Prøvd skia i år?

olisn1

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.11.2004
Innlegg
532
Antall liker
4
Det siste snøfallet østafjells har jo gitt oss skiføre, og da gjelder det jo å komme seg vekk fra hai-faien på en fin søndag.

Selv hadde jeg års-premiere i Svarstad i dag. Snø nok, men sørgelig dårlig preparerte løyper. Valgte å prøve meg på off-piste i den stengte løypa. Ikke mer farlig det, enn å kjøre i kø der det var blanding av is og tredve cm dype spor.
Det ble litt Øystein Sunde: "Hoppa rundt og sto mens jeg satt". Gøy.
Endelig er vinteren i gang! ;D


mvh
 

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Innlegg
1.033
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Her i Rogaland har det også endelig kommet snø :)
Skal til Sauda neste helg og varme opp beina foran turen til Sierra Nevada om 14 dager ;D
 

olisn1

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.11.2004
Innlegg
532
Antall liker
4
Sierra Nevada høres jo flott ut, med VM-løyper og greier. Privat tur pr bil direkte, eller via reisebyrå? Og via Solkysten?

Selv satser jeg på mye bra oppvarming fram mot påskeferie i min barndoms (ski-) paradis Narvik. Gleder meg som en unge.
A propos Narvik, søk på "Narvik" og se på bilder lagt ut av "Destinasjon Narvik" og se hva denne byen har å by på! Synd den ligger så langt nord.


mvh
 

bjarte3

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2006
Innlegg
123
Antall liker
0
Fint å bo nær flotte skiløyper.
 

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Innlegg
1.033
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Sierra Nevada høres jo flott ut, med VM-løyper og greier. Privat tur pr bil direkte, eller via reisebyrå? Og via Solkysten?

Selv satser jeg på mye bra oppvarming fram mot påskeferie i min barndoms (ski-) paradis Narvik. Gleder meg som en unge.
A propos Narvik, søk på "Narvik" og se på bilder lagt ut av "Destinasjon Narvik" og se hva denne byen har å by på! Synd den ligger så langt nord.


mvh
Egen arrangert tur med fly.
Pris tur-retur Oslo-Malaga kr 1.167,- (!).
For egen del må vi jo ha fly tur-retur Stavanger-Oslo, men det koster ikke så mange hundrelapper.
I tillegg slipper vi dessverre heller ikke utenom ett par overnattinger i Oslo som vi gjerne skulle vært foruten, men "that's life".
Overnatting på 3-4 stjerners hotel ordnet vi på nettet.
Pri 3.500,- i dobbeltrom og 5.000,- i enkeltrom.
Alt i alt sparer vi ca 5.000,- pr. snute sammenlignet med pakketur med STS på samme hotell ;D

Narvik er sikkert fantastisk, men om bakkene er så bra at jeg kunne tenkt meg å stå på ski der en hel uke er jeg mer usikker på :-/
 
T

Thomas_Lutro

Gjest
Jeg har prøvd snømåka i dag. ;)

Hadde det ikke vært for scootersporet så hadde det sett enda mer fristende ut på bildet Bjarte...
 

olisn1

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.11.2004
Innlegg
532
Antall liker
4
Det var jo alt i alt et knallgodt tilbud til Sierra Nevada, da. Tviler ikke et sekund på at det blir en stor opplevelse! Går med en drøm om skiferie i alpene, men dette er jo et alternativ. Og om dere vil, ligger jo ikke f.eks. Granada og spansk kultur så langt unna.

Narvikturen koster oss ca kr 1000 tur/retur pr pers med fly fra Gardermoen og kr 500 pr døgn for overnatting inkludert frokost og middag. Ikke så halvgæærnt det, heller
Blir nok litt annen naturopplevelse her, men fett nok!

mvh
 

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Innlegg
1.033
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Har ikke ski!
Hmmm.........
I fare for å bli "avslørt" som rasist må jeg bare innrømme at du overasker meg litt her Parelius :-/
Jeg har jo alltid trodd du var en vaskekte nordmann, men så feil kan man altså ta....... :eek:
Nordmenn er jo som kjent født med ski på beina ;D
 

bjarte3

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2006
Innlegg
123
Antall liker
0
Jeg har prøvd snømåka i dag. ;)

Hadde det ikke vært for scootersporet så hadde det sett enda mer fristende ut på bildet Bjarte...
Scooterspor? Mener du de oppkjørte løypene? Selv foretrekker jeg oppkjørte løyper. Og slike er det rikelig av like utenfor døra her :)
 
T

Thomas_Lutro

Gjest
Ja, jeg er ikke noen racer på ski. Jeg liker å komme meg vekk fra det komfortable og tilrettelagte innimellom. Det er noe helt eget med å ha fjellet i fred for alt av motorisert aktivitet.

