Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• vega jon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Antall liker
    1.202
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    om han blir benådet eller ikke spiller ingen rolle. når trump kommer inn kan han tiltale han på nytt. men jeg tror ikke det skjer. da hadde trump gjort det med Hillary sist periode. men valgte ikke ikke straffeforfølge henne fordi som trump sa han syntes det ser dårlig ut for hele verden. russia collousion saken har jo bevist seg i retten og de fant ingen ting. det var vel heller folk i FBI som var uærlige. nå som kesh patel blir ny fbi sjef blir det forandringer der og . kash patel skulle vært sikkerhets vakt kongress stormingen. men ble holdt borte fra sin jobb. fbi/cia er like splittet som folket der borte og det er noen gærninger der og. vi har en spennende tid i møte

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.310
    Torget vurderinger
    2
    om han blir benådet eller ikke spiller ingen rolle. når trump kommer inn kan han tiltale han på nytt. men jeg tror ikke det skjer. da hadde trump gjort det med Hillary sist periode. men valgte ikke ikke straffeforfølge henne fordi som trump sa han syntes det ser dårlig ut for hele verden. russia collousion saken har jo bevist seg i retten og de fant ingen ting. det var vel heller folk i FBI som var uærlige. nå som kesh patel blir ny fbi sjef blir det forandringer der og . kash patel skulle vært sikkerhets vakt kongress stormingen. men ble holdt borte fra sin jobb. fbi/cia er like splittet som folket der borte og det er noen gærninger der og. vi har en spennende tid i møte
    Nei, det kan man ikke. Biden har forutsett ev. forsøk på dette og har gjennomført den mest omfattende benådningen på flere tiår, overfor sin sønn. Og Double Jeopardy gjelder.

Du skal helt tilbake til Gerald Fords benådning av Nixon for å finne en like omfattende benådningssikring som den Biden gir til sin sønn.

Hunter Biden’s pardon looks a lot like Richard Nixon’s. President Joe Biden’s grant of clemency on Sunday night — an extraordinary political act with extraordinary legal breadth — insulates his son from ever facing federal charges over any crimes he possibly could have committed over the past decade.

Sist redigert:

Groove

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.08.2007
    Antall liker
    199
    Det hykleri Demokraterne demonstrerer her gør det pludseligt forståeligt hvorfor så mange stemmer Trump. Han er bomben under den etablerede elite, der er fuldstændig ligeglade med den jævne amerikaner (som Trump så også er). Ren desperation og en nation i forfald....

Billbob

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Antall liker
    251
    Nå skal Musk starte et nytt spillstudio. Denne var fin. – Det er for mange spillstudioer som eies av massive selskaper, sier Musk i meldingen på X, der det også kommer frem at det er han eget selskap «xAI» som får i oppgave å stable spillstudioet på beina.

Tipper det blir spell med storkriminelle hovedkarakterer med mange diagnoser og rusproblemer.

Elon Musk inn i spillbransjen: – Vil gjøre spill bra igjen - Tek.no

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    10.127
    Sted
    Oslo
    PS! Jeg vet ikke …. 😂
    Jeg så Trump live på TV 6.januar og jeg så hva han oppmuntret bermen til.
    Det var som en maraton sending av "live true crime story".
    Jeg er ikke i tvil om hans ansvar.
    Utrolig at selv etter nesten 4 år er han ikke stilt rettslig ansvarlig, kanskje han hadde rett i sitt kalle navn på Biden "Sleepy Joe"

Billbob

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Antall liker
    251
    Det er vel ingen tvil om at Israel kan få fortsette å slakte mennesker i stor skala framover. Okkupering og annektering kommer vel heller ikke akkurat til å stoppe opp.

Trump: – Helvetet bryter løs hvis ikke gislene i Gaza løslates før 20. januar

Donald Trump sier at helvetet kommer til å bryte løs i Midtøsten hvis ikke gislene i Gaza er løslatt før han tas i ed som USAs president 20. januar.

Om lag halvparten av de 101 israelske og utenlandske gislene som holdes fanget på Gazastripen, antas å være i live fortsatt.

