Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    2.919
    Torget vurderinger
    16
    elektronikk forståelse er ikke utdanning, jeg snakker om mastergrad
    du tar ikke mastergrad i pluss og minus (jeg bare tuller)

Men se her
    nesten 1000 forskjellige studier
    mye nyttig der?

uuuu jeg har en master i
    HUMAN-COMPUTER INTERACTION Master
    Oslo
    1 skole
    Informasjonsteknologi og informatikk

veldig nyttig det når du skal designe det nye tastaturet
    Ikke egentlig siden denne utdannelsen ikke er innen industridesign. Når det gjelder nytten av det man faktisk lærer i Human-Computer Interaction, mener du at det er unødvendig tull? Tror du for eksempel at man automatisk er en god UI programmerer?

Eller hva med denne
    FILM - KONSEPTUELL DOKUMENTARREGI Master
    Oslo
    1 skole
    Mediefag, bibliotekfag og journalistfag
    Man trenger ikke utdanning for å regissere film selvfølgelig, en av de mange ting man bare kan sånn uten videre.

Skulle ønske det flere som gikk dette:
    UNDERSØKENDE JOURNALISTIKK Master
    Bergen
    1 skole
    Mediefag, bibliotekfag og journalistfag

Så kanskje vi kunne få litt orden på sakene
    Jeg vet i hvert fall om et par stykker her på sentralen som kunne ha trengt den.

brunBar

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.08.2021
    Antall liker
    849
    Sted
    Rogaland
    Spent på hvordan en debatt vil bli nå med Trump og Harris. Skal jeg tippe, tror jeg Trump svetter litt. Med mindre Harris har "skavanker" han kan angripe. Hvordan skal han gå frem nå?

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.304
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Ikke egentlig siden denne utdannelsen ikke er innen industridesign. Når det gjelder nytten av det man faktisk lærer i Human-Computer Interaction, mener du at det er unødvendig tull? Tror du for eksempel at man automatisk er en god UI programmerer?

Man trenger ikke utdanning for å regissere film selvfølgelig, en av de mange ting man bare kan sånn uten videre.

Jeg vet i hvert fall om et par stykker her på sentralen som kunne ha trengt den.
    jeg håper du kødder men ok

Er du interessert i data så lærer du deg dette fort via nettet, trenger ikke bruke mine (og dine) penger på det vel?

Og ja er du flink til å lage film så kommer det naturlig

Hvor kommer tankegangen om at alle skal kunne alt fra? Jo i prinsippet så kan alle alt bare de har motivasjon og kunnskap
    Noen har naturlig egenskaper som gjør at det gjør bra på enkelte ting, da burde man dyrke det heller enn å kaste bort både ungdommens tid og våre penger på å lære folk som ting som de ikke har interesse for (eller faller de naturlig)

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.634
    Sted
    Trondheim
    Er du interessert i data så lærer du deg dette fort via nettet, trenger ikke bruke mine (og dine) penger på det vel?
    Hva mener du med "data"? Bruk av regneark? Programmering? OO programmering? Neurale nettverk? Logikkprogrammering? Mikroprosessordesign? Datamaskinstruktur? Design av SOaC? KI? Design av effektiv brukerdialog? osv...

Som ansatt ved NTNU innenfor Informatikk, og erfaring i over 10 år som studieveileder og 30 år innen programmering der kan jeg love deg at det lærer du ikke fort via nettet.

Men du kan jo bare motbevise det. Kan du ikke bygge et neuralt nettverk og lære det opp for oss? Det skal jo være enkelt å lære seg fort via nettet. Og så kan du jo sende en e-post til Inga Strümke om at det hun driver med der er bortkastet for det lærer man seg fort på nettet.

BTW: Å lære å bruke noen program er ikke å "kunne noe om data"!

Sist redigert:

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    2.919
    Torget vurderinger
    16
    jeg håper du kødder men ok

Jeg registrerer at du ikke engang forsto hva mastergraden du forsøkte å latterliggjøre var for noe, men feilaktig trodde det dreide seg om design av tastaturer, så du får ha meg unnskyldt om jeg hopper over dine visdomsord vedrørende "data". Jeg har forøvrig jobbet i IT bransjen i 30 år så jeg har en viss ide om hva man "fort lærer seg via nettet".

