Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    5.581
    Sted
    Sunnmøre
    I innlegget omtaler Trump presidenten som «guvernør i Canada», noe Trudeau ikke her. Trump har tidligere brukt denne betegnelsen i forbindelse med provokasjoner om at han ønsker at Canada skal bli delstat i USA.
    Veldig pussig språkbruk, eigentleg. Canada har ein guvernør: representanten for monarken av Canada (som vanlegvis har sete i Storbritannia, pga presserande plikter der).

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    42.866
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Veldig pussig språkbruk, eigentleg. Canada har ein guvernør: representanten for monarken av Canada (som vanlegvis har sete i Storbritannia, pga presserande plikter der).
    Ren trolling med å nedgradere Canada fra selvstendig nasjon til delstat i hans eget imperie.

Generalguvernøren i Canada er forøvrig Her Excellency the Right Honourable Mary Simon, en kvinnelig inuitt fra Kangiqsualujjuaq. Hun er Commander-in-Chief, ikke statsministeren.
    1741115676362.png
    Canada became a country at Confederation in 1867. Our system of government is a constitutional monarchy and a parliamentary democracy. His Majesty King Charles III is King of Canada and Head of State. The Governor General is the representative of The King in Canada.

The responsibilities of the governor general have evolved over time, along with the evolution of Canada as a sovereign and independent nation. In 1947, letters patent signed by King George VI redefined the powers of the governor general. These letters patent “authorize and empower Our Governor General, with the advice of Our Privy Council for Canada or any members thereof or individually, as the case requires, to exercise all powers and authorities lawfully belonging to Us in respect of Canada”. Since then, the governor general has daily and fully exercised constitutional duties on behalf of the Head of State, not only in Canada, but also abroad. As per the letters patent, the governor general is also the commander-in-chief of Canada.

Sist redigert:

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.860
    Trump vil svare Canada med enda mer toll

President Donald Trump truer med enda høyere toll på canadiske varer.

– Vennligst minn Canadas guvernør Trudeau om at når han innfører en gjengjeldelsestoll på USA, vil vår gjengjeldelsestoll umiddelbart øke med et tilsvarende beløp, skriver Trump på Truth Social.

Trump innførte 25 prosent toll på en rekke varer fra Canada tirsdag. Canadas statsminister Justin Trudeau svarte med samme mynt og innførte tilsvarende beløp på varer fra USA.

I innlegget omtaler Trump presidenten som «guvernør i Canada», noe Trudeau ikke her. Trump har tidligere brukt denne betegnelsen i forbindelse med provokasjoner om at han ønsker at Canada skal bli delstat i USA.
    Jeg gleder meg til å se når det går opp for Trump at det er amerikanske konsumenter som betaler tollen og ikke opprinnelseslandet/selgeren/produsenten av varen

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.386
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Et par spørsmål til drBass:
    Hvor mange % av Ukraina må russerne okkupere før du anser Ukraina for å være okkupert? Du gjør det tydeligvis ikke pr nå.....
    På hvilken måte er det Israel gjør på Gaza "verre" enn det russerne gjør i Ukraina. Så vidt jeg kan se, er den aller største forskjellen at Israels handlinger har foregått på et langt mindre landareal på Gazastripen, sammenliknet med det russerne gjør i et atskillig større Ukraina..... Vil dessuten driste meg til å påstå at begge disse konfliktene/krigene er like jævlige, og at det er godt gjort av deg å rangere den ene som verre enn den andre.
    Når det er sagt, har jo unektelig Hamas gjort det de kan for å gjøre en betent situasjon i Midt-Østen enda verre enn den hadde trengt å være - og da kommer det sjelden som en bombe at Israel bruker seriøs utestemme i sin reaksjon......

mvh
    Proffen
    Jeg skal komme med et utfyllende svar til deg senere, bare ikke så lett med dårlig mobil

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    42.866
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Jeg gleder meg til å se når det går opp for Trump at det er amerikanske konsumenter som betaler tollen og ikke opprinnelseslandet/selgeren/produsenten av varen
    Jeg skulle likt å se den sleggen som skal til for å få det inn i treskallen hans. Han innrømmer aldri å ha tatt feil, så om han en gang begriper det vil han likevel påstå det samme like hardnakket.

In other news:
    1741115527257.png

Sist redigert:

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    42.866
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Gjemmer seg, feigingene. Noen av velgerne begynner allerede å forstå at de ble lurt. Andre er fortsatt mer tungnemme, reelt eller påtatt.

1741116479264.png

Det kan man jo forstå.

@komfort: Følger du med?

Sist redigert:

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    2.980
    Sted
    Bergen
    interessant anaylse
    og da gir det enda mer mening at trumperne girer på mot de høyre ekstreme i europa. Alle disse liker overhodet ikke internasjonalt samarbeid og organisasjoner. Da mister de jo makten over sine stupide velgere..

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    11.359
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Gjemmer seg, feigingene. Noen av velgerne begynner allerede å forstå at de ble lurt. Andre er fortsatt mer tungnemme, reelt eller påtatt.

Vis vedlegget 1102905

Det kan man jo forstå.

@komfort: Følger du med?
    Ja, tenk at 77 milioner mennesker løste billett på Titanic for nok en tur.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    12.444
    Lurer veldig på hva avtalen mellom USA og Ukraina inneholder, og hva det egentlig er i den for Ukraina. Jeg er bekymret for at dette er et dårlig skjult ran av Ukrainas ressurser, uten at det kommer noe fornuftig tilbake til Ukraina av den grunn.
    Det er kort sagt like umulig å stole på DJ Trump som på V-Putin. Det kan være dette er en gedigen tabbe etter enormt press.

Fuck Trump og alt han står for.

Deng1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2024
    Antall liker
    2.450
    Sted
    VestBredden
    Torget vurderinger
    1
    Lurer veldig på hva avtalen mellom USA og Ukraina inneholder, og hva det egentlig er i den for Ukraina. Jeg er bekymret for at dette er et dårlig skjult ran av Ukrainas ressurser, uten at det kommer noe fornuftig tilbake til Ukraina av den grunn.
    Det er kort sagt like umulig å stole på DJ Trump som på V-Putin. Det kan være dette er en gedigen tabbe etter enormt press.

Fuck Trump og alt han står for.
    Regner ikke med at Z er like blåst som DT, og at han har noe i ermet som sikrer landet allikevel.
    Kanskje flere håper på at en evnt etterkommer at DT vil rive avtalen i to og være mer vennlige med både Ukraina og Europa.

Fivus

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.01.2020
    Antall liker
    690
    Torget vurderinger
    2
    Det er isåfall ikke min intensjon, jeg ønsker sivile og unge lettpåvirkelige menn som må ut på slagmarken på begge sider det beste.
    Jeg er ikke noe fan av Russland siden det også er en stat styrt av noen på toppen
    Det blir gjerne snakk om gode intensjoner fra din side. For eksempel da du skriver at Q «ville det beste» ut fa situasjonen.

Men hva tenker du om Hitler og Putins intensjoner?

Og hvor lenge tenker du at man skal kjøre en godgjøringspolitikk overfor bøllene uten å sette grenser?

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.284
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.386
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Det blir gjerne snakk om gode intensjoner fra din side. For eksempel da du skriver at Q «ville det beste» ut fa situasjonen.

Men hva tenker du om Hitler og Putins intensjoner?

Og hvor lenge tenker du at man skal kjøre en godgjøringspolitikk overfor bøllene uten å sette grenser?
    Jeg kan snakke kun for meg selv. Ang putin og Hitler så tror jeg først og fremst de tenkte på seg selv. Jeg tror også at de hadde et stort ego og jeg tror også at de i sitt hodet tror de gjør noe godt. Problemet er bare for hvem, for menneskeheten, for verden, for sitt land eller bare for sin nærmeste sirkel.

Jeg tenker at man skal gjøre det som sparer flest menneskeliv uansett hva dette betyr av egoer som må sluke sitt ego. Jeg håper alle skjønner at krig er siste utvei og egentlig ikke noe utvei i det hele tatt.

