Hei,baluba skrev:Men er det noen som lytter til noe annet etter at monoboksen til Beatles kom ut da?Skink_123 skrev:Du kom meg i forkjøpet ;DSuper skrev:Det må være hvis du lytter i mono det da. ;Drolfozzy skrev:Selvfølgelig låter høytalere likt. Begge mine gjør det ihvertfall.
En høyttaler med komplisert kassekonstruksjon og ordinære elementer vil kunne produseres svært billig i lavkostland, slik som for eksempel eksponentialhorn. Jeg har selv puslet litt (useriøst) med den tanken. En ting er sikkert, hvis jeg skal sette opp en hifi i Afrika så tar jeg med meg noen gode bredbåndselementer og får en god møbelsnekker til å lage kassene ut fra tegninger jeg har med meg. Det vil nok gi et resultat som ligger flere titusener under det det ville kostet med noe tilsvarende bygget i vesten.
Nå har nå ikke jeg noe tro på Afrika som produksjonland, må i så tilfelle få bistandsmidler fra den Norske stat per par hvis det skal bli lønnsomt vil eg tro.
Ellers må det vel snart være et tankekors at "alt" skal produseres i lavkostland og at alt som blir produsert i "vesten" er for dyrt, ganske kjedelig å jobbe i industri/virksomhet som hele tiden er for dyr, vi både mister kompentanse og øker ledigheten, når det er sagt så vet ikke eg svaret hva man skal gjøre.
Mvh
Geir