Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    11.445
    Jom i Hendriksen du svarer med et nytt spørsmål 🙂🙃. Svaret ditt ligger faktisk i innlegget.
    -Magefølelse
    -Ingen grenser for hva de er villige til å gjøre nå.

Nå hva gjør innlegget mitt så ille at du bryter med dine egne prinsipper??
    Mage og tarm systemet ditt er ikke viktig nok til at jeg bryter prinsipper. Men hvis du seriøst mener at andre må ta status på nevnte system på alvor for å begripe hva som egentlig skjer i amerikansk politikk så må du forvente at folk reagerer.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.727
    Sted
    Trondheim
    Husk på at for komfort er det ikke nødvendig med noen dokumentasjon. 5*5 er ikke lik 25, for magefølelsen hans sier at det blir 24.

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    12.680
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Nå er det vel dessverre helt rett at MAGA-galningene er troendes til litt av hvert og det meste.... Når vett og forstand er totalt fraværende kan det gå alle veier.

Sist redigert:

komfort

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Antall liker
    509
    Husk på at for komfort er det ikke nødvendig med noen dokumentasjon. 5*5 er ikke lik 25, for magefølelsen hans sier at det blir 24.
    Denne tråden har del 1 & 2. Dette er innlegg 14.885 i del 2. Altså ca 35.000 innlegg, veldig mange av dem med massiv dokumentasjon for å bygge opp under egne meninger/magefølelse. Hvor mange årsverk arbeid tror du er lagt ned i å oppdrive denne dokumentasjonen ? Jeg har ikke fått med meg at en eneste en har rikket seg fra sin opsisjon på tross av et hav med dokumentasjon! Så hvorfor skal jeg kaste bort tid på dette når 24 egentlig er godt nok? Dessuten hvis man skulle i et svakt øyeblikk bruke tid på dette vil dokumentasjoen uansett ugyldigjøres pga upålitelige kilder osv...osv..

komfort

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Antall liker
    509
    Mage og tarm systemet ditt er ikke viktig nok til at jeg bryter prinsipper. Men hvis du seriøst mener at andre må ta status på nevnte system på alvor for å begripe hva som egentlig skjer i amerikansk politikk så må du forvente at folk reagerer.
    Du bør undersøke hva magefølelse egentlig er....og ikke bare ta barnehage svaret 😄

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.618
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Snu spørsmålet! Hvordan kan en fullstendig uskikket type bli president? (Les: Haterne sviktet egen kampanje for å hate og mobbe Trump. Han ble også president på andres udugelighet).
    Ved hjelp av lovendringen vedtatt av Reagan for en evighet siden som ga massemedia og andre lov til å slenge ut konspirasjonsteorier, påstander hentet fra løse luften, løgn, og annen dritt uten å måtte stå til rette for det. . Legg til netttroll og algoritmer som Russland og Kina står bak så har du fått et samfunn som tror at alt bare er løgn, at valget ble stjålet og at Biden, Clinton m.fl. egentlig er øgler som er pedofile kannibaler som ønsker å drepe 90% av befolkningen ved hjelp av vaksiner.

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    11.445
    Snakk om å ofre seg for saken. Skal man kjøre skuespill så kan man like gjerne gjøre det skikkelig...

Nancy Pelosis mann fikk brudd på hodeskallen

Paul Pelosi, mannen til toppolitikeren Nancy Pelosi, fikk brudd på hodeskallen under angrepet fredag, ifølge amerikanske medier.

82 år gamle Pelosi ble alvorlig skadd da en mann trengte seg inn i parets hjem i San Francisco. Mannen var bevæpnet med en hammer og slo Pelosi en rekke ganger i hodet og overkroppen.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.727
    Sted
    Trondheim
    Denne tråden har del 1 & 2. Dette er innlegg 14.885 i del 2. Altså ca 35.000 innlegg, veldig mange av dem med massiv dokumentasjon for å bygge opp under egne meninger/magefølelse. Hvor mange årsverk arbeid tror du er lagt ned i å oppdrive denne dokumentasjonen ? Jeg har ikke fått med meg at en eneste en har rikket seg fra sin opsisjon på tross av et hav med dokumentasjon! Så hvorfor skal jeg kaste bort tid på dette når 24 egentlig er godt nok? Dessuten hvis man skulle i et svakt øyeblikk bruke tid på dette vil dokumentasjoen uansett ugyldigjøres pga upålitelige kilder osv...osv..
    Hvilket hav av dokumentasjon er det du snakker om? Det er ikke dokumentasjon hvis en upålitelig kilde postulerer noe.
    Jeg kan ikke se at du har dokumentert noe som helst. Når det gjelder valget av Biden så har ingen klart å hoste opp noe dokumentasjon på at det foregikk storstilt juks for å få Biden valgt. I den grad man har klart å dokumentere noe har det vært enkeltpersoner som har stemt dobbelt for Trump.

Men selvfølgelig - hvis du mener at 5*5 = 24 skjønner jeg hvorfor du tror at 52% < 48%...

Sist redigert:

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.474
    Snakk om å ofre seg for saken. Skal man kjøre skuespill så kan man like gjerne gjøre det skikkelig...

Nancy Pelosis mann fikk brudd på hodeskallen

Paul Pelosi, mannen til toppolitikeren Nancy Pelosi, fikk brudd på hodeskallen under angrepet fredag, ifølge amerikanske medier.

82 år gamle Pelosi ble alvorlig skadd da en mann trengte seg inn i parets hjem i San Francisco. Mannen var bevæpnet med en hammer og slo Pelosi en rekke ganger i hodet og overkroppen.
    Utrolig modig å dælje løs med en hammer på en 82 år gammel mann. Snakk om å befinne seg nede i en pøl.
    What We Know About David DePape, The Man Accused in the Pelosi home invasion, attack (today.com)

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    7.893
    Man blir ikke noe lystigere til mot på USAs vegne etter sesong to med UXA.

Smått fascinerende med tepartibevegelsen som etter den globale finanskrisen gikk i protesttog for å få mer av den politikken som førte til den globale finanskrisen.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    7.519
    Sted
    Holmestrand
    Hvilket hav av dokumentasjon er det du snakker om? Det er ikke dokumentasjon hvis en upålitelig kilde postulerer noe.
    Jeg kan ikke se at du har dokumentert noe som helst. Når det gjelder valget av Biden så har ingen klart å hoste opp noe dokumentasjon på at det foregikk storstilt juks for å få Biden valgt. I den grad man har klart å dokumentere noe har det vært enkeltpersoner som har stemt dobbelt for Trump.

Men selvfølgelig - hvis du mener at 5*5 = 24 skjønner jeg hvorfor du tror at 52% < 48%...
    I den grad noe er dokumentert, så er det Trump som har forbrutt seg.

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.373
    Torget vurderinger
    2
    Interessant hvor mange avsporinger og uvesentligheter herrene Komfort og Bass får anledning til å initiere.

Selv har jeg hatt dem på ignore i noen år, men man får lese hva andre syns om dem, det er da noe.

Musk har nå bestemt seg for å bli twitter-redaktør fremfor kolonisator av Mars, etter marsjordre fra noen russere som må ha noe gevaldig på ham, eller er han bare en stortufs? Pågående merkevaredestruksjon av første rang.

komfort

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Antall liker
    509
    Interessant hvor mange avsporinger og uvesentligheter herrene Komfort og Bass får anledning til å initiere.

Selv har jeg hatt dem på ignore i noen år, men man får lese hva andre syns om dem, det er da noe.
    Hvis du slår av ignore så kan du lese alt ;). Jeg har ingen på ignore. Selv ikke JMM 🙂
    Ignore funker så dårlig i den virkelige verden.

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.320
    Som det ligger an til nå er representantenes hus tapt for demokratene. Kanskje dem sikrer flertall i senatet med nød og neppe, men jeg tviler.

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    7.893
    Kun en drøy uke til valg nå, det kan bli spennende.

Mellomvalg for dummies:

«Inflasjonen har gått opp, det samme har prisene.»

coolbiz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    5.093
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Mange upålitelige magefølelser i denne tråden.

MAGAer in action. Formodentlig.

Ikke formodentlig. Det var en MAGA election denier som skrek "Where is Nancy!!!" og gikk løs på Paul Pelosi (82 år gammel) med hammer da han ikke fant henne.

En journalist har intervjuet noen av naboene, som hadde dette å fortelle:

Neighbors described DePape as a homeless addict with a politics that was, until recently, left-wing, but of secondary importance to his psychotic and paranoid behavior. “What I know about the family is that they’re very radical activists,” said one of DePape’s neighbors, a woman who only gave her first name, Trish. “They seem very left. They are all about the Black Lives Matter movement. Gay pride. But they’re very detached from reality. They have called the cops on several of the neighbors, including us, claiming that we are plotting against them. It’s really weird to see that they are willing to be so aggressive toward somebody else who is also a lefty.”

https://michaelshellenberger.substack.com/p/pelosi-attack-suspect-was-a-psychotic

coolbiz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    5.093
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Uansett er han neppe den MAGA-tulling som mange umiddelbart konkluderte med at han er.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.727
    Sted
    Trondheim
    Selv om det utøves vold både mot Republikanere og Demokrater har de 2 partiene litt forskjellig syn på vold:

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.339
    Torget vurderinger
    4
    Men han sitter ikke i fengsel?! 🤷 Kanskje de vil det litt for mye?
    Rettsprosesser mot amerikanske presidenter er som kjent først og fremt politiske prosesser fremfor juridiske prosesser.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.727
    Sted
    Trondheim
    Kevin McCarthy har jo allerede annonsert at republikanerne planlegger å stille Biden for riksrett hvis de vinner flertall i mellomvalgene. Og hva skal Biden ha gjort som gjør at republikanerne mener han bør stilles for riksrett? Jo - han ble valgt til President uten å være republikaner.

komfort

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Antall liker
    509

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.598
    "Den som er med på leken, må tåle steken"
    Amerikansk politikk er en stygg mobbe lek og Donald Trump er veldig god på denne leken. Han har brakt hele greia til et nytt nivå. Lett å skylde på Trump, men det er kanskje reglene i leken som bør endres i steden 🤷🙄
    Det har dessverre vært tiltagende mobbing og ufinheter i amerikansk politikk i mange år.
    Det som skiller DJ Trump fra resten av mobberne, er at trakasseringen toppes av det ekstremt udemokratiske sinnelaget. Skaden han har påført det amerikanske samfunnet er astronomisk, og kanskje uopprettelig.

Merk ellers at mobbetendensen fra nåværende president er forbilledlig lav. Det blir ellers veldig feil å benytte uttrykket "flink" i forbindelse med trakassering av meningsmotstandere, "gemen" er nok mer dekkende.

Sist redigert:

Kjendis

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Antall liker
    728
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Å neida! Men dette kunne vært unngått hadde det ikke vært for Trumpisthat og heksejakten mot Trump og mine glade brødre. Man kan risikere at valgsystemet blir rystet i grunnvollene på en overveldende og resolutt måte. Vi får atter en gang trusler fra det hvite hus, Kreml, Nordkorea, Kina, Tyrkia og Iran fram og tilbake, men mot det vi i dag kaller vesten.....hvis valgrevolusjonen blir et faktum, for ingen tror vel at Trump kan bli lovlig og ærlig valgt som president på ny?
    En overfladisk sideblikk fra min side med enkelte syke hentydninger som vanlig fra meg.

Sist redigert:

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    12.680
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Han kan sikkert bli lovlig og ærlig valgt hvis mange nok stemmer på han, men sist tapte han på lovlig og ærlig vis. Eneste bevis som er framkommet på juks ved siste valg, var republikanere og Trump-fantaster som ville sikre valget...

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.598
    Å neida! Men dette kunne vært unngått hadde det ikke vært for Trumpisthat og heksejakten mot Trump og mine glade brødre. Man kan risikere at valgsystemet blir rystet i grunnvollene på en overveldende og resolutt måte. Vi får atter en gang trusler fra det hvite hus, Kreml, Nordkorea, Kina, Tyrkia og Iran fram og tilbake, men mot det vi i dag kaller vesten.....hvis valgrevolusjonen blir et faktum, for ingen tror vel at Trump kan bli lovlig og ærlig valgt som president på ny?
    En overfladisk sideblikk fra min side med enkelte syke hentydninger som vanlig fra meg.
    Det blir et kappløp mot klokka.
    Den største årsaken til at Trump ikke allerede har fått smekket håndjernene over håndleddene, er at påtalemyndighetene ikke under noen omstendighet kan gjør en eneste mikroskopisk feil i denne saken. Bevisene må være så klokkeklare at selv folk som stoler mer på sin egen magefølelse enn på ugjendrivelige fakta, begynner å kjenne tvil.
    Er redd dette knapt er mulig, men man kan vel ikke la USA's største fare mot nasjonenes sikkerhet går fri, bare fordi de er redd for publikum. Eller er det nettopp det de kan?

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    39.812
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Det er vel også den viktigste grunnen til at han kommer til å erklære kandidatur. Da kan han brøle om «politisk heksejakt!» de neste par årene etter hvert som det reises velfortjente tiltaler mot ham. Det ville han forsåvidt brølt uansett, men det kommer ikke til å berge ham.

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    9.220
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Bevisene må være så klokkeklare at selv folk som stoler mer på sin egen magefølelse enn på ugjendrivelige fakta, begynner å kjenne tvil.
    Er redd dette knapt er mulig

Totalt, aldeles, komplett, fullstendig, helt og holdent umulig. Har man kastet man et lite blikk på alle "on the spot" valgreportasjene fra CNN, BBC, NRK, SKY og andre så er det umiddelbart helt åpenbart at få eller ingen er interessert i å få sin egen oppkonstruerte virkelighet forstyrret av beviser eller realiteter. Uansett hva som presenteres vil det bli automatisk avfeiet som løgner og konstruksjoner fra maktas side.

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.373
    Torget vurderinger
    2
    Minner om da go'gutten hadde Lavrov og den russiske ambassadøren innom, til stor bestyrtelse fra sikkerhetsstaben i Det hvite hus.

FinStemningWH.JPG

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn