Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 1)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

kjellbjarne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2008
    Antall liker
    3.649
    Torget vurderinger
    4
    den som mener at trump på noen måte er sammenliknbar med noe annet av presidenter i de siste generasjoner, må ha en tankeforstyrrelse.

det politisk normale er i løpet av de siste 30-40 mnd kjørt i en moralsk warp travel.

under the law, above the law, misuse of law.

but whatabout, said the «clown».
    Rart, men sant

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.493
    Torget vurderinger
    2
    Begynner å bli nok nå, i bananrepublikken USA.

WASHINGTON — Military leaders hoping to keep the Secretary of the Navy from quitting lobbied President Donald Trump aboard Air Force One to stop intervening in the case of a Navy SEAL accused of murder, say five current and one former military and defense officials. On Thursday Trump waded once again into the case of Chief Petty Officer Edward Gallagher, a Navy SEAL accused of murdering a wounded ISIS militant in Iraq in 2017. Gallagher was acquitted by a military court but found guilty of posing with the dead prisoner's body.

https://www.nbcnews.com/news/milita...trump-not-meddle-seal-case-top-navy-n1089661?
    Grenser for hvor mye galningen i Det ovale kontor skal få svine til.

1f737ce8-9839-436e-82f9-02da2939659e.jpg

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.068
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Ja, det var mer enn nok for lenge siden, men tankekorset er at selv med alt som er kommet frem de siste ukene er oppslutningen stabil på like over 40 %. Han er den minst populære president noensinne, og ingen har blitt gjenvalgt tidligere med så dårlige tall, men det er tydeligvis et betydelig mindretall som mener dette er OK. Det underliggende problemet er ikke Trumps patologiske narcissisme og løgnaktighet, men at GOP ikke lenger engang later som de er interessert i å opprettholde republikanske idealer. Alle prinsipper er til salgs for en tweet og ofres på identitetspolitikkens alter. (Noen kaller det å «Heie på Laget».) Det er korrupt inn til margen.

Jeg ryddet litt i kjelleren i går og fant Newt Gingrich’s bok «A Contract to Renew America» fra 1994. GOP ble opplevd som nokså radikale allerede den gang, men når jeg bladde litt i boken var det en oase av fornuft og prinsippfast tenkning sammenlignet med hva vi ser nå. Jeg gremmes.

Sist redigert:
    U

Utgatt24668

Gjest
    Jeg husker på hvor mye Bush jr ble lagt for hat her hjemme - men han framstår jo som saklig og fornuftig sett med 2019-briller.

Hvis vi ser bort fra Trump sin adferd - hvilken politikk er vi mest uenig i fra hans side? I mitt hode er politikken mot/i Syria og Iran mest klandreverdig. At en republikaner gjør fint lite med forskjellene i USA er ikke helt uforventet. Å legge til rette for «middelalderpolitikk» i Alabama og andre sør-stater er også svært alvorlig.

kjellbjarne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2008
    Antall liker
    3.649
    Torget vurderinger
    4
    For å være litt kynisk, hadde jeg vært politiker, så hadde jeg satset på de litt under middelklasse (de må vel være størst) Skjønner disse der borte godt jeg, litt mer i kassa salt i maten osv.

Mvh

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.493
    Torget vurderinger
    2
    Jeg registrerer at man diskuterer skattenivå for de ultrarike. Det minner meg om senator Al Frankens "Lies, and the lying liars who tell them", som han utga i 2003. Der tok han for seg dette:

“Any time that a liberal points out that the wealthy are disproportionately benefiting from Bush’s tax policies, Republicans shout, “class warfare!”
    In her book A Distant Mirror: The Calamitous Fourteenth Century, Barbara Tuchman writes about a peasant revolt in 1358 that began in the village of St. Leu and spread throughout the Oise Valley. At one estate, the serfs sacked the manor house, killed the knight, and roasted him on a spit in front of his wife and kids. Then, after ten or twelve peasants violated the lady, with the children still watching, they forced her to eat the roasted flesh of her dead husband and then killed her.

That is class warfare.

Arguing over the optimum marginal tax rate for the top one percent is not.”

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.068
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Jeg husker på hvor mye Bush jr ble lagt for hat her hjemme - men han framstår jo som saklig og fornuftig sett med 2019-briller.

Hvis vi ser bort fra Trump sin adferd - hvilken politikk er vi mest uenig i fra hans side? I mitt hode er politikken mot/i Syria og Iran mest klandreverdig. At en republikaner gjør fint lite med forskjellene i USA er ikke helt uforventet. Å legge til rette for «middelalderpolitikk» i Alabama og andre sør-stater er også svært alvorlig.
    Gingrich hadde for eksempel et helt kapittel om hvorfor det var en moralsk plikt ovenfor kommende generasjoner å redusere statsgjelden og balansere budsjettunderskuddet. Tror ikke Trump har lest det kapitlet.

Det alvorligste fra en "Norway First!"-vinkel er at USA har blitt en upålitelig sikkerhetspolitisk alliert med forbindelser til Putin-regimet og generell lefling med autoritære ledere. Om vi skulle behøve hjelp en dag er det mer sannsynlig at Trump får en "vakker" telefon fra Putin og gjør en "deal" enn at han etterlever allianseforpliktelsene. Eller at han krever halvannet oljefond i kontant betaling for å sende forsterkninger. Spør kurdere og koreanere.

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1

en ting er å være uenig i politikk her eller der som enkeltsaker, men at mannen bevisst bryter ned politiske institusjoner (og andre institusjoner). han demonterer med hjelp av korrupte politikere hele den jævla basis som liberale demokratier har som sin mulighetsgrunn. dette er det radikale; noe whatabouttistene her på forumet ikke forstår bæret av.

politiske uenigheter innen normaliteten kan vi leve med, bananstat og autoritære styrer hvor det ikke er loven som styrer, er en annen verden.

Sist redigert:
    U

Utgatt24668

Gjest
    ^ Trump sin oppførsel er godt dekket her. Dette var et forsøk på å se mer på selve politikken :)

G

Gjestemedlem

Gjest
    Men kan gjerne se litt på motstanden mot et sterkt føderalt styre litt som EU-motstanden her hjemme og ellers i Europa. Det handler om at statene selv skal ha mest mulig spillerom og selvråderett og og at Washington/Brussels ikke skal får unødvendig mye makt. Det vil jo bare distansere folk og vanne ut demokratiet. Føderalt styre eller EU-sentralt bør jo i størst mulig grad befatte seg med føderale saker som utenrikspolitikk, føderalt lovverk, internasjonal handel, forsvar og slikt.

Sett med slike øyne er det ingen katastrofe om Washington blir litt vingeklippet og at unødvendige institusjoner får mindre makt og innflytelse. Det forskyver bare maktbalansen i favør av de individuelle statene og dermed gir folk som bor i dem større demokratisk innflytelse på eget liv og lokal situasjon. Det fremmer lokaldemokratiet.

Andre ønsker en motsatt utvikling med mer sentralisering og mer makt flyttet til politikere i Washington, og mange ambisiøse politikere der ønsker seg sårt mer makt for å iverksette overdådige revolusjonære vyer.

C

cruiser

Gjest
    Det er jo ingen politikk her, det er jo bare impulser basert på sistemann han hadde øret

U

Utgatt24668

Gjest
    ^ Trump sin oppførsel er godt dekket her. Dette var et forsøk på å se mer på selve politikken :)
    å demontere et styresett har intet med hans oppførsel å gjøre. at du ikke forstår det er nesten utrolig.
    Jeg tenker at hans lederstil påvirker veldig hvordan han undergraver styresettet i USA. Han opererer på siden av regelverket hele tiden ved bruk av familie og advokater etc. Belys meg gjerne hva du tenker jeg har misforstått noe her :)

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.068
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Det er jo det som er selve politikken hans. Alt sentrerer rundt hans egen person og personlige makt. Han har ingen hemninger med å bruke statsapparatet til å presse andre land til å bidra til hans personlige valgkamp ved å spre grunnløse konspirasjonsteorier. Han mener også at hverken Kongressen eller rettsvesenet har noe med å legge seg opp i hva han holder på med. Når Barr pakker det inn i juridisk språkbruk er det en "unitary executive theory" som i høyeste grad utfordrer konstitusjonell maktfordeling. Det er politikk så det rekker.

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    å demontere et styresett har intet med hans oppførsel å gjøre. at du ikke forstår det er nesten utrolig.
    Jeg tenker at hans lederstil påvirker veldig hvordan han undergraver styresettet i USA. Han opererer på siden av regelverket hele tiden ved bruk av familie og advokater etc. Belys meg gjerne hva du tenker jeg har misforstått noe her :)
    når du blander stil med ideologi, og tror trump er hodet og ikke bare en symptom, så har du misforstått det meste. (når asbjørn snakker om barr som en innpakning av noe, så kan det sikkert misforståes; dette er ideologi uavhengig av lederstil. du er så bortreist her at du sikkert kunne gjort stalin og andre hæseligheter til et spørsmål om STIL!)

du får lese deg opp på alle de innlegga i tråden her, og ikke gakke rundt å tro at demonteringen bare er et litt uheldig utslag av en litt aparte måte å gjøre ting på (aka stil).

tillegg 1:

du får nesten bære litt over med meg når det gjelder retorisk stil; men jeg anser denne måten å snakke på som en ufarliggjøring i politisk henseende. du burde snarest melde flytting til askøy; der kan dere kose der med hverandres nivellerte semantikk. at en ikke ser alvoret i det som nå tildrar seg; om det nå er trump, brexit eller miljø er uforståelig.

jeg var av de som faktisk hilste både trump og brexit velkommen (som avstemningsresultat). jeg var taktisk i mitt hode, og tenkte at det ville røske litt opp i systemet, så de gikk inn i seg selv og tok litt selvkritikk. veldig feil tok jeg; nå er det systemene som rakner.

litt som de som tenker taktikk i forhold til presidentvalget; nei, systemet holder på å rakne, og da er ikke taktikkeri medisinen. en må skrive systemfeil inn i himmelhvelvingen: Impeach.

tillegg 2:

fra dagens avis over vannet; bare stil, må vite!

https://www.nytimes.com/2019/11/22/...l?action=click&module=Opinion&pgtype=Homepage

Sist redigert:
    U

Utgatt24668

Gjest
    Jeg fikk iallefall svar..

Jeg sliter litt med å se hvilken ideologi Trump har. Det meste virker lite gjennomtenkt og tilfeldig. Jeg kan ikke se at jeg har ufarliggjort Trump (eller Stalin for den del) på noen måte.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Med trumps lederstil og personlighet tror jeg vi skal være svært glade for at han styrer etter innfallsmetoden og ikke en eller annen ideologi.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Det hele er nå egentlig lite å kave seg opp etter. Det er ingenting vi her hjemme kan gjøre for å påvirke presidentsituasjonen i USA, så det beste er bare å ligge lavt og vente på at perioden løper ut. Det er et år igjen nå, og det er forhåpentligvis det siste. Det bør være tid for en ny presidentetter neste valg, men det som kan forkludre det hele og gi oss flere år med Trump er om Demokratene kommer med en ideologisk radikaler som alternativ.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.068
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Det er hverken stil eller taktikk, men aktiv støtte til en pågående russisk desinformasjonskampanje. At presidenten og hans politisk oppnevnte nikkedukker overstyrer faginstansene fordi de mener at den russiske innblandingen vil være til deres fordel er høyforræderi. Det er definert som "handlinger med sikte på endring av det bestående statsstyre ved ulovlige midler". Det er hva dette er, og det tilstreber en autoritær presidentmakt som åpner for personlig berikelse, Putin-style, ved å bryte ned maktfordelingen og de innebygde "checks and balances" i amerikansk statsskikk. Det blir ikke mer "impeachable high crimes" enn dette.

AndersR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Antall liker
    4.052
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Men til tross for alt dette er jeg fremdeles ikke veldig bekymra for femmern min. Det kommer til å være et skred av hoder, men på Trump vil det bare prelle av, og han vil ikke bli avsatt annet ved at han taper et eventuelt gjenvalg.
    Dette mente jeg i starten, og det er det jeg fremdeles forventer.
    I motsetning til Nixon vil Trump ALDRI forlate presidentrollen frivillig, så det hjelper ikke å true fyren med riksrett, for han vil fremdeles klamre seg fast (med mindre han finner ut at han kan benåde seg selv og stikke av med gullgryta i prosessen).

Så han må dømmes. Og deretter kastes på huet og ræva ut. Og den prosessen vil ta så lang tid at presidentperioden er over før man kommer så langt.
    Men for all del, det hadde vært et vakkert skue.

Distinctive

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Antall liker
    3.596
    Sted
    Stavanger
    When Trump was running for office in 2015, his campaign issued a letter from Trump's then-personal physician, Dr. Harold Bornstein, who wrote "His physical strength and stamina are extraordinary." Bornstein added, "If elected, Mr. Trump, I can state unequivocally, will be the healthiest individual ever elected to the presidency."

Herlig - hvem andre Trump selv kunne ordlagt seg på denne måten?
    Eneste som manglet i konklusjonen var ‘and I can confirm that his fingers are not small at all’. Merkelig at sistnevnte ikke var inkludert i epikrisen.

WayAhead

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Antall liker
    3.441
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Gresskaret TrÅKKs in The Salaten - Ptroperly - Again

Jeg tror Marsboerene (native) er langt mer intelligente...

G

Gjestemedlem

Gjest
    Independents souring on impeachment underscores risk for Democrats
    BY JONATHAN EASLEY

https://thehill.com/homenews/campai...on-impeachment-underscores-risk-for-democrats

New public opinion polls are moving against Democrats on impeachment as independents sour on the House inquiry and increasingly express opposition to the hearings that have consumed Washington in recent weeks.

The new data comes as a surprise to Democrats, many of whom believe witnesses have offered damning testimony about President Trump’s dealings with Ukraine.

Witnesses have testified that Trump pressed Ukraine’s leaders to conduct investigations of the energy company Burisma Holdings — which was seen as code for probes of former Vice President Joe Biden and his son Hunter Biden, given the younger Biden’s work for the company as a board member.

There has also been testimony that security aid for Ukraine was delayed to put more pressure on that country’s government. Other witnesses have castigated Trump for pursuing conspiracy theories that Ukraine and not Russia was a major player in electoral interference in 2016.

An impeachment vote in the House seems inevitable, but it does not appear that any GOP lawmakers will back an article of impeachment. And it remains to be seen whether voters will support the Democratic action or punish the party for going forward with impeachment.

“There’s always a disconnect between Washington and what people are thinking out in the states,” said Dick Harpootlian, the former chairman of the South Carolina Democratic Party and a surrogate for former Joe Biden’s presidential campaign.

And Democrats have some worries about impeachment fatigue.

“After three years, the country was sick of hearing about Russia, and now the average American either doesn’t understand or doesn’t care about the case we’re making on Ukraine,” said one Democratic fundraiser.

According to the FiveThirtyEight average of national polls, support for impeachment has shrunk from 50.3 percent in mid-October to 46.3 percent presently, while opposition has risen from 43.8 percent to 45.6 percent.

Among independents in the FiveThirtyEight average, support for impeachment topped out at 47.7 percent in late October but has sunk to 41 percent over the past three weeks.

YouGov is among the polls registering that decline, with independent support for impeachment dropping from 39 percent earlier this month to 35 percent now and opposition increasing from 35 percent to 40 percent.

An Emerson University survey found an even more extreme flip among independents.

In October, independents supported impeachment 48 percent to 35 percent in Emerson’s polling. In the new poll released this week, independents opposed it by a 49 percent to 34 percent margin. In that time, overall support for impeaching Trump swung from 48 percent in favor and 44 percent against to 45 percent in opposition to impeachment and 43 percent in favor.

The latest Morning Consult survey was the third poll released this week to register a flip among independents. That survey also registered a new low among all voters in favor of impeachment at 48 percent.

But perhaps most alarming for Democrats is a new survey of Wisconsin from Marquette University. In Wisconsin, a key swing state in next year’s election, Marquette found that 40 percent supported impeaching Trump and removing him from office, while 53 percent opposed it. In October, before the hearings began, support was at 44 percent and opposition was at 51 percent.

The Marquette survey found Trump leading in Wisconsin against three top Democratic challengers after trailing all of them in the previous poll.

Support for impeachment among Republicans and independents in the survey was mostly steady, but support among Democrats dropped by 7 points.

Marquette pollster Charles Franklin described the shift as modest and said it could be driven by voters viewing impeachment as an extreme measure. Franklin said that when former Gov. Scott Walker (R) was being recalled in Wisconsin, even some Democrats who despised Walker were conflicted about the recall effort and viewed it as an overreach.

“It was surprising to find that Democrats are a little less supportive of impeachment now. They appear a little less unified in their opposition,” Franklin said. “It moves the race from being a small Democratic lead that was mostly inside the margin of error to a small Trump lead that is mostly inside the margin of error and basically reaffirms Wisconsin’s status as a battleground state.”

The Marquette survey follows a New York Times–Siena College poll that found majorities in the key swing states of Michigan, North Carolina, Pennsylvania, Wisconsin, Arizona and Florida oppose removing the president from office through impeachment. Majorities or pluralities do support an investigation of Trump, however.

“All of these numbers are consistent with other trends that suggest Democrats are losing the impeachment debate, particularly in swing states and districts,” said Chris Wilson, a GOP pollster and president of WPA Intelligence.

“If the hearings have eroded support even slightly, and the national data suggests that, then this Marquette poll is completely in line with an emerging picture where impeachment is actually helping the president in key swing states,” he added.

Many Democrats are unmoved by the new data, believing that they’re doing the right thing and that impeachment will not be their core message heading into the general election anyway. On the campaign trail, the 2020 Democratic White House hopefuls rarely talk about or get asked about impeachment.

Democratic strategist Andrew Feldman pointed to recent elections in Kentucky and Louisiana, two deep-red states where Democrats won contested gubernatorial contests this month, as evidence their economic message is breaking through.

“This is an inside the Beltway conversation that’s dominating news here in Washington but I don’t put much weight in these polls because it’s not what we’re talking about in the communities where real people are concerned about health care, economic inequality and student debt,” Feldman said. “If we lose focus of those issues, we’ll be in trouble, but until then, I’m confident people understand what’s at stake and which party is working to make their lives better.”

But Republicans are crowing, believing that Democrats have made a massive miscalculation on impeachment.

Speaker Nancy Pelosi (D-Calif.) initially resisted calls for impeachment, worried that it might cost the party hard-won seats in districts that Trump carried in 2016.

“Pelosi didn’t want to do this. ... If you are one of those 31 Democrats running in Trump districts, you don’t want to be on the record voting for impeachment,” said one Trump campaign official.

“They are actually making the president out to be a martyr, which is not easy. American voters are a lot smarter than the Washington elites and left-stream media give them credit for. They really are. They have a pretty good BS meter, and they smell BS,” the official added.

New public opinion polls are moving against Democrats on impeachment as independents sour on the House inquiry and increasingly express opposition to the hearings that have consumed Washington in recent weeks.

The new data comes as a surprise to Democrats, many of whom believe witnesses have offered damning testimony about President Trump’s dealings with Ukraine.

Witnesses have testified that Trump pressed Ukraine’s leaders to conduct investigations of the energy company Burisma Holdings — which was seen as code for probes of former Vice President Joe Biden and his son Hunter Biden, given the younger Biden’s work for the company as a board member.

There has also been testimony that security aid for Ukraine was delayed to put more pressure on that country’s government. Other witnesses have castigated Trump for pursuing conspiracy theories that Ukraine and not Russia was a major player in electoral interference in 2016.

An impeachment vote in the House seems inevitable, but it does not appear that any GOP lawmakers will back an article of impeachment. And it remains to be seen whether voters will support the Democratic action or punish the party for going forward with impeachment.

“There’s always a disconnect between Washington and what people are thinking out in the states,” said Dick Harpootlian, the former chairman of the South Carolina Democratic Party and a surrogate for former Joe Biden’s presidential campaign.

And Democrats have some worries about impeachment fatigue.

“After three years, the country was sick of hearing about Russia, and now the average American either doesn’t understand or doesn’t care about the case we’re making on Ukraine,” said one Democratic fundraiser.

According to the FiveThirtyEight average of national polls, support for impeachment has shrunk from 50.3 percent in mid-October to 46.3 percent presently, while opposition has risen from 43.8 percent to 45.6 percent.

Among independents in the FiveThirtyEight average, support for impeachment topped out at 47.7 percent in late October but has sunk to 41 percent over the past three weeks.

YouGov is among the polls registering that decline, with independent support for impeachment dropping from 39 percent earlier this month to 35 percent now and opposition increasing from 35 percent to 40 percent.

An Emerson University survey found an even more extreme flip among independents.

In October, independents supported impeachment 48 percent to 35 percent in Emerson’s polling. In the new poll released this week, independents opposed it by a 49 percent to 34 percent margin. In that time, overall support for impeaching Trump swung from 48 percent in favor and 44 percent against to 45 percent in opposition to impeachment and 43 percent in favor.

The latest Morning Consult survey was the third poll released this week to register a flip among independents. That survey also registered a new low among all voters in favor of impeachment at 48 percent.

But perhaps most alarming for Democrats is a new survey of Wisconsin from Marquette University. In Wisconsin, a key swing state in next year’s election, Marquette found that 40 percent supported impeaching Trump and removing him from office, while 53 percent opposed it. In October, before the hearings began, support was at 44 percent and opposition was at 51 percent.

The Marquette survey found Trump leading in Wisconsin against three top Democratic challengers after trailing all of them in the previous poll.

Support for impeachment among Republicans and independents in the survey was mostly steady, but support among Democrats dropped by 7 points.

Marquette pollster Charles Franklin described the shift as modest and said it could be driven by voters viewing impeachment as an extreme measure. Franklin said that when former Gov. Scott Walker (R) was being recalled in Wisconsin, even some Democrats who despised Walker were conflicted about the recall effort and viewed it as an overreach.

“It was surprising to find that Democrats are a little less supportive of impeachment now. They appear a little less unified in their opposition,” Franklin said. “It moves the race from being a small Democratic lead that was mostly inside the margin of error to a small Trump lead that is mostly inside the margin of error and basically reaffirms Wisconsin’s status as a battleground state.”

The Marquette survey follows a New York Times–Siena College poll that found majorities in the key swing states of Michigan, North Carolina, Pennsylvania, Wisconsin, Arizona and Florida oppose removing the president from office through impeachment. Majorities or pluralities do support an investigation of Trump, however.

“All of these numbers are consistent with other trends that suggest Democrats are losing the impeachment debate, particularly in swing states and districts,” said Chris Wilson, a GOP pollster and president of WPA Intelligence.

“If the hearings have eroded support even slightly, and the national data suggests that, then this Marquette poll is completely in line with an emerging picture where impeachment is actually helping the president in key swing states,” he added.

Many Democrats are unmoved by the new data, believing that they’re doing the right thing and that impeachment will not be their core message heading into the general election anyway. On the campaign trail, the 2020 Democratic White House hopefuls rarely talk about or get asked about impeachment.

Democratic strategist Andrew Feldman pointed to recent elections in Kentucky and Louisiana, two deep-red states where Democrats won contested gubernatorial contests this month, as evidence their economic message is breaking through.

“This is an inside the Beltway conversation that’s dominating news here in Washington but I don’t put much weight in these polls because it’s not what we’re talking about in the communities where real people are concerned about health care, economic inequality and student debt,” Feldman said. “If we lose focus of those issues, we’ll be in trouble, but until then, I’m confident people understand what’s at stake and which party is working to make their lives better.”

But Republicans are crowing, believing that Democrats have made a massive miscalculation on impeachment.

Speaker Nancy Pelosi (D-Calif.) initially resisted calls for impeachment, worried that it might cost the party hard-won seats in districts that Trump carried in 2016.

“Pelosi didn’t want to do this. ... If you are one of those 31 Democrats running in Trump districts, you don’t want to be on the record voting for impeachment,” said one Trump campaign official.

“They are actually making the president out to be a martyr, which is not easy. American voters are a lot smarter than the Washington elites and left-stream media give them credit for. They really are. They have a pretty good BS meter, and they smell BS,” the official added.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Kyle Kulinski: Why the media hates Bernie Sanders, Tulsi Gabbard & Andrew Yang

U

Utgatt24668

Gjest
    ^^Dette bekrefter jo mye av bekymringene knyttet til prosessen, men jeg regner med at responsen vil være at Jerry Finkelstein har vist støtte til Trump og derfor kan man se bort fra dette.

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.493
    Torget vurderinger
    2

AndersR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Antall liker
    4.052
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Jeg synes dette er litt slapt.
    Å si at Trump er utvalgt av gud, må jo være en fornærmelse mot Trump.

Ingen står over Trump.

Det eneste riktige vil være at Trump faktisk ER gud.

Grommen56

Fersking
    Ble medlem
    10.02.2017
    Antall liker
    0
    Aldri har det vorte sagt så mykje vrøvl frå ein amerikansk president nokon gong, men det har for andre land vore endå værre periodar med endå meir aktiv krigføring og «regimeskifte» utanlands enn i dag. Mengden intervensjonar i andre land er ein mogleg målestokk i konkurransen om tidenes værste president i USA. No trur vel eg uansett ikkje at dette er ein målestokk som amerikanarane - er spesielt interesserte i .

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn