Primare CD21

Fluefiskeren

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2004
Antall liker
981
Sted
Kristiansand
Har opplevd noen rare og irriterende ting med min Primare CD21. Har allerede bytta inn den første jeg kjøpte, da den spiste en cd, og nekta å spytte den ut igjen uansett hva jeg foretok meg...
Denne spilleren slo seg også automatisk av etter ca en time uten spilling.

Fikk god service på HI-FI Centeret i Kristiansand, og fikk ny spiller umiddelbart. Den nye slo seg ikke av automatisk slik som den andre, så jeg antok at den første bare var en "mandagsspiller". Men nå har den nye også begynt å oppføre seg kritikkverdig. Under en lyttesesjon i forgårs spiste den jammen en cd igjen. På displayet stod det bare "load". Da jeg slo den av og på igjen, fikk jeg ut plata. Litt senere gav den gjentatte ganger beskjed om "no disc" på en helt kurant cd. Slo spilleren av og på igjen, og den spilte plata uten problemer.

Er det andre som har hatt driftsproblemer med CD21?

roveen

Medlem
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
0
Hei!

Nå har jeg ikke primare cd spiller, men Audio aero prima

Grunnen til at jeg skriver er at jeg selv hadde samme problemer med min prima.
Den ville ikke slippe ut cden igjen uansett om man skrudde av strømmen, har og hatt problemer med no disc beskjeden når jeg setter i ny cd.

Er spilleren din levert med jordet støpsel? viss den er, kan d være problemet.
I starten når jeg fikk min prima så hadde jeg den i jordet strømfordeler men den var ikke tilkoblet videre til jord i veggen pga jeg hadde ikke jordet uttak der hvor anlegget var plassert. Etter hvert fikk jeg Jorma strømkabler hjem, både strømfordeler og apparatkabler.
Dette hjalp faktisk en hel del på problemet selv om den fortsatt ikke var koblet i jordet uttak i veggen.
Men etter jeg koblet den i jordet uttak så er problemene helt borte.

Så viss du ikke har den tilkoblet i et jordet uttak ville jeg prøve det.
Viss du har pc koblet til anlegget eller noe lignende ville jeg prøve å koble fra dette å se om det ble bedre.

H

hobby

Gjest
Har den forrige spilleren D30.2. Har hatt den i 2 år og aldri hatt problemer med den...

Palace

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Antall liker
35
Sted
Hagan
Jeg har hatt D20 (forgjengeren til CD21) i seks år nå og har opplevd en del av det du beskriver. I begynnelsen hendte det også at min spiller bare skrudde seg av men det ble fikset etter at jeg leverte spilleren inn til reparasjon.

Problemet med "no disc" opplevde jeg også mye i begynnelsen, men har nå stort sett ikke noe problem med det. Tror skuffen/drivverket er ganske kilent på hvordan du legger i plata.

Rockefoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2003
Antall liker
31
Torget vurderinger
2
min v25 har også litt sykdom med slikt.

Fluefiskeren

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2004
Antall liker
981
Sted
Kristiansand
Har ikke jordede stikkontakter. Bruker foreløpig bare nettkabelen som fulgte med spilleren. Har ikke noe pc koblet til anlegget heller.
Kan etter dette ikke anbefale noen å kjøpe cd-spillere fra Primare. Knut på Hi-Fi Centeret mente det var noe galt med plata jeg hadde brukt, men denne plata har jeg spilt uten problemer på mange andre spillere. (Aborym - With no human intervention)

Billy_Joe

Medlem
Ble medlem
09.05.2005
Antall liker
0
Jeg hadde tidligere D20, og har også erfart at den er litt nøye på at cd'en legges nøye på plass. Har opplevd "no disc" mange ganger, men det har alltid vært pga at cd'en ikke har vært sentrert. Tydelig en svakhet dette, men bortsett fra dette håndterbare problemet synes jeg D20 var en meget god cd-spiller.

Spiller forøvrig på D30.2 nå, og har aldri hatt noen problemer med denne.

BJ

Fluefiskeren

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2004
Antall liker
981
Sted
Kristiansand
Det er jo betryggende å høre. Men la meg understreke at spilleren alltid viser "load" i displayet før den enten svelger plata eller sier "no disc". Dette tyder jo på at problemet først oppstår når den prøver å lese plata, ikke når den skal plassere den i drivverket.
Jeg synes en cd-spiller burde konstrueres slik at "eject"-knappen overstyrer alt annet.
Og ja, bortsett fra dette problemet er dette en god spiller. Den har høy grad av detaljering, og gjør ikke skam på hverken Brahms, Burzum eller Bremnes...

ErikMe

Hi-Fi interessert
Ble medlem
19.01.2006
Antall liker
0
Jeg har DVD26 med akkurat samme problem. Får CD'n ut igjen ved å slå av/på strømbryteren.

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.150
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Kan etter dette ikke anbefale noen å kjøpe cd-spillere fra Primare. Knut på Hi-Fi Centeret mente det var noe galt med plata jeg hadde brukt, men denne plata har jeg spilt uten problemer på mange andre spillere.
Knut er en kjempekar han:)
Min D20 ble reparert en gang. Det suste i høyttalerne uten at noe stod på, kun standby?? Måtte slå av og på hovedbryter for å bli kvitt suset! Var også tull med "no disc" med plate i skuffen.
Ble bra etter reparasjon.

T 20 radioen var slik at plutselig lyste halvparten av displayet mens den stod i standby??
Ble fikset.Problemet dukket opp igjen etter garanti utløp, ble så fikset for andre gang, også gratis.
Har en teori om at det hadde noe med platespilleren å gjøre, når den ble slått av/på, for alle tilfellene har den stått på hylla over, aner jo ikke men??

Det rare er at Knut og andre i HFCKjeden sier at Primare er det produktet de selger som har færrest feil!!
Synes det skurrer ( har en mistanke om det motsatte) har hørt om andre som har hatt lignende feil. V10 var det visst en del tull med.

Håper jo ikke det er sånn.

Må bare på tampen rette opp det negative med å si at
(lyd)kvaliteten på varene veier opp for problemene. Vil ikke
gå så langt som til å ikke anbefale produktene, for om dette er noe Primare
har slitt med, vil det jo bare bli bedre! Forhåpentligvis

8)

Palace

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Antall liker
35
Sted
Hagan
Min D20 ble reparert en gang. Det suste i høyttalerne uten at noe stod på, kun standby?? Måtte slå av og på hovedbryter for å bli kvitt suset! Var også tull med "no disc" med plate i skuffen.
Ble bra etter reparasjon.
Nøyaktig det samme var jo problemet jeg også hadde i begynnelsen!

Jeg tror min spiller har vært inne til reparasjon to eller tre ganger. En gang måtte jeg bytte laser, og andre ganger hadde jeg trøbbel med at spilleren hoppet.

Forleden dag opplevde jeg dette problemet igjen og da virket det som om skuffen satt litt løst! Jeg ga den et lite dytt til venstre og etter det har den spilt helt fint igjen :-/

Snålt.

Fluefiskeren

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2004
Antall liker
981
Sted
Kristiansand
Det er helt tydelig at Primare ikke er nøye nok i sin produksjonsprosess. Nå ser jeg altså at det i tillegg til min egen cd-spiller og i forsterkeren til en jeg kjenner, også har vært feil med radioen og DVD26! Dette, må jeg bare erkjenne, leder meg til den konklusjon at jeg sannsynligvis har kjøpt mitt siste Primare-produkt. Dette er for dårlig!

Rockefoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2003
Antall liker
31
Torget vurderinger
2
jeg tror min v25 har problemer med å snakke med tven min for nå har jeg hatt den uten tilkobling til tven en stund og da har det ikke oppstått noe. de ganger den låser seg er det før load...

K

kbwh

Gjest
Jeg har opplevd liknende problemer som trådstarter beskriver med Micromegaen min, faktisk fra svært tidlig i eierskapet. Trodde alltid det var noe galt med platene, helt til en kompis fortalte at det kunne skyldes laseren.
Laser er byttet, problemet er borte. Philips drivverk, forresten.

Bulter

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2003
Antall liker
3.466
Takk alle sammen!

Jeg har hatt Primare på lista over mulige alternativer hvis den etterhvert aldrende Copland-spilleren min skulle ta kvelden. (Noe jeg håper ikke skal skje.)

Etter å ha lest disse postene er konklusjonen klar: Nå kan jeg fjerne Primare, og konsentrere meg om andre spillere!
Min Copland 266 har spilt uten en eneste feil siden 1998, og duger fortsatt. Slik er det med kvalitet.

Fluefiskeren

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2004
Antall liker
981
Sted
Kristiansand
Akk ja, akk ja. Nå har dritten låst seg i "load" modus igjen...

