lille hiawata
Hi-Fi freak
Er det lov å spørre Halair , hvor mye vil et slikt system som ditt komme på? Muligens med et noe enklere kabinett.
Jeg bruker 3*3=9 som bak kanaler (4 av dem) i kinoen. Deler uansett på 120hz til sub, så bunnen er helt fint. Når lyd panoreres fra frontene og bakover så hører jeg en liten endring i klang i toppen. Burde nok også satt inn noen diskanter i høyttalerne bak.4stk på linje gir et bidrag på 6dB, så ca 90dB/1W/1mPS: Disse er kanskje litt for lite effektiv pr dB for å bruke som Atmos kanaler... 4 stk i tak.. for eks?
All-in for min del trolig litt over 20k, ren materialkost/epoxy + elementer og tilbehør knyttet til produksjonen. Jeg kunne gjøre fresejobben selv og sparte i så måte litt kostnad der. Skulle jeg ha kjøpt de tjenestene eksternt så hadde det blitt noe til, primært 3D-fresingen (waveguide) pga det er det som tar tid i CNC-maskin. I den anledning så har jeg også anledning til å frese baffler ferdig til andre om ønskelig - tenker da med hull/forsenkning gjort klart, uten "waveguide".Er det lov å spørre Halair , hvor mye vil et slikt system som ditt komme på? Muligens med et noe enklere kabinett.
Det er underforstått med eventuelt forskudd / depositum.Gitt at de har på lager ved bestillingspunkt så skal vi nok kunne få til detEr det mulig å slenge med 2 Tang Band fra parts express på bestillingen?
PB kommer på en kroner så ta høyde for at jeg ikke ønsker å legge ut for alt og alle 100%
Fornuftig... Konkret liste kommer i kveld fra megYes, jeg foreslår at vi setter deadline for bestilling til tirsdag kveld 7/1 slik at sambestillingen fra oss går onsdag 8/1.
Foreløpig er beste pris ca 102-104kr/stk for TC9FD18-08 ferdig fraktet/momset inn (valuta ved bet.tidspunkt vil avgjøre). Frakt videre besørger hver enkelt, evt henter for de som det passer for. Jeg sender melding til alle som jeg har registrert som interessert pr dd, skulle det være flere så send meg PM.
Beste tilbud er via Parts-Express så om noen ønsker andre produkter (*) så vil det være kurant å få med litt sånt.
I så fall må jeg be om at de dette gjelder sender meg pr PM spesifisert liste med art.nr og antall.
Betinger at artikkel er tilgjengelig ved bestillingstidspunkt.
Betaling / Vilkår / Tidslinje:
- Jeg ønsker 25% forhåndsbetaling om ikke annet er avtalt, dette er for å opprette en gjensidig forpliktelse ihht avtale.
* - Øvrige artikler utover PowerBuy/TC9 betales 100% ved bestillingstidspunkt.- Varer som ikke er fullt betalt innen rimelig tid (4uker etter mottak hos meg) tilfaller meg og 25% betalingsforskudd refunderes ikke. (Om ikke annet er avtalt i forkant)
- Varene sendes videre/utleveres først når fullt oppgjør er mottatt.
- Frakt vil trolig ta et sted mellom 1-2uker, avhengig av saksgang.
- Skulle forsendelse bli utsatt for skade/reklamasjon på transport etc så er vi alle solidarisk ansvarlig og evt tap fordeles - slik at jeg ikke sitter alene som Svarte-Per.
- Jeg forplikter meg til å varsle, uten opphold, om eventuelle forsinkelser eller annen relevant informasjon - jeg gjør dette her i denne tråden slik at samme informasjon er synlig for alle.
Jeg mener dette er en rimelig ramme for alle parter og håper dere synes det samme
Jeg er litt i samme båt, så for meg passer det bra å utsette en uke.Jeg har en deltaker som pga jobbsituasjon etc ønsker litt ekstra tid - er det noen som har noen innvendinger om å utsette bestilling til 15/1? Dvs påmeldingsfrist tirsdag 14/1.
Kan ikke se å ha mottatt PM!Minner om deadline tirsdag 14/1, jeg har for litt over en uke siden sendt PM til samtlige som har indikert interesse - ber om bekreftelse om dere ønsker å være med. Samme gjelder om dere ikke benytter denne anledningen for da slipper jeg å tenke på det
De som ønsker å være med, bekreft dette pr PM samt antall. 1000kr i forhåndsbetaling (ca 20%) enten via nettbank eller Vipps er kurant.
Det tror jeg i utgangspunktet er et kurant prosjekt, eventuelt supplert med en diskant i senter og power tapering ut mot flankene?Har det vært gjort noen tanker om å lage en skikkelig god lydplanke med TC9? Gjerne aktiv med dsp, kanskje med en ikea sonos som donor eller noe annet kreativt? Det estetiske behovet er forholdsvis presserende her i huset =P
Noen idé om hvem som står bak den der?Her er en Toro-pose for lydplnake med DSP:
https://zoudio.com/product/aio4ch/
Utsolgt nå, men produseres fortløpende.