Ikke egentlig siden denne utdannelsen ikke er innen industridesign. Når det gjelder nytten av det man faktisk lærer i Human-Computer Interaction, mener du at det er unødvendig tull? Tror du for eksempel at man automatisk er en god UI programmerer?elektronikk forståelse er ikke utdanning, jeg snakker om mastergrad
du tar ikke mastergrad i pluss og minus (jeg bare tuller)
Men se her
nesten 1000 forskjellige studier
mye nyttig der?
uuuu jeg har en master i
HUMAN-COMPUTER INTERACTION Master
Oslo
1 skole
Informasjonsteknologi og informatikk
veldig nyttig det når du skal designe det nye tastaturet
Man trenger ikke utdanning for å regissere film selvfølgelig, en av de mange ting man bare kan sånn uten videre.Eller hva med denne
FILM - KONSEPTUELL DOKUMENTARREGI Master
Oslo
1 skole
Mediefag, bibliotekfag og journalistfag
Jeg vet i hvert fall om et par stykker her på sentralen som kunne ha trengt den.Skulle ønske det flere som gikk dette:
UNDERSØKENDE JOURNALISTIKK Master
Bergen
1 skole
Mediefag, bibliotekfag og journalistfag
Så kanskje vi kunne få litt orden på sakene
jeg håper du kødder men okIkke egentlig siden denne utdannelsen ikke er innen industridesign. Når det gjelder nytten av det man faktisk lærer i Human-Computer Interaction, mener du at det er unødvendig tull? Tror du for eksempel at man automatisk er en god UI programmerer?
Man trenger ikke utdanning for å regissere film selvfølgelig, en av de mange ting man bare kan sånn uten videre.
Jeg vet i hvert fall om et par stykker her på sentralen som kunne ha trengt den.
Hva mener du med "data"? Bruk av regneark? Programmering? OO programmering? Neurale nettverk? Logikkprogrammering? Mikroprosessordesign? Datamaskinstruktur? Design av SOaC? KI? Design av effektiv brukerdialog? osv...Er du interessert i data så lærer du deg dette fort via nettet, trenger ikke bruke mine (og dine) penger på det vel?
Jeg registrerer at du ikke engang forsto hva mastergraden du forsøkte å latterliggjøre var for noe, men feilaktig trodde det dreide seg om design av tastaturer, så du får ha meg unnskyldt om jeg hopper over dine visdomsord vedrørende "data". Jeg har forøvrig jobbet i IT bransjen i 30 år så jeg har en viss ide om hva man "fort lærer seg via nettet".jeg håper du kødder men ok
Er du interessert i data så lærer du deg dette fort via nettet, trenger ikke bruke mine (og dine) penger på det vel?
Hadde man satt deg i et filmstudio og sagt "regisser film" så hadde du ikke ant hva du skulle gjøre.Og ja er du flink til å lage film så kommer det naturlig
Kaste bort ungdommens tid? Folk velger da hva de vil studere selv. At du ikke fikk noe ut av høyere utdannelse betyr ikke at andre ikke kan ha nytte av det. Dine to mislykkede semestre gjør deg ikke akkurat til ekspert på høyere utdanning, snarere tvert imot.Hvor kommer tankegangen om at alle skal kunne alt fra? Jo i prinsippet så kan alle alt bare de har motivasjon og kunnskap
Noen har naturlig egenskaper som gjør at det gjør bra på enkelte ting, da burde man dyrke det heller enn å kaste bort både ungdommens tid og våre penger på å lære folk som ting som de ikke har interesse for (eller faller de naturlig)
Skjønner at du føler deg fornærma men de aller fleste som har gjort noe innenfor både it og programmering har lært det sjælHva mener du med "data"? Bruk av regneark? Programmering? OO programmering? Neurale nettverk? Logikkprogrammering? Mikroprosessordesign? Datamaskinstruktur? Design av SOaC? KI? Design av effektiv brukerdialog? osv...
Som ansatt ved NTNU innenfor Informatikk, og erfaring i over 10 år som studieveileder og 30 år innen programmering der kan jeg love deg at det lærer du ikke fort via nettet.
Men du kan jo bare motbevise det. Kan du ikke bygge et neuralt nettverk og lære det opp for oss? Det skal jo være enkelt å lære seg fort via nettet. Og så kan du jo sende en e-post til Inga Strümke om at det hun driver med der er bortkastet for det lærer man seg fort på nettet.
BTW: Å lære å bruke noen program er ikke å "kunne noe om data"!
Hvor har du det fra?Skjønner at du føler deg fornærma men de aller fleste som har gjort noe innenfor både it og programmering har lært det sjæl
forstår det er sårtJeg registrerer at du ikke engang forsto hva mastergraden du forsøkte å latterliggjøre var for noe, men feilaktig trodde det dreide seg om design av tastaturer, så du får ha meg unnskyldt om jeg hopper over dine visdomsord vedrørende "data". Jeg har forøvrig jobbet i IT bransjen i 30 år så jeg har en viss ide om hva man "fort lærer seg via nettet".
Hadde man satt deg i et filmstudio og sagt "regisser film" så hadde du ikke ant hva du skulle gjøre.
Kaste bort ungdommens tid? Folk velger da hva de vil studere selv. At du ikke fikk noe ut av høyere utdannelse betyr ikke at andre ikke kan ha nytte av det. Dine to mislykkede semestre gjør deg ikke akkurat til ekspert på høyere utdanning, snarere tvert imot.
Vorherre bevares hvor dumt.
Det som forekommer meg sårt her er at du øyensynlig ikke klarte å fullføre en høyere utdannelse, noe som virker å plage deg.forstår det er sårt
men faktum er at det aller meste kan man lære seg selv helt greit uten å kaste bort mine (og dine) penger på et verdiløst papir med noen tall som sier hvor mange ord du klarer i minuttet
Ikke for å gå til person angrep men beklager at det er mulig å finne andre veier å overleve på enn å skylde staten masse penger samt å sløse masse skatte penger på bullshit. håper du kan touch metoden (bare kødder med deg)Det som forekommer meg sårt her er at du øyensynlig ikke klarte å fullføre en høyere utdannelse, noe som virker å plage deg.
Jeg beklager hvis du føler deg støtt av at andre har tatt utdannelse, det virker å ligge deg tungt på sinnet. Det er forøvrig noe litt stakkarslig over gneldring om å sløse bort skattepenger på utdannelse, noe udannet om du vil.Ikke for å gå til person angrep men beklager at det er mulig å finne andre veier å overleve på enn å skylde staten masse penger samt å sløse masse skatte penger på bullshit. håper du kan touch metoden (bare kødder med deg)
Har ingenting i mot at folk tar utdannelse, bare ikke sleng det i bordet som om det skulle gjøre deg smart
og ikke bruk bort penga mine på det pisset der
Ingen støt her, bare liker ikke at folk skal banke utdannelse i bordet for å hevde intelligensJeg beklager hvis du føler deg støtt av at andre har tatt utdannelse, det virker å ligge deg tungt på sinnet. Det er forøvrig noe litt stakkarslig over gneldring om å sløse bort skattepenger på utdannelse, noe udannet om du vil.
OMG:Samtidig begynner det kanskje å demre for Trump at han selv er den eneste gamlingen igjen, kanskje strategien viser seg
å ikke være den smarteste når det kommer til stykket.
Trump refuses to accept he's not running against Biden anymore
Just like that, Donald Trump went from being three years younger than his opponent in the upcoming election�to being 19 years older. That change seems to have left Trump a wee bit confused. In the ...www.dailykos.com
Ble innlagt på sykehuset en gang for mange år siden. Jeg røk litt uklar med en lege som ville fylle meg med generøse mengder antibiotika, fordi jeg visste alt om antibiotika, og ville at kroppen skulle klare det selv. Hun svarte at hun skulle forklare meg sammenhengene, men at det var litt liten tid, hun måtte gjennomføre en operasjon på en annen pasient først. Ergo hadde jeg tid til å utdanne meg til lege med immunforsvar som spesialfelt i mellomtiden. Fri tilgang til sykehusets bibliotek, så jeg kastet meg med liv og lyst over programmet "Hvordan bli spesialist på immuniologi på 1,5 timer".Sprøyt, tror du at en bare sånn automatisk kan ting? Du trenger ikke lære noe, er det slik å forstå? En utdannelse dokumenterer kunnskap, så enkelt er det.
Man kan vel rolig gå ut fra at hvis putin finner på noe så stupdumt vil han ikke lenger ha en østersjøflåte, og midlertidig okkuperte Königsberg vil deretter bli delt mellom Polen og Litauen. Kan likevel greie å stelle i stand en del f..nskap underveis, selv med mobiker på sykkel.Og hva skal de angripe med? Flåten som ligger hjelpesløs i Königsberg? Soldater på sykkel med hagle?
Gode poeng, men eg får det liksom ikkje heilt til å stemma at dei er så hinsides korttenkte at dei ikkje såg denne koma. Iallfall sidan presset byrja tilta etter debatten.the Trump campaign has succumbed to the kind arrogance and overconfidence that sinks political campaigns.
Lurer på hva Johnson mener løsningen bør være? Tvinge Biden til å stille mot sin vilje eller kanskje et valg uten Demokratisk motkandidat? Hvis det siste hadde skjedd tipper jeg RFK Jr. ville vunnet valget.Jeg er nok temmelig uinteressert i basses definisjoner av noe som helst og undrer meg over hvorfor man så innbitt går inn for å være med på å spamme tråden ved å svare på sludder.
Ellers. Mike Johnson, speaker of the House, mente det var lovbrudd å bytte presidentkandidat. Tørr kommentar fra en ekspert på relevant jus: Johnson har vært for mye sammen med opprørere, han har snudd opp ned på hva som er lovlig og hva som er ulovlig. Det er 0,00000% sjanse for at republikanerne kan utfordre hva demokratene nå gjør, annet enn ved valgurnene.
Dumt ja, fullstendig idiotisk, men det gjelder jo det meste som kommer fra Trump. Husk at han redegjorde for dette i fullt alvor, tosken.Vorherre bevares hvor dumt.
Denne tror jeg ikke du mener bokstavelig, håper i hvertfall ikke det.i min bok er alle som taler det etablerte i mot og som står opp mot bølleringer en kilde til sannhet.