priser på utstyr/folk er gærne.

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Antall liker
1.079
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
75
Skulle gjerne sett at alle GyroDeck'ene som HiFiKlubben solgte ut holdt tilsvarende pris-senking. (de siste ble solgt billigere enn hva du må gi for en brukt Rega i dag)

Arne K

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Selv om annonsen sier "vurderes solgt"? Du verden!
IMHO bør denne vurderingen gjøres FØR produktet faktisk annonseres.

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Hei FallenA. Takker for generøst tilbud, men er den kompatibel med Mørch hva angår hull og senteravstand? Må i alle tilfeller bli på litt sikt, det ramler inn så mye her om dagen. Venter nytt armrør og ny ht-kabler til uken, så jeg tror jeg må ta ting litt stykkevis og delt. Men, takker som nevnt så mye for et supert tilbud. Testet den i Operaen?
Må lage nytt senterhull i den ene armbasen.
Den er desverre ikke kompatibel med Mørch sitt monteringshull som er 20mm hvis jeg ikke husker helt feil. Micro Seiki krever 36mm (tror jeg).
Jeg skal få gjort det ila uken, men tror jeg vil vente til jeg får kjøpt meg en god MC PU.

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
IMHO bør denne vurderingen gjøres FØR produktet faktisk annonseres.
Som jeg nevner så ville jeg egentlig måle interessen.
Dersom det kommer inn et tilbud "jeg ikke kan si nei til" ;-)
De som jeg har vært i kontakt med er alle inneforstått med denne vurderingen, og skjønner meget godt om jeg velger å ikke selge!

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.436
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Siden vi først er så godt igang............... ::)
Hvorfor annonsere noe hvis det ikke skal selges  ???
Er forøvrig helt enig med selger at det er markedet som bestemmer verdien til et produkt, men mener allikevel at å legge ut et produkt til salgs på bruktbørsen hvis man ikke samtidig er villig å selge det til en "fair" pris (i det minste til prisantydning) er direkte uhøflig.
Si at man er den som har sittet og ventet på at nettopp "denne dingsen" skulle dukke og så opplever at den slettes ikke er til salgs allikevel............
Selv hadde jeg følt meg aldri så lite lurt i en slik situasjon................
:-/
Har du ein sær, men god dings som ikkje brukast lenger, er det fornuftig å vurdere prisnivået. Erfaringsmessig kan det meste seljast, dersom prisen er den rette...eg hadde tilogmed kvitta meg med gamle ARC SP 10 om eg fekk 20 kkr for han, men eg trur ikkje eg får meir enn 16 - 18...og i mellomtida brukast han til musikk.

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.151
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Siden vi først er så godt igang............... ::)
Hvorfor annonsere noe hvis det ikke skal selges ???
Er forøvrig helt enig med selger at det er markedet som bestemmer verdien til et produkt, men mener allikevel at å legge ut et produkt til salgs på bruktbørsen hvis man ikke samtidig er villig å selge det til en "fair" pris (i det minste til prisantydning) er direkte uhøflig.
Si at man er den som har sittet og ventet på at nettopp "denne dingsen" skulle dukke og så opplever at den slettes ikke er til salgs allikevel............
Selv hadde jeg følt meg aldri så lite lurt i en slik situasjon................
:-/

Siden vi først er så godt i gang...............::)
Er det regler som sier at man ikke kan revurdere et salg??
Er det regler som sier at man må selge et produkt hvis prisen oppnåes??

Svaret er selvfølgelig nei!

Synes det er mye verre med såkalte "seriøse kjøpere" som kanskje til og med ødelegger et salg av et produkt fordi produktet holdes av inntil videre så viser det seg at den "seriøse kjøperen" ikke er så seriøs likevel. :mad:

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Siden vi først er så godt i gang...............::)
Er det regler som sier at man ikke kan revurdere et salg??
Er det regler som sier at man må selge et produkt hvis prisen oppnåes??

Svaret er selvfølgelig nei!

Synes det er mye verre med såkalte "seriøse kjøpere" som kanskje til og med ødelegger et salg av et produkt fordi produktet holdes av inntil videre så viser det seg at den "seriøse kjøperen" ikke er så seriøs likevel. :mad:
Og vi er særdeles "godt i gang" ;D
Ingen regler, men bare normal høflighet 8)
Hvordan skulle vi forholdt oss til bruktbørsen hvis alle og enhver skulle annonsert alt de eier bare for å finne ut hva det "muligens" er verdt hvis de en eller annen gang skulle vurdere å selge.............. :-/

Dryg

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.05.2005
Antall liker
3
Hallo.... Det stod da virkelig nok VURDERES solgt i annonsen... La det ligge for Guds skyld!

