Eldstemann har en Primare V25 DVDspiller som han i mange år brukte også som vanlig analog CDspiller - altså koblet direkte til forsterkerens analoge innganger. Både han og jeg syntes at det låt bra - på hans anlegg, vel å merke. Man må uansett anta at etterfølgeren DVD26 spiller minst like bra - om ikke et lite hakk bedre. Ikke noen automatikk i at DVD26 vil skuffe deg, selv om den altså kan spille DVDer i tillegg.
Men penger spart, er penger tjent - er det ikke så? Med DVD26 som CDspiller sparer du en hel CDspiller. Kjører du DVD26 digitalt inn i SP31, slipper du å kjøpe et sett med analoge signalkabler. I tillegg til at jeg tror lyden blir enda et lite strå hvassere. Skjønt det er ikke alle anlegg som greier å nyttiggjøre seg et hvassere signal. Jeg hadde en V20 - altså en enda litt eldre Primaremodell enn de allerede nevnte - hjemme hos meg i noen år, og klarte ikke å høre forskjell på lyden med direkte analog tilkobling og via ekstern DAC. Men det var på det anlegget jeg hadde da. Med det anlegget jeg har nå, ville det ha vært tydelige forskjeller.
PS. At junior ikke lenger bruker DVDspilleren sin som CDspiller, skyldes ganske enkelt at han har valgt å gå over til harddiskbasert musikkavspilling, hvilket også innebærer at alle CDene hans nå ligger pakket bort i store pappesker.