Primare - Noen erfaringer

Anfield

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.09.2004
Innlegg
926
Antall liker
42
Jeg går med oppgraderingsplaner til mitt nye lytte/kinorom, og har kastet et øye på Primare. Vidunderlige å se på, og også en lydsignatur som bør passe bra til mine Audiovector Mi3. Prosessoren er enda til vurdering, ser ut til å bli Denon 3806.

De aktuelle produktene jeg har sett meg ut er cd-spilleren Primare CD21 og effektforsterkeren Primare A30.3. Noen med erfaringer de vil dele?
 

Anfield

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.09.2004
Innlegg
926
Antall liker
42
Ingen på dette svært lydopptatte forum som har noen formeninger om ovennevnte produkter? Hva med Primare I30?
 

Joar

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.04.2002
Innlegg
311
Antall liker
352
Torget vurderinger
3
Har forgjengeren til I30, a30.1

Er fornøyd med denne, kunne kanskje vært litt kraftigere?
(har tungdrevne høytalere)

Er vel rimelig å anta at I30 er en forbedring?
 

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
2.828
Antall liker
10
Ingen på dette svært lydopptatte forum som har noen formeninger om ovennevnte produkter? Hva med Primare I30?
Hvis du sjekker antall innlegg i de forskjellige trådene, så skjønner du at folk her er ikke interessert i musikk eller hi-fi. De er interessert i religion og politikk generelt, og Muhammed spesielt ;).
 

teddy1

Medlem
Ble medlem
18.02.2005
Innlegg
27
Antall liker
2
hei,jeg har Primare A30-1 0g DVD30 +Audiovector mi1 avantgarde.Jeg elsker lyden av denne comboen .Anbefales.
 

Anfield

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.09.2004
Innlegg
926
Antall liker
42
Hvis du sjekker antall innlegg i de forskjellige trådene, så skjønner du at folk her er ikke interessert i musikk eller hi-fi. De er interessert i religion og politikk generelt, og Muhammed spesielt  ;).
Hehe, bra sagt... ;)

Noen med meninger om Primare CD21 da?
 

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Innlegg
8.980
Antall liker
4.418
Jeg går med oppgraderingsplaner til mitt nye lytte/kinorom, og har kastet et øye på Primare. Vidunderlige å se på, og også en lydsignatur som bør passe bra til mine Audiovector Mi3. Prosessoren er enda til vurdering, ser ut til å bli Denon 3806.

De aktuelle produktene jeg har sett meg ut er cd-spilleren Primare CD21 og effektforsterkeren Primare A30.3. Noen med erfaringer de vil dele?
A30.3 - trekanalsforsterkeren? Den har jeg i loftstua. Men med det gamle kabinettet.

Jeg synes denne er meget bra i forhold til det prisleiet den ligger i. Jeg kjøpte den brukt - per telefon. Jeg ble positivt overrasket over lydkvaliteten. Den har god kontroll fra bunn til topp på normale høyttalerlaster. Og den beholder roen selv om man drar på litt. Den knuste en integrert forsterker jeg anskaffet samtidig - som ligger i omtrent samme prisklasse. Så mye at jeg så meg nødt til å bygge om strømforsyningen for i det hele tatt å orke å benytte sistnevnte nede i stua.
 

Silversurfer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.03.2004
Innlegg
413
Antall liker
7
Torget vurderinger
1
Har hatt Primare I21 og den var meget bra , bygd som en tanks og flott design.
Mye mer muskler enn de oppgitte 2 x 75 W skulle tilsi.
Tror ikke man gjør mye galt ved å bruke Primare!
 

LemonDog

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
379
Antall liker
49
Torget vurderinger
8
Jeg har Primare P30 og A30.5. Byggekvaliteten er topp og designet er bra. Effektforsterkeren virker mye kraftigere enn oppgitt, men det er nok fordi det er veldig mange andre merker som opererer med "skrytewatt". Lyden er klar og oppløst, og heller litt mot det mørke. Lydsignaturen passer ikke alle høyttalere, så her må man prøve seg frem.
 

Rockefoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2003
Innlegg
721
Antall liker
31
Torget vurderinger
2
har hatt masse primare og var godt fornøyd. nå har jeg noen andre effektforsterkere, men kunne nok hatt primare også..
 

maxmekker

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.03.2005
Innlegg
684
Antall liker
327
Torget vurderinger
2
Primare har veldig gode produkter. Etter mitt syn er de litt varm i klangen, og heller kanskje litt mot det mørke. Ja primare sammen med Audiovector er en kanon match. Eneste ankepunktet jeg har mot primare er at de er ikke glad i ekstremt tunge laster. Så har du vanskelige høytalere finn en annen forsterker, eller få flere til brokobling.

Lykke til.
 
Topp Bunn