Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.586
    Antall liker
    8.172
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Vel, Alzheimer = demens, men demens ≠ Alzheimer. Det finnes mange flere alternativer enn som så.
     
    • Liker
    Reaksjoner: MML

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.725
    Antall liker
    103.671
    Torget vurderinger
    23
    Mye gode betraktninger i kommentarfeltet til den NY Times artikkelen!

    - Donald Trump can ill afford the scathing, embarrassing and wholly inaccurate comments he has bleated each day about his lawyers. What sane defendant does that? Desperate for another day in the limelight, this gambit is going to cost him - front-page news that a law firm seeks to withdraw from Trump's case shows that even the lawyers are fed up, can't afford to risk losing all credibility. . .they can't defend someone who sabotages himself and his counsel with his heated, baseless blather. Donald has used up the few words he has in his arsenal, but continues his diatribe (look it up in the dictionary, Donald.). If no one can stop his ranting, perhaps the media should discontinue any and all coverage. Give the citizenry a break already!!

    - In the hallowed words of John Lennon, IMAGINE if all decent and ethical attorneys (I like to think not an oxymoron) would all decide to cease their representation to this mortal threat to our Democratic Republic.

    - As God id my witness, I will never understand how Trump's accolytes can see him as a gift from anyone's choice of gods, Christian or otherwise. He is a really bad person. They have such low standards that is is just so hard to believe, if I weren't living through it. Hopefully, my grandchild will one day ask "how the heck did this happen? How can such a low life be elected President?"

    - MAGA: Making Attorneys Get Attorneys.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.330
    Antall liker
    7.992
    Sted
    Oslo
    Med fare for at Kjendis rapporterer meg og får meg sletta, i 2016 var det faktisk noen voksne hjemme hos Trump, now not so much
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.683
    Antall liker
    35.649
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Vel, Alzheimer = demens, men demens ≠ Alzheimer. Det finnes mange flere alternativer enn som så.
    Som sagt, jeg har sett Alzheimers, og jeg har sett "vanlig" demens. Jeg er ikke fagperson, men Trump ligner nå på noe jeg har sett før.

    Bonus: Ansiktsuttrykkene til advokaten hans er nokså ubetalelige, så en live link heller enn screenshot:
    Man kan forstå ham.
    1714599334942.png
     
    Sist redigert:

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.330
    Antall liker
    7.992
    Sted
    Oslo
    Som sagt, jeg har sett Alzheimers, og jeg har sett "vanlig" demens. Jeg er ikke fagperson, men Trump ligner nå på noe jeg har sett før.
    Absolutt ingen Trump fan, on the contrary
    Men Biden beveger seg som min onkel med Parkinson
    Det er noe fucked med USA at ikke noen yngre kapable politikere har nubb sjans for å komme opp.
     
    • Liker
    Reaksjoner: MML

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.773
    Antall liker
    9.421
    Sted
    Trondheim
    Biden er jo gammel, men hare jo vist at han er meget kapabel.
    Men det er trist at de ikke har klart å komme opp med noen yngre krefter.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.586
    Antall liker
    8.172
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Beklager OT, det blir ikke mer.

    Som sagt, jeg har sett Alzheimers, og jeg har sett "vanlig" demens. Jeg er ikke fagperson, men Trump ligner nå på noe jeg har sett før.

    Jeg ser Alzheimers hver arbeidsdag siden jeg har jobbet med denslags i ~25 år, foruten å ha sett det i nær familie, og kan fortelle at det ikke er helt enkelt å finne to tilfeller som er veldig like (før sene stadier av sykdommen). På den annen side kan Alzheimer utmerket godt presentere svært likt vaskulær demens, alkohol-relatert demens, kronisk traumatisk encephalopaty eller posterior cortical atrophy. Eller helt annerledes; det kan variere ganske voldsomt.

    [/OT]
     
    Sist redigert:

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.815
    Antall liker
    723
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Her slår du inn åpne dører.
    Synd enkelte debattanter har barrikadert seg så voldsomt at de ikke har noen dører.
    Om mange nok argumenterer mot dem, har de ingen åpninger for å la argumentene sive inn.
    Istedenfor å argumentere imot trekker de ekkokammer kortet.
    Det går ikke ann å argumentere imot det faktum at presidentvalget i usa skal avgjøres som resultat av flere faktorer. Økonomi er viktigst.

    Så foregår Impeachementh mot Biden og Trump må møte i New York i retten for gamle overtredelser 8 år tilbake i tid.

    Samtidig er det en protest mot den amerikanske støtten av Israels folkemordskrigsmaskin som ikke kan forklares juridisk sett på noen annen måte. Det er en ny uventet greie som skjer.

    ......orker ikke si noe om midtøstenkonflikten annet enn at USA løper en risiko for eskalering av vold på hjemmebane fordi de har begge armene i midtøstenkonflikten. Det er jo også relgionskrig på en måte for å si det mildt.

    Det er her Gudsbevis kommer inn. Israel er eneste konkrete Gudsbevis fordi bilefortellingene kan dokumenteres ved arkeoligiske funn og åsted. Det provoserer så mye at det overgår samtlige av mine "stunts" på hfs.
    Det provoserer progressive liberale studenter i amerka.
     
    Sist redigert:

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.206
    Antall liker
    9.525
    Absolutt ingen Trump fan, on the contrary
    Men Biden beveger seg som min onkel med Parkinson
    Det er noe fucked med USA at ikke noen yngre kapable politikere har nubb sjans for å komme opp.
    Parkinson angriper musklene, Alzheimer angriper hjernen.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.206
    Antall liker
    9.525
    Om du googler så kommer demens symptomer opp som effekt av Parkinson
    Problemer med å orientere seg, huske ting i nær fortid og bruke lang tid på å svar etc
    Da er er vedkommende kommet til et stadium hvor hen er svært redusert fysisk. Biden har relativt god kontroll over musklene.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.330
    Antall liker
    7.992
    Sted
    Oslo
    Da er er vedkommende kommet til et stadium hvor hen er svært redusert fysisk. Biden har relativt god kontroll over musklene.
    Jeg hevdet ikke at han har Parkinson, kun at hans bevegelser ligner på de min onkel hadde.
    Og kognitivt er han milevis unna den "6 åringen" han konkurrerer mot
     

    MML

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Innlegg
    2.073
    Antall liker
    1.508
    Torget vurderinger
    1
    Parkinson angriper musklene, Alzheimer angriper hjernen.
    Nei. Parkinson er en dopaminsykdom i hjernen. Det blir for lite effekt av denne nevrotransmitteren som er viktig i å styre bevegelser. Derfor de typiske symptomene. De fleste vil etterhvert få kognitiv svikt. Som så mange nevrologiske sykdommer, så er utviklingen gradvis over flere år. Jeg synes også mange av klippene av biden kan gi mistanke om parkinson.
    Når det gjelder Trump er det ikke så godt å si hva som plager han, men han er åpenbart ikke frisk han heller.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.330
    Antall liker
    7.992
    Sted
    Oslo
    • Liker
    Reaksjoner: MML

    MML

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Innlegg
    2.073
    Antall liker
    1.508
    Torget vurderinger
    1
    Parkinson kan ikke alltid verifiseres objektivt. Det vil si at man ikke nødvendigvis kan utelukke dette ved objektive tester. Uansett er jeg vel også litt tvilende til slike uttalelser. Skulle man bekreftet at landets øverstkommanderende lider av noe uhelbredelig som vil resultere i gradvis alvorlig svekkelse? Har dette noen gang skjedd i disse offentlig medisinske testene?
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.683
    Antall liker
    35.649
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Vil nødig kaste meg ut i konspiland, men når whitehouse.gov kommer med en erklæring om presidentens helse, er det da lov å være bitte litt skeptisk?
    I næringslivet har jo enhver CEO styrets fulle tillit helt til det øyeblikket hen kastes pga. manglende tillit
    Kanskje, da Trumps lege utbasunerte at han var «the healthiest candidate ever!!!» var det ihvertfall grunn til å fundere litt.

    For meg ser denne seriøs og grundig ut, så jeg ser ingen grunn til å tvile på den. Det meste ser plausibelt ut, en relativt frisk 81-åring med litt bruksslitasje, mye av det sånt som man kan kjenne seg igjen i. Det er heller ingen ting man kan observere på TV-bilder og lignende som er åpenbart i strid med dette, f eks ikke noe som tyder på mer kognitiv svikt enn hva rotehuet alltid har hatt.

    Med Trump er det derimot mye som tyder på at han er på vei rett ned. For noen år siden greide han jo å uttrykke to hele, noenlunde forståelige setninger etter hverandre. Nå blir det mer og mer ordsalat.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.330
    Antall liker
    7.992
    Sted
    Oslo
    Får ikke lagt ut linken
    Men google og Aftenposten 13. sep 2016 har en artikkel om hvordan flere presidenters alvorlige sykdommer ble holdt unna offentligheten.
    Tipper at enhver president får en clean bill of health, helt til det ikke kan skjules lenger
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.586
    Antall liker
    8.172
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Bidens kvittering er jo ikke uten poster, så ren er den knapt. Den uttalte stivheten kan greit forklares av "spinal arthritis", så det er vanskelig å se noen grunn til å anta at han har fått en hvitvask. Rent mentalt synes jeg han fremstår akkurat som han gjorde for 10 eller 20 år siden, bare i noe mer langsom film. Akkurat som man kan forvente av en 80+åring.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.683
    Antall liker
    35.649
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Sist redigert:

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.683
    Antall liker
    35.649
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Noen som vil gjette på hvorfor Trump valgte nettopp dette revisorfirmaet til sin seneste scam?
    At Borgers’ direction, firm staff copied workpapers from previous engagements for clients and updated dates to pass them off as new workpapers, the SEC alleged, while also documenting planning meetings to discuss client business that never occurred.

    “Because investors rely on the audited financial statements of public companies when making their investment decisions, the accountants and accounting firms that audit those statements play a critical role in our financial markets,” said Grewal. “Borgers and his firm completely abandoned that role, but thanks to the painstaking work of the SEC staff, Borgers and his sham audit mill have been permanently shut down.”
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.725
    Antall liker
    103.671
    Torget vurderinger
    23

    Ser ikke akkurat utsom han trenger diapers...snarere tvert om

    1714750742212.png

    Meanwhile - like barn leker best.

    Trump-tilknyttet revisorfirma anklages for bedrageri
    38 minutter siden - 16:59
    Thea Rosef
    Kopiert!
    USAs finanstilsyn har stengt revisorfirmaet som brukes av Donald Trumps medieselskap. Revisorfirmaet anklages for omfattende bedrageri.
    Finanstilsynet SEC sier fredag at BF Borgers og grunnleggeren Ben Borgers er ansvarlig for en av de største «forsømmelsene fra portvoktere i våre finansmarkeder». Det melder blant andre Financial Times.
    Borgers ble fredag siktet for å ha feilaktig oppgitt til klienter at selskapets arbeid er i tråd med amerikansk standard, samt for å fabrikkere revisjonsdokumenter.
    Revisorfirmaet og grunnleggeren har verken erkjent eller benektet anklagene, men går med på nedstengingen – samt å betale bøter på til sammen 14 millioner dollar.
    Ifølge SEC har det påståtte bedrageriet påvirket over 1500 saker som tilsynet har gransket. Ifølge SEC er det mangler i tre firedeler av selskapets revisjoner.
    BF Borgers har vokst raskt og blitt revisor for flere hundre bedrifter, inkludert den tidligere presidentens Trump Media & Technology Group.
    (NTB)
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.256
    Antall liker
    2.691
    Sted
    Liten by

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.543
    Antall liker
    9.909
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Oldie, but goodie - Bare slik at vi vet hva som kommer hvis han blir gjenvalgt...
    Det er festlig å se vantroen i ansiktene til stakkarene som står rundt og hører på the very stable genius rede ut om usynlige jagerfly.
    Det er merkelig at han gjentok dette ved flere anledninger, skulle tro at noen i den indre kretsen kunne korrigere så han ikke dummet seg
    ut igjen og igjen.

    Men Trump kan selvsagt mer om jagerfly enn de aller fleste, så kanskje han ikke var mottagelig for innspill.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.737
    Antall liker
    15.904
    Torget vurderinger
    2
    Hope Hicks' vitnemål i rettssaken gjør det klart at Trump beordret bestikkelser for å unngå at forholdet til Stormy Daniels kom opp før valgkampen. Hun beskrev Trump som en ekstremt "image conscious micromanager" som skulle være inn over alle beslutninger og som ved gjentatte anledninger hadde påpekt hvor skadelig det ville være for valgkampen om man ikke fikk Stormy Daniels til å la være å gå til pressen.

    Hope Hicks ble senere del av den innerste kretsen rundt Trump, i Det hvite hus.

     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.814
    Antall liker
    10.755
    Sted
    London
    Det er festlig å se vantroen i ansiktene til stakkarene som står rundt og hører på the very stable genius rede ut om usynlige jagerfly.
    Det er merkelig at han gjentok dette ved flere anledninger, skulle tro at noen i den indre kretsen kunne korrigere så han ikke dummet seg
    ut igjen og igjen.

    Men Trump kan selvsagt mer om jagerfly enn de aller fleste, så kanskje han ikke var mottagelig for innspill.
    Mange ganger er det vanskelig å vite om man skal le eller gråte. Klassikeren hvor han lurer på om injisering av blekemiddel er veien å gå er en av dem.
    Det som er skremmende er at han kan være tilbake i januar, men fortsatt mangler enkel kunnskap
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.683
    Antall liker
    35.649
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Dumskapen og den grenseløse avgudsdyrkelsen til MAGA disiplene vil aldri slutte å forbause meg. Det kan noenganger se ut som det er et krav å slå av hjernen for å få gå med de capsene...
    Det er et krav. Seriøst. Poenget er lojalitet, ikke noe annet, og det demonstreres best ved blind etterplapring av de mest hårreisende løgner. Meine Ehre heisst Traue.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn