Da var i30 koblet opp. Hmmm...detteFugazi skrev:Da blir jeg forhåpentlig en primare venn jeg også.
Skal hente min nye I30 ho Soundgarden på tirsdag.
Det var rett og slett for fristende til den prisen de ble solgt for.
Gleder meg som en drittunge.
Skal fores med Bel Canto Dac 1.5 via Nordost Baldur XLR.
Knudder skrev:På min I30 er det en god del lavere volum på xlr enn rca (signal fra samme kilde). Dette var uventet, og jeg har fått det sjekket på en annen I30 også. Jeg har forsøkt med andre xlr-kabler og har også forsøkt med forskjellige lydkilder (HD10 og Primare CD21). Samme resultat...
Er det enkelt og greit slik disse I30 skal være?
Men hva med de lydmessige forskjellene på XLR og RCA? Har noen testet CD21 med RCA direkte til forsterker vs. via coax til D/A konverter og balansert til forsterker?cybervision_ skrev:XLR har mer gain som regel. Tror du kan stille inngangsvolum på hver inngang... Sjekk manualen din.
TOK skrev:Da ble ankomsten av I32 utsatt til mandag/tirsdag.
Er det noe feil med den da? Smeller det hvis du slår på kilde/pre/amp i denne rekkefølgen, og motsatt av?rri skrev:Hei
Jeg har en Primare PRE30 som sikkert trenger reperasjon. Det smeller i høyttalerene når den skrues av og på, så noe er sikkert ødelagt.
Er det noen som vet hvem som reparerer. Eller er det bare å kontakte soundgarden. Forforsterkeren er kjøprt brukt, og jeg har ikke kvittering.
Viktig å slå av / på i rett rekkefølge, ellers får du slike smell. Har pre30 selv.vins666 skrev:Er det noe feil med den da? Smeller det hvis du slår på kilde/pre/amp i denne rekkefølgen, og motsatt av?rri skrev:Hei
Jeg har en Primare PRE30 som sikkert trenger reperasjon. Det smeller i høyttalerene når den skrues av og på, så noe er sikkert ødelagt.
Er det noen som vet hvem som reparerer. Eller er det bare å kontakte soundgarden. Forforsterkeren er kjøprt brukt, og jeg har ikke kvittering.
Jeg må innrømme at jeg ikke husker i hvilken rekkefølge apparatene ble skrudd av/på. Forforsterkeren ble koplet fra etter 2 smell. Da synes jeg det ikke virket trygt. Men skal det virkeligen være slikt. Jeg har hatt endel forskjellige komponenter i årenes løp, men ingen av dem har gjort noe liknende.Doc.G skrev:Viktig å slå av / på i rett rekkefølge, ellers får du slike smell. Har pre30 selv.vins666 skrev:Er det noe feil med den da? Smeller det hvis du slår på kilde/pre/amp i denne rekkefølgen, og motsatt av?rri skrev:Hei
Jøss. Er det AES/EBU selv på CD21? Min DVD26 har det ikke. Men hører for lite på cd til å det skal være et savn.Hellnoob skrev:Jeg melder meg inn her jeg også
Har i dag SP32, A30.7 og CD21 (som drivverk via AES/EBU til DACene i SP32). Har tidligere hatt SPA21, A.30.5 (to ganger...), A30.2, PRE30, DVD26 og DVD30.
Returnerte til Primare da de fikk SP32 etter å ha vært utro med noen japanere en stund pga. HDMI-mangel på SPA21.
Prisen på I22 og CD22, som du har lagt ut bilde av her, er kr 9995,- pr stk. Man kan også få I22 med innebygget DAC, da ligger prisen på 13 995,-mikefish skrev:Nye modeller klare for markedet :
I 22 & CD 22
Tipper de vil legge seg på rundt ti tusen pr.stk.Men "som vanlig" blir nok prisen redusert etter en tid.Jeg som utelukkende spiller cd'er finner nok den nye CD 32 interessant.Designmessig vil den nok gå fint sammen med I 21-forsterkeren min.
Nye modeller også i eliten over,da I 32 & CD 32.
mvh. s,