Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    2.591
    Sted
    Bergen
    ..
    enn at det skjer om fire år når de innser at guden deres ikke lenger kan være president fordi han har brukt opp sine åtte år.
    Akkurat det er jeg ikke sikker på om vil skje.
    Tipper han vil forsøke på lovendring på det punktet. Hva skal stoppe ham, han har jo full immunitet, og de virkelige hard core vil støtte ham.. med mindre Vance eller musk blir satt inn før utløpet av den kommende presidentperioden

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    14.074
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Jeg sier som Jonas, "følger situasjonen nøye"
    ...både i denne tråden, og "muskovia" tråden.

Lite optimisme for fremtiden akkurat nu.
    Og jeg er spent på hvordan bildet ser ut, spesielt i usa'nernes rike om 3,5 år
    til neste valg kamp.
    ..om det i hele tatt BLIR noen valg kamp ???

:unsure:

Borgerkrig?
    Statskupp?
    Tiden får vise.

AndersR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Antall liker
    4.062
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Akkurat det er jeg ikke sikker på om vil skje.
    Tipper han vil forsøke på lovendring på det punktet. Hva skal stoppe ham, han har jo full immunitet, og de virkelige hard core vil støtte ham.. med mindre Vance eller musk blir satt inn før utløpet av den kommende presidentperioden
    Dette tror jeg du har helt rett i. Dersom han prøver, kommer han til å få det til.
    Som jeg skrev for flere år siden: Donald Trump kommer aldri til å få noen reel straff for noen av forbrytelsene sine, og aldri trenge å forholde seg til noe lovverk.
    Spørsmålet er om han kommer til å ønske en ny periode når de fire årene er over, eller om det i det heletatt er noe igjen av han om fire år.

Jeg tror alt avhenger av hvor raskt og brutalt grunnfjellet hans blir bøttføkt. Om det skjer like fort som donald har planer om, så kan det faktisk bli konsekvenser fra en gjeng som normalt sett støtter opp om juling som en akseptabel måte å ytre seg på.
    Trump har ikke undervurdert svakheten fra siviliserte demokrater. Der har han hatt helt rett. Donald kan ignorere alle lover, regler og normer, men det kan ikke demokratene. De vet at de blir knust av sine egne dersom de gjør det.
    Det han derimot glemmer, er at dersom hans eget grunnfjell vender seg mot han, så finnes det ingenting som kan redde han.

Jeg er ikke veldig optimist, men jeg velger å håpe allikevel.

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    2.591
    Sted
    Bergen
    Dette tror jeg du har helt rett i. Dersom han prøver, kommer han til å få det til.
    Som jeg skrev for flere år siden: Donald Trump kommer aldri til å få noen reel straff for noen av forbrytelsene sine, og aldri trenge å forholde seg til noe lovverk.
    Spørsmålet er om han kommer til å ønske en ny periode når de fire årene er over, eller om det i det heletatt er noe igjen av han om fire år.

Jeg tror alt avhenger av hvor raskt og brutalt grunnfjellet hans blir bøttføkt. Om det skjer like fort som donald har planer om, så kan det faktisk bli konsekvenser fra en gjeng som normalt sett støtter opp om juling som en akseptabel måte å ytre seg på.
    Trump har ikke undervurdert svakheten fra siviliserte demokrater. Der har han hatt helt rett. Donald kan ignorere alle lover, regler og normer, men det kan ikke demokratene. De vet at de blir knust av sine egne dersom de gjør det.
    Det han derimot glemmer, er at dersom hans eget grunnfjell vender seg mot han, så finnes det ingenting som kan redde han.

