Primare I20 som forforsterker

guss

Medlem
Ble medlem
28.12.2005
Innlegg
11
Antall liker
0
Jeg har Primare I 20 og da jeg prøvde denne sammen med en doxa effekt var lydnivået ut utrolig lavt. lyden var jo grei nok men da jeg ga på alt anlegget var godt for klarte jeg ikke å overstige normalt lyttevolum. når jeg prøvde doxa effekten sammen med doxa sin egen forforsteker spillte anlegget plutselig mye høyere, samma skjedde da jeg prøve med Primare som integrertforsterker. noen som har en forklaring på dette? er det noe en kan gjøre for å få kombinasjonen Primare - Doxa til å spille høyere?
 
R

Rojoh

Gjest
Selg Primaren og kjøp deg en skikkelig preamp.

Mvh. Johan
 

guss

Medlem
Ble medlem
28.12.2005
Innlegg
11
Antall liker
0
vet at det er det som kommer til å gi det beste resultatet. men lurer bare på hvorfor de to løsningene ikke spiller like høyt.
 

Rockefoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2003
Innlegg
721
Antall liker
31
Torget vurderinger
2
offda i20 som preamp hadde jeg en stund for et par år siden. siden da vet jeg bedre. det er altså ingen preamp :)
 

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Innlegg
4.960
Antall liker
517
hei !

som I20-eier har jeg forhørt meg litt ang. dette.tenkte å hekte på en Primare power-amp (A30.2/2*120w).forhandleren mente jeg ville få mer tyngde og ro i lydbildet.

har slått det fra meg dette da denne løsningen blir for dyr og man sikkert sitter igjen med omtrent samme lyden.

mvh. s,
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.427
Antall liker
1.142
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
vet at det er det som kommer til å gi det beste resultatet. men lurer bare på hvorfor de to løsningene ikke spiller like høyt.
Det har vel noe med utgangsimpedans og inngangsfølsomhet å gjøre , de matcher ikke sammen.
 

guss

Medlem
Ble medlem
28.12.2005
Innlegg
11
Antall liker
0
Det har vel noe med utgangsimpedans og inngangsfølsomhet å gjøre , de matcher ikke sammen.
regnte med at det hadde noe med det å gjøre, men ville se om noen hadde en annen forlaring.

har hørt noe snakk om at viss en skal kople en sub til I20 så bør en forandre på en jumper innstilling inne i forsterkeren, noen som kan bekrefte\avkrefte dette? husker ikke hvilken nytteverdi denne endringen skulle
 
Topp Bunn