I en melding på sin sosiale medieplattform Truth Social mandag skriver Trump at de som har ansvaret for å ha gjennomført «disse grusomhetene mot menneskeheten», kommer til å bli spesielt hardt rammet.

– De som har ansvaret kommer til å bli rammet hardere enn noen andre er blitt rammet i den lange og sagnomsuste historien til USA, skriver Trump.

(©NTB)

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    7.452
    Sted
    Holmestrand
    Jeg så Trump live på TV 6.januar og jeg så hva han oppmuntret bermen til.
    Det var som en maraton sending av "live true crime story".
    Jeg er ikke i tvil om hans ansvar.
    Utrolig at selv etter nesten 4 år er han ikke stilt rettslig ansvarlig, kanskje han hadde rett i sitt kalle navn på Biden "Sleepy Joe"
    Der vet jeg.
    Trump er en tjuv og en kjeltring.
    Kort og godt.

amason

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Antall liker
    2.405
    Torget vurderinger
    8
    Det er vel ingen tvil om at Israel kan få fortsette å slakte mennesker i stor skala framover. Okkupering og annektering kommer vel heller ikke akkurat til å stoppe opp.

Donald Trump sier at helvetet kommer til å bryte løs i Midtøsten hvis ikke gislene i Gaza er løslatt før han tas i ed som USAs president 20. januar.

Om lag halvparten av de 101 israelske og utenlandske gislene som holdes fanget på Gazastripen, antas å være i live fortsatt.

I en melding på sin sosiale medieplattform Truth Social mandag skriver Trump at de som har ansvaret for å ha gjennomført «disse grusomhetene mot menneskeheten», kommer til å bli spesielt hardt rammet.

– De som har ansvaret kommer til å bli rammet hardere enn noen andre er blitt rammet i den lange og sagnomsuste historien til USA, skriver Trump.

(©NTB)
    Trump vil garantert ta opp kampen mot islamsk terror og hjelpe demokratiet Israel

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    7.452
    Sted
    Holmestrand

(©NTB)
    Hva tror Trump har foregått i Gaza de siste 14-15 månedene?
    Det nytter ikke å true folk med helvete når de Allerede har hatt fast opphold der i årevis.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.457
    Kan Trump/Musk fylle på sin personlige pengebinge ved å hjelpe Israel med å okkupere nabolandene? Disse gutta gjør ingenting dersom det ikke er personlig gevinst å hente.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    39.677
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Hva tror Trump har foregått i Gaza de siste 14-15 månedene?
    Det nytter ikke å true folk med helvete når de Allerede har hatt fast opphold der i årevis.
    En norsk oberst med erfaring fra FN-styrken i Libanon ble spurt om hvilke ferdigheter som var viktigst i den rollen. Han svarte at «Man må kunne forhandle med fanden selv, for han er herfra.»

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    2.460
    Sted
    Bergen
    Kan Trump/Musk fylle på sin personlige pengebinge ved å hjelpe Israel med å okkupere nabolandene? Disse gutta gjør ingenting dersom det ikke er personlig gevinst å hente.
    La meg tenke…
    - se på landområdene
    - se på havet, aller helst ned under overflaten
    Stille og fredelig der
    Se på t2.0 svigersønn
    Fattigmann (hadde en annen betegnelse på tunga..) som ble enda fattigere under t1.0s jøde og araber tilnærming

Neida, ingen økonomisk oppside for t2.0 og musk

Og månen er en ost

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.587
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.546
    Ja, nå er du inne på noe som forklarer høyresidens vekst de siste årene. (Ikke ironi)
    Om forklaringen er så enkel som at oversensitive woke's ville flytte Churchill, og at de vet hva som kjennetegner en fascist, så er det jo en fallitterklæring for samfunnets samlede intellekt.
    At politiske kommentatorer og journalister (som visstnok alle er fra den diffuse venstreside) finner det uforståelig at halve USA vil stemme på en udugelig, fascistisk og åpenbart rasistisk presidentkandidat, er vel ikke annet enn et sunnhetstegn. Eksakt hvordan man havnet der, og eksakt hvordan Hitler ble stemt inn i sin tid, vil vi nok aldri helt ut begripe. Når verden blir mer komplisert, forlanger tydeligvis folket enkle løsninger som i all hovedsak fungerer raserende, og ikke oppbyggende. Og når folket oppdager dette, da er det for sent.

