Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    4.048
    russerne har angivelig gitt intel til houthi militsen om skipstrafikken de angrep. Det kan være en beskjed fra trump?
    Det ble sagt på norsk TæVæ at årsaken var at houthiene hadde truet israelsk skipsfart i området. Og når Netanyahu sier hopp så hopper hele tRumpadministrasjonen i takt. Derfor er det ekstra påtagelig disse nazihilsenene fra Musk og Bannon.

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    5.698
    Sted
    Sunnmøre
    Det ble sagt på norsk TæVæ at årsaken var at houthiene hadde truet israelsk skipsfart i området. Og når Netanyahu sier hopp så hopper hele tRumpadministrasjonen i takt. Derfor er det ekstra påtagelig disse nazihilsenene fra Musk og Bannon.
    Eg ser vel ikkje bort frå at USA/Trump også har ei viss interesse for å halda seg inne med sine gamle vener (og entusiastiske våpenkundar) Saudi, og er interessert i å påføra Iran ekstra nederlag.

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    26.107
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Enten han har denne muligheten eller ei, så kan ingen unngå å se at den eneste driveren for et slikt ønske er ondskap og ustoppelig hevntrang.
    Han har IKKE denne muligheten iflg. loven.
    Blir litt spennende å se, hvor langt denne får lov å gå.
    Ellers 100% enig i resten.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.351
    Torget vurderinger
    0
    Derfor er det ekstra påtagelig disse nazihilsenene fra Musk og Bannon.
    Nå tror jeg ikke at disse hilsnene var tenkt som nazihilsen. Når man vet hvor historieløse amerikanere flest er blir jeg ikke overasket om det stemmer det som ble sagt at Elon mente "jeg gir mitt hjerte til dere". Så bevisst nazisme tviler jeg sterkt på at de driver med. Er nok snarere at de ser seg som romerske keisere hele hurven! Håper det i alle fall, så vi kan få opppleve at Donald sier til Elon: "Også du min sønn!" Når Elon vrir kniven rundt i ham!

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    12.321
    Torget vurderinger
    1

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.680
    Sted
    Liten by
    Men hvor er alle Trump minions? Det kan da ikke finnes en bedre tid å påpeke at de har fått det akkurat som de vil og at deres messiah gjør eksakt det de vil!
    Hadde jeg vært en av minionene, så hadde jeg benyttet anledning til å gni det hos oss som ikke skjønte bedre og har tatt så utrolig feil!
    Men hvor er de?
    1742208425647.png

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    8.978
    Sted
    Holmestrand
    Hører på NRK/P2: Drivkraft.
    Tidligere forsvarssjef kaller tRump «en kjeltring og dumrian».

Det er vel klar tale fra en person med hans bakgrunn.

Sist redigert:

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    4.048
    Om vi tar en tur i tidsmaskinen og leser hvordan amerikanerne tenkte i 2016 kan det muligens forklare hvorfor det er lite motbør fra de politiske organene. Ved å sitter stille i båten og bare observere hvordan tragedien utspiller seg er man jo "på lag" med proteksjonismen mange velgere på begge sider er blitt forledet til å støtte. Fordi er jo deilig å kunne legge all skyld på tRump når støvet legger seg og det potensielt ender katastrofalt.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    12.585
    Om vi tar en tur i tidsmaskinen og leser hvordan amerikanerne tenkte i 2016 kan det muligens forklare hvorfor det er lite motbør fra de politiske organene. Ved å sitter stille i båten og bare observere hvordan tragedien utspiller seg er man jo "på lag" med proteksjonismen mange velgere på begge sider er blitt forledet til å støtte. Fordi er jo deilig å kunne legge all skyld på tRump når støvet legger seg og det potensielt ender katastrofalt.
    Det finnes alltid en bakside av en hver medalje.
    Problemet er vel ikke først og fremst Trumps manglende tro på dagens verdensorden, det er måten han håndterer sine oppfatninger på. I et sivilisert samfunn gjør man drastiske endringer over tid og i henhold til fremforhandlede resultater, ikke ved ensidige og brå endringer etter innfallsmetoden. Det er ikke nødvendigvis ødeleggende å gå tilbake på en del av frihandelsavtalene i verden, men det er potensielt katastrofalt å totalt omkaste alle avtaler over natta, da man ikke på noen måte rekker å vurdere effektene av slike store og brå endringer.

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    26.107
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Nei, men dette kan tas til høyesterett og da er det mulig at han får denne muligheten.
    Jeg håper og tror (kanskje naivt), at dette er ved å vende nå, jvfr. de siste avgjørelser hra høyesterett derovre.
    Kanskje de finner ut av etterhvert, at dette "free of jail card" ikke var noen go idé.
    Kan jo reverseres av høyesterett også.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    43.180
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Jeg håper og tror (kanskje naivt), at dette er ved å vende nå, jvfr. de siste avgjørelser hra høyesterett derovre.
    Kanskje de finner ut av etterhvert, at dette "free of jail card" ikke var noen go idé.
    Kan jo reverseres av høyesterett også.
    Den andre måten å se det på er at trump-regimet tester ut hva som skjer når de ignorerer dommer om at det de holder på med er ulovlig. Det har allerede vært flere kjennelser som beordrer stopp i deportasjoner, men de blir likevel gjennomført. Deretter kan man argumentere i neste instans at saken er «moot», allerede gjennomført, og kreve at anken avvises. Det begynner å se ut som en bevisst strategi.

Den ultimate testen kommer hvis trumps håndplukkede høyesterettsdommere til slutt sier at han har gått for langt og beordrer stopp. Han kommer til å ignorere det og kjøre på. Noen som tror at DoJ ved forsvarsadvokat blondi vil sette makt bak dommen? Eller noen som tror kongressen vil reise riksrett (impeachment) og avsette bavianen? Eller at DoJ vil effektuere en utkastelse selv om kongressen skulle gjøre det?

Billbob

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Antall liker
    435

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn