At du ynskjer Harris skal stå med raud kappe er ikkje veldig overraskande...Harris
At du ynskjer Harris skal stå med raud kappe er ikkje veldig overraskande...Harris
Som jeg liker å si: for mange er Gilead en tragisk dystopi, for dagens GOP er det et paradis de er villige til å gjøre hva som helst for å oppnå.Flere år siden nå, så besluttet meg for noen dager siden å se "The Handmaids Tale" forfra.
Kom i går kveld til de siste avsnittene i sæson 1 og et par stykker i sæson 2.
Blev endda mere overrasket over, hvor likt GOP & Project 2025 dette i virkeligheten var/er.
Første gangen virket det som ren fiksjon. Nå er det jo nesten en tro kopi av virkeligheten
then it is Donald.kan ikke skjønne at dette på noen måte kan bortforklares, pyntes på etc etc. if it walks like a duck…
Under Vietnamkrigen var det to vestlige land som ga asyl til amerikanske militærnektere, Canada og Sverige.Tenkte først på dette som en vits, men etterhvert som jeg begynte å tenke mer på det, så ble det stadig mer et seriøst spørsmål:
Vil Norge måtte forberede seg på å innvilge politisk asyl for amerikanere?
Jeg har en god venn som er bibliotekar der, og som vi alle vet er bilbiotekarer er dritfarlige og må bekjempes for enhver pris.
Vil hun få innvilget opphold i Norge på humanitært grunnlag? Fordi hun er forfulgt i hjemlandet?
Tenk om hun hadde fått utført en abort?
Desto mer jeg ser på utsiktene til donald, desto flere årsaker ser jeg til at Norge burde ta i mot flyktninger av grunner vi vanligvis ikke forbinder med den frie verdens ledestjerne.
Dette ser ut til å vera gjeldande policy no:Under Vietnamkrigen var det to vestlige land som ga asyl til amerikanske militærnektere, Canada og Sverige.
Norge, som den flinkeste i NATO klassen, gjorde det selvfølgelig ikke.
I förbindelse med ny software på vår navigationsutrustning ombord hade jag en representant från Jeppesen (vår kartprodcent) med på klappsäte en dag härförleden. En välutbildad kodare/analytiker som satt och följde med på den sista kartversionen de släppt. Bosatt i Texas med en relativt välbetald jobb, men inget extravagant som han själv sa. Kanske typisk övre medelklass med god utbildning, villa, huslån och bra jobb. Hygglig och reflekterad (fick stora ögon när det gick renar förbi flygmaskinen i Kirkenes) och intresserad i världen utanför Amerika.Tenkte først på dette som en vits, men etterhvert som jeg begynte å tenke mer på det, så ble det stadig mer et seriøst spørsmål:
Vil Norge måtte forberede seg på å innvilge politisk asyl for amerikanere?
Jeg har en god venn som er bibliotekar der, og som vi alle vet er bilbiotekarer er dritfarlige og må bekjempes for enhver pris.
Vil hun få innvilget opphold i Norge på humanitært grunnlag? Fordi hun er forfulgt i hjemlandet?
Tenk om hun hadde fått utført en abort?
Desto mer jeg ser på utsiktene til donald, desto flere årsaker ser jeg til at Norge burde ta i mot flyktninger av grunner vi vanligvis ikke forbinder med den frie verdens ledestjerne.
Ta det helt med ro, dette gjelder, som alltid, kun alle andre..Det er forøvrig litt morsomt (egentlig tragisk) at hvis Trump blir valgt og gjennomfører det han har sagt at for å bli amerikansk statsborger må begge foreldrene være det så vil Barron Trump miste sitt amerikanske statsborgerskap da han ble født før Melania hadde fått sitt statsborgerskap. (og dermed stå i fare for å bli utvist)
Akkurat....Trump-kampanjen forsøker å påstå at den ikke har forbindelser til Project 2025. Det blir vanskelig, ikke bare fordi forfatterne av kapitler i rapporten er tidligere medlemmer av den første Trump-administrasjonen, men også fordi Trumps visepresident skrev forordet til "kortversjonen": boken Kevin Roberts står som forfatter av.
Roberts er leder av Heritage og bestiller/redaktør av rapporten.
J.D. Vance ble valgt fordi ultraliberale tech-magnater i Silicon Valley vil ha det som rapporten beskriver.
Her er omslaget til første versjon av boken:
Vis vedlegget 1043803
Det ble kontroversielt med "burning down Washington" og en fyrstikk, så man lagde nytt omslag. Men SEO til boken på nettet viser den gamle tittelen.
Vis vedlegget 1043805 Vis vedlegget 1043804
Nå har valgledelsen skjønt at "we said the quiet part out loud too soon", og de forsøker å kappe forbindelseslinjene. Litt vanskelig, gitt hvem som skrev forordet.
Jeg begynner så smått å bli optimist. Jeg har hele tiden ment at Biden tidlig burde gjort det klart at han ikke kunne stille til valg pga alder og vist til "yngre krefter" osv. En ung demokrat ville jo vist for hele verden hvor gammel også trump er. Herlig å se at det ikke er han som fremstår som den unge og vitale lederen. Kanskje dette "overraskende" kandidatbytte allikevel har vært en fordel. Det virker jo som om Trumpkampanjen er helt uforberedt. Også flott at hans ville utspill har mistet mediafokus.Ketchupen renner tydeligvis nedover veggene i Florida-sumpen hans nå.
Vis vedlegget 1043540
Kampanjen hans sender fortsatt ut tiggerbrev med argumenter om «Sleepy Joe». De har ennå ikke greid å ta inn over seg at de får en annen motstander i valget. Helt uforberedt, og dessuten inkompetente.
Trump’s awful week gets capped by a worse weekend
Last week was brutal for Donald Trump. The weekend brought him no respite.www.dailykos.com
Bortsett fra juling er det få ting som er så totalt ødeleggende for en mobber som å bli ledd ut av jentene. Det spolerer hele tough guy-greia hans. Det er hva som er i ferd med å skje her. Trump & Vance vil bli redusert til latterlige weirdos, som de faktisk også er.
Tidlig i artikkelen nevnes Australia, som et land der immigranter samarbeider, på tvers av kulturelle grenser.Er det ikke snodig hvordan det landet britene dumpet de kriminelle har blitt så rasjonelt og ryddig, mens det landet de religiøse utvandret til har gått helt av støvleskaftene?
USA er vel en stor kunde, og i et fritt marked står de vel fri til å si niks? Regner med det samme gjelder for deg når du syns noe er for dyrt?Er diktaturet på vej i USA? Regeringen vil diktere det private markeds priser!
Big Pharma driver et nokså skittent spill med priser over hele verden.. på tide noen setter foten ned..Er diktaturet på vej i USA? Regeringen vil diktere det private markeds priser!
Kva er det du tuller med, dette er då kapitalisme i praksis? Ei vare er verd det kundene er viljuge til å betala.Er diktaturet på vej i USA? Regeringen vil diktere det private markeds priser!