Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    10.059
    Sted
    Oslo
    Min Gull!-kommentar var rett og slett en anerkjennelse av 4-strings superbt avleverte "one liner"...

Men, Bidens komplette sammenbrudd kan ha positiv effekt for forståelsen av hvor partiske mediene dere ser på faktisk er.
    De Trumphatende mediene har jo forsikret dere om at Jo Biden er så skarp som de kommer, og om det er noen som er senil
    så er det Donald Trump. Man har jo gått så langt som å si at alle påstander om Bidens senilitet er en konspirasjonsteori fra
    de konservative mediene. "Cheap fakes"! Vel, nå vet dere sannheten. Dere vet at mediene dere satte deres lit til, bevist har
    løyet for dere. Det kan kanskje få de mer oppegående av dere til å vurdere at kanskje mye av det andre de samme mediene
    har fortalt dere også er løgn. Kanskje alt er en løgn?

Ta for eksempel "good people on both sides"-løgnen som Jo Biden siterte som sin inspirasjon til å bli President, da man jo
    ikke kunne ha en President som støttet nynasistene. Dette er jo en løgn som har blitt avslørt for årevis siden, men Senilix
    tror tydligvis på den ennå. Her blir originalklippet - og utsnittet som mediene spilte - avspilt paralellt i Senatet...

Det ble løyet en masse under gårsdagens debatt og slik jeg ser det sto Biden for alle løgnene...
    JaJa @Gunnar_Brekke
    Uttalelser Trumpern har kommet med live på TV, hevder han nå han aldri har sagt og du både tror og forsvarer ham tvert.
    Slik jeg så det var nattas debatt en Biden i total meltdown opp mot en vital notorisk løgner.
    Veit ikke, dvs er sikker på, at du aldri så dekningen av 6.januar, det var iallefall ikke en fredelig liten gruppe som ble geleidet inn av politiet.
    Og når det gjelder hans avvisning av Stormy Daniels, kan andre si det bedre enn meg:
    images (14).jpeg

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    9.146
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Mener du helt seriøst at Trump ikke løy under debatten? Hvis du mener det så er det egentlig ikke noe mer å snakke om.

Akkurat det har vel vært klart en stund nå.

Null problem, folk flest følger ikke med før helt på slutten av valgkampen uansett. Man kan dessuten velge en person som allrede er kjent. Det hjelper også at Trump er ekstremt polariserende.

Heller null sjanse. Hvis demokratene bestemmer seg for å gi Biden på båten, og det er et stooort hvis, gitt Bidens mange støttespillere i partiet, så vil det ta tid. Noe de ikke har. Deretter vil tiden den avgjørelsen har tatt blekne i forhold til tiden det vil ta partiet å enes om en kandidat, hvis det i det hele tatt er mulig. Å få det til begge deler før demokratenes konvensjon begynner 19 august? No f-ing chance.

Og når folk så tropper opp for å stemme i november vil millioner av velgere ikke skjønne hvorfor Bidens navn ikke står på seddelen og bare gå hjem med uforettet sak fordi de ikke har noe forhold til navnet som står der, eller vet hvem det tilhører.

Lose-lose all the way. Her er det bare å stålsette seg for Trump og prise seg overlykkelig over at vi bor der vi bor.

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    2.914
    Torget vurderinger
    16
    Akkurat det har vel vært klart en stund nå.

Heller null sjanse. Hvis demokratene bestemmer seg for å gi Biden på båten, og det er et stooort hvis, gitt Bidens mange støttespillere i partiet, så vil det ta tid. Noe de ikke har. Deretter vil tiden den avgjørelsen har tatt blekne i forhold til tiden det vil ta partiet å enes om en kandidat, hvis det i det hele tatt er mulig. Å få det til begge deler før demokratenes konvensjon begynner 19 august? No f-ing chance.
    Utnevnelse av ny kandidat vil skje på konvensjonen, det er slik det fungerer. Uansett hvor uenige de måtte være så vil en kandidat utnevnes på konvensjonen, hverken før eller etter.

