Forsterkere Primare i22 til B&W CM1

jan_andre

Medlem
Ble medlem
29.05.2013
Innlegg
31
Antall liker
5
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Vurderer å kjøpe meg Primare i22 dac som for tiden er på salg hos Soundgarden. Noen som har noen erfaring med denne? Bra forsterker?
Har et par B&W CM1, eventuelt spent på hvordan de to matcher hverandre.
 

sirop

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.12.2007
Innlegg
1.103
Antall liker
214
Torget vurderinger
4
Har hatt i22, fin oppløsning og og en litt tilbakelent behagelig klang, jeg synes kansje den ble litt kjedlig i lengden.
 

oyvindl85

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2013
Innlegg
3.131
Antall liker
2.218
Sted
Bergen
Torget vurderinger
17
Hadde og i22 med dac. Den låt tynnere og lysere med den innebygde dacen enn med Hegel HD20 som dac.
Ble fyldigere og mer avstemt. Bassen ble også bedre. Så ved bruk av innebygde dacen vil den være grei
og vel så det til cm1.Eide faktisk også CM1 en periode. De var meget god lyd i. Mellomtonen og diskant
var best. Bassen ok. Ikke fordi det var for lite, heller motsatt. Var en partykul på bassen som jeg ikke likte.
Den virket og litt uryddig i forhold til resten av lydbildet i dem. De har prøvd å trekke for mye bass ut av et
for lite element. Kanskje kunstig mye bass er det riktige ordet. Jeg tror de evt må LAAANGT ut på gulvet før
man får kontroll på den bassen. Minst 1 meter, gjerne 1,5. Jeg hadde dem ca 50.
Så ikke sikkert i22 er så dum da den ikke trøkker alt for mye fra seg i bunn med innebygde dacen.
Dette er hva jeg fikk ut av dette i min stue vel og merke. Men kan være verdt å nevne :)

Lykke til på jakten. Evt kjøp i22 og lever tilbake på angrefrist om ikke match. Nå er den såpass billig og.
 
Sist redigert:

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.906
Antall liker
2.098
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Primare I22 er en ganske nøytral og korrekt forsterker, med krefter nok til de mindre B&W-høyttalerne. Jeg har gode erfaringer med Primare + B&W - dog ikke med CM-serien eller andre nyere modeller. Men Primare har - etter min erfaring - godt av en litt frisk kilde eller DAC.
 

jan_andre

Medlem
Ble medlem
29.05.2013
Innlegg
31
Antall liker
5
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Takk for gode tips! Går nok for en primare, får heller selge når oppgraderingssyken tar meg igjen:)
 

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Innlegg
4.960
Antall liker
517
Jeg har en I 22 dac,som jeg kobler opp av og til.Syns det er en fin forsterker,spesielt nå til denne prisen (jeg gav åtte tusen for min da den sist var på tilbud).Den er betraktelig bedre enn forgjengeren I 21.Jeg er i besittelse av ni par høyttalere,og jeg syns at Primare'n låter best på mine eldste høyttalere,System Audio 1250 og JBL Studio L 830.Greit resultat med Dynaudio DM 2/6,men det låter ikke bra når jeg kobler opp mine Focus 260.Så som så med Dali Mentor 1 også.

mvh.s,
 
Topp Bunn