Fryktelig irriterende!!!!!!!

Palace

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Antall liker
35
Sted
Hagan
Lever inn spilleren og be om å få hevet kjøpet. Sånn skal det ikke være med et nytt produkt!

Nå i det siste har jeg lagt merke til en ulyd som kommer fra drivverket på min D20. jeg kan tydelig høre en tikk-tikk-tikk lyd fra inne i spilleren når plata går. Det hjelper hvis jeg dytter litt på skuffen, men faen så irriterende det er! La gå at min spiller er seks år gammel, men den burde strengt tatt holde bedre da den jo tross alt ikke var gratis...

Fluefiskeren

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2004
Antall liker
981
Sted
Kristiansand
Spilleren er pakket og ligger i bilen, klar for tilbakelevering senere i dag (med en plate godt forankret inni...).

Fluefiskeren

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2004
Antall liker
981
Sted
Kristiansand
Spilleren er levert inn, og på forespørsel fra butikken, svarer Primare med at plata sannsynligvis er kopibeskyttet. Det er den ikke. Og heller ikke den forrige som ble spist. På min egen henvendelse til Primare på epost, har jeg ikke fått noe svar. Men saken er ikke avgjort ennå. Kommer tilbake med oppdatering...

Petter81

Hi-Fi interessert
Ble medlem
14.09.2004
Antall liker
0
En ren cd-spiller skulle da ikke ha problemer med å spille av plater med kopibeskyttelse?

Fluefiskeren

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2004
Antall liker
981
Sted
Kristiansand
Nei, jeg synes det var et meget dårlig argument de kom med. Det lukter litt av arroganse her. Mitt framtidige forhold til Primare avhenger helt av hvordan denne saken blir behandlet. Jeg vet jo at jeg har mitt hundre pst. på det tørre mht. håndtering av spilleren.

Palace

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Antall liker
35
Sted
Hagan
Når jeg hadde problemer med min spiller fikk jeg heller aldri svar fra Prmiare på e-post. Enten bryr de seg ikke om å lytte til kundene sine eller de vender det døve øret til og later som det ikke finnes problemer med produktene sine. Håper alt ordner seg for deg.

Fluefiskeren

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2004
Antall liker
981
Sted
Kristiansand
Fikk svar fra Primare i dag. På dansk...
De opplyser om at de første partiene av CD21 var utstyrt med en timer som automatisk slo av spilleren etter 40 minutter. Dette fikk de en del negative tilbakemeldinger på, spesielt fra Norge, og de valgte derfor å kutte ut denne funksjonen etter hvert. Mine to spillere har altså kommet fra to forskjellige produktpartier.
De skriver videre at det sannsynligvis dreier seg om en feil i drivverket, og at dette sannsynligvis vil bli byttet. De viser til at det nok er en "kvalitetssvigt som vi ikke kan fange i vores omfattende kvalitetskontrol fordi problemerne i denne del ofte optræder efter nogen tids brug." Javel, to uker på første spiller og tre måneder på den andre. Ikke akkurat lang tid. Den ville nok låst seg første dagen dersom jeg hadde satt i den aktuelle cd'en med det samme.
Jeg har over tusen plater, og da får spilleren brynt seg på mye forskjellig. Det virker som om dette er en spiller for folk med bittesmå musikksamlinger...

Jeg mistenker at drivverkbytte ikke vil løse problemet, men at det snarere dreier seg om en konstruksjonsfeil i "hjernen" på maskinen.

Palace

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Antall liker
35
Sted
Hagan
Hva med å henvise til denne tråden i kontakten din med Primare? Da burde det jo gå opp for dem at du ikke er alene om å ha problemer med spilleren din.

Det hadde vært interessant å vite hva Primare mener er fornuftig levetid på en cd-spiller? tre måneder - tre år - ti år? Jeg har som sagt hatt min inne et par-tre ganger og sågar skiftet laseren. Personlig mener jeg at en spiller i prisklassen tett oppunder 10.000kr skal holde i minst ti år uten problemer!

kjetinho

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.03.2005
Antall liker
22
Hei!

Eg hadde ein Primare a30.1. Den hadde problem med at pre out klikka ut og inn når eg kopla på ein ekstern effektforsterkar. Når eg skifta kilde manuelt med kildevelgaren, skifta den kilde fleire gonger etter eg hadde slutta å skru på kildevelgaren. Desse problema slutta etter at eg fekk meg eit nettfilter. Har nokon av dykk med problem med cd-spelaren prøvd dette? Virkar som primare-produkt er litt sarte for norske straumnett.. Ikkje bra.

