Deng1
Hi-Fi freak
My Pack leveres da ikke hjem i utgangspunktet, den skal leveres til utleveringssted.
My Pack Home skal leveres hjem
Dette !
Om den hadde blitt ødelagt, måtte du ha henvendt deg til Tomann.
My Pack leveres da ikke hjem i utgangspunktet, den skal leveres til utleveringssted.
My Pack Home skal leveres hjem
Jasså. Hvorfor har Postnord levert den hjem til meg hvis Thomann har gitt Postnord i oppdrag å levere den til et utleveringssted?Dette !
Om den hadde blitt ødelagt, måtte du ha henvendt deg til Tomann.
Det er et helt legitimt spørsmål du kan ta til Postnord. Den skulle vært levert til butikk.Jasså. Hvorfor har Postnord levert den hjem til meg hvis Thomann har gitt Postnord i oppdrag å levere den til et utleveringssted?
Hvis den hadde blitt ødelagt hadde jeg helt klart klaget til Thomann, også måtte Postnord forklare seg til dem om hvorfor de la den fra seg ute i regnet uten beskyttelse.
Jeg er glad vi endelig ble enige om at det var Postnord som gjorde feil her.Det er et helt legitimt spørsmål du kan ta til Postnord. Den skulle vært levert til butikk.
Greit nok det, men når de kan levere en pakke som er større enn brevsprekken burde de vel kunne hente en også. Man skulle jo tro at postbudet som henter pakker på en gitt adresse er samme person som leverer til den gitte adressen (og dermed har universalnøkkel til postkassene der). Ellers er jo tjenesten litt meningsløs.Vær glad for at ikke alle som jobber i Posten har nøkkelen.....
Enig med deg at det er slik det burde vært, men det er nok ikke tilfelle. (staten - et annet budsjett vel)Greit nok det, men når de kan levere en pakke som er større enn brevsprekken burde de vel kunne hente en også. Man skulle jo tro at postbudet som henter pakker på en gitt adresse er samme person som leverer til den gitte adressen (og dermed har universalnøkkel til postkassene der). Ellers er jo tjenesten litt meningsløs.
DHL har ingen faste avtaler, etter hva jeg vet... men løse avtaler lokalt, har du DHL app ? Be sjåføren om og ringe deg, så kan ting avtalesSetter en femmer på stordriftsulemper. Systemer og formaliserte prosesser for alt mulig gjør at ting blir rigid.
Neste hjertesukk: Venter på en pakke med DHL. Fikk i dag beskjed om at den leveres i morgen i løpet av dagen, som jeg antar betyr høy sannsynlighet for at det skjer mens jeg er på jobb. Jeg ønsker å få pakken levert til et Service Point så jeg kan hente den selv, men det er ikke mulig. Jeg kan bare endre leveringsdato til en annen arbeidsdag når jeg ikke er hjemme, eller tillate at den blir ”hensatt på et trygt sted“, som i praksis betyr at de fraskriver seg alt ansvar for at jeg faktisk får pakken. Hvorfor er det umulig å velge at den blir levert til et Service Point?
Jeg får stadig pakker med DHL Express og da får jeg alltid mulighet til å velge et Service Point hvis det ikke passer for meg å få pakken på døra akkurat den dagen. Nå får jeg legge til at jeg bor sånn at nærmeste Service Point er 6 etasjer ned med heisen.Setter en femmer på stordriftsulemper. Systemer og formaliserte prosesser for alt mulig gjør at ting blir rigid.
Neste hjertesukk: Venter på en pakke med DHL. Fikk i dag beskjed om at den leveres i morgen i løpet av dagen, som jeg antar betyr høy sannsynlighet for at det skjer mens jeg er på jobb. Jeg ønsker å få pakken levert til et Service Point så jeg kan hente den selv, men det er ikke mulig. Jeg kan bare endre leveringsdato til en annen arbeidsdag når jeg ikke er hjemme, eller tillate at den blir ”hensatt på et trygt sted“, som i praksis betyr at de fraskriver seg alt ansvar for at jeg faktisk får pakken. Hvorfor er det umulig å velge at den blir levert til et Service Point?
I effektiviseringens navn er sikkert de som leverer og de som henter ansatt i hver sin divisjon............ Man skulle jo tro at postbudet som henter pakker på en gitt adresse er samme person som leverer til den gitte adressen (og dermed har universalnøkkel til postkassene der). Ellers er jo tjenesten litt meningsløs.
Bestiller du varer for over kr. 2 900 hos Thomann (Norway) i Tyskland er det ingen gebyrer og heller ingen frakt....men ikke fornøyd med PostNordSå lenge det kommer fram er jeg fornøyd, men jeg slipper gjerne de gebyrene. Sjekket nå og så at jeg betalte 482,- i gebyr for en liten pakke med stemmeskruer fra Tyskland i 2023. Ikke frakt, men gebyrer. Når jeg bestilte fra Thomann nå var det 200,- i frakt, og det var det.
Jeg bestilte noe som kostet 1666,- fra Thomann nå, og sjekket med dem først at det ikke ville komme noe annet i tillegg enn frakten på 200,-. Så totalt 1866,- med frakt. Syns som regel PostNord er ok å forholde seg til så lenge de ikke legger fra seg den nye forbrukerelektronikken min ute i regnet.Bestiller du varer for over kr. 2 900 hos Thomann (Norway) i Tyskland er det ingen gebyrer og heller ingen frakt....men ikke fornøyd med PostNord