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.386
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Et par spørsmål til drBass:
    Hvor mange % av Ukraina må russerne okkupere før du anser Ukraina for å være okkupert? Du gjør det tydeligvis ikke pr nå.....
    På hvilken måte er det Israel gjør på Gaza "verre" enn det russerne gjør i Ukraina. Så vidt jeg kan se, er den aller største forskjellen at Israels handlinger har foregått på et langt mindre landareal på Gazastripen, sammenliknet med det russerne gjør i et atskillig større Ukraina..... Vil dessuten driste meg til å påstå at begge disse konfliktene/krigene er like jævlige, og at det er godt gjort av deg å rangere den ene som verre enn den andre.
    Når det er sagt, har jo unektelig Hamas gjort det de kan for å gjøre en betent situasjon i Midt-Østen enda verre enn den hadde trengt å være - og da kommer det sjelden som en bombe at Israel bruker seriøs utestemme i sin reaksjon......

mvh
    Proffen
    Hei proffen, fortsatt på crappy 10 år gammel telefon langt i gokk så unnskyld hvis jeg ikke svarer på alt.
    Ift til prosent andel for å anses som okkupert vil jeg si mer enn 50% i tillegg må de ansvarlige ha stukket fra landet for å redde sitt eget skinn. De må gjerne sitte trygt og godt et helt annet sted for å kommandere.

Ift til Israel vs Russland så tenker jeg forskjellen går på at man bomber en skolegård full av barn vs et jorde fult av en spredt befolkning.
    I tillegg er Israel veldig flinke til å be flyktningene rømme hit og dit for siden å bombe samme sted de ba de flykte til.
    I tillegg kommer de umiddelbart med bulldosere og jevner bebyggelsen.
    Altså ikke misforstå, et liv drept i krig er et liv for mye, men jeg mener at Israel står for en mye mere brutal krigføring enn det russerne står for. Ift Hamas så er jeg ikke så sikker på hva de har gjort og hva som en iscenesatt av Israel for å få et påskudd til å drepe små barn for å skaffe seg land å føre en såkalt hellig krig.
    Vet ikke om det var svar nok for deg

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.386
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Hva tenker du om avgifter generelt, er det noen andre som betaler de eller er det "vi"? Hvis så hva er forskjellen på toll, moms, skatt og særavgifter bortsett fra navnet. Vi må jo betale for det uansett

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    11.021
    Sted
    Oslo
    Hva tenker du om avgifter generelt, er det noen andre som betaler de eller er det "vi"? Hvis så hva er forskjellen på toll, moms, skatt og særavgifter bortsett fra navnet. Vi må jo betale for det uansett
    Toll er avgift på produkter som kommer fra utlandet.
    Moms er en avgift på alt som omsettes innenlands.
    Som Louis Armstrong svarte en som spurte etter en konsert " Hva er Jazz?" "If you don't get it by now, don't mess with it!"

Proffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    3.064
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Hei proffen, fortsatt på crappy 10 år gammel telefon langt i gokk så unnskyld hvis jeg ikke svarer på alt.
    Ift til prosent andel for å anses som okkupert vil jeg si mer enn 50% i tillegg må de ansvarlige ha stukket fra landet for å redde sitt eget skinn. De må gjerne sitte trygt og godt et helt annet sted for å kommandere.

Ift til Israel vs Russland så tenker jeg forskjellen går på at man bomber en skolegård full av barn vs et jorde fult av en spredt befolkning.
    I tillegg er Israel veldig flinke til å be flyktningene rømme hit og dit for siden å bombe samme sted de ba de flykte til.
    I tillegg kommer de umiddelbart med bulldosere og jevner bebyggelsen.
    Altså ikke misforstå, et liv drept i krig er et liv for mye, men jeg mener at Israel står for en mye mere brutal krigføring enn det russerne står for. Ift Hamas så er jeg ikke så sikker på hva de har gjort og hva som en iscenesatt av Israel for å få et påskudd til å drepe små barn for å skaffe seg land å føre en såkalt hellig krig.
    Vet ikke om det var svar nok for deg
    You`ve got a long way to go, untill you get it right.......

mvh
    Proffen

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn