IMHO bør denne vurderingen gjøres FØR produktet faktisk annonseres.Selv om annonsen sier "vurderes solgt"? Du verden!
Må lage nytt senterhull i den ene armbasen.Hei FallenA. Takker for generøst tilbud, men er den kompatibel med Mørch hva angår hull og senteravstand? Må i alle tilfeller bli på litt sikt, det ramler inn så mye her om dagen. Venter nytt armrør og ny ht-kabler til uken, så jeg tror jeg må ta ting litt stykkevis og delt. Men, takker som nevnt så mye for et supert tilbud. Testet den i Operaen?
Som jeg nevner så ville jeg egentlig måle interessen.IMHO bør denne vurderingen gjøres FØR produktet faktisk annonseres.
Har du ein sær, men god dings som ikkje brukast lenger, er det fornuftig å vurdere prisnivået. Erfaringsmessig kan det meste seljast, dersom prisen er den rette...eg hadde tilogmed kvitta meg med gamle ARC SP 10 om eg fekk 20 kkr for han, men eg trur ikkje eg får meir enn 16 - 18...og i mellomtida brukast han til musikk.Siden vi først er så godt igang............... :
Hvorfor annonsere noe hvis det ikke skal selges ???
Er forøvrig helt enig med selger at det er markedet som bestemmer verdien til et produkt, men mener allikevel at å legge ut et produkt til salgs på bruktbørsen hvis man ikke samtidig er villig å selge det til en "fair" pris (i det minste til prisantydning) er direkte uhøflig.
Si at man er den som har sittet og ventet på at nettopp "denne dingsen" skulle dukke og så opplever at den slettes ikke er til salgs allikevel............
Selv hadde jeg følt meg aldri så lite lurt i en slik situasjon................
:-/
Siden vi først er så godt igang............... :
Hvorfor annonsere noe hvis det ikke skal selges ???
Er forøvrig helt enig med selger at det er markedet som bestemmer verdien til et produkt, men mener allikevel at å legge ut et produkt til salgs på bruktbørsen hvis man ikke samtidig er villig å selge det til en "fair" pris (i det minste til prisantydning) er direkte uhøflig.
Si at man er den som har sittet og ventet på at nettopp "denne dingsen" skulle dukke og så opplever at den slettes ikke er til salgs allikevel............
Selv hadde jeg følt meg aldri så lite lurt i en slik situasjon................
:-/
Og vi er særdeles "godt i gang" ;DSiden vi først er så godt i gang...............:
Er det regler som sier at man ikke kan revurdere et salg??
Er det regler som sier at man må selge et produkt hvis prisen oppnåes??
Svaret er selvfølgelig nei!
Synes det er mye verre med såkalte "seriøse kjøpere" som kanskje til og med ødelegger et salg av et produkt fordi produktet holdes av inntil videre så viser det seg at den "seriøse kjøperen" ikke er så seriøs likevel.![]()
;DMusikkbladet BEAT hadde følgende programerklæring:
Av idioter, om idioter, for idioter
Den kunne passet for dette forumet også.
Mon tro om Arne kanskje blander sammen Michell og Oracle.. sistnevnte ble jo solgt fra HFK i sin tid. De hadde vel en billig-modell (som ble solgt ut enda billigere) om jeg ikke husker helt skeivt?;D
Jeg må beklageligvis si meg enig med deg, Valentino. Mye lavpannet sludder, dilldall og vås her..
Et lite spørsmål til deg, Cobra 2..Når i all verden solgte Klubben Gyrodeck på billigsalg? Så vidt meg bekjent er det kun Willy Tangen og senere OHC som har hatt med Michellprodukter å gjøre her til lands, og enhver som selger Gyrodeck til samme pris som en brukt Rega burde legges inn til observasjon, spør du meg....
Tviler på at man fikk en Delphi for samme pris som en brukt Rega..Det har du nok rett i, Vidar. Det slo meg også, men da var innlegget allerede postet. Jeg synes forøvrig ikke det å selge en Oracle for samme pris som en brukt Rega tyder på at man er helt i vater heller, jeg da....men det er meg...
Er ikke så lenge siden en Oracle Delphi med RB300 ble avertert på Sentralen for 5000,-. Hvis den var i bra stand er det ikke mye å si på den prisen....Tviler på at man fikk en Delphi for samme pris som en brukt Rega..
Mvh Vidar P
Her var det vel snakk om nye spillere fra HFK..?Er ikke så lenge siden en Oracle Delphi med RB300 ble avertert på Sentralen for 5000,-. Hvis den var i bra stand er det ikke mye å si på den prisen....
Såvidt jeg kan se er du en av de største bidragsyterneMusikkbladet BEAT hadde følgende programerklæring:
Av idioter, om idioter, for idioter
Den kunne passet for dette forumet også.
Hjertens enig. Men jeg er nok litt inhabil i saken.Det er min arm ;-)
Uten at jeg trenger å retferdiggjøre dette, så kan jeg komme med en liten "forklaring"!
Som det nevnes, så er det rivende likegyldig hva "den kostet" på 80 tallet........
Som nevnt! Det er markedet som bestemmer!!
Jeg tror nok at det er andre som må "Komme ned på jorda, og stikke fingeren i jorda." :![]()
Det er forskjell på å kommentere ting på generellt grunnlag, og å henge ut konkrete annonser. Spesiellt ettersom det i denne saken var grunnlag for å forsvare den prisen som DU fant for høy.Har holdt på med lyd og Hifi i 30 år. Mulig jeg ikke har fulgt med "hva som er etterspørsel og verdi"og priser.
Det må være lov til å kommentere priser når vi synes at de er "stive" , uten at noen blir hårsåre og lei seg .Markedet styrer prisene , helt enig , men vi har dette forumet for akkurat slike "problemstillinger". FallenA , Hvorfor gleder du deg til den dagen jeg skal ha en annonse ute?
Til orientering:
3000 kr. i forhold til årsgjennomsnittet for 1985 tilsvarte 5602.58 kr. i januar 2006. Det er en prisstigning på ca 85 %.
Merk at lønna har steget mer enn prisstigning slik at dette likevel ikke gir et riktig bilde. Et normal årsverk utgjorde kr 136.400 i 1985 og kr 359.700 i 2005. Det er en lønnsvekst på 163 %. Det skulle tilsi en dagspris på kr 8.000,-
Har holdt på med lyd og Hifi i 30 år. Mulig jeg ikke har fulgt med "hva som er etterspørsel og verdi"og priser.
Det må være lov til å kommentere priser når vi synes at de er "stive" , uten at noen blir hårsåre og lei seg .Markedet styrer prisene , helt enig , men vi har dette forumet for akkurat slike "problemstillinger". FallenA , Hvorfor gleder du deg til den dagen jeg skal ha en annonse ute?
;Dhttp://cls.audiogon.com/cgi-bin/cls.pl?anlgtnrm&1170681791
Synes denne var litt morsom i sammenhengen....