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.587
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Om forklaringen er så enkel som at oversensitive woke's ville flytte Churchill, og at de vet hva som kjennetegner en fascist, så er det jo en fallitterklæring for samfunnets samlede intellekt.
    At politiske kommentatorer og journalister (som visstnok alle er fra den diffuse venstreside) finner det uforståelig at halve USA vil stemme på en udugelig, fascistisk og åpenbart rasistisk presidentkandidat, er vel ikke annet enn et sunnhetstegn. Eksakt hvordan man havnet der, og eksakt hvordan Hitler ble stemt inn i sin tid, vil vi nok aldri helt ut begripe. Når verden blir mer komplisert, forlanger tydeligvis folket enkle løsninger som i all hovedsak fungerer raserende, og ikke oppbyggende. Og når folket oppdager dette, da er det for sent.
    Jeg begriper det du ikke begriper :cool:

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.546
    Jeg begriper det du ikke begriper :cool:
    At jeg ikke begriper fenomenet Trump, er jeg i grunn litt stolt av. De som i fullt alvor mener de begriper denne galskapen, er jeg faktisk litt bekymret for.

Altså; selvsagt begriper jeg at økende fattigdom og mye annet rart fører til stor frustrasjon i velgermassen. Det som skaper den kognitive dissonans hos normalt tenkende mennesker, er at folket dermed velger noe som garantert gjør livet deres betydelig verre.

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.587
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    At jeg ikke begriper fenomenet Trump, er jeg i grunn litt stolt av. De som i fullt alvor mener de begriper denne galskapen, er jeg faktisk litt bekymret for.

Altså; selvsagt begriper jeg at økende fattigdom og mye annet rart fører til stor frustrasjon i velgermassen. Det som skaper den kognitive dissonans hos normalt tenkende mennesker, er at folket dermed velger noe som garantert gjør livet deres betydelig verre.
    Det er summen av alt det som oppfattes som feil som gjør at man velger noe man tror/håper vil føre til en endring til det man oppfatter som bedre. I USA er Trump det eneste alternativet uansett hvor koko han er.

4-string

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Antall liker
    12.350
    Sted
    Interiore Simplicitate

Deler ditt syn på Trump, min forakt for mannen er ubetinget og endeløs.

Når folk tross Trumps absurde utstpill, som abort etter fødselen eller kjønnskifteoperasjoner uten foreldres samtykke (i løpet av skoledagen til og med!) gir ham sin stemme så er det formodentlig ut ifra et håp om at han kan ramme det og dem man mest frykter og hater mer enn noen idé om at han er noen stor statsmann.

De norske eksemplene med statuen av Churchill og Carl von Linnés benk er jo talende nok. I en tid hvor folk var opptatt av covid-restriksjoner og strømpriser
    fantes det politikere som var mest opptatt av slikt. :rolleyes:

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    9.191
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Egentlig ikke spesielt vanskelig å begripe. Man har blitt fullstendig oversett eller solid rævkjørt av tradisjonelle politikere fra begge partier i tiår etter tiår og er overbevist om at hele dritten må rives ned og deretter bygges opp fra ruinene. Så får man valget mellom en av samme sort og en kriminell drittsekk som sier høyt at han vil gjøre sånn ca. det man vil. Legg til flere klyper manglende satsing på skoleverk og utdannelse som har ført til manglende kunnskap om og forståelse for det meste av samfunnets sammenhenger, en god dose rasisme eller fremmedfrykt - og vips: Trump 2.0.

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.098
    Sted
    Liten by
    Egentlig ikke spesielt vanskelig å begripe. Man har blitt fullstendig oversett eller solid rævkjørt av tradisjonelle politikere fra begge partier i tiår etter tiår og er overbevist om at hele dritten må rives ned og deretter bygges opp fra ruinene. Så får man valget mellom en av samme sort og en kriminell drittsekk som sier høyt at han vil gjøre sånn ca. det man vil. Legg til flere klyper manglende satsing på skoleverk og utdannelse som har ført til manglende kunnskap om og forståelse for det meste av samfunnets sammenhenger, en god dose rasisme eller fremmedfrykt - og vips: Trump 2.0.
    Samt at vi er i en overskriftlesende og TikTok overdøvende tid. Å se på noe i mere enn 30 sek gjør vondt for hjernen. Så det å lese og forstå noe som bygger på vitenskap og tørre fakta, det er ut.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.514
    Sted
    Smurfeland
    Kanskje flere enn meg vil finne denne artikkelen interessant. Den ser litt på hvordan "transgender issues" ble brukt som propaganda i valgkampen, hvilken effekt det hadde, og hvorfor. Konklusjonen er kanskje ikke helt som man ville trodd, men jeg syns det ser ut til å handle mye om å bruke syndebukker og marginaliserte grupper for å avlede fra de egentlige problemene rundt økonomi og sosiale forskjeller.

I følge artikkelen er langt de fleste amerikanere faktisk ganske støttende til transpersoner og deres rett til behandling, men når det bl.a. settes opp bilder av at Kamala vil bruke skattepengene til hardtarbeidende amerikanske patrioter til å gi transpersoner i fengsel kjønnsbekreftende operasjoner, så kan man jo ikke ha noe av det.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.679
    Sted
    Trondheim
    Og ikke minst at sosiale medier gjør det mulig for hvem som helst å skrive hva som helst. Man skriver hva man tror folk vil høre, og behøver ikke beskrive hvordan man planlegger å gjøre det. Kombinert med lav utdanning er det en farlig miks. "Stem på meg så skal alt bli bra"-type innlegg. Det er vel det vi har sett i Romania også - han som fikk flest stemmer (ca 22%) var helt ukjent, representerer ikke noe parti, men kjørte i gang en TikTok-kampanje med store løfter og ikke noe reelt innhold.

Jeg så nettopp en video der en som driver det som kalles "USAs største podcast om økonomi og business" viser helt åpenlyst at han ikke aner hvordan importtoll (tariffs) fungerer. Folk ser på podcastene deres og tar det for god fisk. Vi har jo hatt eksempler på podcasts i Norge som skal ha gitt økonomiske råd til seere, og som har blitt drevet av folk som ikke har peiling på økonomi i det hele tatt. Det var jo saker om slike for noe år siden, etter det tror jeg de har forsvunnet, men de kan jo godt være der fremdeles for alt det jeg vet.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.514
    Sted
    Smurfeland
    "Rep. Josh Schriver was first elected to the Michigan House of Representatives in November 2022. He represents Michigan’s 66th House District, which contains Bruce and Washington townships in Macomb County and Addison, Brandon, Oakland, and Oxford townships in Oakland County" x5h1iat37j4e1.jpeg .

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    9.191
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Helt uproblematisk i mine øyne, gitt hva som snart kommer. Sønnen er neppe 100% uskyldsren, men fortjener neppe å tilbringe resten av livet i fengsel heller. Jeg hadde garantert gjort det samme i samme situasjon.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.546
    Helt uproblematisk i mine øyne, gitt hva som snart kommer. Sønnen er neppe 100% uskyldsren, men fortjener neppe å tilbringe resten av livet i fengsel heller. Jeg hadde garantert gjort det samme i samme situasjon.
    Jeg er veldig ambivalent i dette spørsmålet. Utgangspunktet er todelt; det amerikanske rettssystemet er gjennompolitisert, og presidenten har en idiotisk rett til benådning. I dette scenariet ligger alt til rette for hårreisende handlinger alle veier, og Biden's benådning av sin egen sønn er sterkt kritikkverdig, for å si det forsiktig. På den annen side er behandlingen av Hunter Biden's sak også en oppskrift på politisk justis, noe som i seg selv er feil.
    Det jeg er rimelig sikker på, er at dette kommer til å bli fullstendig forvrengt gjennom den kommende administrasjons roperter, og det kommer til å fremstå som tidenes politiske maktmisbruk i USA, til tross for at Trump allerede har gjort verre ting, samt at han kommer til å toppe dette med god margin de kommende år.
    Som jeg skrev i går: USA er fucked.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn