POSTEN

K

kathrine

Gjest
Herremin!

Solgte mine KEF Q11, til en kar i sørtrøndelag.

Store pakker, pust pes.

I dag får jeg melding av en frustrert kar som kan fortelle at, den ene Kefen hadde ankomet Sandefjord, og den andre tok seg en tur til Molde!

At det går an!

Kanskje det er derfor det er så dyrt og sende pakker i Norge siden de skal på "sightseeng"(lurer på om det skrives slik?).

Vh
S
 
O

OivindJ

Gjest
Venter fortsatt på pengene for en dac jeg sendte i oppkrav. :mad:
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Er nok ikke bare bra med "Post i butikk" eller hva det kalles nå om dagen.
Har hørt om skrekkeksempler der oppkravspakker er blitt utlevert uten betalig osv.
 

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Innlegg
3.450
Antall liker
3
Sendte et lite aktivt delefilter (reckhorn f1), tok bare 2 ukar fra løten i hedmark, til sandnes.

andre ting har blitt borte :p

Nei huff.. .men er avhengig av posten også, desverre......

PK
 

norpimp

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.09.2005
Innlegg
310
Antall liker
4
OivindJ skrev:
el_mariachi skrev:
Har hørt om skrekkeksempler der oppkravspakker er blitt utlevert uten betalig osv.
DA, gir jeg opp.
Jeg kunne fått en ECI-4 for 1000,- men var såpass ærlig at sa det stod feil. skulle betale 10 000...
 
O

OivindJ

Gjest
realist skrev:
OivindJ skrev:
Venter fortsatt på pengene for en dac jeg sendte i oppkrav. :mad:
Når ble denne tatt ut av kjøper?
14.08.2007 Regner med å få pengene i dag eller i morgen, de har jo bekreftet at de alltid er like treige over mail så..

Viste ikke dette da jeg sendte og sparte derfor ingen kroner til disse siste dagene. Jaja, har fått slanket meg noen kilo da.. ;)
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
789
Torget vurderinger
5
OivindJ skrev:
realist skrev:
OivindJ skrev:
Venter fortsatt på pengene for en dac jeg sendte i oppkrav. :mad:
Når ble denne tatt ut av kjøper?
14.08.2007 Regner med å få pengene i dag eller i morgen, de har jo bekreftet at de alltid er like treige over mail så..

Viste ikke dette da jeg sendte og sparte derfor ingen kroner til disse siste dagene. Jaja, har fått slanket meg noen kilo da.. ;)
Dette er girering. Det tar gjerne noen dager uansett bank. Går ofte 4-5 virkedager.
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
789
Torget vurderinger
5
norpimp skrev:
OivindJ skrev:
el_mariachi skrev:
Har hørt om skrekkeksempler der oppkravspakker er blitt utlevert uten betalig osv.
DA, gir jeg opp.
Jeg kunne fått en ECI-4 for 1000,- men var såpass ærlig at sa det stod feil. skulle betale 10 000...
Godt med ærlighet. :)

Dette er ikke postens feil da det er avsender og ikke postpersonellet som fyller ut alle opplysningene, inkludert oppkravssum, på fraktseddelen.

Forøvrig har jeg ingen spesielle negative episoder med postforsendelser selv.
 

TJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.08.2003
Innlegg
753
Antall liker
2
norpimp skrev:
OivindJ skrev:
el_mariachi skrev:
Har hørt om skrekkeksempler der oppkravspakker er blitt utlevert uten betalig osv.
DA, gir jeg opp.
Jeg kunne fått en ECI-4 for 1000,- men var såpass ærlig at sa det stod feil. skulle betale 10 000...
Bor du i Oslo? Jeg stemmer på deg som ordfører ;)
 
K

kathrine

Gjest
Hm!
I dag fikk han den ene Kefen, og i mellomtia hadde den andre også funnet turen til Molde!
Stakkars :eek:
Vh
S
 

G-K

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.04.2004
Innlegg
470
Antall liker
2
Torget vurderinger
1
He he... stemmer nok det meste her ja. Var inne på tanken om å starte en tråd selv, men lot det være da posten vel er en gjennganger her inne. Sålenge høytaler nr.2 er registrert omlaste i Molde i dag, er jeg lovt å få den i morgen.

Føler ikke akkurat for å forsvare posten for øyeblikket, men kan vel nevne att turen via Molde for omdeling er den riktige i mitt distrikt.

Jeg kan heller fortelle om en opplevelse jeg hadde da jeg skulle sende en pre-amp jeg solgte. Hadde pakket denne etter alle kunstens regler, dobbelembalert og limt på merker med "forsiktig" og "denne side opp". Ekspeditrisen på postkontoret kikket rart på meg.. rart på merkingen min.. og igjen rart på meg. Deretter forteller hun meg følgende: Den merkingen der er det ikke noe vits i å sette på pakken! Pakkene blir lagt i en container for videre forsendelse, og ved omsortering blir containeren snudd opp/ned og tømt på den måten! (tydelige armbevegelser bekreftet det hun fortalte) Ekspeditrisen avsluttet denne forklaringen på postens håndtering av pakker med følgende komentar: VI DRIVER IKKE NOE SPESIALTRANSPORT!!

Denne episoden bekreftet i alle fall min skepsis til nevnte statlige foretak, men heldigvis kom pre-amp`en frem like hel til en fornøyd ny eier.
 

norpimp

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.09.2005
Innlegg
310
Antall liker
4
TJ skrev:
norpimp skrev:
OivindJ skrev:
el_mariachi skrev:
Har hørt om skrekkeksempler der oppkravspakker er blitt utlevert uten betalig osv.
DA, gir jeg opp.
Jeg kunne fått en ECI-4 for 1000,- men var såpass ærlig at sa det stod feil. skulle betale 10 000...
Bor du i Oslo? Jeg stemmer på deg som ordfører ;)
hehe, vi får starte med Bergen;) så jobbe oss over 8)
 

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
2.376
Antall liker
4
Posten - We don`t try harder, actually we don`t care at all!
 

G-K

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.04.2004
Innlegg
470
Antall liker
2
Torget vurderinger
1
Da er endelig begge høytalerne på plass i stua :)

...tenk om jeg hadde kjøpt komplett surround... lyd en gang i slutten av neste uke kanskje...
 
O

OivindJ

Gjest
Fikk utrolig nok penger i dag.

Bruker nok ikke oppkrav igjen.

Øivind
 

Soundispower

Medlem
Ble medlem
12.08.2007
Innlegg
5
Antall liker
1
da må vel noen forsvare posten litt ;D

alltid opplevd at mine pakker kommer riktig fram og stort sett 1-2 dager etter sending...

opplevd at pakker havner som nevnt her "molde" etc ..
grunnen til det har vært at sender har tuklet med adressen og skrevet helt feil postnummer med feil poststed..
da er det jo ikke lett å vite hvor den skal...

at postoppkrav bruker langt tid stemmer nok..putt en giro i banken i boksen deres..tar ikke det lang tid? akkurat samme..

ser liksom ikke problemet:p

lov å feile:D 8)
 

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
10.738
Antall liker
6.433
Sted
Holmestrand
Soundispower skrev:
da må vel noen forsvare posten litt ;D

alltid opplevd at mine pakker kommer riktig fram og stort sett 1-2 dager etter sending...

opplevd at pakker havner som nevnt her "molde" etc ..
grunnen til det har vært at sender har tuklet med adressen og skrevet helt feil postnummer med feil poststed..
da er det jo ikke lett å vite hvor den skal...

at postoppkrav bruker langt tid stemmer nok..putt en giro i banken i boksen deres..tar ikke det lang tid? akkurat samme..

ser liksom ikke problemet:p

lov å feile:D 8)
Forsvare posten? HVORFOR DET?
Lov å feile? Ja, men systematisk å levere dyre, mangelfulle, trege og stadig sviktende tjenester, det er IKKE AKSEPTABELT!
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.536
Antall liker
9.981
Det var et ordspill som sa "Posten skal frem" Det var før markedskapitalismens tid. Før Posten ble et aksjeselskap. Da betydde effektivitet at posten kom frem dit den skulle, fortest mulig. Nå er det kun lønnsomhet for aksjeeierene og toppledelsen som gjelder, penger i deres lommer, fortest mulig.
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.448
Antall liker
26.386
Torget vurderinger
24
Stort sett gode erfaringer med posten, en pakke kom bort, men der var avsender dum nok til å sende som brev, så det er vel ikke postens feil alene.
Overførte en del penger forleden, og det som forundrer meg er at kvittering på overførsel kommer fortere til meg per post enn overføringen skjer elektronisk mellom to konti.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Fosse skrev:
Stort sett gode erfaringer med posten, en pakke kom bort, men der var avsender dum nok til å sende som brev, så det er vel ikke postens feil alene.
Døhh! Brev skal også leveres til mottager. Det koster forresten penger å sende sånne også. ;)
 

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Innlegg
3.450
Antall liker
3
Så hvorfor posten er så treg. Sto utafor mitt lokale postkontor, og der var det en postbil (slik stor lastebil) Når jeg hadde venta i bilen i 20 minutter, lurte jeg på hva postmannen drev med så lenge inne... Det fikk je væta, han satt i bilen!!! I 20 minutt, uten tegn tel å gjøra no. Og når han gjorde no, så det ut som et ork, og det gikk sakte.. Og det betala je 200 kroner for... I tilegg var det selvsagt om å gjøra å pælme pakk'n hardest mulig inn i bilen under lasting...

så.. PAKK GODT, og ha tolmodighet....


PK
 

palmaris

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Innlegg
1.616
Antall liker
1.035
Torget vurderinger
1
Stor lastebil ja? Skal ikkje påstå at det er tilfelle her, men du har kanskje høyrd om køyre-og kviletid? Hender at det er kontroll på slikt, setlane flaksar snøgt....
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.536
Antall liker
9.981
Han ventet sikkert på at bilen skulle bli full. Du vet, med så store biler så må de utnyttes maksimalt. Kan ikke kjøre halvtom bil da. Ren økonomi.
 
O

OivindJ

Gjest
Pink_Panther skrev:
Han ventet sikkert på at bilen skulle bli full. Du vet, med så store biler så må de utnyttes maksimalt. Kan ikke kjøre halvtom bil da. Ren økonomi.
Kanskje han tenkte på miljøet.. ;)
 

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Innlegg
3.450
Antall liker
3
Kl 12 på dagen bør han ha vokna... Det er ikke akkurat langtransport fra Løten til Hamar :p
Nei, ren latskap. Er alle i posten slik, kan tiden det tar å sende noe forklares, men ikke forsvares.

Pk
 

palmaris

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Innlegg
1.616
Antall liker
1.035
Torget vurderinger
1
Køyre-og kviletid bryr seg ikkje med om du er vaken eller ikkje.....
 
Topp Bunn