøkt levert, men mottaker var ikke tilstede. Sendingen vil bli levert til det lokale postkontoret
09.12.2011 09:28

FY FAEN...jeg blir SÅÅÅÅ forbannet

dette gjør de hver gang!
de tar betalt for å levere på døren og gidder ikke engang forsøke, men bare dumper det på nærmeste postkontor... i dette tilfellet en distribusjons-sentral på Vinterbro, der de omlastes til Drøbak postkontor

ved forsøk på levering skal de henge lapp på døren.....den er aldri der!

hvor faen skal man klage....det er jo fullstendig umulig å komme i kontakt med noen ansvarlige

mvh
Leif

Wergeland

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.05.2009
Antall liker
73
Torget vurderinger
1
Vanlig fenomen ja. De gir beng i å levere på døra og pakken havner rett på postkontoret.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
13.648
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
46
sendte en pisseforbanna klage til "kundeservice"
blir overrasket om de i det hele tatt svarer
mvh
Leif

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.986
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
LMC skrev:
sendte en pisseforbanna klage til "kundeservice"
blir overrasket om de i det hele tatt svarer
mvh
Leif
Ditto her i samme anledning.
Ikke noe svar- så jeg dro til Postkontoret.......

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
13.648
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
46
he-he
fikk autoreply med saksnr.
så får vi se
mvh
Leif

toral1

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.06.2005
Antall liker
80
Torget vurderinger
14
Tja, hva skal en si.

Har selv opplevd dette to ganger. Huset fullt av folk, ingen har hørt noe. Siste gangen ble postmannen observert til kun å levere i postkasse. Fikk samme beskjeden.....ingen hjemme

samlanes

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.02.2008
Antall liker
551
Sted
Hordaland
Torget vurderinger
1
På landsbygda,i Hardanger funker det.

Tilogmed kjekke/flotte postdamer forekommer:)

Mvh.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
13.648
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
46
de tar betalt for noe de ikke gidder å levere!
mvh
Leif

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.986
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
LMC skrev:
de tar betalt for noe de ikke gidder å levere!
mvh
Leif
Postdamer eller damer generelt? ;D

Litt mer seriøst i forhold til det samlanes opplever: det er vel med som mange andre ting at på landsbygda, at det finnes litt mer æreskjærhet samt at faren for å oppdages med slurv er størrre, i og med at der følges det bedre med fra kjøkkenvinduene.

Ikke ofte jeg hisser meg opp, men den turen til postkontoret tror jeg de bak skranken, og de som stod i køen- kommer til å huske en stund.
Eller er det slik at de får så mange klager at det preller av.....?

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Antall liker
1.484
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
Hva skal man si, tok to og en halv uke å få sendt et brev med fem spader fra oslo til Trøndelag....

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
Milenko skrev:
Hva skal man si, tok to og en halv uke å få sendt et brev med fem spader fra oslo til Trøndelag....
Hatt endel episoder sjøl ja :mad:

I går var dhl på døra med ei pakke som ble sendt fra H.K tirsdag, og han ringte ikke på bare en gang.
Klarer de burde vel strengt tatt posten også klare ?

/jan

Ketil

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.05.2004
Antall liker
891
Det Posten gjør hos meg er at de faktisk leverer pakken på døren, men de tar aldri med kortautomat eller vekslepenger så hvis man ikke har nøyaktig pengebeløp tar de med seg pakken igjen slik at man må hente den på det lokale utleveringsstedet.

Hvordan det er mulig å opptre så uprofesjonelt i konkurranse med andre aktører er "beyond me".

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.219
Torget vurderinger
10
Det værste jeg har opplevd i denne forbindelse er når de faktisk har vært på døra og ingen er hjemme, og da bare legger igjen pakken utenfor. Det skjedde en gang jeg hadde bestilt en SME 309. Den dagen var det dessuten kuling, så da jeg kom hjem etter arbeid lå pakken og danset fram og tilbake på terrassen. Skulle tatt seg ut om denne verdifulle pakken bare ble borte i vinden, eller stjålet.

Jeg meldte saken til posten som la seg flat og lovte bot og bedring. Ikke desto mindre har de i ettertid prestert å gjenta bedriften.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
13.648
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
46
gjennomgangstemaet er en arroganse som bare kan oppvises av en ekte monopolbedrift!
mvh
Leif

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Antall liker
1.484
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
Ved nærmere ettersyn så viste det seg at pakkelappen jeg fikk i går var duplikat melding, pakken har ligget hos det lokale postkontoret siden 01.12 tydeligvis, men likevel ikke akkurat raskt for en pakke sendt 21.11...

I tilegg har jeg aldri sett den orginale pakkelappen og pakken var en liten konvolutt med fem spader i, går glatt i postkassa, tar mindre plass enn avisa... Fortalte i skranken at jeg ikke hadde fått den orginale lappen og hun sa at det var desverre ganske vanlig, men det kunn e ikke de gjøre noe med da disse ble sendt ut fra sentralt hold...
Det forklarer jo hvorfor jeg en gang fikk lappe men pakken ikke hadde kommet frem enda :p

Angående på døra, fikk pakke på døra en gang ja, men da jeg ikke hadde 1230 kroner i kontanter liggende måtte jeg hente den på det lokale postkontoret dagen etterpå...

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Antall liker
9
DHL / UPS pleier å ringe ein halvtime før og har ringt på døra kvar gang eg har fått pakke fra dei.
Posten har aldri gjort enten eller.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
13.648
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
46
Posten burde vært lagt ut på anbud
KUN utkjøring av post i bynære strøk
resten får dra og hente sjæl! ;D
mvh
Leif

mls

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.11.2007
Antall liker
27
K.H. skrev:
Det værste jeg har opplevd i denne forbindelse er når de faktisk har vært på døra og ingen er hjemme, og da bare legger igjen pakken utenfor. Det skjedde en gang jeg hadde bestilt en SME 309. Den dagen var det dessuten kuling, så da jeg kom hjem etter arbeid lå pakken og danset fram og tilbake på terrassen. Skulle tatt seg ut om denne verdifulle pakken bare ble borte i vinden, eller stjålet.

Jeg meldte saken til posten som la seg flat og lovte bot og bedring. Ikke desto mindre har de i ettertid prestert å gjenta bedriften.
Det samme skjedde hos meg med en Burmester 948 til over 50k......

novgarod

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Antall liker
59
Her jeg bor (Namsos) har posten konsekvent latt være å kjøre ut pakker med på-døra levering. De registrerer pakkene som forsøkt utlevert automatisk. Jeg har til og med opplevd at sporingsdataen har fortalt meg at pakken er forsøkt utlevert, for så å dra ned på postkontoret for å hente den. Når jeg så kom dit, skulle det vise seg at pakken fortsatt var på vei fra terminal i Trondheim (20 mil unna), og over hode ikke var forsøkt utlevert. Forklaringen var: Det er slikt som kan skje.
Posten bedriver i dag bevist svindel av sine utenlandske avtalepartnere.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
13.648
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
46
ja samme de gjør i Drøbak
de har aldri engang forsøkt!
mvh
Leif

Gubra

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2004
Antall liker
767
samlanes skrev:
På landsbygda,i Hardanger funker det.

Tilogmed kjekke/flotte postdamer forekommer:)

Mvh.
Samme her, hvis vi ikke er hjemme, prøver de dagen etter, helt suverent.

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.518
Torget vurderinger
4
Vær nu fornøyd med at dere får pakkene deres.
Jeg har nettopp mistet en pakke til verdi kroner 20000,-

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
13.648
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
46
og igjen!
skal vedde på at det ikke henger en lapp på døren hjemme!

StatusSøketidspunkt: 14.12.2011 14:15 Alltid oppdatert info Oppdatering av informasjon i sporingsløsningen skjer like raskt som oppdateringer i Bring/Posten sine interne systemer.
Kollinummer: EE648482351TW Siste status Sendingen er forsøkt levert, men mottaker var ikke tilstede. Sendingen vil bli levert til det lokale postkontoret
14.12.2011 14:14

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.100
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Posten driver da med service: Jeg har nettopp fått en postoppkravpakke levert rett i postkassen. Det var bare å tasse ut til postkassen i trappeoppgangen - enda en fordel med å bo i leilighet - i tøflene og nappe til seg innholdet. Helt gratis var det også - betalte ikke fem øre, jeg. Han hadde riktignok et litt annet syn på Postens service, han som hadde sendt pakken - men det er i ferd med å ordne seg. Jeg er en ærlig sjel, må vite.

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Antall liker
14
Tror jeg har brukt postens "Hjem på døren" service 4 ganger, for ting jeg hadde lyst å få hjem så fort som mulig. Hver gang var jeg hjemme hele dagen, hver gang ble pakken registrert som forsøkt levert uten at noen hadde vært innom. Hver gang klaget jeg, for så å bli fortalt at sjåføren påsto å ha forsøkt å levere, så det ble mitt ord mot hans og ingenting kunne gjøres.

Regelrett svindel.

yzfr17

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.12.2006
Antall liker
24
Sted
Moss
Torget vurderinger
5
Venter på sending de rotet bort 21 november, kanskje det hjelper å klage litt her hehe

Det kjedeligste med posten - er den dårlige kundeservicen når feil først skjer !

sån, nå blir det bedre

God jul

Wergeland

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.05.2009
Antall liker
73
Torget vurderinger
1
Ketil skrev:
Det Posten gjør hos meg er at de faktisk leverer pakken på døren, men de tar aldri med kortautomat eller vekslepenger så hvis man ikke har nøyaktig pengebeløp tar de med seg pakken igjen slik at man må hente den på det lokale utleveringsstedet.

Hvordan det er mulig å opptre så uprofesjonelt i konkurranse med andre aktører er "beyond me".
Oppkrav? Da synes jeg faktisk du kan gå på postkontoret.

Ketil

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.05.2004
Antall liker
891
Wergeland skrev:
Ketil skrev:

Oppkrav? Da synes jeg faktisk du kan gå på postkontoret.
Nei, de skal ha toll. Alle andre transportselskaper ringer på forhånd og spør om når man er hjemme. Når de leverer pakken har de med kortautomat for betaling. Posten derimot ringer ikke på forhånd, hvis man tilfeldigvis da skulle være hjemme når de tropper opp har de ikke med kortautomat fordi "det som regel ikke er noen hjemme". Selvfølgelig er det "som regel ikke noen hjemme" når de leverer pakkene sammen med postrunden på formiddagen. Med andre ord kan man gjerne si de svindler sine utenlandske samarbeidspartnere.

Bent

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2008
Antall liker
613
Sted
Nordhordland
Virker som det hjelper og bo på bygda i denne sammenhengen, jeg fikk senest en FedEx-pakke levert på døren sist fredag av en hyggelig dame fra Posten. :)
Et annet transportselskap var nesten litt for hjelpsomme da de skulle levere en komplett felg/dekk pakke til meg og ikke greide og finne huset mitt, de kjørte den til nærmeste butikk og slengte de fra seg utenfor der på kveldstid og sendte melding til meg om det neste morgen. ::) Heldigvis er det tydeligvis ærlige sjeler her i bygda så de låg der neste dag også. :)

Topp Bunn