Hvad spiller du med af højttalere?haber skrev:Da er det på plass en CD22 og I22 (med DAC modul) i stua her. Har hatt det en drøy ukes tid, og er meget fornøyd så langt
Vienna Acoustics Haydn Grand.Brian7500 skrev:Hvad spiller du med af højttalere?haber skrev:Da er det på plass en CD22 og I22 (med DAC modul) i stua her. Har hatt det en drøy ukes tid, og er meget fornøyd så langt
Et super match ved jeg.haber skrev:Vienna Acoustics Haydn Grand.Brian7500 skrev:Hvad spiller du med af højttalere?haber skrev:Da er det på plass en CD22 og I22 (med DAC modul) i stua her. Har hatt det en drøy ukes tid, og er meget fornøyd så langt
Høyttalerkabler: Black Magic IntroBrian7500 skrev:Et super match ved jeg.haber skrev:Vienna Acoustics Haydn Grand.Brian7500 skrev:Hvad spiller du med af højttalere?haber skrev:Da er det på plass en CD22 og I22 (med DAC modul) i stua her. Har hatt det en drøy ukes tid, og er meget fornøyd så langt
Hvilke kabler bruger du?
På Pre 30 kan du jo justere volum på hver inngang.Knudder skrev:Med tanke på at man får HD10 til godpris for tiden så er det mitt tips i alle fall.
Som en liten oppfølging til min egen DAC-test kan hende du (og andre) bør være obs på følgende "fenomen" i tilfelle balansert inngang på din PRE30/30.2-kombo er satt opp på samme måte som på I30; nemlig at nivået på XLR er satt litt lavere enn de andre inngangene.
Jeg opplevde nemlig at lyden på RCA var merkbart høyere enn XLR, og det skyldes visstnok at Primare har valgt dette bevisst fordi de fleste DACer har høyere utgangsnivå på XLR enn RCA.
Hegel HD10 har derimot samme utgangsnivå på utgangene sine, så dermed blir lyden litt lavere p.g.a. dette sammentreffet. Kan andre melde om samme erfaring?
Etter å ha slått meg til ro med dette (lurte på om det var noe muffens med en av komponentene eller til og med XLR kablene) har jeg overhodet ikke noe å utsette på samspillet mellom disse og anbefaler det lett.
K
Næ så fint. Tak for svaret UlfUlf-B skrev:Surround bypass er mulig. Den ene RCA-inngangen (nr. 5) kan konfigureres som en Home Theatre inngang.
Det tar litt tid før den "syncer" ja.valkyrjan skrev:Hei folkens...
Har hatt en SP32 en tid i mitt kino-oppsett, den har den siste HD-dekodingen innebygd...
Når jeg kjører HD-lyd fra spilleren tar det 5 sekunder fra bildet er der til lyden kommer på plass...
Er det noen som på forumet har en SP-32 som opplever det samme eller er det bare sånn Primare mener det skal vere?
Jan.
Knudder skrev:I dag ble det PRE30 og A33.2 på meg. Førsteinntrykket er at det trykkes til merkbart mer i bånn i forhold til I30, noe som passer bra til mine Mantra 60.
Jeg var meget fornøyd med hvordan I30 låt, så det blir spennende å høre hvordan det nye tospannet låter når de får kjørt seg inn.
K
Det stemmer Har tydeligvis havnet i den "vonde" oppgraderingskarusellen...The Edge skrev:Dro på med tilbudet på Soundgarden eller?
Grattis. Den kombinasjonen hadde jeg tidligere og det var en skikkelig god matchgnoopher skrev:Fikk min Primare I30 i dag, som skal drive ett par Monitor Audio GS20. Jeg må få si jeg er "Kry som en hyssing". Jeg er som en liten unge og vil høre på alle skivene mine på engang... Og GS20 er ikke "spilt inn" engang.
Hadde den kombinasjonen før, har oppgradert til i32 nå, men det kostet en del tusenlapper. I30 og cm9 er en fin kombinasjon - gir følelse av både kraft og kontroll. For å si det sånn - jeg fjernet subwooferen umiddelbart fra systemet da jeg fikk i30 i hus. Fast, spretten bass, helt uten tendenser til ukontrollert "boom". Varm, nøytral klang, uten spesiell betoning. Når jeg sier varm, betyr det ikke ullen, for detaljeringen er god og rominformasjonen dyp.Jeg overvejer at anskaffe mig en Primare I30 integreret forstærker og tænker at skulle spille med et sæt B&W CM9. Men har I30eren kræfter nok til at tøjle CM9erne. Umiddelbart vil jeg mene at lydsignaturen passer ganske godt. Hvad mener I?
Tak for svaret. Jeg har ikke hørt I32 men synes jeg hører delte meninger om hvorvidt den lyder bedre end I30. Det må prøves.Hadde den kombinasjonen før, har oppgradert til i32 nå, men det kostet en del tusenlapper. I30 og cm9 er en fin kombinasjon - gir følelse av både kraft og kontroll. For å si det sånn - jeg fjernet subwooferen umiddelbart fra systemet da jeg fikk i30 i hus. Fast, spretten bass, helt uten tendenser til ukontrollert "boom". Varm, nøytral klang, uten spesiell betoning. Når jeg sier varm, betyr det ikke ullen, for detaljeringen er god og rominformasjonen dyp.Jeg overvejer at anskaffe mig en Primare I30 integreret forstærker og tænker at skulle spille med et sæt B&W CM9. Men har I30eren kræfter nok til at tøjle CM9erne. Umiddelbart vil jeg mene at lydsignaturen passer ganske godt. Hvad mener I?
Forskjellene på i30 og i32 med cm9 er, etter mitt øre: Noe bedre kontroll, subjektivt merker jeg det på at jeg får med flere detaljer og tydeligere nyanser på lavere volum. Lydbildet har blitt enda litt klarere, selv om i30 er veldig god.
Min musikkpreferanse går i retning av det akustiske, bare så du vet det.
Beklager sent svar, har hatt veldig ferie. Dersom du har høyttalere og kilder som har lett for å bli spisse/harde i diskanten, er det mulig Primare I30 kan være vel så bra som I32. Men med BW CM9 har jeg ikke noe problem der.Tak for svaret. Jeg har ikke hørt I32 men synes jeg hører delte meninger om hvorvidt den lyder bedre end I30. Det må prøves.
Hvad bruger du af kilde(r)? Og hvordan med kabler? Umiddelbart ville jeg nok vælge et sæt Kimber 12TC til højttalerne. Men hvad med XLR til Primare udstyret? Og strøm?
Ikke jeg heller, sølvmodellene kom ut like etter at jeg hadde handlet, og når sant skal sies, så er jeg ikke så glad i sølv. Det kan komme av at begynnelsen av milleniet var fullt av produkter i sølvfarget plast. 32" bilderørstver i sølv, var alt man så hos Elkjøp på den tiden. Det samme gjelder blå dioder, de er jeg heller ikke fan av.Hjelpe og trøste. Skulle aldri svippet innom Primare sine hjemmesider. Minner meg om gamle dager med fullt Primareoppsett. Har aldri eid ett eneste produkt fra Primare i sølv, men den nye PRE32 virker som en liten stue-sjarmør:
[bilde fjernet]
Hm. Hvorfor kjøpe PRE32 når I32 muligens er like greit?
[bilde fjernet]
Du store hodetelefon, litt av et oppsett! Det der er vel M3 Avantgarde, om jeg ikke tar feil? De høyttalerne spiller jo fantastisk, og Audiovector matcher bra med Primare, synes jeg. Det er/var et par eldre modeller av Audiovektor M3 Super på brukten, og da gikk det leamus i kjøpefinger'n her... Men må vente til bedre tider Hadde til og med samme ikeabenken som deg, hehe, men mine høyttalere er jo et par modeller under dine, samt at jeg hadde cherry finish (og blodharry superstands).Titan. Titan. Titan. OK. Rett skal være rett.
Er enig i at titan ikke har appellert til meg før (bilde fra egen gammel hjemmekino), men etter snart 10 år med sorte komponenter - så er jeg klar for noe annet.
[bilde fjernet]
Oioioi, se her, ja. Det der er vel den gode gamle Action projektoren som et eller annet norsk firma produserte og solgte i sin tid? Hvis det er det, så husker jeg at siklefaktoren var enorm, der jeg satt med min Infocus X1.Som i "jeg har ikke lenger". Det var rundt 2006. Måtte ha Primare rundt baut. Primare A30.2, Primare A30.5 mkII, Primare DVD26, Primare SPA21
Nå virker Primare forlokkende - men da kun stereo. Men, jeg vet innerst inne at Primare er folkelig sagt overpriset - men mange av oss er suckers og lite rasjonelle - så kanskje det blir Primare igjen.
[bilde fjernet]
[bilde fjernet]