Akkurat det er jeg ikke sikker på om vil skje.
Tipper han vil forsøke på lovendring på det punktet. Hva skal stoppe ham, han har jo full immunitet, og de virkelige hard core vil støtte ham.. med mindre Vance eller musk blir satt inn før utløpet av den kommende presidentperioden
Dette tror jeg du har helt rett i. Dersom han prøver, kommer han til å få det til.
Som jeg skrev for flere år siden: Donald Trump kommer aldri til å få noen reel straff for noen av forbrytelsene sine, og aldri trenge å forholde seg til noe lovverk.
Spørsmålet er om han kommer til å ønske en ny periode når de fire årene er over, eller om det i det heletatt er noe igjen av han om fire år.
Jeg tror alt avhenger av hvor raskt og brutalt grunnfjellet hans blir bøttføkt. Om det skjer like fort som donald har planer om, så kan det faktisk bli konsekvenser fra en gjeng som normalt sett støtter opp om juling som en akseptabel måte å ytre seg på.
Trump har ikke undervurdert svakheten fra siviliserte demokrater. Der har han hatt helt rett. Donald kan ignorere alle lover, regler og normer, men det kan ikke demokratene. De vet at de blir knust av sine egne dersom de gjør det.
Det han derimot glemmer, er at dersom hans eget grunnfjell vender seg mot han, så finnes det ingenting som kan redde han.
Jeg er ikke veldig optimist, men jeg velger å håpe allikevel.