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    9.146
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Det stemmer jo ikke i det hele tatt. Konvensjonen velger kandidaten rent formelt; i praksis er det avgjort lenge, lenge før den starter.

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    10.059
    Sted
    Oslo
    Under Sovjet tiden, var det et munnhell blant innbyggerne at politikerne pleide å si:
    Det der er dikt og forbanna løgn, og dessuten er det lenge siden.
    Trumpern har plukket opp litt av hvert av sin gode venn Putler.

Sist redigert:

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    2.914
    Torget vurderinger
    16
    Det stemmer jo ikke i det hele tatt. Konvensjonen velger kandidaten rent formelt; i praksis er det avgjort lenge, lenge før den starter.
    Poenget er at etter konvensjonen så har man en kandidat okke som.

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    9.146
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Og etter konvensjonen er det alt, alt, alt for sent. Og om de bestemmer seg i overlydsfart og presenterer en ny kandidat over helga så er det uansett høyst sannsynlig for sent.

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    10.059
    Sted
    Oslo
    Så Trumps påstand om at demokratene tillater abort til 9 mnd, og også tar livet av nyfødte er helt korrekt??
    1% av abortene i USA skjer etter uke 22, alle pga fare for mors liv eller fordi fosteret ikke er levedyktig.
    Å ta livet av nyfødte er i alle stater en forbrytelse.
    At Trump i det hele tatt snakker om abort etter fødsel viser hvor langt ut på viddene han er.
    Men @Gunnar_Brekke og noen andre tror på det, og betrakter det ikke som en løgn.

Edit:
    Wait for it, wait for it..... Der kom måpetrollet inn gitt.

Sist redigert:
    U

utgatt19288

Gjest
    En oppsummering på økonomiske utsikter fra GPT hvis Trump vinner: Denne Trump fan-boy klubben her inne må begynne lære seg litt om økonomi!

En eventuell seier for Donald Trump i et kommende presidentvalg vil kunne ha flere implikasjoner for økonomien i USA. Her er noen mulige konsekvenser for vekst og kostnader:

### Økonomisk Vekst
    1. **Skattepolitikk**:
    - **Skattereduksjoner**: Trump har tidligere gjennomført omfattende skattereformer som reduserte selskapsskattesatsen og personlige skatter. En ny Trump-administrasjon kan forsøke å videreføre eller utvide disse skattereduksjonene, noe som kan stimulere økonomisk vekst på kort sikt ved å øke investeringer og forbruk.

2. **Deregulering**:
    - **Fjerning av reguleringer**: Trump-administrasjonen har tidligere redusert reguleringer innenfor ulike sektorer, inkludert energi, miljø og finans. Videre deregulering kan stimulere visse bransjer, spesielt energi- og finanssektoren, og potensielt føre til økt økonomisk aktivitet.

3. **Handelspolitikk**:
    - **Handelskonflikter**: Trumps første periode var preget av handelskonflikter, særlig med Kina. Dersom dette fortsetter, kan det føre til usikkerhet i markedene og potensielt redusere internasjonal handel og økonomisk vekst på lang sikt.

### Kostnader
    1. **Offentlige Utgifter**:
    - **Økte utgifter**: For å finansiere skattekutt og andre politiske prioriteringer kan Trump-administrasjonen øke offentlige utgifter. Dette kan på kort sikt stimulere økonomien, men på lang sikt kan det føre til økt budsjettunderskudd og statsgjeld.

2. **Inflasjon og Renter**:
    - **Inflasjonspress**: Økt forbruk og investeringer som følge av skattekutt og deregulering kan føre til inflasjonspress. Hvis inflasjonen øker, kan Federal Reserve bli tvunget til å heve rentene, noe som kan øke lånekostnadene og potensielt bremse økonomisk vekst.

3. **Arbeidsmarkedet**:
    - **Lønnspress**: Med en fortsatt sterk økonomi og lav arbeidsledighet kan det oppstå lønnspress som øker kostnadene for bedrifter. Dette kan potensielt redusere deres konkurranseevne internasjonalt.

### Usikkerhetsmomenter
    - **Politiske og Geopolitiske Usikkerheter**: Trumps utenrikspolitikk og interne politiske konflikter kan skape usikkerhet, noe som kan påvirke investorers tillit og økonomisk stabilitet.
    - **Langsiktige Investeringer**: Usikkerhet rundt langsiktige politiske prioriteringer kan påvirke beslutninger om langsiktige investeringer, både innenlands og utenlands.

Sammenfattende kan Trumps politikk stimulere kortsiktig økonomisk vekst gjennom skattekutt og deregulering, men kan også medføre økte kostnader og risikoer på lang sikt, inkludert høyere inflasjon, økt statsgjeld, og potensiell økonomisk usikkerhet.

Sist redigert av en moderator:

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    2.914
    Torget vurderinger
    16
    Og etter konvensjonen er det alt, alt, alt for sent. Og om de bestemmer seg i overlydsfart og presenterer en ny kandidat over helga så er det uansett høyst sannsynlig for sent.
    Ikke enig. De kan peke ut Michelle Obama om de vil og hun trenger knapt å drive valgkamp.

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    9.146
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Ikke mot hennes vilje i alle fall og jeg tviler på om hun er det minste interessert. Uansett hvem så tror jeg imidlertid at du er villt over-optimistisk.

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    2.914
    Torget vurderinger
    16
    Ikke mot hennes vilje i alle fall og jeg tviler på om hun er det minste interessert. Uansett hvem så tror jeg imidlertid at du er villt over-optimistisk.
    Ikke veldig optimistisk, men Biden ser ut som et sikkert tapskort nå.

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.766
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16

CNN's fact-checker, Daniel Dale, estimated that Trump said false or misleading statements 30 times during the debate. Biden made misleading or false statements nine times by comparison.

In true Trump form, it didn't take long before he started spewing misleading or false information about his and his opponent's presidential records.

Hvordan en slik debatt kan ende opp med :
    "alle løgnene kom fra Biden" er for meg ei gåte.
    Alternative virkeligheter finnes godt plantet i sinnet til mange mennesker.

Uansett. Følgende sitat er nok dekkende.
    In the end, facts may not have mattered at all.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.482
    Min Gull!-kommentar var rett og slett en anerkjennelse av 4-strings superbt avleverte "one liner"...

Men, Bidens komplette sammenbrudd kan ha positiv effekt for forståelsen av hvor partiske mediene dere ser på faktisk er.
    De Trumphatende mediene har jo forsikret dere om at Jo Biden er så skarp som de kommer, og om det er noen som er senil
    så er det Donald Trump. Man har jo gått så langt som å si at alle påstander om Bidens senilitet er en konspirasjonsteori fra
    de konservative mediene. "Cheap fakes"! Vel, nå vet dere sannheten. Dere vet at mediene dere satte deres lit til, bevist har
    løyet for dere. Det kan kanskje få de mer oppegående av dere til å vurdere at kanskje mye av det andre de samme mediene
    har fortalt dere også er løgn. Kanskje alt er en løgn?

Ta for eksempel "good people on both sides"-løgnen som Jo Biden siterte som sin inspirasjon til å bli President, da man jo
    ikke kunne ha en President som støttet nynasistene. Dette er jo en løgn som har blitt avslørt for årevis siden, men Senilix
    tror tydligvis på den ennå. Her blir originalklippet - og utsnittet som mediene spilte - avspilt paralellt i Senatet...
    Det ble løyet en masse under gårsdagens debatt og slik jeg ser det sto Biden for alle løgnene...
    Problemet med det meste du skriver (ikke alt), er jo at det er helt i tåka.
    Så å si alt av media, og så og si samtlige i denne tråden, har jo hele tiden vært klar på at Biden ikke er en optimal kandidat av flere årsaker, og at alder åpenbart er en av dem. Det har vært gjentatt til det kjedsommelige, så det kan virke som om du oppfatter det du mener fremlegges, fremfor det som faktisk sies og skrives.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.482
    Jeg gjetter ellers at Gunnar Brekke nå ikke leser eller lytter til "Trumphatende media", slik at han unngår å se den unisone oppfatning at nattens debatt var en total krise for både Biden og Demokratene.

Antakelig blir det også en krise for demokratiet, er jeg redd.

• Liker
    Reaksjoner: MML

amason

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Antall liker
    2.394
    Torget vurderinger
    8

Hvordan en slik debatt kan ende opp med :
    "alle løgnene kom fra Biden" er for meg ei gåte.
    Alternative virkeligheter finnes godt plantet i sinnet til mange mennesker.

Uansett. Følgende sitat er nok dekkende.
    Jeg gjetter ellers at Gunnar Brekke nå ikke leser eller lytter til "Trumphatende media", slik at han unngår å se den unisone oppfatning at nattens debatt var en total krise for både Biden og Demokratene.

Selv media som fordømmer Trump må gå i knefall i dag 🤣 hvordan mener du de skal vri dette 🙈

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    2.929
    Torget vurderinger
    1
    Hadde han enda prestert som en middels 81 åring, men Biden klarer faktisk å se enda eldre ut en det han er.

Nå er det jo ikke så mange innlegg siden de fleste her i tråden var på at Trump ville gjøre alt for å unngå og stille og om han stilte ville han bli stilt til veggs av Biden, altså like klarsynte som en stor del av hans parti.

Nå var jo jeg tidlig ute med å konstatere at han var i ferd med å miste det og sikker på at partiets plan var at VP skulle ta over før året var gått, jeg tok der feil og skylder en eller annen her en drink på Horten messa.

Om det var på grunn av at hun har viste seg å være lite dugelig/ha lite velger tekke at partiet har tviholdt på en mann som heller burde sitte på terrassen og nyte sitt glass med portvin vites ikke, men en gedigen feilvurdering er nå dette uansett.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.482
    Selv media som fordømmer Trump må gå i knefall i dag 🤣 hvordan mener du de skal vri dette 🙈
    Ikke i det hele tatt. Bare formidle det som skjedde, samt analysere det. På samme måte som de alltid har gjort.
    Realiteten er at Biden gikk på snørra i natt, og kanskje trekker han hele USA med seg i fallet. Som sagt i lang tid, han skulle aldri ha stilt opp igjen, hans tid er forbi.

• Liker
    Reaksjoner: MML

amason

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Antall liker
    2.394
    Torget vurderinger
    8
    Ikke i det hele tatt. Bare formidle det som skjedde, samt analysere det. På samme måte som de alltid har gjort.
    Realiteten er at Biden gikk på snørra i natt, og kanskje trekker han hele USA med seg i fallet. Som sagt i lang tid, han skulle aldri ha stilt opp igjen, hans tid er forbi.
    Dette var jo helt topp! Ingenting er bedre enn at Trump vinner ❤

palmaris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Antall liker
    1.191
    Torget vurderinger
    1
    Nå må det da være lov og ha egne meninger! Ser ut til at det kun er en side som er lov i diverse tråder nå! Jeg personlig vil ikke ha hverken Biden eller Trump men ut av to onder så velger jeg Trump og det har jeg vel min fulle rett til
    Heilt rett, og då tenker eg at moralen og ærlegheita di er som Trump sin.

Gunnar_Brekke

Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    2.885
    Sted
    Kongsberg
    Jeg gjetter ellers at Gunnar Brekke nå ikke leser eller lytter til "Trumphatende media", slik at han unngår å se den
    unisone oppfatning at nattens debatt var en total krise for både Biden og Demokratene.

Når katten er ute av sekken og 45 millioner seere har sett Demokratenes presidentkandidat implodere på scenen,
    har man vel ikke noe særlig annet valg enn å rapportere det på en sannferdig måte for å redde det lille man har
    igjen av troverdighet. Uten at det hjelper stort. De Trumphatende mediene har mistet enormt med seere/lesere
    gjennom de siste årene. Det er vel nesten bare europeiske medier og trumphaterne her inne som holder nivået
    over null...
    Hovedsakelig fordi de har spilt på lag med Bidenadministrasjonen og spredd løgner om hvor bra økonomien går,
    hvordan man har kontroll på inflasjonen, hvor lav arbeisledigheten er osv. når hverdagen til velgerne forteller en
    helt annen historie...

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.482
    Når katten er ute av sekken og 45 millioner seere har sett Demokratenes presidentkandidat implodere på scenen,
    har man vel ikke noe særlig annet valg enn å rapportere det på en sannferdig måte for å redde det lille man har
    igjen av troverdighet. Uten at det hjelper stort. De Trumphatende mediene har mistet enormt med seere/lesere
    gjennom de siste årene. Det er vel nesten bare europeiske medier og trumphaterne her inne som holder nivået
    over null...
    Hovedsakelig fordi de har spilt på lag med Bidenadministrasjonen og spredd løgner om hvor bra økonomien går,
    hvordan man har kontroll på inflasjonen, hvor lav arbeisledigheten er osv. når hverdagen til velgerne forteller en
    helt annen historie...
    Jeg tror ganske enkelt du ikke forstår forskjellen på virkeligheten og enkeltpersoners oppfatning av den.

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    10.059
    Sted
    Oslo
    Nå blir jo slike tall rapportert inn til bl.a. OECD og lignende institusjoner/organisasjoner... Hvis disse tallene ikke er til å stole på, - hvem og hvilke tall skal vi da stole på..??? DJT ??
    Økonomien i USA går godt, på makronivå.
    Men USA og store deler av verden har innretta seg slik at går det bra, så er det de rike, big tech, big pharma, big finance og bortetter som tar hele kaka.
    Går det dårlig er det "vanlige folk" som lider.
    Det MAGA maggotsene ikke skjønner er at Trump til tross for sin retorikk står på rikfolks side.
    Det var de rike som fikk de store skattelettelsene, som økte sine fra før store formuer og som skyver middelklassen nedover og stort sett gir blaffen i the working poor.
    Her har også demokratene hatt en altfor slapp politikk og derfor er velgerne i USA slik de er.

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.216
    Torget vurderinger
    2
    Gærningene i Høyesterett sprengte i filler maktfordelingsprinsippet i går.

« The Supreme Court fundamentally altered the way that our federal government functions on Friday, transferring an almost unimaginable amount of power from the executive branch to the federal judiciary.»

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    10.059
    Sted
    Oslo
    Gærningene i Høyesterett sprengte i filler maktfordelingsprinsippet i går.

« The Supreme Court fundamentally altered the way that our federal government functions on Friday, transferring an almost unimaginable amount of power from the executive branch to the federal judiciary.»

Hvordan spiser man en elefant (helt tilfeldig at det er symbolet for Trumps part)?
    Man tar en og en bit av gangen.
    Hvordan fjerner man demokratiet og går mot autokrati?
    Man fjerner en og en rettighet av gangen.

Som Ole Paus synger:
    "Men folket gir stort sett faen i allefall "

Sist redigert:

Petterone

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Antall liker
    735
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Økonomien i USA går godt, på makronivå.
    Men USA og store deler av verden har innretta seg slik at går det bra, så er det de rike, big tech, big pharma, big finance og bortetter som tar hele kaka.
    Går det dårlig er det "vanlige folk" som lider.
    Det MAGA maggotsene ikke skjønner er at Trump til tross for sin retorikk står på rikfolks side.
    Det var de rike som fikk de store skattelettelsene, som økte sine fra før store formuer og som skyver middelklassen nedover og stort sett gir blaffen i the working poor.
    Her har også demokratene hatt en altfor slapp politikk og derfor er velgerne i USA slik de er.
    Kan du nevne en amerkansk president i nyere tid som ikke står på de rikes side ?
    Forskjellen på de to er ytre høyre og ytre ytre høyre ….

amason

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Antall liker
    2.394
    Torget vurderinger
    8
    Mener du med dette at @amason hadde vært intellektuell hvis han bodde i us of the a?
    Er så voksent og mobbe alle som ikke er enige med klanen her inne uansett tråd! Mobbing og personangrep går igjen hele tiden 🤣
    Det må være jævlig at resten av verden ikke deler deres meninger uansett tråd 😵💫
    Dere får bare kjøre på for den dagen alle er enige med dere vil uansett ikke skje ❤

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn