Disqutabel
Æresmedlem
- Ble medlem
- 28.09.2016
- Antall liker
- 11.486
^ Les ei bok.
Du svarte ikke på spørsmålet. Tror du et samfunn kan fungere uten ledere/politikere? Hvis ja vil jeg gjerne vite hvordan det kan fungere.hvorfor skal vi nominere råtne epler som skal snakke og tenke på vegne av oss?
Er ikke vi mennesker i stand til å ta egne valg?
Politikere gir mening dersom man tror at alle andre er smartere enn deg..
Politikken er roten til alt vondt, makt gjør deg syk i hodet og du tror du er både uerstattelig og uovervinnelig
og slik vi behandler politikere skjønner jeg godt at de tror det
Klapp på skuldrene og etterlønn, skriv en bok også er vi i gang igjen
De leker med andres penger og har ingen respekt
Løsningen på alt er å stjele fra alle (inflasjon og skatt er tyveri)
Spørsmålet er vel snarere hvordan et samfunn uten ledere og politikere kan unngå at helt feil personer utnevner seg selv til ledere og deretter kapper hodet av alle som mukker. Det kan vel fungere til et sted like før det punktet, ref «Barbeque» på Haiti.Du svarte ikke på spørsmålet. Tror du et samfunn kan fungere uten ledere/politikere? Hvis ja vil jeg gjerne vite hvordan det kan fungere.
Heller ingen vanlig amerikansk politiker ville overlevd så lenge som Trump har gjort til nå. Det har alle dommene som har felt individer som har hjulpet ham vist. Samt andre som har missbrukt valgkampmidler har blitt reltivt raskt ekspedert i rettsystemet og trukket seg fra sine verv.En mer relevant sammenligning her:
Amundsen trekker seg som leder av justiskomiteen
Per-Willy Amundsen (Frp) trekker seg som leder av Stortingets justiskomité etter en rekke kontroversielle publiseringer på Facebook. Til NRK sier han at avgjørelsen ble gjort i dialog med partiledelsen.www.nrk.noPolitiet oppretter straffesak mot Per-Willy Amundsen
Oslo politidistrikt har startet etterforskning av Frp-politikeren etter innleggene hans i sosiale medier.www.nrk.no
Sammenlign gjerne med Trumps stadige nattlige tirader og den totale mangelen på konsekvenser for ham selv. Ingen norsk politiker ville overlevd å legge ut noe sånt. Han kan ikke engang skylde på fylla.
direkte demokrati..Du svarte ikke på spørsmålet. Tror du et samfunn kan fungere uten ledere/politikere? Hvis ja vil jeg gjerne vite hvordan det kan fungere.
Uten velfungerende systemer, fungerer ikke politikerne. Uten velfungerende politikere, vedlikeholdes ikke systemene.direkte demokrati..
la meg spørre deg et spørsmål da; hva gjør egentlig en politiker som gjør at samfunnet fungerer? (utenom det at de aktivt demonstrerer at systemet er ødelagt)
Hva med de som ikke er gift?Hver mann sin leder, er vel det som har vært advokert tidligere.... ikke noe nytt her...
hvordan gjøres dette i dag? Hvis du ser bort ifra hestehandlene som skjer på bakrommet?Hvem skal administrere det direkte demokratiet? Hvem skal sette avgjørelsene ut i livet? Og med hvilke fullmakter til å gjøre hva når folk som stemte annerledes motsetter seg at noe som helst blir gjort?
Vi er endel av samme verden og alle våre verdier er blant annet bundet opp i aksjer og eiendommer i utlandet.Har du snappet opp dette fra noe annet land, kanskje? Norge er ikke akkurat tynget av statsgjeld.
Lovforslag reises, stemmes over og effektiviseresHvordan skal et "direkte demokrati" fungere uten ledere?? Allting i Oslogryta??
Og den koden kjøper vi seff fra et kinesisk dataselskap, eller er det Zuck og Musk vi skal stole på?Lovforslag reises, stemmes over og effektiviseres
Alle borgere har like stor stemme og alle kan komme med lovforslag.
Flertallet vinner, alltid
Endel andre faktorer kan vi styre matematisk gjennom algoritmer
dette settes på en desentralisert blokkjede med 100% gjennomsiktighet, ingen snusk og alle har lik innsyn
Budsjetter kan også stemmes for, her kan evt delegere lokalstemmerett for at det skal treffe rett. Jeg driter i om de skal velge mellom barnehage eller sykkelvei i alta feks
I en verden som snart er heldigitalisert, vi har digital id, digital valuta m.m er det da virkelig ingenting i veien for å gjøre det på bedre og tryggere måter.
Jeg stoler mye heller på en kode enn en flåsete bonde fra landet som virkelig ikke har peiling
Leder samfunnet slik flertallet av befolkningen ønsker?direkte demokrati..
la meg spørre deg et spørsmål da; hva gjør egentlig en politiker som gjør at samfunnet fungerer? (utenom det at de aktivt demonstrerer at systemet er ødelagt)
Effektiviseres? Av hvem og med hvilken myndighet? Ny folkeavstemning for hver endring?Lovforslag reises, stemmes over og effektiviseres
Flertallet vinner, alltid
Endel andre faktorer kan vi styre matematisk gjennom algoritmer
dette settes på en desentralisert blokkjede med 100% gjennomsiktighet, ingen snusk og alle har lik innsyn
Det er veldig lite i den modellen din som hindrer at vekslende flertall f eks bestemmer å øke utgiftene og kutte inntektene, og deretter klage over at de udugelige folkene som er satt til å utføre folkeviljen ikke får det til. Ingen er ansvarlige for helheten.hvordan gjøres dette i dag? Hvis du ser bort ifra hestehandlene som skjer på bakrommet?
En lov bestemmes og effektiviseres
Dette kan skje automatisk og vipps har vi spart 1mrd i året
Du beskriver jo dagens system, ingen er ansvarlige der hellerDet er veldig lite i den modellen din som hindrer at vekslende flertall f eks bestemmer å øke utgiftene og kutte inntektene, og deretter klage over at de udugelige folkene som er satt til å utføre folkeviljen ikke får det til. Ingen er ansvarlige for helheten.
Ønskereprise, riktignok uten blokkjeder:
How a New Hampshire libertarian utopia was foiled by bears
Seriously, this happened. You should absolutely read about it.www.vox.com
Dessuten er han fantastisk god til å skrive selv om han er så full at han ikke husker noe dagen etter. Rettskrivning og setningsbygging står til M, men innholdet.....Er "litt" facinert av Hr. Amundsen. Han skyller på fylla. Jeg har tidligere sagt hva jeg mener om å skylde på Whisky.
Men jeg er litt stuss over denne inskyldningen. Vanligvis når man blir full vil man jo miste "noen" hemninger og da
utbasunere ting man faktisk mener men som det tynne laget av sivilisert ferniss de fleste har, normalt hindrer i å
komme fram sånn i det daglige. Det heter jo: "Av barn og fulle folk får man høre sannheten." Alkohol er jo et
løsningsmiddel og jeg tviler jo ike på at den kan oppløse ferniss!
Så jeg har en STERK mistanke om at det han postet ( jeg har ikke giddet å lese det så jeg vet ikke hva han skrev )
er det han faktisk mener om temaet. Det hadde nok vært bedre om han skylte på et akutt hjerneslag!
Så definitivt.
Slew of new polls show Biden winning, and they were taken before his SOTU
Remember when everyone in the media was telling us that all those early polls, as opposed to actual election results over the past few years, really mattered? More importantly, remember how they showed Biden was doomed? The New York Times on March 2,...www.dailykos.com