F*** som jeg savner forsvaret. Har ikke vært skikkelig kald, sulten og trøtt på lenge nå...
 

bjarte3

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2006
Innlegg
123
Antall liker
0
Ja, jeg er ikke noen racer på ski. Jeg liker å komme meg vekk fra det komfortable og tilrettelagte innimellom. Det er noe helt eget med å ha fjellet i fred for alt av motorisert aktivitet.

F*** som jeg savner forsvaret. Har ikke vært skikkelig kald, sulten og trøtt på lenge nå...
Joda, det er jo ikke noe hyggelig med scootere og tråkkemaskiner som kjører rundt ørene på en. Men her i området er det strenge restriksjoner på slikt, så jeg opplever ikke det som et problem i alle fall.

Til det andre du skriver.. hvorfor ikke legge inn en overnatting på fjellet da? Grave snøhule eller krype i en jerven-duk? Trenger jo ikke Forsvaret for å bli kald og sulten vet du :)
 

bjarte3

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2006
Innlegg
123
Antall liker
0
Men jeg trenger forsvaret hvis jeg vil ha betalt for det. ;D
hehe.. spørs jo litt hva man holder på med i forsvaret. Ikke ofte at jeg er kald og sulten i alle fall.
 

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
3.238
Antall liker
6
Var også i Svarstad i dag. En fin dag sammen med døtrene mine.
 
E

Einstein

Gjest
Har dessverre fått prøve skiene kun en gang til nå i år. Tragisk "vinter".....

Og hva kjører folket? Alpint, eller telemark?
 

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Innlegg
706
Antall liker
4
har ikke brukt ski på 10 år har heller ikke planer om det. Kan hende jeg setter trynet i en snøskavel med snowboard på beina. (har ikke prøvd det før)
 

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
2.828
Antall liker
10
har ikke brukt ski på 10 år har heller ikke planer om det. Kan hende jeg setter trynet i en snøskavel med snowboard på beina. (har ikke prøvd det før)
Jeg rakk å fylle 30 før jeg prøvde brett for første gang. Kjempeartig!!! Anbefales :D. NITRO!!!!!!!!
 

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Innlegg
1.033
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Ischgl er en flott :)
Sammen med Saalbach er det der hvor jeg har likt meg best i Alpene (har vært ca 10 forskjellige steder).
 

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Innlegg
2.134
Antall liker
1.452
Torget vurderinger
4
Narvik er bare helt konge. Gikk på skole der i 87-89 og vi var i bakken nesten hver dag.
Har besøkt MANGE andre skianlegg siden da, men ingen kan måle seg.
Planlegger en tur til Narvik i løpet av vinteren.
 

LemonDog

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
379
Antall liker
49
Torget vurderinger
8
Jeg hadde ikke kjørt slalom siden 80-tallet, men nå har jeg kjøpt meg ski og vært i Vassfjellet 2 ganger siden jul. Planlegger en tur i dag også.
Utrolig artig å kjøre med de nye Carvingskiene. Det er så mye lettere å svinge. Jeg kjørte gjennom en storslalomløype uten nevneverdige problemer i forrige uke.

Jeg hadde helt glemt hvor morsomt det var å slippe seg utfor heng med ski på beina :)
 

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Innlegg
4.139
Antall liker
3.229
Torget vurderinger
2
Jeg rakk å fylle 30 før jeg prøvde brett for første gang. Kjempeartig!!! Anbefales  :D. NITRO!!!!!!!!
Kjørte Hasjplanke første gang i 1984, kjørte nyinkjøpt Sims i Chamonix 1988, vakte litt oppsikt med backside airs i elvedalen i Le Tour på den tida. Har ikke hatt slalomski på beina siden. Har to Burton brett idag, men kjører mindre og mindre :-[ hytteliv og langrenn er l mer familievennlig.
 