Og ja er du flink til å lage film så kommer det naturlig
    Hadde man satt deg i et filmstudio og sagt "regisser film" så hadde du ikke ant hva du skulle gjøre.

Hvor kommer tankegangen om at alle skal kunne alt fra? Jo i prinsippet så kan alle alt bare de har motivasjon og kunnskap
    Noen har naturlig egenskaper som gjør at det gjør bra på enkelte ting, da burde man dyrke det heller enn å kaste bort både ungdommens tid og våre penger på å lære folk som ting som de ikke har interesse for (eller faller de naturlig)
    Kaste bort ungdommens tid? Folk velger da hva de vil studere selv. At du ikke fikk noe ut av høyere utdannelse betyr ikke at andre ikke kan ha nytte av det. Dine to mislykkede semestre gjør deg ikke akkurat til ekspert på høyere utdanning, snarere tvert imot.

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.304
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Hva mener du med "data"? Bruk av regneark? Programmering? OO programmering? Neurale nettverk? Logikkprogrammering? Mikroprosessordesign? Datamaskinstruktur? Design av SOaC? KI? Design av effektiv brukerdialog? osv...

Som ansatt ved NTNU innenfor Informatikk, og erfaring i over 10 år som studieveileder og 30 år innen programmering der kan jeg love deg at det lærer du ikke fort via nettet.

Men du kan jo bare motbevise det. Kan du ikke bygge et neuralt nettverk og lære det opp for oss? Det skal jo være enkelt å lære seg fort via nettet. Og så kan du jo sende en e-post til Inga Strümke om at det hun driver med der er bortkastet for det lærer man seg fort på nettet.

BTW: Å lære å bruke noen program er ikke å "kunne noe om data"!
    Skjønner at du føler deg fornærma men de aller fleste som har gjort noe innenfor både it og programmering har lært det sjæl

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.304
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Jeg registrerer at du ikke engang forsto hva mastergraden du forsøkte å latterliggjøre var for noe, men feilaktig trodde det dreide seg om design av tastaturer, så du får ha meg unnskyldt om jeg hopper over dine visdomsord vedrørende "data". Jeg har forøvrig jobbet i IT bransjen i 30 år så jeg har en viss ide om hva man "fort lærer seg via nettet".

Hadde man satt deg i et filmstudio og sagt "regisser film" så hadde du ikke ant hva du skulle gjøre.

Kaste bort ungdommens tid? Folk velger da hva de vil studere selv. At du ikke fikk noe ut av høyere utdannelse betyr ikke at andre ikke kan ha nytte av det. Dine to mislykkede semestre gjør deg ikke akkurat til ekspert på høyere utdanning, snarere tvert imot.
    forstår det er sårt
    men faktum er at det aller meste kan man lære seg selv helt greit uten å kaste bort mine (og dine) penger på et verdiløst papir med noen tall som sier hvor mange ord du klarer i minuttet

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.561

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    2.919
    Torget vurderinger
    16
    forstår det er sårt
    men faktum er at det aller meste kan man lære seg selv helt greit uten å kaste bort mine (og dine) penger på et verdiløst papir med noen tall som sier hvor mange ord du klarer i minuttet
    Det som forekommer meg sårt her er at du øyensynlig ikke klarte å fullføre en høyere utdannelse, noe som virker å plage deg.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.634
    Sted
    Trondheim
    Og hva skal de angripe med? Flåten som ligger hjelpesløs i Königsberg? Soldater på sykkel med hagle?

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.304
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Det som forekommer meg sårt her er at du øyensynlig ikke klarte å fullføre en høyere utdannelse, noe som virker å plage deg.
    Ikke for å gå til person angrep men beklager at det er mulig å finne andre veier å overleve på enn å skylde staten masse penger samt å sløse masse skatte penger på bullshit. håper du kan touch metoden (bare kødder med deg)
    Har ingenting i mot at folk tar utdannelse, bare ikke sleng det i bordet som om det skulle gjøre deg smart
    og ikke bruk bort penga mine på det pisset der

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    2.919
    Torget vurderinger
    16
    Ikke for å gå til person angrep men beklager at det er mulig å finne andre veier å overleve på enn å skylde staten masse penger samt å sløse masse skatte penger på bullshit. håper du kan touch metoden (bare kødder med deg)
    Har ingenting i mot at folk tar utdannelse, bare ikke sleng det i bordet som om det skulle gjøre deg smart
    og ikke bruk bort penga mine på det pisset der
    Jeg beklager hvis du føler deg støtt av at andre har tatt utdannelse, det virker å ligge deg tungt på sinnet. Det er forøvrig noe litt stakkarslig over gneldring om å sløse bort skattepenger på utdannelse, noe udannet om du vil.

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.304
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Jeg beklager hvis du føler deg støtt av at andre har tatt utdannelse, det virker å ligge deg tungt på sinnet. Det er forøvrig noe litt stakkarslig over gneldring om å sløse bort skattepenger på utdannelse, noe udannet om du vil.
    Ingen støt her, bare liker ikke at folk skal banke utdannelse i bordet for å hevde intelligens
    Og liker jeg ikke at mine (surt) opptjente penger / leveår skal kastes bort på mastersyken
    Bare bullshit, det finnes ikke noe du ikke kan lære andre steder enn et overprisa bygg med underbetale lærere
    det handler om motivasjon og egenskaper, noen har det ikke selv etter skolegang men koster uansett mye penger kasta bort på tull
    men sikkert helt greit det, Norges beste land osv

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.304
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    se bort ifra de siste innleggene mine
    bare blir så engasjert og jeg mener at vi kaster altfor mye penger bort på utdanning som bare er piss
    når jeg blir engasjert så polariserer jeg alltid og jeg har en lei tendens til å "double down" '
    ikke kom med en diplom på oppmøte de siste fem år for å underbygge intelligens er lat jeg ber om

parafinoksen 2.0

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2024
    Antall liker
    2.162
    Sted
    Polen
    Samtidig begynner det kanskje å demre for Trump at han selv er den eneste gamlingen igjen, kanskje strategien viser seg
    å ikke være den smarteste når det kommer til stykket.

OMG:

1721696995141.png

:ROFLMAO:

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.517
    Sprøyt, tror du at en bare sånn automatisk kan ting? Du trenger ikke lære noe, er det slik å forstå? En utdannelse dokumenterer kunnskap, så enkelt er det.
    Ble innlagt på sykehuset en gang for mange år siden. Jeg røk litt uklar med en lege som ville fylle meg med generøse mengder antibiotika, fordi jeg visste alt om antibiotika, og ville at kroppen skulle klare det selv. Hun svarte at hun skulle forklare meg sammenhengene, men at det var litt liten tid, hun måtte gjennomføre en operasjon på en annen pasient først. Ergo hadde jeg tid til å utdanne meg til lege med immunforsvar som spesialfelt i mellomtiden. Fri tilgang til sykehusets bibliotek, så jeg kastet meg med liv og lyst over programmet "Hvordan bli spesialist på immuniologi på 1,5 timer".
    Jeg tror jeg må ha strøket, for legen ville ha min underskrift på at jeg motsatte meg behandlingen hun anbefalte. Deretter beskrev hun i ganske presise bilder hvordan de siste dagene av mitt da ganske unge liv ville komme til å arte seg. Der og da viste det seg altså at jeg er skammelig uintelligent, ettersom jeg ikke klarte å overbevise en erfaren indremedisiner om at antibiotika er livsfarlig, til tross for at jeg hadde tilgang til et helt sykehusbibliotek.
    Ikke bare er jeg dum, jeg er også en feiging, for legen fikk det som hun ville. Nå i ettertid forstår jeg jo at jeg mye heller burde betalt 10 000 kroner for å få papirene i orden. Da hadde ikke legen hatt en sjanse, og jeg hadde ikke kastet bort mitt liv til antibiotikaens forbannelse.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    39.577
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Og hva skal de angripe med? Flåten som ligger hjelpesløs i Königsberg? Soldater på sykkel med hagle?
    Man kan vel rolig gå ut fra at hvis putin finner på noe så stupdumt vil han ikke lenger ha en østersjøflåte, og midlertidig okkuperte Königsberg vil deretter bli delt mellom Polen og Litauen. Kan likevel greie å stelle i stand en del f..nskap underveis, selv med mobiker på sykkel.

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    12.650
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Normalt anser man at det krever en viss mengde "intelligens" for å takle feks matematikk, som bl.a. er basis i alle ingeniørfag. Denne form for "intelligens" er dog ikke det samme som vi regner som "sosial intelligens", noe som i alle fall en del mennesker med svært høy IQ likevel synes å mangle...
    Det kunne jo være interessant å høre Basserns definisjon av "smart" og intelligens...

