Pro ject debut carbon esprit

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.288
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
OK, men det betyr vel ikke at det ikke funker og kan være en oppgradering likevel. De kan altså godt være kompatible, selv om man i teorien ikke får hele oppgraderingen til fullverdig 2M Black eller Bronze, men kun nedre sliping av nåla.

Det burde jo strengt tatt være forskjell, siden prisforskjellen på 2M red pickup og stift er vesentlig mindre enn forskjellen på 2M black pickup og stift. Hvis det ikke var forskjell på "motoren" ville det jo være en del billigere å lage seg en 2M black ved å kjøpe en 2M red pickup og en 2M black stift, enn å bare kjøpoe en 2M Black pickup.

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Antall liker
19.313
Sted
Oslo
Torget vurderinger
14
Dette har vel vært forsøkt og diskutert noe på bl.a vinylengine om jeg ikke husker feil. For min del, etter at det ble verifisert at de ikke er like, blir det sannsynligvis å enten gå for Bronze eller Black, fremfor å prøve kun med stift.
Men når en av de først er i hus, så er det jo enkelt å prøve den stiften på 2M Blue pu´n - for å se om man ble "lurt" eller ikke :)

Lexluthor

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
52
Torget vurderinger
2
Tenkte litt på å kjøpe denne (har også sett på Thorens og Rega).

Jeg lurte litt på forskjellen på Esprit versjonen av Pro-Ject Debut Carbon. Skal LP-platen legges direkte på acryl platetalerkenen uten noen filtmatte på Esprit-versjonen???

Noen anbefaling på valg av Orofon OM 10 eller 2M Red?

mean69

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.03.2008
Antall liker
479
Sted
Hovdebygda
Torget vurderinger
14
Vinylen skal rett på akrylplaten ja. Originalt er det med en 2M Red på den, og den er en god start.

Topp Bunn