Fluefiskeren

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2004
Antall liker
981
Sted
Kristiansand
Primare skryter jo av å ha et strømfilter i spilleren som skal redusere problemet med "skitten" strøm. Det virker veldig ulogisk at problemet med min spiller skal være et strømproblem.

edguy

Fersking
Ble medlem
04.04.2006
Antall liker
0
At ikke dere kjøper Denon heller.Funker perfekt(hos meg i hvertfall).Min cd spiller til 2000 kr er nå 12 år gammel og den spiller fortsatt platene mine når jeg holder den opp ned eller på høykant!!!

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.150
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
At ikke dere kjøper Denon heller.Funker perfekt(hos meg i hvertfall).Min cd spiller til 2000 kr er nå 12 år gammel og den spiller fortsatt platene mine når jeg holder den opp ned eller på høykant!!!

Hva om du setter den med fronten ned?
Virker den da også?

P

propaganda

Gjest
rart hvordan dvdspillere til 300kr kjøpt på clas ohlson og coop spinner opp alt du kaster i mens dyrere merkevarer har problemer med avlesning. hva skyldes dette?? er bedre drivverk mer kritisk

K

kbwh

Gjest
Jeg mistenker at drivverkbytte ikke vil løse problemet, men at det snarere dreier seg om en konstruksjonsfeil i "hjernen" på maskinen.
En kommentar bare.
Jeg har i jobben ofte sett at hardwarefeil får software til å oppføre seg helt koko. Man kan stille seg spørsmålet om det er smart å lage softwaren så hardwareavhengig, men når gjort er gjort må man gjerne begynne fra bunnen igjen. Du skal se at en eventuell CD21.2 vil få en annen sw-løsning for transportkontroll. Det er utviklingen vættø ;)

x250

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.01.2006
Antall liker
12
Sted
porsgrunn
kjenner 2 som har opplevd det samme å begge spillerne klikka etter ca en månde det er jævlig surt når sånt skjer

Fluefiskeren

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2004
Antall liker
981
Sted
Kristiansand
Primare-mekanikeren sier han vil skifte lasermekanismen. Det skal bli spennende å se om dette løser problemet. Jeg har mine tvil...

Fluefiskeren

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2004
Antall liker
981
Sted
Kristiansand
Ny laser er montert, software oppgradert, og spilleren er på vei tilbake i posten. Gleder meg til å få lyttet litt mer seriøst igjen. Teacen jeg vant var jo ikke akkurat dårlig, men innbyr ikke akkurat til timevis med finlytting...

Jeg må ha ny forsterker også. Men har egentlig ikke råd. Vurderer nesten å ta opp et lite lån...

Fluefiskeren

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2004
Antall liker
981
Sted
Kristiansand
Da var spilleren hentet hos Knut. Rask og god service fra både Primare og Hi-fi center Kristiansand. Nå skal det bli spennende å komme hjem etter jobb i kveld å koble den opp og se om den har lært å oppføre seg skikkelig...

Fluefiskeren

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2004
Antall liker
981
Sted
Kristiansand
Kom hjem. Koblet opp spilleren. Fikk den god og varm, og begynte så å lytte aktivt. En plate, to plater, tre plater. Men fire? Å neida. Da var det slutt på moroa. "NO DISC" uansett hva jeg satte i. Prøvde alt mulig. Slo av strømmen, dro ut kontakta, venta noen timer, men ingenting hjalp. Leverte inn spilleren igjen i går. Vil ikke ha den igjen denne gangen.

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.150
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Kom hjem. Koblet opp spilleren. Fikk den god og varm, og begynte så å lytte aktivt. En plate, to plater, tre plater. Men fire? Å neida. Da var det slutt på moroa. "NO DISC" uansett hva jeg satte i. Prøvde alt mulig. Slo av strømmen, dro ut kontakta, venta noen timer, men ingenting hjalp. Leverte inn spilleren igjen i går. Vil ikke ha den igjen denne gangen.

Føler med deg og skjønner at du ikke vil ha den igjen :'(
Det er fryktelig dumt for Primare, det er IKKE god reklame,
veldig dumt for det er en bra spiller! :mad:

Topp Bunn