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.264
    Torget vurderinger
    2
    Jeg er nok temmelig uinteressert i basses definisjoner av noe som helst og undrer meg over hvorfor man så innbitt går inn for å være med på å spamme tråden ved å svare på sludder.

Ellers. Mike Johnson, speaker of the House, mente det var lovbrudd å bytte presidentkandidat. Tørr kommentar fra en ekspert på relevant jus: Johnson har vært for mye sammen med opprørere, han har snudd opp ned på hva som er lovlig og hva som er ulovlig. Det er 0,00000% sjanse for at republikanerne kan utfordre hva demokratene nå gjør, annet enn ved valgurnene.

Sist redigert:

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.264
    Torget vurderinger
    2
    Her har vi en kongressrepresentant som blir betalt av fossilindustrien for å komme med angrep på elbilproduksjon. Han forsøker seg med en imøtegåelse av transportminister Buttigieg, som er i stand til å banke ham opp med fakta.
    Burlison er fra Montana og får generøse bidrag fra olje/gass/kull, men tror han egentlig på sludderet selv?

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.684
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det er vel ikke snakk om tro. Du vet vel like godt som mg at det er snakk om penger, både direkte gjennom sponsing/kjøp av tjenester, og indirekte gjennom gjenvalg (som sikrer mye penger i kassa i et land der politisk karriere er synonymt med betydelige inntekter).

Politikk er bare ett av mange områder i verden som blir ødelagt av for mye penger.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.684
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Noen poeng fra en artikkel i The Atalntic som er bak paywall - tatt fra Dailykos:

A few key notes to point out from this article:

1. Trump’s campaign advisors view Biden as a liability to the Democrats’ national prospects

2. They thought Trump was headed for a landslide win and Biden would be very easy to beat due to his age

3. After the RNC, most Republican officials thought the race was all but over

4. Nobody in the campaign did much preparation for the possibility Kamala Harris would take over the campaign

5. They concede that Vance’s selection was not meant to attract swing voters but to raise turnout margins from base voters (i.e. people who’d vote for Satan if he had an R next to his name)

It’s clear that the main source of the Trump campaign’s current headaches is having their entire campaign strategy and its most potent talking point essentially become useless overnight (calling Biden old ad nauseam)

Picking Vance, however, shows that the Trump campaign has succumbed to the kind arrogance and overconfidence that sinks political campaigns.

Common political wisdom says that vice presidential picks are usually made to balance out the presidential ticket and provide more ideological range to the campaign. For example, George H.W. Bush was picked to attract moderates who found Ronald Reagan too conservative. Al Gore was picked to add a fresh liberal name to the otherwise hardline centrist Bill Clinton campaign. Joe Biden was picked to ease concerns that Obama was too inexperienced for Washington and foreign policy decisions.

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    4.820
    Sted
    Sunnmøre
    the Trump campaign has succumbed to the kind arrogance and overconfidence that sinks political campaigns.
    Gode poeng, men eg får det liksom ikkje heilt til å stemma at dei er så hinsides korttenkte at dei ikkje såg denne koma. Iallfall sidan presset byrja tilta etter debatten.

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    2.919
    Torget vurderinger
    16
    Jeg er nok temmelig uinteressert i basses definisjoner av noe som helst og undrer meg over hvorfor man så innbitt går inn for å være med på å spamme tråden ved å svare på sludder.

Ellers. Mike Johnson, speaker of the House, mente det var lovbrudd å bytte presidentkandidat. Tørr kommentar fra en ekspert på relevant jus: Johnson har vært for mye sammen med opprørere, han har snudd opp ned på hva som er lovlig og hva som er ulovlig. Det er 0,00000% sjanse for at republikanerne kan utfordre hva demokratene nå gjør, annet enn ved valgurnene.
    Lurer på hva Johnson mener løsningen bør være? Tvinge Biden til å stille mot sin vilje eller kanskje et valg uten Demokratisk motkandidat? Hvis det siste hadde skjedd tipper jeg RFK Jr. ville vunnet valget.

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.561
    Østlande beskylder Vestlande for fascisme.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.684
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det har vi jo skjønt for lengst. Enkelte mener at flertallet alltid tar feil.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn