- Ble medlem
- 29.10.2016
- Antall liker
- 25.807
- Sted
- Hjortshøj, Danmark.
- Torget vurderinger
- 2
Da var jeg 15.... og nei.... Har ikke noe imot å mene det motsatte av besteforeldrene dineeller 68 generasjon
Da var jeg 15.... og nei.... Har ikke noe imot å mene det motsatte av besteforeldrene dineeller 68 generasjon
Trump da: “The mob takes the Fifth. “If you’re innocent, why are you taking the Fifth Amendment?”
Det er egentlig det mest utrolige av alt.Trump da: “The mob takes the Fifth. “If you’re innocent, why are you taking the Fifth Amendment?”
Trump nå: "I just invoked the 5th amendment. It was completely beautiful. Nobody has used the 5th Amendment like me. No one had even heard of it before me. People, very smart people, are coming up to me saying with tears in their eyes “Sir, we’ve never seen someone use the 5th amendment like you before. It was beautiful, truly beautiful."
Som de fleste så tar også jeg feil noen ganger.Delvis er vel mange av fansen like dumme selv og delvis så kan man selvsagt ikke, på noe tidspunkt eller uansett beviser, innrømme at man har tatt feil. Spesielt ikke når man har investert nærmest hele sin eksistens i denne livsløgnen og dermed mistet kontakt med familie, venner og hvem vet hva. Hvis man da skulle innrømme at man har vært fullstendig ute på feil jorde, hva har man da igjen?
Mener du det er positivt?Uansett hva man måtte mene om Trump: mannen skaper i alle fall engasjement. Helt motsatt dagens president som vi helst ikke vil snakke om.
Kun en observasjon fra min side. Jeg er dog litt i tvil om Trump utgjør noen stor fare for verden. Alle spor han etterlot i det politiske systemet er vasket bort for lenge siden. I hovedsak holdes han "levende" av journalister og forumdebattanter som ikke likte fyren, man behøver ofte en fiende for å ha noe å samle seg om. Biden er bare en marionett. Med andre ord, Biden er det motsatte av Trump. Jeg foretrekker folk som vil noe (selv om de kanskje har litt for mye sjarm og egenrådighet). Andre foretrekker teater. Uansett, Trump er passe. over, han har ingen makt og ingen interesse. For all del, dere må naturligvis gjerne debattere fyren til dere blir blå i ansiktet. Bare et lite PST fra meg; han er ikke lenger president i USA, og verden er ikke blitt tryggere etter at han forlot det hvite hus.Mener du det er positivt?
Her har vi en idiot (Trump, for ordens skyld) som setter både eget land og verden i fare.
Det er grunnen til at Trump er temaet, og ikke Biden.
Da har du misforstått fullstendig.Alle spor han etterlot i det politiske systemet er vasket bort for lenge siden.
Nettopp.Da har du misforstått fullstendig.
Det aller viktigste han oppnådde var å innsette 3 erkekonservative høyesterettsdommere. Det har vippet makten over til konservative avgjørelser i avgjørende spørsmål som påvirker hele befolkningen i mange år fremover. Vi ser allerede at det konservative tyngdepunktet i høyesterett har mer enn en juridisk agenda. Deres avgjørelser bærer mer preg av en politisk agenda enn at det er landets skarpeste hjerner som avgjør juridiske spørsmål.
Dernest har han senket listen for republikanerne til å følge en "oss mot dem" og "målet heliger midlet" holdning med økt aksept for å angripe de demokratiske institusjonenes integritet.
Skulle tro man ikke blir forundret lengre, men når jeg leser det Asbjørn linker til her og annet som rapporteres i media så blir man bare mer og mer redd for hva som er under oppseiling.Dagens tulling, del 1:
Dagens tulling, del 2:![]()
Ex-cop who stormed Capitol sentenced to 7 years
For his storming of the Capitol and his attempt to obstruct proceedings on Jan. 6 while carrying a weapon, former Rocky Mount, Virginia police officer Thomas Robertson was sentenced to seven years and three months in prison on Thursday, with three...www.dailykos.com
![]()
Fox News host makes 'short of the nuclear codes' comment about Mar-a-Lago raid. That didn't age well
By now you may have heard that the Federal Bureau of Investigation (FBI) served a warrant earlier this week to search and seize quite a few things from Donald Trump’s Mar-a-Lago property. You may have also heard that a lot of the things that were...www.dailykos.com![]()
Analysis: Report that FBI sought nuclear documents sharpens Trump showdown with Justice Department
A report that FBI agents searched for classified documents related to nuclear weapons at Donald Trump's Florida resort could explain the urgency of the unprecedented operation at the home of an ex-President and takes his showdown with the Justice Department to a grave new level.edition.cnn.com
![]()
Searching Mar A Lago, FBI Found Documents Labeled “Top Secret”
Daily Kos is a progressive news site that fights for democracy by giving our audience information and resources to win elections and impact government. Our coverage is assiduously factual, ethical, and unapologetically liberal. We amplify what we think is important, with the proper context—not...www.dailykos.com
Helt enig.Det vil jo vise seg, men her ser det ut til å ha vært noe om atomvåpen, og jeg kan se opptil flere gode grunner til at slikt ikke bør ligge usikret i en korrupt eks-tjenestemanns kjeller, aller minst i et hotell hvor lyssky figurer fra forskjellige diktaturer vanker fritt. Vi får nok vite mer om både ransakingsordren og beslagslisten ganske snart.
Legg også merke til at Trump fikk en rettslig ordre om å tilbakelevere disse dokumentene tidligere i år, men valgte å trosse ordren. Hva skulle han med dokumentene, tenkte han?
Jeg også undrer på det der.Det vil jo vise seg, men her ser det ut til å ha vært noe om atomvåpen, og jeg kan se opptil flere gode grunner til at slikt ikke bør ligge usikret i en korrupt eks-tjenestemanns kjeller, aller minst i et hotell hvor lyssky figurer fra forskjellige diktaturer vanker fritt. Vi får nok vite mer om både ransakingsordren og beslagslisten ganske snart.
Legg også merke til at Trump fikk en rettslig ordre om å tilbakelevere disse dokumentene tidligere i år, men valgte å trosse ordren. Hva skulle han med dokumentene, tenkte han?
Ser ikke bort fra at den enkle grunn er at det fikk han til å føle seg litt mer "presidential" i pensjonisttilværelsen på "Winter White House".Hva skulle han med dokumentene, tenkte han?
CIA plantet dokumenter i Trump-administrasjonen, for å se om noen av dem dukket opp i andre land, fordi man var overbevist om at det var åpen linje fra sentrale personer rundt Trump til andre lands etterretningstjenester.
Det var i forbindelse med at tidligere CIA-direktør James Woolsey trakk seg fra Trumps "transition team", med henvisning til at organisasjonen rundt Trump inneholdt for mange uklarerte elementer, samtidig som han mente at Trump selv ikke tok forbindelsene til Russland og russernes forsøk på infiltrasjon alvorlig.Kilde, så vi kan lese selv?
Det er ikke nødvendig å «plante» dokumenter.
Man "planter" ved å lage varianter av opplysningene, for så å se hvilken variant det er som dukker opp når opplysningene ev. dukker opp der de ikke skal være.Det er ikke nødvendig å «plante» dokumenter. Høyt graderte dokumenter er nummererte eksemplarer, ofte med individuelle vannmerker som identifiserer det aktuelle eksemplaret. Om det havner på vidvanke er det mulig å finne ut eksakt hvem som var siste autoriserte mottaker av det eksemplaret.
OK, forstår. Ja, det gjøres også, spesielt hvis man mistenker at det allerede er en lekkasje noe sted. Jeg ville kanskje brukt et annet ord enn «plante», siden det lett assosieres med «planted evidence», som er noe helt annet.Man "planter" ved å lage varianter av opplysningene, for så å se hvilken variant det er som dukker opp når opplysningene ev. dukker opp der de ikke skal være.
Selvsagt har jeg misforstått. Du vet best. Jeg er ikke overbevist om at de alle er erkekonservative, men jeg kjenner de heller ikke. Kanskje USAs rettsvesen er ødelagt for all tid? For tiden spiller Trump golf og han plager svært få (bortsett fra de som aldri blir ferdige med hans presidentperiode).Da har du misforstått fullstendig.
Det aller viktigste han oppnådde var å innsette 3 erkekonservative høyesterettsdommere. Det har vippet makten over til konservative avgjørelser i avgjørende spørsmål som påvirker hele befolkningen i mange år fremover. Vi ser allerede at det konservative tyngdepunktet i høyesterett har mer enn en juridisk agenda. Deres avgjørelser bærer mer preg av en politisk agenda enn at det er landets skarpeste hjerner som avgjør juridiske spørsmål.
Dernest har han senket listen for republikanerne til å følge en "oss mot dem" og "målet heliger midlet" holdning med økt aksept for å angripe de demokratiske institusjonenes integritet.
Tenker du da at dersom en avgått president har begått kriminelle handlinger i sin presidentperiode, eller på annen måte vært til fare for rikets sikkerhet, så skal man la ham i fred, fordi han ikke er president mer?Selvsagt har jeg misforstått. Du vet best. Jeg er ikke overbevist om at de alle er erkekonservative, men jeg kjenner de heller ikke. Kanskje USAs rettsvesen er ødelagt for all tid? For tiden spiller Trump golf og han plager svært få (bortsett fra de som aldri blir ferdige med hans presidentperiode).
At Trump spiller golf kan vel ikke berolige noen?Selvsagt har jeg misforstått. Du vet best. Jeg er ikke overbevist om at de alle er erkekonservative, men jeg kjenner de heller ikke. Kanskje USAs rettsvesen er ødelagt for all tid? For tiden spiller Trump golf og han plager svært få (bortsett fra de som aldri blir ferdige med hans presidentperiode).
Dersom det er hva du kaller en analyse, er du tilgitt.En analyse af USA,s tilstand.
Og selv ikke det kunne han gjøre uten å jukse!At Trump spiller golf kan vel ikke berolige noen?
Det var vel en vesentlig aktivitet også mens han var president?
Hvilket skulle si det meste om mannen og hans karakterOg selv ikke det kunne han gjøre uten å jukse!
Jeg har en anelse om at Trumpistene er over gjennomsnittet opptatt av pedofili.Skulle tro man ikke blir forundret lengre, men når jeg leser det Asbjørn linker til her og annet som rapporteres i media så blir man bare mer og mer redd for hva som er under oppseiling.
Spesielt foruroligende er det med alle de "vanlige" menneskene som varter opp med særdeles alternative virkelighetsoppfatninger.
F eks at pizzafasongen både hel og som "slice" er skjulte symboler som er direkte relatert til pedofili.
Disse menneskene stemmer helt klart på Trump igjen. Uansett.
......
Jeg er veldig bekvem med at Trump spiller golf. Jeg tror ikke jeg er den eneste. Jeg anbefaler alle som plages av hans golspilling å oppsøke lege og/eller å gå i terapi. Det må da finnes viktigere ting å bekymre seg over.At Trump spiller golf kan vel ikke berolige noen?
Det var vel en vesentlig aktivitet også mens han var president?