Pressemelding fra Mala Audio Analogsenteret

Bilde - JOB og Sveinung.jpg



Pressemelding fra Mala Audio Analogsenteret


Mala Audio ble etablert tilbake i 2011. I 2019 slo vi oss sammen med Jan Olav Braaten og hans selskap Soundscape AS. Det ble lagt en offensiv plan for det nye Mala Audio Analogsenteret AS til å ta en sterk posisjon i Hifi/High-end markedet i Norge innen de neste 3-4 årene. Målet var å bygge ett langsiktig sterkt selskap som sterkt ville prege det norske markedet i årene fremover.

Jan Olav har helt fra starten av planlagt å trekke seg ut av Mala Audio Analogsenteret når firmaet er vel etablert i markedet. Som en konsekvens av dette selger han nå sin aksjepost til Sveinung.


Jan Olav sier:

Dette har vært en flott reise. Det å ha Sveinung som partner gjennom disse årene har vært en fornøyelse. Vi har hatt et tett samarbeid i over 5 år. Sveinung er utadvendt, blid og positiv som person og er en svært dyktig selger som setter søkelys på kundenes behov, ikke bare på salget i seg selv.

At vi i løpet av tre år har klart å bygge opp en av Norges mest betydningsfulle HiFi forretninger, er en oppfyllelse av våre konkrete og gjennomarbeidede planer helt fra starten av. Bedriften har i dag en solid økonomi og vil bli en av de mest betydningsfulle på det skandinaviske marked. Mala Audio Analogsenteret er kjent langt ut over landegrensene for sin innovative måte å jobbe på.

Det er litt vemodig å forlate en virksomhet hvor jeg har jobbet så målbevisst for å nå de mål vi har definert i Mala Audio Analogsenteret. Jeg er ikke super ung lenger, og de som kjenner meg godt, vet at jeg har flere prosjekter jeg vil fullføre de neste årene. Jeg forlater ikke HIFI, da det har vært en stor del av mitt liv siden jeg var 15 år gammel. Jeg har Hifi venner over hele verden og kjenner svært mange produsenter direkte og er personlig venn med flere av disse. Dette er en konservativ, men innovativ bransje som jeg føler meg hjemme i. Dere vil fortsatt se meg på Hifi messer og tilstelninger, både nasjonale og internasjonale. Samtidig har vi planer om å kunne utvikle Analog Lab som et kompetansesenter, også internasjonalt.

Det er andre prosjekter som frister meg etter å ha arbeidet i Internasjonale virksomheter gjennom tiår. Det er vanskelig å slippe denne drivkraften som stadig lokker deg inn i nye og spennende opplevelser.

Jeg ønsker Sveinung og det dyktige Mala teamet det aller beste for årene som kommer. De vil sikre at Mala Audio Analogsenteret vil utvikle seg videre til beste for selskapet og deres kunder. Åpningen av Avdeling Sør er at av skrittene videre på veien til å gi kunder over hele Norge mulighet til å oppleve unik kunnskap og service.



Sveinung sier:

Jan Olav har vært en svært god partner som det har vært interessant og lærerikt å jobbe sammen med. Selv om Jan Olav ikke lenger er noen ungdom holder han et sjeldent høyt tempo i hverdagen, med en drivkraft for å skape noe som er helt unikt. Han er heller ikke redd for å sette høyt ambisjonsnivå for alt han er involvert i. Med sin lange og tunge erfaring innen både forretningslivet og som ivrig Hifi entusiast igjennom en årrekke har han tilført mye god kunnskap i bedriften. Han har jobbet mye med ideskapning, konseptutvikling, markedsstrategi og bedriftens arbeidsfilosofi.

Jan Olav har også hatt et godt internasjonalt nettverk i Hifi bransjen som har vært viktig for å sikre sentrale og fremtidsrettede leverandører og samarbeidspartnere. Han har også stått bak utviklingen av Analog Lab som er internasjonalt anerkjent for sin ekspertise innen analog lyd.

Jan Olav har sin siste arbeidsdag hos Mala Audio Analogsenteret 1.10.2023. Fredag 29.sept og lørdag 30.sept kjører vi Vintage event med fokus på analog lyd hvor hele vårt team vil være til stede.

Jeg ønsker Jan Olav all lykke til videre med sine prosjekter og ser frem til å fortsette vårt samarbeid rundt Analog Lab og bygge det videre til et sterkt internasjonalt konsept.

I tett samarbeide med Analog lab vil Mala Audio Analogsenteret være en betydelig aktør innen salg og distribusjon av analoge lydprodukter. Mala Audio vil fortsette som før med distribusjon og salg av TechDAS i Norge.


Analog Lab - Neste fase

Analog Lab utvikles videre!

Jan Bratbak, Jan Olav Braaten v/Soundscape AS og Mala Audio Analogsenteret AS etablerer sammen et nytt selskap – Analog Lab AS.

Dette gjøres for å kunne utvikle et frittstående Analog Lab AS som et unikt kompetansesenter for analog lyd også internasjonalt. Jan Bratbak vil være daglig leder av selskapet og ansvarlig for den faglige utviklingen.

TechDAS ønsker å styrke salg, kompetanse og det faglige rundt sine produkter i Skandinavia. De har ønsket at Analog Lab AS tar denne oppgaven for Skandinavia. Jan Olav Braaten vil være ansvarlig for å utvikle denne delen av selskapet til å bli et ledende analogselskap i Skandinavia. Jan Olav blir Analog Lab AS sin arbeidende styreformann med et overordnet ansvar for de Skandinaviske land.

Analog Lab AS vil ha egne, avgrensede arealer i samme bygg. Lokalene er stilt til disposisjon av Mala Audio Analogsenteret, som en avgrenset, mindre del av de lokaler Mala Audio Analogsenteret disponerer i dag.



Sveinung og Jan Olav
 

Kommentarer

Informasjon om bruker

MalaAudio
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
2.503
Link til alle artikler
1046
MalaAudio sine annonser
Bransjenyheter
Axxess lanserer flere spennende produkter!

Axxess lanserer flere spennende produkter!

  • 0
Under merkevaren Axxess finner du et økosystem av forsterkere, høyttalere og ulikt tilbehør. Du kan nå sette sammen et komplett Axxess-oppsett fra ditt strømuttak og helt frem til og med...
Fortsett
Bransjenyheter
SE VÅRT UTVALG AV BRUKTE HØYTTALERE!

SE VÅRT UTVALG AV BRUKTE HØYTTALERE!

  • 0
Brukt hi-fi er et godt alternativ. Vi har et stort og variert utvalg i vår bruktavdeling. Her kan du gjøre virkelig gode kjøp! Vi får stadig inn både nyere og litt eldre utstyr...
Fortsett
Bransjenyheter
Mala Audio på Vestlandsturné - Stavanger-Haugesund-Bergen!

Mala Audio på Vestlandsturné - Stavanger-Haugesund-Bergen!

  • 8
Mala Audio på Vestlandsturné! Vi vil ha med flere spennende oppsett på turen, og det vil være mulig å oppleve høyttalere og elektronikk fra blant annet: Børresen, Aavik, Axxess og Marten. Vi har...
Fortsett
Bransjenyheter
Opplev X-serien fra Børresen under vårmessen!

Opplev X-serien fra Børresen under vårmessen!

  • 0
Børresen sin X-serie består nå av fire modeller - X1, X2, X3 og X6. X-serien har en unik prestasjon i forhold til pris og imponerer anmeldere og kunder over hele verden. Kom innom for en demo og...
Fortsett
Bransjenyheter
I morgen starter vårmessen hos Mala Audio!

I morgen starter vårmessen hos Mala Audio!

  • 1
Fredag og lørdag 12.-13. april blir det tradisjon tro vårmesse hos Mala Audio! Kom innom å opplev en rekke spennende oppsett og produkter. Det vil også bli et stort bruktmarked! Åpningstider...
Fortsett
Bransjenyheter
Få med deg Marten Quintet2 under vårmessen 12.-13. april!

Få med deg Marten Quintet2 under vårmessen 12.-13. april!

  • 0
Marten Quintet 2 spiller under vårmessen sammen med flaggskipene i BHK serien fra PS Audio. Dette er en meget vellykket kombinasjon som må høres...
Fortsett
Topp Bunn