Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    12.844
    The final countdown
    Jeg undrer meg liksom på hva f... tenker de på når de kommer med et sånt utkast? Det er altså -null- innrømmelser til Ukraina, og som takk for mindre enn ingenting skal USA ha tilgang til naturressursene. Det er et jævla ran, det er hva det er. Det er fullstendig og knusende sier til Russland, mens Ukraina utelukkende sitter igjen med Svarteper og en garantert fremtid underlagt Russlands terror.
    Hva skal man med fiender til, når man har sånne "venner" som USA?

I tillegg, etter å ha oppdaget at det faktisk tok mer enn 24 timer å skape fred i Ukraina, gidder ikke Trump mer.

Stadig nye bunnivåer fra gjørmebaderens møkkabinge.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    12.061
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Et like stort bomskudd fra Trump som alt annet han har drevet med den senere tid. Kanskje bare et forsøk på å komme seg ut av hele fiaskoen og kunne skylde på andre for at det ikke gikk veien. Omtrent som med tariffene.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    12.844
    Et like stort bomskudd fra Trump som alt annet han har drevet med den senere tid. Kanskje bare et forsøk på å komme seg ut av hele fiaskoen og kunne skylde på andre for at det ikke gikk veien. Omtrent som med tariffene.
    Selvsagt. Det er tross alt "Biden's krig" i følge Trump. (her mangler jeg emoji som viser fingeren, så jeg kopierte dette her):
    1745403997999.png

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    10.232
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Etter at forhandlerne er trukket ut og forhandlingshavariet plassert ved Zelenskys dør vil neste trekk være å trekke tilbake all amerikansk assistanse til Ukraina. Da får vi se hva Europa er gode for; om de store ordene kan og vil følges opp med handlinger og om handlingene vil være tilstrekkelige til å holde Ukrainas hode er vannet.

BurntIsland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    14.765
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    Etter at forhandlerne er trukket ut og forhandlingshavariet plassert ved Zelenskys dør vil neste trekk være å trekke tilbake all amerikansk assistanse til Ukraina. Da får vi se hva Europa er gode for; om de store ordene kan og vil følges opp med handlinger og om handlingene vil være tilstrekkelige til å holde Ukrainas hode er vannet.
    Her har jeg faktisk trua på at Europa kan skremmes til handling, men hva om USA letter på sanksjoner og russerne kan bedre økonomien sin? Og hva skjer med «the frozen assets»?

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    10.232
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    men hva om USA letter på sanksjoner og russerne kan bedre økonomien sin? Og hva skjer med «the frozen assets»?

Ja hva om? For min del er jeg overbevist om at Trump vil fjerne sanksjonene, kanskje gradvis, kanskje alt på en gang, og begynne å bygge opp handel med Putin. De frosne midlene i USA vil likeså bli tint opp.

Heldigvis har Trump ingenting å gjøre med midlene som er frosset i Europa og han kan heller ikke gi Russland tilgang til Swift. Imidlertid er jeg sikker på at han vil legge press på EU/Storbritannia for å få midlene tilbakeført og Russland koblet til Swift-nettverket. Jeg håper og tror at det ikke vil gå, uansett hvilke pressmidler som tas i bruk. Til det er fallhøyden for stor gitt ordbruken rundt støtte til Ukraina og fordømmelsen av Russland.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    44.100
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Dette må være en russisk agent.
    Det er veldig veldig vanskelig å finne noen annen forklaring på at han tilgodeser muskovias interesser ved enhver mulighet samtidig med at han gjør sitt ytterste for å rive ned USA som samfunn, demokrati og stormakt. Ren stupiditet strekker ikke til som forklaring, dessverre.

oen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2010
    Antall liker
    3.440
    Sted
    Portugal
    Zelenskyj må nå stå på krava.

Gi Donald et nederlag.

Godta avtalen til Amerikanere vil gi en kort pause og Russerne starter igjen om kort tid.

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    10.232
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Zelenskyj må nå stå på krava.

Det kommer han helt sikkert til å gjøre. Han kan ikke gi bort områdene Russland okkuperer og fortsette som president og jeg tror heller ikke han har den minste tanke om å gjøre det. Uansett, det er rimelig klart, synes jeg, at dette var planen fra dag 1 fra Donalds og Putins side.

Nå kommer alt an på Europa og Ukrainas fremtid blir bestemt av to ting (tror jeg): først og fremst om "vi" har ryggrad til å stå ved Ukraina selv om det skulle koste hver og en av oss noen kroner, og deretter om USA går så langt som til å assistere Russland, enten det er med penger, teknologi og/eller våpen.

Del 1 er forhåpentligvis overkommelig, del 1+2 blir mye, mye verre å hanskes med. Muligens umulig.

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    13.644
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Denne leste jeg annet sted tidligere i dag... Innlegget er fra en svensk psykolog, Wirsén Psykologi.

I dag ble det smertelig klart hvordan narsissistisk maktutøvelse og psykopatologi ser ut da Trump ydmyket Zelenskyj åpent i Det ovale rom. Foran verdens akkrediterte journalister kalte han Zelenskyj for «respektløs», stilte spørsmål ved hans lojalitet og insinuerte at han ikke fortjente støtte fra USA. Som om ikke det var nok, advarte han om at Zelenskyj kunne forårsake en tredje verdenskrig – et klassisk psykopatologisk trekk der trusler brukes som kontrollmiddel.
    Det var ikke bare en oppvisning av dårlig diplomati - det var en demonstrativ maktmanifestasjon preget av narsissisme og psykopati.
    🔹
    Grandios selvbilde og behov for innsending
    – Trump forventet at Zelenskyj skulle vise takknemlighet og beundring. Når det ikke skjedde, straffet han ham offentlig. Folk med narsissistisk personlighetsforstyrrelse klarer ikke å få stilt spørsmål ved selvbildet sitt og bruke ydmykelse som forsvar.
    🔹
    Manipulasjon og trusler
    – Å skylde på noen for potensiell katastrofe er en klassisk psykopatisk taktikk. Ved å si at Zelenskyj "leker med tredje verdenskrig", legger han skylden på ham, mens han plasserer seg selv som den eneste som kan forhindre katastrofen.
    🔹
    Impulsiv og emosjonelt styrt maktøvelse
    – Da Trump følte seg utfordret av Zelenskyj, avbrøt han møtet brått. En stabil og strategisk leder hadde håndtert situasjonen diplomatisk, men en person med psykopatiske trekk reagerer instinktivt på bakgrunn av sin egen følelse av tap av kontroll.

Men hvorfor gjorde han dette mot pressen? Dette er grunnen til at narsissister og psykopater elsker å vise sin makt offentlig. Ved å ydmyke Zelenskyj foran verden sender han et signal - ikke bare til ham, men til alle ledere og folkeslag: «Jeg er den som bestemmer, og den som ikke adlyder, vil bli knust. «
    Det vi så i dag var ikke bare en president som oppførte seg upassende. Det var et skoleeksempel på hvordan narsissistiske og psykopatiske ledere bruker ydmykelse, trusler og manipulasjon for å hevde makten sin. Og akkurat som i ødeleggende forhold handler det aldri om å bygge, men om å kontrollere. Og hvorfor ble avtalen om mineraler? Hva skal til for å kjøre Tesla? Narsissister, diktatorer og psykopater idealiserer hverandre og klør hverandre på ryggen i uhellige allianser.
    Trump kan ikke lenger hevde å være leder av den frie verden. Hans handlinger i dag plasserer ham ikke blant demokratiske statsmenn, men blant historiens diktatorer. En ekte leder bygger allianser gjennom respekt og diplomati – en diktator styrer gjennom trusler, frykt og ydmykelse. Når verdens skjebne står på spill, bør vi ikke blinde øynene for forskjellen. Vi så ikke en president i dag, men en despot i sanntid.

Armand

Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Antall liker
    8.262
    Sted
    Kongsberg
    Ikke noe nytt, men en konkret påminnelse om hvor ille tariffen nå faktisk er for amerikanerne.
    JLCPCB er en av de største leverandørene i verden av kretskort. De leverer høyteknologiske kretskort med avansert teknologi, og med det gigantiske volumet de produserer er de billige selv på kretskort med spesielle tilpasninger. De har også en kundeservice vi ikke er vant med her på berget.
    På siden deres i dag.:

The following adjustments have been made:
    Effective from 20:20 on April 22nd(GMT+8), B2C customers placing orders destined for the United States are required to choose DDP when selecting the shipping method and prepay 175% of the order value as taxes.

Det finnes aktører i USA, men til helt andre priser. Tariffene er nok musikk i ørene på disse firmaene, men for alle andre firma som lager elektronikk er det jo krise.
    Det tar nok noen år før Kong donald har bygget en fabrikk som denne:

Antoine

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Antall liker
    1.513
    Sted
    Oslo
    Hvor mange menneskeliv tror du vil gå tapt om hypotetisk sett Europa klarer å befri all land Russland har annektert? Og hva tror du skjer med alle de sivile russisk talende folkene som bor der?

BurntIsland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    14.765
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    Hvor mange menneskeliv tror du vil gå tapt om hypotetisk sett Europa klarer å befri all land Russland har annektert? Og hva tror du skjer med alle de sivile russisk talende folkene som bor der?
    Russisk talende i Ukraina, også de okkuperte delene, er ukrainere. Ikke russere på feil side av grensa. Det burde du ha greid å få med deg etter så lang tid.
    Og bortsett fra denne graverende feilslutningen er spørsmålene dine fullstendig irrelevante for både konflikten og en evt løsning.

Antoine

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Antall liker
    1.513
    Sted
    Oslo
    Russisk talende i Ukraina, også de okkuperte delene, er ukrainere.
    Det er ukrainere(som nå har russisk pass) med russisk opphav som støtter Russland. Spørsmålet er hva som skjer med dem om Ukraina tar over kontrollen helt. Etter en grusom krig i 10 år.

BurntIsland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    14.765
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    Det er ukrainere(som nå har russisk pass) med russisk opphav som støtter Russland. Spørsmålet er hva som skjer med dem om Ukraina tar over kontrollen helt. Etter en grusom krig i 10 år.
    Åja, du bekymrer deg for overløperenes helbred. Pussig. Det gjør ikke jeg. De får dra til det forjettede land eller ta det som kommer evt.

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    11.512
    Sted
    Oslo
    Rart da at flertallet i alle fylkene stemte for at Ukraina skulle være et selvstendig land utenfor den russiske føderasjonen.
    Og selvfølgelig har mange, av de som ikke flyktet, russisk pass eneste måten å leve i russisk okkupert område.

Antoine

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Antall liker
    1.513
    Sted
    Oslo
    Åja, du bekymrer deg for overløperenes helbred. Pussig. Det gjør ikke jeg. De får dra til det forjettede land eller ta det som kommer evt.
    Ja, jeg bryr meg om de siviles liv og helse ja. Det skulle bare mangle, så hjerteløs er ikke jeg. Uansett hvor de er i verden. Ukrainere som russere.

BurntIsland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    14.765
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    Hvorfor skriver du ikke om russernes folkerettstridige angrep på det ukrainske sivilsamfunnet da, hvorfor er det bare quizlingene du er opptatt av?

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    11.512
    Sted
    Oslo
    Ja, jeg bryr meg om de siviles liv og helse ja. Det skulle bare mangle, så hjerteløs er ikke jeg. Uansett hvor de er i verden. Ukrainere som russere.
    Da burde du kanskje bekymre deg mere om de stadige russiske angrepene mot sivile mål i Ukraina.
    Kan ikke huske at du noen gang har fordømt det, men det står kanskje ikke i stillings beskrivelsen din Antonov?

Antoine

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Antall liker
    1.513
    Sted
    Oslo
    Jeg har svart på spørsmålene dine i og med at jeg sier de har ingen mening for hverken konflikten eller en evt løsning.
    Så du bryr det ingenting om hvor mange menneskeliv som ville gått tapt om Ukraina/USA/Europa hadde klart å vinne? Tenk på hvor mange menenskeliv som har gått tapt uten at skyttergravene har endret seg stort. Hva skulle til for å ta kontroll over alt? Jeg tror det tallet er enormt.

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    11.512
    Sted
    Oslo
    Så du bryr det ingenting om hvor mange menneskeliv som ville gått tapt om Ukraina/USA/Europa hadde klart å vinne? Tenk på hvor mange menenskeliv som har gått tapt uten at skyttergravene har endret seg stort. Hva skulle til for å ta kontroll over alt? Jeg tror det tallet er enormt.
    Og om Putler ikke hadde invadert, hvor mange liv hadde ikke da vært spart?
    Det har jeg inntrykk av at du ikke skjenker en tanke.

Antoine

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Antall liker
    1.513
    Sted
    Oslo
    Da burde du kanskje bekymre deg mere om de stadige russiske angrepene mot sivile mål i Ukraina.
    Kan ikke huske at du noen gang har fordømt det, men det står kanskje ikke i stillings beskrivelsen din Antonov?
    Jeg har fordømt de utallige ganger, men det hjelper jo ikke å skrive det om ingen klarer å lese. Denne krigen skulle aldri ha startet. Den kunne vært unngått og vært stoppet flere ganger med mye bedre resultat for Ukraina enn nå. Jeg er for Ukraina! Og jeg er for fred! Ukraina skulle ha hatt all land som ble fratatt dem. I en ideel verden. Jeg er ikke for Russlands krig som jeg har sagt om og om igjen.

Antoine

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Antall liker
    1.513
    Sted
    Oslo
    Og om Putler ikke hadde invadert, hvor mange liv hadde ikke da vært spart?
    Det har jeg inntrykk av at du ikke skjenker en tanke.
    Det er jo det store poenget mitt! Jeg vil ha fred! Den skulle aldri ha startet og skulle ha vært stoppet for lenge siden. Jeg begriper ikke hvor vanskelig det skal være å forstå dette. I stedet kommer det skittkasting nesten med en gang og de samme løgnene om meg bare gjentas og gjentas. Går det virkelig ikke an å diskutere saklig og faktisk lese det som faktisk skrives?

BurntIsland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    14.765
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har fordømt de utallige ganger, men det hjelper jo ikke å skrive det om ingen klarer å lese. Denne krigen skulle aldri ha startet. Den kunne vært unngått og vært stoppet flere ganger med mye bedre resultat for Ukraina enn nå. Jeg er for Ukraina! Og jeg er for fred! Ukraina skulle ha hatt all land som ble fratatt dem. I en ideel verden. Jeg er ikke for Russlands krig som jeg har sagt om og om igjen.
    Ja, det er jo derfor du bebreider alle, inkludert ukrainerne selv, for alle bidrag som gjør at de evner å forsvare seg. Det å forsvare seg er det største og verste problemet med krigen hevder du jo i de fleste innlegg. Tarvelig.

Antoine

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Antall liker
    1.513
    Sted
    Oslo
    Ja, det er jo derfor du bebreider alle, inkludert ukrainerne selv, for alle bidrag som gjør at de evner å forsvare seg. Det å forsvare seg er det største og verste problemet med krigen hevder du jo i de fleste innlegg. Tarvelig.
    Som sagt løgner om meg blir bare gjentatt og gjentatt. Og du gjentar det igjen. Selvsagt har Ukraina rett til å forvare seg. Det har jeg skrevet mange ganger og aldri skrevet det motsatte. Men hva skal jeg gjøre når løgnene bare kommer igjen og igjen? Jeg er et sannhetssøkende person og kunne aldri tenkt meg å holde på sånn mot andre mennesker. Ei heller å skrive så stygt om sivile som du nettopp gjorde. For meg er det bare helt sjokkerende og det er ikke rart det er kriger i verden når folk tenker sånn om andre.

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    11.512
    Sted
    Oslo
    Mens Russland ruller inn militært utstyr fra Iran og Nord Korea og hvor veit jeg, så er Antonov bekymra for at land gir militær hjelp til Ukraina.

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    3.198
    Torget vurderinger
    16
    Som sagt løgner om meg blir bare gjentatt og gjentatt. Og du gjentar det igjen. Selvsagt har Ukraina rett til å forvare seg. Det har jeg skrevet mange ganger og aldri skrevet det motsatte. Men hva skal jeg gjøre når løgnene bare kommer igjen og igjen? Jeg er et sannhetssøkende person og kunne aldri tenkt meg å holde på sånn mot andre mennesker. Ei heller å skrive så stygt om sivile som du nettopp gjorde. For meg er det bare helt sjokkerende og det er ikke rart det er kriger i verden når folk tenker sånn om andre.
    De fleste her mener du tar feil. Jeg foreslår at du gir deg og stikker av, da blir det ikke mer "drittkasting". Slik jeg ser det så er du selv ansvarlig for angrepene mot deg og bør ta ansvar for dette selv. Bare gi deg.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn