Hmm,Kjempesett- på Dynaudio. Men, hvorfor ikke gå for ei mindre Contoursøyle istf 380?
Focus 220 II ? De er vell ikke å få tak i lengre? kanskje jeg burde vurdere vurdere 260 evt 340 da? Ja, du har jo et poeng, Focus380 er jo "litt" storeDa håper jeg du har rom stort nok til å vekke dem-men slank bass kan både remedieres og være positivt over tid. Ellers ville jeg vurdert en Focus 220mkII eller samme størrelse- Primare driver dem lettere, og vil derigjennom levere et større lydbilde på dem kontra 380..samt at de små søylene lettere integreres i rommet ditt..Less Is More..
Jeg føler at en a32 kan bli litt vell slankt. Jeg har erfaring med at Dynaudio Focus serien er veldig glad i strøm. Jeg har hørt de på en Hegel H200 og synes denne ble litt i det "tynneste" laget. Har dessverre ikke fått hørt i32 fra Primare.Hvorfor er ikke A32 et alternativ? Og hvorfor er ikke DAC-kortet til Pre30 / I32 et alternativ?
Du kan jo prøve med èn 34.2 først, og heller supplere med èn ekstra om du føler behovet?
Tror faktisk ikke du har lyttet til det nye av hegel for det er langt fra spisse i lyden. Jeg har h20 og p20 og focus 160 og det spiller langt fra lyst i lyden. Forrige modeller av hegel spiller spissere en de nye.Har du tenkt på Promare, kjører du reint Primare- sier jeg. Hegeler passer i mine ører ikke like bra til Dynaudio- de blir for spisse ift svenskene-og ikke like behagelige å lytte til--
personlig digger jeg Focus 260 med hegel 300 som hadde vært min rigg om ikke nyklekket kid hadde krevd vegghengte HT i stua. Dynaudios litt softe nøytrale klang passer bra med H300 stramme kraftige tilsnitt.Vell, oppsettet mitt nå er i anlegg nr 1 er følgende:
Hegel H300 + Hegel HD25 + System Audio Ranger Master. Kabler: Nordost Frey2 på Høytaler og XLR, og Nordost Heimdal2 på Pwr. samt Ref Jumpers på Ranger Master.
Er ikke HELT fornøyd med denne kombinasjonen, så da tar jeg og bygger et anlegg nr to.
Det tenker jeg blir Primare 2x A34.2 med en Dac30 og Nordost Blue Heaven USB og Frey2 XLR/høytaler kabler + Heimdal Strøm. SKipper Pre-amp trinnet inntil videre i og med at jeg ikke trenger volumkontroll. Den tar jeg rett ifra dataen.
Har ikke hørt noe om PMC, men skal se hva jeg finner. Foreløbig heller jeg nok mot en Focus260 eller Contour s3.4 men tenker jeg går for Focus260 da stuen min ikke er all verdens stor. Er ikke helt overbevist over Hegel på System Audio.
Jeg liker nok bare ting derifra, jeg er en av disse litt "eldre" studentene, som har oppsparte midler og grei peiling på økonomi.. =)personlig digger jeg Focus 260 med hegel 300 som hadde vært min rigg om ikke nyklekket kid hadde krevd vegghengte HT i stua. Dynaudios litt softe nøytrale klang passer bra med H300 stramme kraftige tilsnitt.Vell, oppsettet mitt nå er i anlegg nr 1 er følgende:
Hegel H300 + Hegel HD25 + System Audio Ranger Master. Kabler: Nordost Frey2 på Høytaler og XLR, og Nordost Heimdal2 på Pwr. samt Ref Jumpers på Ranger Master.
Er ikke HELT fornøyd med denne kombinasjonen, så da tar jeg og bygger et anlegg nr to.
Det tenker jeg blir Primare 2x A34.2 med en Dac30 og Nordost Blue Heaven USB og Frey2 XLR/høytaler kabler + Heimdal Strøm. SKipper Pre-amp trinnet inntil videre i og med at jeg ikke trenger volumkontroll. Den tar jeg rett ifra dataen.
Har ikke hørt noe om PMC, men skal se hva jeg finner. Foreløbig heller jeg nok mot en Focus260 eller Contour s3.4 men tenker jeg går for Focus260 da stuen min ikke er all verdens stor. Er ikke helt overbevist over Hegel på System Audio.
Offtopic: Imponerende studentrigg... Jobber du på Soundgarden, eller bare foretrekker du ting derfra?
Synes HT som står litt ut i rommet spiller mer åpent i min stue. Samtidig er ikke gallo strada 2 med 2x suber å forakte heller . Tåler vegg mye bedre enn annet jeg har vært borti.Volund: Hva er galt med vegghengte? Hvilke har du?
Hmm, Bladelius Thor III Novitas, hvorfor det? Jeg har landet på Høytalere nå.. Dynaudio Focus 260. Var å hørte på Focus160 for litt siden, og fy flate for en deilig lyd... 260 må jo bare vær bedre? når det kom til elektronikk, fikk jeg en svært god pris på pre32mm + a34.2 x2 ,, men selger spurte meg.. hvorfor ikke gå for en A32 + Pre32mm? hmm... jeg tenkte faktisk å gå for 1 stk Pre32MM + 1stk A34.2 i førsteomgang, da dette vil være et svært budsjetteffektivt anlegg. Samt skal jeg kjøre på med Nordost Red Dawn kabler..BRA! Det kan hende jeg har et par ess i ermet om du ønsker å få Hegelsettet opp og gå på Dynaudio- H300 er nemlig en særs kapabel plugg av en forsterker! Kraftig nok til å drive Contour også, den..det gjelder bare å roe den litt ned. Du bør forresten ta en kikk på Bladelius Thor III Novitas- utrolig nok glemt i meldinga, men slår ut både Hegel og Primare. Har innebygd DAC og RIAA, 2,2 kvA trafo og 185 reelle watt pr side. Jeg skal fortelle mer når du svarer.
Dr. Auditors resept: Se svar i boksen- og mail meg imorra (idag...hehe) Vi tar det derfra!Hint: Ser du har litt på Torget...Bladelius istedet??
Akkurat nå spiller jeg på strada uten subber som jeg venter på, så tør ikke gi dommen over H300 helt ennå. Men er absolutt tilbøyelig til å tro degVolund: Det er den IKKE! Prøv en Tyr II ( evt Novitas) eller en av de to Thors som ligger på Torget..DA vil de våkne! FORØVRIG ER STRADA URKULE.