J

jekri

Gjest
Snø tar seg penest ut sett fra innsiden av stuevinduet 8)
 

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Innlegg
1.033
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Narvik er bare helt konge. Gikk på skole der i 87-89 og vi var i bakken nesten hver dag.
Har besøkt  MANGE andre skianlegg siden da, men ingen kan måle seg.
Planlegger en tur til Narvik i løpet av vinteren.
Hmmmm.........
Skal jamen skrive dette i bakhodet gitt.
En langhelg til narvik hadde sikkert latt seg høre :)
 

olisn1

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.11.2004
Innlegg
532
Antall liker
4
Ikke snø + ikke ski = Hi Fi ;D ;D


mvh
 
C

century

Gjest
Vi har prøvd ja. Har funnet den optimale løsning: Blades ! Tar ikke plass i bilen, hele familiens blades får plass i bagasjen og ikke en jævla stav. Lettvindte bindinger. Høy kjøreglede, framlengs som baklengs (øket spenning i høy fart).
 

arildji

Hi-Fi interessert
Ble medlem
18.11.2004
Innlegg
91
Antall liker
12
Sted
Tromsø
Torget vurderinger
4
Her nordpå (Harstad) har fortvilelsen for lengst bredt seg. Et par uker før jul fikk vi noen desimeter med snø, og et par høvdinger ble avlevert i bytte for et sesongkort i bakken, samtidig som rutinen med jevnlig langrennstrening begynte å gå seg til. Og så skjedde det: 3 uker med varmegrader og regn, - så nå sitter jeg her med sesongkort, nye ski og diverse gadgets, - og grønne plener ..... :-X
 

Propellue

Medlem
Ble medlem
20.12.2005
Innlegg
27
Antall liker
0
Skia har egentlig blitt skuffende lite brukt i år.. :(
Her trengs det skjerpings!
 

bjarte3

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2006
Innlegg
123
Antall liker
0
Her nordpå (Harstad) har fortvilelsen for lengst bredt seg. Et par uker før jul fikk vi noen desimeter med snø, og et par høvdinger ble avlevert i bytte for et sesongkort i bakken, samtidig som rutinen med jevnlig langrennstrening begynte å gå seg til. Og så skjedde det: 3 uker med varmegrader og regn, - så nå sitter jeg her med sesongkort, nye ski og diverse gadgets, - og grønne plener ..... :-X
Husker ski-turene i folkeparken. Mange fine turer som startet der.
 

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
10.380
Antall liker
6.096
Sted
Holmestrand
Det siste snøfallet østafjells har jo gitt oss skiføre, og da gjelder det jo å komme seg vekk fra hai-faien på en fin søndag.

Selv hadde jeg års-premiere i Svarstad i dag. Snø nok, men sørgelig dårlig preparerte løyper. Valgte å prøve meg på off-piste i den stengte løypa. Ikke mer farlig det, enn å kjøre i kø der det var blanding av is og tredve cm dype spor.
Det ble litt Øystein Sunde: "Hoppa rundt og sto mens jeg satt". Gøy.
Endelig er vinteren i gang!    ;D


mvh
Må nesten få lov å anbefale en annen Vestfoldbakke; Høgås!
Fine forhold både for alpint og langrenn!
Ja, jeg har prøvd begge deler selv.
 

olisn1

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.11.2004
Innlegg
532
Antall liker
4
Høgås - > Andebu, Kodal?

Hvordan er den sammenlignet med Svarstad - og Kongsberg?


mvh
 

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
10.380
Antall liker
6.096
Sted
Holmestrand
Høgås  - >   Andebu, Kodal?

Hvordan er den sammenlignet med Svarstad - og Kongsberg?


mvh
Høgås er mindre, men jeg ser den fra stuevinduet! :)
Kongsberg er bra, Svarstad OK, men jeg kan dra i bakken for å kjøre en halv time og reise hjem igjen. Vi har to bakker/ to heiser. Den lengste er ca 800 m og relativt bratt, så vi tilbyr utfordringer for hele familien.

Anlegget eies av Botne Skiklubb, og drives på dugnad av oss som synes det er morsommere å kjøre snøkanon om natta, enn det er å sove.

Hvor er det ? Holmestrand, 800 m fra E-18. Ta av E-18, avkjørselen ved "Bye the way", kjør 500 m retning Holmestrand, da ser du bakken på venstre hånd.
..måtte bare benytte anledningen til å reklamere litt for vårt hjertebarn...
 
Topp Bunn