Aurora
Æresmedlem
Mye vil ha mer, som kjent... det der virker som et uhelbredelig virus hos enkelte....
Griskhet avtar ikke nødvendigvis som funksjon av verken alder eller grunker på bok.Mannen er jo over 80 og steinrik, hva i alle dager skal han med mer penger?
Rike folk har ALDRI, ALDRI i nærheten av nok penger.Mannen er jo over 80 og steinrik, hva i alle dager skal han med mer penger?
Enkelte forstår ikke begrepet "nok". Selv hakkespetter. (Står ekorn, men var sannsynligvis en hakkespett).Det dere beskriver er selve kapitalismens kjernesykdom. Men jeg forstår det likevel ikke.
If you’re a Republican and you’re still behind this, F#$& Off. You’re a liar and a hypocrite. You don’t support the troops. You don’t give a S&^% about the sacrifice of the hundreds of Medal of Honor recipients. You don’t care. What you care about is Trump and exalting the dear leader above everything else that you’ve claimed for decades you actually care about.
Lurer på hvordan verden hadde vært hvis gud ikke hadde byttet ut Lilith med EvaAll ære til slangen og Eva, som ga oss muligheten til å tenke sjæl. Nada til Adam, som var sin tids anti-vaxxer; en dusting som trodde på hva det skulle være.
Den bergenske kjøpmannen Einar Nistad var vel noe av det nærmeste vi kom noen Kamprad i verdens vakreste by når det regner.Det dere beskriver er selve kapitalismens kjernesykdom. Men jeg forstår det likevel ikke.
Det kan man si. Paul Krugman påpekte en gang i NYT at de rikeste i USA ikke ser ut til å skjønne at diverste strukturelle endringer i skattesystemet og lignende ikke gjør den enkelte rikere relativt til andre i samme gruppe, men bare paralellforskyver det hele side alle andre superrike får de samme fordelene. Så ja. man kan kanskje bli litt rikere enn ellers, men siden alle andre superrikinger også blir det så endres egentlig ikke spesielt mye siden ens egen posisjon i hierarkiet er uendret.Det dere beskriver er selve kapitalismens kjernesykdom. Men jeg forstår det likevel ikke.
Ja, det måtte vel komme. Og her er jeg redd jeg må gå ut og kategorisk tilbakevise Trump's påstand. Nei, Donald, du ser IKKE bedre ut enn Kamala Harris. Bare glem det, ta deg ei bolle, og skynd deg forbi et hvert speil du kommer i nærheten av.De sa at hennes største fordel er at hun er en vakker kvinne. Jeg tenkte: «Det har jeg aldri tenkt på. Jeg ser bedre ut enn henne», fyrte Trump fra scenen om sin demokratiske motkandidat under valgmøtet i Pennsylvania lørdag kveld .
Det kom tørt fra en kommentator: He's a heavily overweight old guy with a ridiculous comb-over and a badly applied orange spray tan.Dette burde kanskje stått i en eller annen humortråd, men av åpenbare årsaker havner den her....:
- Kunne ikke tro det
Donald Trump sendte flere stikk i retning Kamala Harris lørdag kveld.www.dagbladet.no
Ja, det måtte vel komme. Og her er jeg redd jeg må gå ut og kategorisk tilbakevise Trump's påstand. Nei, Donald, du ser IKKE bedre ut enn Kamala Harris. Bare glem det, ta deg ei bolle, og skynd deg forbi et hvert speil du kommer i nærheten av.
Det var derfor hun fikk Presidential Medal of Freedom av Trump, den han mener henger høyere enn enhver militær tapperhetsmedalje.
Megadonor: Vil gjøre hva som helst for Trump
Miriam Adelson donerte 90 millioner dollar til Donald Trump i 2020. Nå står hun klar med blankosjekk for presidentkandidaten.www.finansavisen.no
Vis vedlegget 1048610
Tja, hun klarer jo å lire av seg en del tullball men heldigvis for henne og demokratene så er det uendelig mye mer å ta av på andre siden. Dette for eksempel, er for å si det forsiktig, ikke spesielt imponerende. Basert på Bidens Twitter-konto skjønte heller ikke han hva inflasjon var for noe.Glad det ikke er min gærne onkel.
Harris-kampanjen har en grei jobb.
1. Følg med på hva Trump sier.
2. Legg ut et klipp av det dummeste.
3. Ta en øl.
4. Repeat.
x.com
x.com
Hva er så håpløst med det, og hvordan demonstrerer det at hun ikke skjønner hva inflasjon er for noe?Tja, hun klarer jo å lire av seg en del tullball men heldigvis for henne og demokratene så er det uendelig mye mer å ta av på andre siden. Dette for eksempel, er for å si det forsiktig, ikke spesielt imponerende. Basert på Bidens Twitter-konto skjønte heller ikke han hva inflasjon var for noe.
Vis vedlegget 1048658
matvarepriser har steget kraftig over hele verden de siste par årene. Det er altså ikke et fenomen som er USA-spesifikt eller som krever en spesiell amerikansk løsning. Selv ikke i den, sett mef amerikanske øyne, kommunistiske høyborgen Norge snakkes det om priskontroll eller statlig styring av butikkpriser. Dersom USA skulle føle for å lefle med sosialdemokrati er listen over mer produktive steder å starte temmelig lang.Hva er så håpløst med det, og hvordan demonstrerer det at hun ikke skjønner hva inflasjon er for noe?
Mange stater har lover mot price gouging, men det er ingen føderal lovgivning. Det er hva hun sier hun skal gjøre noe med.
Ikke forby inflasjon, men hindre utnyttelse av katastrofer.
Tror ikke det er fullt så enkelt.Glad det ikke er min gærne onkel.
Harris-kampanjen har en grei jobb.
1. Følg med på hva Trump sier.
2. Legg ut et klipp av det dummeste.
3. Ta en øl.
4. Repeat.
x.com
x.com
Det mangler jo ikke på de som mener at det har skjedd med matvarepriser her i landet til tross for at bevismaterialet er er sted mellom tynt og ikke-eksisterende. I et par tiår har nordmenn trodd de blir rævpult av matvarebaroner. Det er bare å lese tråden om dsgligvarepriser her på sentralen for eksempel.Price gouging er å ta urimelig høye priser for basisvarer på tidspunkter der folk har ekstra behov for dem.
Price gouging is a pejorative term used to refer to the practice of increasing the prices of goods, services, or commodities to a level much higher than is considered reasonable or fair by some. This commonly applies to price increases of basic necessities after natural disasters. Usually, this event occurs after a demand or supply shock. The term can also be used to refer to profits obtained by practices inconsistent with a competitive free market, or to windfall profits. In some jurisdictions of the United States during civil emergencies, price gouging is a specific crime. Price gouging is considered by some to be exploitative and unethical and by others to be a simple result of supply and demand.
Dette er ikke det samme og i alle fall ikke på samme nivå. Vi har jo til og med et noenlunde fungerende konkurransetilsyn her. Dette er to forskjellige ting.Det mangler jo ikke på de som mener at det har skjedd med matvarepriser her i landet til tross for at bevismaterialet er er sted mellom tynt og ikke-eksisterende. I et par tiår har nordmenn trodd de blir rævpult av matvarebaroner. Det er bare å lese tråden om dsgligvarepriser her på sentralen for eksempel.
Igjen så handler ikke akkurat dette om inflasjon, men at dasspapir og mel ikke plutselig skal koste tusen kroner når tornadoen nettopp har rast fra seg.inflasjonen i us of a har for øvrig kommet svært kraftig ned og er ikke oppsiktsvekkende lengre, det gjelder også for matvarepriser. Så hvilket problem harris mener å skulle løse er ikke spesielt lett å se.
Som du er innom var det mange produsenter/grossister som utnyttet varslet knapphetsinflasjon for å skru opp prisene - Price gouging - og det har både Biden og Harris kritisert. De vet nok begge hva inflasjon er.Hva er så håpløst med det, og hvordan demonstrerer det at hun ikke skjønner hva inflasjon er for noe?
Mange stater har lover mot price gouging, men det er ingen føderal lovgivning. Det er hva hun sier hun skal gjøre noe med.
Ikke forby inflasjon, men hindre utnyttelse av katastrofer.
People might use the term “price gouging" to describe these new price spikes. But the legal definition is usually more specific to an emergency or a type of good or service. Most laws also consider whether the seller had a good reason to raise prices during the emergency.
Eg har ikkje heilt forstått om dette var Harris' svar på problemet «maten har vorte så dyr», eller på problemet om at toalettpapir er spesielt dyrt etter ein storm. Det er jo lett å tenkja «ågerpris!» når ei pakke smør plutseleg kostar 70 kroner, når ho «nettopp» kosta 50 kroner.Igjen så handler ikke akkurat dette om inflasjon, men at dasspapir og mel ikke plutselig skal koste tusen kroner når tornadoen nettopp har rast fra seg.
Det demokratiske landsmøtet i Chicago starter i dag.Kamala må fortsatt bygge både en organisasjon og et momentum som går helt inn mot valgdagen for hvorfor folk på vippen eller sofasitterne skal ta seg bryet med å registrere seg (med de utfordringene det har i USA gitt systemet med aktive, og ikke passive som vi har, valgregistre) og stemme på henne, utover at hun ikke verken er Biden eller Trump.
«Nettavisen har sett nærmere på prisutviklingen til 500 gram meierismør fra Tine. Våre kvitteringer fra Oda viser en pris i desember 2021 på 34,90 kroner. Året etter koster samme mengde smør 47,20 kroner. Det gir en prisvekst på 35 prosent.»…
Det er jo lett å tenkja «ågerpris!» når ei pakke smør plutseleg kostar 70 kroner, når ho «nettopp» kosta 50 kroner.
….
Det vet ikke jeg heller, men det kan være et slags politikersvar på "maten er dyr": "den skal i alle fall ikke bli superdyr akkurat når du trenger den mest"Eg har ikkje heilt forstått om dette var Harris' svar på problemet «maten har vorte så dyr», eller på problemet om at toalettpapir er spesielt dyrt etter ein storm.