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
OK!
Ingen av de som var intressert i armen har klaget sin nød.
Hverken her på forumet, eller til meg. Så jeg skjønner ikke hva som er så fælt!
Hvis du var intressert, burde du ha kommet med et bud før denne tråden kom på banen.
Dersom du søker på "vurderes" på bruktsidene kommer det opp 22 treff pr. dd. Kanskje disse burde følges opp også? ::)

K

kbwh

Gjest
Musikkbladet BEAT hadde følgende programerklæring:
Av idioter, om idioter, for idioter
Den kunne passet for dette forumet også.

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
;D

Jeg må beklageligvis si meg enig med deg, Valentino. Mye lavpannet sludder, dilldall og vås her..

Et lite spørsmål til deg, Cobra 2..Når i all verden solgte Klubben Gyrodeck på billigsalg? Så vidt meg bekjent er det kun Willy Tangen og senere OHC som har hatt med Michellprodukter å gjøre her til lands, og enhver som selger Gyrodeck til samme pris som en brukt Rega burde legges inn til observasjon, spør du meg....

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
;D

Jeg må beklageligvis si meg enig med deg, Valentino. Mye lavpannet sludder, dilldall og vås her..

Et lite spørsmål til deg, Cobra 2..Når i all verden solgte Klubben Gyrodeck på billigsalg? Så vidt meg bekjent er det kun Willy Tangen og senere OHC som har hatt med Michellprodukter å gjøre her til lands, og enhver som selger Gyrodeck til samme pris som en brukt Rega burde legges inn til observasjon, spør du meg....
Mon tro om Arne kanskje blander sammen Michell og Oracle.. sistnevnte ble jo solgt fra HFK i sin tid. De hadde vel en billig-modell (som ble solgt ut enda billigere) om jeg ikke husker helt skeivt?

Mvh Vidar P

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Det har du nok rett i, Vidar. Det slo meg også, men da var innlegget allerede postet. Jeg synes forøvrig ikke det å selge en Oracle for samme pris som en brukt Rega tyder på at man er helt i vater heller, jeg da....men det er meg...

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Det har du nok rett i, Vidar. Det slo meg også, men da var innlegget allerede postet. Jeg synes forøvrig ikke det å selge en Oracle for samme pris som en brukt Rega tyder på at man er helt i vater heller, jeg da....men det er meg...
Tviler på at man fikk en Delphi for samme pris som en brukt Rega.. :)

Mvh Vidar P

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
445
Torget vurderinger
4
Tviler på at man fikk en Delphi for samme pris som en brukt Rega..  :)

Mvh Vidar P
Er ikke så lenge siden en Oracle Delphi med RB300 ble avertert på Sentralen for 5000,-. Hvis den var i bra stand er det ikke mye å si på den prisen....

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Er ikke så lenge siden en Oracle Delphi med RB300 ble avertert på Sentralen for 5000,-. Hvis den var i bra stand er det ikke mye å si på den prisen....
Her var det vel snakk om nye spillere fra HFK..?

Uansett, kanadiske QC-problemer eller ei, man fikk en veldig vellydende spiller for sine 5k dersom den var i orden ja. Ny Mk V faller noe dyrere, kan man trygt si.

Mvh Vidar P

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Antall liker
1.079
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
75
Mulig jeg blander, men etter det jeg fikk opplyst, gikk "super-spillere" for under 5k...
- jeg hadde andre prioriteter i det tidsrommet...lyden av topptrimmet V8 ...

Arne K

Sundance_Pete

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.12.2005
Antall liker
1
Såvidt jeg kan se er du en av de største bidragsyterne:)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.175
Torget vurderinger
0
Nå har jeg ikke noen Mastergrad i økonomi, men jeg mener da vitterlig jeg har lært at når selger oppnår den pris han er villig til å selge for og kjøper betaler den pris han er villig å betale, har man et salg. Og da har man også faslått "markedsprisen" til salgsobjektet.

Verre er det egentlig ikke !

Et annet fenomen i denne forbindelse er at "markedsprisen" da ofte vil vise seg å være noe høyere enn den prisen selger egentlig er villig til å slippe objektet for, samtidig som den også er lavere enn det kjøper egentlig er villig til å legge på bordet !

De som da klager om galskap og for høy pris, er enten for gjerrige til å betale det andre er villig til, eller for fattige. Uansett er de på feil marked og bør konsentrere letingen i tilbudskurven hos IKEA, Elkjøp og andre steder beregnet for almuen. Når man klager over andres pengebruk på denne måten faller man inn i kategorien "sosialist" ! Ikke sant Affa ?

A

Affa

Gjest
Heldigvis har vi Biltema, Obs, Coop, Dressmann, OBOS og Elkjøp for de med slunkne lommebøker, trangt sinn og sterkt misunnelsefundamentert livssyn. Nei, drikk deres husholdningssaft i stillhet mens dere dytter ned Billi pizza og jumboposer med salt og pepper fra FirstPrice. Vi andre nøyer oss med de høye biffene og de lave bilene.

Steinkare

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2004
Antall liker
401
Torget vurderinger
10
Har visst startet 3.verdenskrig jeg. Det hele var egentlig en kommentar til mange av prisene på bruktutstyr . Hifiklubben solgte Micro seiki en periode på midten av åttitallet. En DDX 1000 gikk for rundt 5kkr?. En micro Seiki arm gikk for under tre kkr. Skyt meg hvis jeg tar feil , må vel lete i gamle brosjyrer hvis jeg har tatt vare på noen for å sjekke at det stemmer. På den tida skulle "ingen" ha platespiller , og derfor ble alt solgt ut til en slikk og ingenting. På den tida solgte Audioscan Dynavector . hadde både 23 og 17D 11 modellen. Glemmer aldri sistnevnte , for en lyd. Les siste High Fidelity , for der tester de den jammen ,og kjempe skryt får den!!!. "It Was Twenty Years Ago Today.Seargent Pepper.......

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Langt fra 3 verdenskrig ;-)
Problemet er vel at en annonse "henges ut" med steingalne priser, uten at du har satt deg inn i dagens verdi og etterspørsel (folk fikk ikke ordentlig opp øynene for MicroSeiki, før etter de hadde lagt ned).
Det er rett og slett ufint!

Jeg ser frem til den dagen du har ute en annonse ;-)  ::)

frans

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.12.2003
Antall liker
3
Det er min arm ;-)

Uten at jeg trenger å retferdiggjøre dette, så kan jeg komme med en liten "forklaring"!

Som det nevnes, så er det rivende likegyldig hva "den kostet" på 80 tallet........

Som nevnt! Det er markedet som bestemmer!!

Jeg tror nok at det er andre som må "Komme ned på jorda, og stikke fingeren i jorda."   ::)
Hjertens enig. Men jeg er nok litt inhabil i saken.

Det er en undervurdert tonearm sammenlignet med en "oppskrytt" RB-300 som jeg eide før.

Til orientering:
3000 kr. i forhold til årsgjennomsnittet for 1985 tilsvarte 5602.58 kr. i januar 2006.
Dette tilsvarer en prisstigning fra årsgjennomsnittet i 1985 til januar 2006 på 86.8 prosent. Merk at lønna har steget mer enn prisstigning slik at dette likevel ikke gir et riktig bilde. Tar man også utgangspunkt i lønnsutviklingen vil nok dagsprisen ligget på

Så kan en jo krangle om hvorvidt Hifi-klubben solgte den for billig på 80-tallet i forhold til andre tonearmer hvis man ser på ytelse i forhold til pris.

BTW: En Rega RB-300 kostet på samme tid kr 1.200 - kr 1.300,-.

Steinkare

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2004
Antall liker
401
Torget vurderinger
10
Har holdt på med lyd og Hifi i 30 år. Mulig jeg ikke har fulgt med "hva som er etterspørsel og verdi"og priser.
Det må være lov til å kommentere priser når vi synes at de er "stive" , uten at noen blir hårsåre og lei seg .Markedet styrer prisene , helt enig , men vi har dette forumet for akkurat slike "problemstillinger". FallenA , Hvorfor gleder du deg til den dagen jeg skal ha en annonse ute?

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Har holdt på med lyd og Hifi i 30 år. Mulig jeg ikke har fulgt med "hva som er etterspørsel og verdi"og priser.
Det må være lov til å kommentere priser når vi synes at de er "stive" , uten at noen blir hårsåre og lei seg .Markedet styrer prisene , helt enig , men vi har dette forumet for akkurat slike "problemstillinger". FallenA , Hvorfor gleder du deg til den dagen jeg skal ha en annonse ute?
Det er forskjell på å kommentere ting på generellt grunnlag, og å henge ut konkrete annonser. Spesiellt ettersom det i denne saken var grunnlag for å forsvare den prisen som DU fant for høy.
Og hva mener du med "problemstilling"? Saken er jo at prisen slett ikke var for høy, og at det faktisk er en etterspørsel, hvor folk er villige til å betale det som trengs!
Men nå er ikke det noe problem lenger, da jeg velger å beholde den selv!

frans

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.12.2003
Antall liker
3
Til orientering:
3000 kr. i forhold til årsgjennomsnittet for 1985 tilsvarte 5602.58 kr. i januar 2006. Det er en prisstigning på ca 85 %.

Merk at lønna har steget mer enn prisstigning slik at dette likevel ikke gir et riktig bilde. Et normal årsverk utgjorde kr 136.400 i 1985 og kr 359.700 i 2005. Det er en lønnsvekst på 163 %. Det skulle tilsi en dagspris på kr 8.000,- ut i fra gjennomsnittsbetrakninger.

Men regnestykket kan også gjøres mer nøyaktig ved å dra inn nettolønnen og sektorer som en selv har jobbet i siden 1985. Enkelte sektorer har jo hatt bedre lønnsutvikling enn gjennomsnittet/andre.

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Til orientering:
3000 kr. i forhold til årsgjennomsnittet for 1985 tilsvarte 5602.58 kr. i januar 2006. Det er en prisstigning på ca 85 %.

Merk at lønna har steget mer enn prisstigning slik at dette likevel ikke gir et riktig bilde. Et normal årsverk utgjorde kr 136.400 i 1985 og kr 359.700 i 2005. Det er en lønnsvekst på 163 %. Det skulle tilsi en dagspris på kr 8.000,-

Spennende!
;-)
Ser at du faktisk har armen du også :)

frans

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.12.2003
Antall liker
3
Til syvende og sist er

avtalt pris = markedspris.

K

kbwh

Gjest
Samme om når man kjøper og selger eiendom, faktisk.
En annen sak er at det i eiendomshandel (som ett eksempel) faktisk er mulig å forkaste alle bud.

Hvorfor skulle det være annerledes med brukthifi?

T

timc

Gjest

Så hver gang jeg ser noe jeg synes er priset for høyt skal jeg skrike ut? Produktet FallenA la ut har for meg ingen interesse uansett pris, men dersom noen er interessert å er villig til å betale er prisen helt korrekt satt.

M

Mulelid

Gjest
Saken er at ETT eneste produkt blir solgt for en pris som det sikkert også er verdt, men så kommer en og annen nisse etter og klarer på merksnodig vis å oppnå samme vis for søppel! Takket være sånne idioter har Tandberg og noen andre merker fått en latterlig høyere pris på QXL, Finn m.m.. Huldra 10 til 2.000 kr er rett og slett idiotisk, for å si det sånn. Det mildt sagt vrimler av den radioen der ute fortsatt, og flere av dem blir solgt att og fram i ren vill vest-stil mellom samlere som bare skal ha for å ha. Støtter selvsagt samleobjekter som ER sjedne, men ikke idiotpriser på 30-40 år gamle utslitte greier man må fikse noe på hele tiden, liksom. Når ting er så gamle er de ikke som nye uansett hvor bra visse selgere påstår at de er før salg. Komponenter tørker ut og forandrer verdi osv osv, og da MÅ man overhale. Bytte skalalys og helle på teakolje kan de fleste, men det er dessverre ikke nok. :)

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
;D

Et godt kjøp det der, selv om det er første generasjon.
Den så jo ikke akkurat strøken ut heller ;-)

Jeg så den tidligere. Det er med det tyngste armrøret!
Jeg tipset de som hadde lagt inn ønske om å kjøpe min, så nå får de sloss om den 8)

Tilbud om lån står fremdeles ved lag Fosse ;-)
Jeg må jammen se å få laget et større hull i den ene armbasen min.

Jeg vet ikke hvordan det er hos deg Fosse, men på Operaen min kan overheng og alt justeres ved armbasen.

Topp Bunn