Jeg er ikke veldig optimist, men jeg velger å håpe allikevel.
    Tror ikke trumpern eller de som står bak han, les P2025, bryr seg så mye om hva eventuelle velgere måtte mene nå som han er valgt.
    Hvem skulle fysisk avsette ham om 4 år dersom han ikke vil?
    Demontering av demokratiet går ganske lett når
    - grunnloven gir deg absolutt immunitet
    - øverstkommanderende
    - bestemmer over alle ministre
    - har godt med folk i besluttende stillinger på lokalt nivå (stater)

Så grunnlaget for en trump periode 2024-28-32-36-40 ++ er absolutt meget godt tilstede

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.738
    Nei, det er det ikke. Trump begynner å bli en gammel mann, han har allerede passert forventet levealder for menn i USA.
    Jeg tror ikke senilitet / alzheimer eller lignende varianter nødvendigvis er rett fjerndiagnose på gjøken. Men at han har signifikante kognitive utfordringer, og har hatt det lenge, blir det vanskelig å bortforklare. Kombinert med en grenseløs megalomani og en komplett mangel på forståelse av spillet han deltar i, skapes det en ganske bedriten cocktail.

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    2.591
    Sted
    Bergen
    Nei, det er det ikke. Trump begynner å bli en gammel mann, han har allerede passert forventet levealder for menn i USA.
    Trump 2028, 32, 36, 40 ++ handler ikke om donald, men alle de andre i trump familiearverekk;
    erik, sønnen på 18.. de kan holde det gående i lang tid i samme ånd som faren, og kanskje enda verre. Jeg tror de vil være enda mer ekstrem og ha sterke tyranniske trekk som bare blir forsterket etterhvert som de ser hva donalden kommer unna med

AndersR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Antall liker
    4.062
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Tror ikke trumpern eller de som står bak han, les P2025, bryr seg så mye om hva eventuelle velgere måtte mene nå som han er valgt.
    Hvem skulle fysisk avsette ham om 4 år dersom han ikke vil?
    USA har historisk noe som har blitt omtalt som "Lynsjemobb"
    om det blir tjære og fjær er lite trolig. Men effektiviteten kan være overraskende når den først setter i gang.

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    2.591
    Sted
    Bergen
    Musk er farlig som edderkopp, president blir han aldri.
    Nei, men en farlig bakmann med egen SM kanal og spacesatsning som suger ut penger fra statskassen
    Legg til hans satsing på rom-bakke kommunikasjon og du har et opplegg ala:
    - dersom jeg ikke klarer å betjene mitt lån til banken har jeg et problem
    - dersom Røkke ikke klarer å betjene sitt lån til banken har banken et problem

USA er nå mht bla space satsing avhengig av musk. Med trump med makten vil musk fortsette å spinne USAs avhengighet av musks løsninger
    Dvs at han vil ha et godt grep om makta i USA uavhengig av hvem som sitter ved makten.
    Og dette er jo hele hensikten med/bak P2025.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.593
    Nei, men en farlig bakmann med egen SM kanal og spacesatsning som suger ut penger fra statskassen
    Legg til hans satsing på rom-bakke kommunikasjon og du har et opplegg ala:
    - dersom jeg ikke klarer å betjene mitt lån til banken har jeg et problem
    - dersom Røkke ikke klarer å betjene sitt lån til banken har banken et problem

USA er nå mht bla space satsing avhengig av musk. Med trump med makten vil musk fortsette å spinne USAs avhengighet av musks løsninger
    Dvs at han vil ha et godt grep om makta i USA uavhengig av hvem som sitter ved makten.
    Og dette er jo hele hensikten med/bak P2025.
    Jepp, som jeg har sagt tidligere så er vi vitne til historiens største ran.

amason

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Antall liker
    2.474
    Torget vurderinger
    8
    Ikke mange timene igjen før vi skåler for et godt nytt år og 20 januar så er Trump tilbake 👍😇👌🙏❤

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.738
    Hvorfor det ? Skal ikke jeg og min familie bosatt i USA kunne glede oss over valget ?
    Hvilket parti i Norge stemmer du på ?
    Det er vel ingen hemmelighet at Asbjørn er Høyre-mann. Han (og hans familie) får dermed lov til å glede seg over det kommende valgresultatet i Norge.

Å glede seg over valget kan vel en hver gjøre for sin egen del, samtidig må man faktisk dermed leve med de utilsiktede resultater som dukker opp når klovnene har inntatt palasset. Det var dette de bad om.

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    12.841
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Som det ser ut nå, med et svært dominerende FRP, tror jeg det blir lite å glede seg til.... kanskje noe god underholdning..
    8 mnd igjen, så får vi se...

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.147
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Hvorfor det ? Skal ikke jeg og min familie bosatt i USA kunne glede oss over valget ?
    Hvilket parti i Norge stemmer du på ?
    For all del, gled deg, kjøp gjerne effekter med trump-bilder på for å feire om du vil, inntil det en gang demrer for deg at du ble lurt.

Jeg stemmer Høyre i norske valg, med unntak av en taktisk stemme på Venstre en gang. Jeg var medlem av Høyres sentralstyre for lenge siden, deltok også i å utarbeide partiets prinsipprogram den gangen. Nokså innbarket Høyre-mann.

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    10.304
    Sted
    Oslo
    Som det ser ut nå, med et svært dominerende FRP, tror jeg det blir lite å glede seg til.... kanskje noe god underholdning..
    8 mnd igjen, så får vi se...
    Og Nrk skal nedlegges, hva faen trenger vi msn medier for, når vi har X og YouTube og Fjesboka?

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.837
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Samme her, har vurdert å kutte lineært TV helt. NRK får jeg som strømming og strømmetjenestene er uten reklame. Sport d.....r jeg en lang marsj i, den er uansett stort sett på betalkanaler jeg ikke betaler for, og så halvkorrupt at man kan spy.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    7.777
    Sted
    Holmestrand
    Det har blitt fryktelig mye intetsigende dritt på NRK, men ikke faen om jeg vil være det foruten. Reklamefinansiert TV ser jeg så godt som utelukkende i opptak så jeg kan spole, med unntak av nyheter.
    Det er sant, men de andre kanlene har nesten utelukkende intetsigende dritt, så da blir det ofte NRK. 🤗

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.840
    Sted
    Trondheim
    Er det ikke "speaker of the house" som skal stå for overføringe av presidentembedet - ha/un er vel den neste i rekken etter president og visepresident? Er det sikkert at det finnes en "speaker of the house" den 20/1? Det er virrvar blant republikanerne og Johnson er vel ikke helt trygg? De samles jo på fredag for første gang i 2025 og må velge en speaker, og det kan fort bli ganske rotete...

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.553
    Torget vurderinger
    2
    Er det ikke "speaker of the house" som skal stå for overføringe av presidentembedet - ha/un er vel den neste i rekken etter president og visepresident? Er det sikkert at det finnes en "speaker of the house" den 20/1? Det er virrvar blant republikanerne og Johnson er vel ikke helt trygg? De samles jo på fredag for første gang i 2025 og må velge en speaker, og det kan fort bli ganske rotete...
    Det er visepresidenten som sertifiserer. Det blir Kamala Harris' siste offisielle oppgave. Og det er Senatet som står for godkjenningen av de ulike delstatenes valgmannstemmer, så Speaker of the House er ikke involvert her.

Det kan selvsagt skje noe med Biden mellom sertifiseringen (første tirsdag i januar) og innsettelsen, som fører til nye oppgaver for Harris i mellomtiden, men som Senatets leder er det visepresidenten som forestår sertifiseringen (som Mike Pence forstod kunne være en livsfarlig oppgave).

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.840
    Sted
    Trondheim
    OK. Ja rekkefølgen er vel president, visepresident, speaker of the house. Jeg tenkte at siden visepresidenten jo også er en del av teamet som går ut ville vedkommende ikke delta direkte i seremonien.

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.553
    Torget vurderinger
    2
    OK. Ja rekkefølgen er vel president, visepresident, speaker of the house. Jeg tenkte at siden visepresidenten jo også er en del av teamet som går ut ville vedkommende ikke delta direkte i seremonien.
    Visepresidenten pleier ikke utøve sin oppgave som Senatets president, med unntak for åpning av Senatet etter igangsettelse av ny Kongressperiode, stemmegivning i tilfelle 50/50, og altså sertifiseringen av valget. Det er riktig at Speaker of the House er tredje embed i Utøvende funksjon (Executive), dersom presidenten og visepresidenten ikke kan utøve dette, men uten en rolle i sertifisering.
    Og Mike Johnson kjemper for å beholde vervet -- keep control of the gavel -- mot sine egne, kun tre dager før den 119. Kongressen innsettes 3. januar.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn