Og på sin første pressekonferanse i Det hvite hus, meldte Trump at Grønland skal bli amerikansk "Det kryr av russiske og kinesiske krigsskip der, og Danmark klarer ikke oppgaven. Danmark vil nok innordne seg."
Det tar ikke lang tid før USA melder sin interesse for tilstedeværelse på Svalbard, tenker jeg.
Trump gentager ønske om kontrol over Grønland: 'Danmark skal nok indordne sig'
Den amerikanske præsident regner med, at Danmark vil makke ret i spørgsmålet om Grønland.www.dr.dk
Kommer det så langt, så får vil vel be Storbitannien om hjelp??Det er vel like sannsynlig at det kan være en «deal» med putin, Svalbard mot Grønland.
Hvorfor legger du heller ikke ut videoen eller svarer på denneVis vedlegget 1090744
Blir interessant fremover...
Mitt innspel, utan å ha sett talen til Trump eller Musk (det får no vera måte på).Hvorfor legger du heller ikke ut videoen eller svarer på denne Vis vedlegget 1090752
No kjenner eg ikkje kontekst for Musks helsing:
Kanskje kontekst er viktig her? Er de andre hilsenene klippet ut fra en lengre vinking til publikum eller er det en kort distinkt hilsen slik Musk gjorde? Jeg aner ikke om Musk bevist utførte en Mussolini liknende hilsen, men om han gjorde det så ville det sett omtrent akkurat slik det faktisk utspilte seg.Hvorfor legger du heller ikke ut videoen eller svarer på denne Vis vedlegget 1090752
Eller er det Take Off Mars hilsen ?!Og Elonmusken er full av glede.
Kommenterer Musk-gest
CNN-journalist reagerte etter at Elon Musk gjorde en armgest da han talte til publikum.www.dagbladet.no
Sterke reaksjoner på Musks håndbevegelser på valgmøte
CNN avbrøt sendingen etter at milliardæren Elon Musk tilsynelatende gjorde en gest som flere medier mener ligner på en nazihilsen.
Den israelske avisa Haaretz skriver at Musk «så ut til å avslutte sin tale med en 'romersk hilsen', en fascistisk hilsen som oftest knyttes til Nazi-Tyskland.»
I Norge kalles gesten, der høyrearmen strekkes rett ut med flat hånd, oftest for «nazihilsen» eller «hitlerhilsen».
Jerusalem Post skriver at Musk tilsynelatende gjorde hilsenen tre ganger på direktesendt TV.
Vis vedlegget 1090652
Har sett på disse folkemøtene, hvor flere av disse presidentene hilser, på denne måten, ut med armen og så vinker dem med håndleddet, ganske så nært vår egen KongeKanskje kontekst er viktig her? Er de andre hilsenene klippet ut fra en lengre vinking til publikum eller er det en kort distinkt hilsen slik Musk gjorde? Jeg aner ikke om Musk bevist utførte en Mussolini liknende hilsen, men om han gjorde det så ville det sett omtrent akkurat slik det faktisk utspilte seg.
Tror han får vanskeligt ved å bemanne Space-X "rørene" sine, med minndre har selv flyger med.Eller er det Take Off Mars hilsen ?!
Han gjorde det tre ganger, til forskjellige deler av publikum, også til dem som satt bak ham. Og kontekst er tydelig.Ref andre ledere med "nazi hilsen" er typisk blinkskudd når de panorerer armen statisk mens overkroppen vris side til side for å hilse til publikum. Det musk gjorde ser ut til med intensjon som nazi hilsen. Men skal man være djevelens advokat, han har jo asperger og er antagelig en motorisk klønete person, kan jo ha vært et uhell
Han er vel i tillegg full av dop, men det er kanskje ingen unnskyldning.Ref andre ledere med "nazi hilsen" er typisk blinkskudd når de panorerer armen statisk mens overkroppen vris side til side for å hilse til publikum. Det musk gjorde ser ut til med intensjon som nazi hilsen. Men skal man være djevelens advokat, han har jo asperger og er antagelig en motorisk klønete person, kan jo ha vært et uhell
Ok, men han er også en som har vokst opp med apartheid og som nylig har gått ut offentlig med støtte til ytre høyre i England og Tyskland.Ref andre ledere med "nazi hilsen" er typisk blinkskudd når de panorerer armen statisk mens overkroppen vris side til side for å hilse til publikum. Det musk gjorde ser ut til med intensjon som nazi hilsen. Men skal man være djevelens advokat, han har jo asperger og er antagelig en motorisk klønete person, kan jo ha vært et uhell
Du må huske på at det er ikke alle som er like ivrige på å svare for seg som du er, du har satt en skyhøy standard så det skal noe til.Hvorfor legger du heller ikke ut videoen eller svarer på denne
Ja, det skal bli noe slag… Jeg har en ekkel smak i munnen.Vis vedlegget 1090744
Blir interessant fremover...
Ironien er knapt merkbar.Du må huske på at det er ikke alle som er like ivrige på å svare for seg som du er, du har satt en høy standard så det skal noe til.
Og hvem har Trump som bakgrunnsbilde på mobilen sin, tro?
En slags nynarsissisme. Heil på meg!Når virkeligheten overgår selv den skarpeste satire.
Ingen problem å få et øyeblikksbilde til å fremstille det som nazihilsen.Ref andre ledere med "nazi hilsen" er typisk blinkskudd når de panorerer armen statisk mens overkroppen vris side til side for å hilse til publikum. Det musk gjorde ser ut til med intensjon som nazi hilsen. Men skal man være djevelens advokat, han har jo asperger og er antagelig en motorisk klønete person, kan jo ha vært et uhell
Han gjorde det tre ganger, til forskjellige deler av publikum, også til dem som satt bak ham. Og kontekst er tydelig.
Mannen er en rassenazi.
+ @bambiOk, men han er også en som har vokst opp med apartheid og som nylig har gått ut offentlig med støtte til ytre høyre i England og Tyskland.
Desstod større grunn til ikke å utpeke ham til noe som helst.Han er vel i tillegg full av dop, men det er kanskje ingen unnskyldning.