Hei!toref skrev:Gratulerer tdbil! Gromme høyttalere!
Hvor stort er rommet ditt? Får du bassen til å fungere bra?
Mvh
Spørs om ikke EQ er veien å gå. 4*10" basselementer gir deg antakelig ganske solid fraspark nedimot 28-30Hz og her blir rommets bidrag tydelig.tdbil skrev:Hei!toref skrev:Gratulerer tdbil! Gromme høyttalere!
Mvh
Jeg har ikke stort rom 3,6x4,7m så det er langt fra optimalt men skal prøve å få det så bra som mulig
Bassen er ikke opptimal lurer på å teste annen forsterker og er åpen for anbefalinger.
Fungerer Krell bra? Hvilken Har du og hvilke Proac har du?toref skrev:Spørs om ikke EQ er veien å gå. 4*10" basselementer gir deg antakelig ganske solid fraspark nedimot 28-30Hz og her blir rommets bidrag tydelig.tdbil skrev:Hei!toref skrev:Gratulerer tdbil! Gromme høyttalere!
Mvh
Jeg har ikke stort rom 3,6x4,7m så det er langt fra optimalt men skal prøve å få det så bra som mulig
Bassen er ikke opptimal lurer på å teste annen forsterker og er åpen for anbefalinger.
Mvh
Jeg bruker en Krell Evo-302 effektforsterker på ProAc D80. Har prøvd litt av hvert, men nå har jeg slått meg til ro. CD-spilleren min har forforsterker innebygget så jeg har gått for effektforsterker. Krell Evo-302 er det jeg har hørt på dem som jeg har likt best. Den er meget god på detaljer uten å bli for hissig (som jeg syntes at min forrige Bryston 4B-SST kunne bli.) Dessuten har den et solid overskudd med strøm. Innimellom liker jeg å spille høyt og jeg kan ikke si å ha hørt forvrengning.tdbil skrev:Fungerer Krell bra? Hvilken Har du og hvilke Proac har du?toref skrev:Spørs om ikke EQ er veien å gå. 4*10" basselementer gir deg antakelig ganske solid fraspark nedimot 28-30Hz og her blir rommets bidrag tydelig.tdbil skrev:Hei!toref skrev:Gratulerer tdbil! Gromme høyttalere!
Mvh
Mvh
Jeg har lest tråden din og det var fin lesningtoref skrev:Jeg bruker en Krell Evo-302 effektforsterker på ProAc D80. Har prøvd litt av hvert, men nå har jeg slått meg til ro. CD-spilleren min har forforsterker innebygget så jeg har gått for effektforsterker. Krell Evo-302 er det jeg har hørt på dem som jeg har likt best. Den er meget god på detaljer uten å bli for hissig (som jeg syntes at min forrige Bryston 4B-SST kunne bli.) Dessuten har den et solid overskudd med strøm. Innimellom liker jeg å spille høyt og jeg kan ikke si å ha hørt forvrengning.tdbil skrev:Fungerer Krell bra? Hvilken Har du og hvilke Proac har du?toref skrev:Spørs om ikke EQ er veien å gå. 4*10" basselementer gir deg antakelig ganske solid fraspark nedimot 28-30Hz og her blir rommets bidrag tydelig.tdbil skrev:Hei!toref skrev:Gratulerer tdbil! Gromme høyttalere!
Mvh
Mvh
Ser for meg at jeg skal flytte om en stund til en kåk med større lytterom. Jeg tror nok D80 vil sette pris på litt mer luft. Rommet jeg har nå er omtrent 20kvm men med litt ekstra takhøyde (2,9m).
Mvh
Takker!tdbil skrev:Jeg har lest tråden din og det var fin lesningtoref skrev:Jeg bruker en Krell Evo-302 effektforsterker på ProAc D80. Har prøvd litt av hvert, men nå har jeg slått meg til ro. CD-spilleren min har forforsterker innebygget så jeg har gått for effektforsterker. Krell Evo-302 er det jeg har hørt på dem som jeg har likt best. Den er meget god på detaljer uten å bli for hissig (som jeg syntes at min forrige Bryston 4B-SST kunne bli.) Dessuten har den et solid overskudd med strøm. Innimellom liker jeg å spille høyt og jeg kan ikke si å ha hørt forvrengning.tdbil skrev:Fungerer Krell bra? Hvilken Har du og hvilke Proac har du?
Ser for meg at jeg skal flytte om en stund til en kåk med større lytterom. Jeg tror nok D80 vil sette pris på litt mer luft. Rommet jeg har nå er omtrent 20kvm men med litt ekstra takhøyde (2,9m).
Mvh
Vil du si at Krellen fjernet det skarpe du slet med? er den varm i lyden?
Har du bra trykk i bassen?Tenker spesielt på midbasstrykk.
Tommy
Takker for svartoref skrev:Takker!tdbil skrev:Jeg har lest tråden din og det var fin lesningtoref skrev:Jeg bruker en Krell Evo-302 effektforsterker på ProAc D80. Har prøvd litt av hvert, men nå har jeg slått meg til ro. CD-spilleren min har forforsterker innebygget så jeg har gått for effektforsterker. Krell Evo-302 er det jeg har hørt på dem som jeg har likt best. Den er meget god på detaljer uten å bli for hissig (som jeg syntes at min forrige Bryston 4B-SST kunne bli.) Dessuten har den et solid overskudd med strøm. Innimellom liker jeg å spille høyt og jeg kan ikke si å ha hørt forvrengning.tdbil skrev:Fungerer Krell bra? Hvilken Har du og hvilke Proac har du?
Mvh
Vil du si at Krellen fjernet det skarpe du slet med? er den varm i lyden?
Har du bra trykk i bassen?Tenker spesielt på midbasstrykk.
Tommy
I min erfaring er ikke elektronikk så utslagsgivende på skarphet. Det er relativt små forskjeller på elektronikk, sånn sett. I forhold til skarphet var det demping av rommet som gav størst effekt. Men Krell-en spiller likevel glattere enn Bryston. Jeg ville ikke gått tilbake.
Når det gjelder trykk (dynamikk) tror jeg elektronikken har større innvirkning. Det kommer veldig an på hvor høyt du spiller også selvsagt. Krell-en har brukbart med reserver for mitt bruk. Tviler sterkt på at jeg har vært i nærheten av å "presse den" noe særlig. Jeg er dog tilhenger av "overkill" om man har sjansen. Og for å drive 4 10" basser skikkelig på høyt volum bør du ha litt reserver, kanskje spesielt mhp strømreserver da D-100 er en 4 ohm konstruksjon og sikkert dipper betraktelig under 4 ohm her og der. Men også her kan du oppnå mye med fornuftige akustikk tiltak. Husk at en veldig viktig faktor for opplevelse av dynamikk er jevn (og noenlunde kort) etterklangstid i hele frekvensregisteret. Blir ikke mye trykk hvis etterklangen i rommet er så lang at trommeslagene flyter over i hverandre eller bassgitaren høres ut som en jevn dur. Selv synes jeg at dynamikken i oppsettet mitt er bra; men det er stor forskjell på innspillinger. Det virker som om mange produsenter er livredd dynamikk. :-\
Mvh Tor
Klart du kan send en pm om du skal oppoverX-250 skrev:Hallo td grattis har fått deg en rå høytaler der for si fra vis jeg kan ta en tur å høre på de ;D
Takk Monosapiens ;Dmonosapiens skrev:Hei tdbil.
Gratulere med ProAc høyttalere.
D-100 er saker ;D
Mvh
Bent
Sjokk over lyden?tdbil skrev:Fruen fikk sjokk men det går over Haha
Når kommer du til ProAc da, Cyber?cybervision_ skrev:Kjekke små saker du har der da, spiller nok mektig. Gratulerer!
Ikke med det første. Har kun erfaring med D25 på Cary-saker, men det låt godt. Dessverre er utseendet ikke helt det mitt hjerte "higer" etter.Lyngen skrev:Når kommer du til ProAc da, Cyber?cybervision_ skrev:Kjekke små saker du har der da, spiller nok mektig. Gratulerer!
Kan forstå det, men de er fine i maple synes jeg.cybervision_ skrev:Dessverre er utseendet ikke helt det mitt hjerte "higer" etter.
Gratulerer med GROMME høytalere ;Dhgjerde skrev:Hei, prøver meg med ett inlegg for å skryte av ProAc Carbon Pro 8 høyttalerene mine. De begynner å bli inspillt og lyden er utrolig bra ! Jeg har " alltid" hatt ProAc høyttalere fra Respons 3.5, Tablette og D38 til nå CP8 og de slår allt jeg har hørt før.
Minste lille endring høres godt, det være seg kabel eller signal.
Annbefales
tdbil skrev:Gratulerer med GROMME høytalere ;Dhgjerde skrev:Hei, prøver meg med ett inlegg for å skryte av ProAc Carbon Pro 8 høyttalerene mine. De begynner å bli inspillt og lyden er utrolig bra ! Jeg har " alltid" hatt ProAc høyttalere fra Respons 3.5, Tablette og D38 til nå CP8 og de slår allt jeg har hørt før.
Annbefales
Hva med ett bilde?
Gratulerer! Disse skulle jeg gjerne hørt.. Bilder er også savnet.hgjerde skrev:Hei, prøver meg med ett inlegg for å skryte av ProAc Carbon Pro 8 høyttalerene mine. De begynner å bli inspillt og lyden er utrolig bra ! Jeg har " alltid" hatt ProAc høyttalere fra Respons 3.5, Tablette og D38 til nå CP8 og de slår allt jeg har hørt før.
Annbefales
Det vil jeg tro 8)tdbil skrev:Da har det blitt rør på meg for første gang og må si at jeg koser meg 8)
Gratulerer med flotte høytalerehgjerde skrev:Hei, prøver meg med ett inlegg for å skryte av ProAc Carbon Pro 8 høyttalerene mine. De begynner å bli inspillt og lyden er utrolig bra ! Jeg har " alltid" hatt ProAc høyttalere fra Respons 3.5, Tablette og D38 til nå CP8 og de slår allt jeg har hørt før.
Annbefales
Her kommer bildeE.I.A. skrev:Det vil jeg tro 8)tdbil skrev:Da har det blitt rør på meg for første gang og må si at jeg koser meg 8)
Sinnsykt bra anlegg.
Bilder please
JA! nå spiller det nydelig ;Dtoref skrev:tdbil: Nydelig oppsett! D100 ser ut som skulpturer der mot veggen. Fikk du den ekstra vekten og farten i mellomtonen/midbassen du ønsket deg med CJ?
Mvh
Gratulerer!hgjerde skrev:Hei, prøver meg med ett inlegg for å skryte av ProAc Carbon Pro 8 høyttalerene mine. De begynner å bli inspillt og lyden er utrolig bra ! Jeg har " alltid" hatt ProAc høyttalere fra Respons 3.5, Tablette og D38 til nå CP8 og de slår allt jeg har hørt før.
Annbefales
Ja jeg har merket forskjellen selv! Men det hadde vært ålreit å gjøre det riktig, skal prøve å finne ut av det, har ennå ikke hørt med Tor på lyric, evnt. ringer jeg proac direkteFZ skrev:Vet ikke momentet, men jeg har strammet skruene flere ganger på mine Response 3.8. Dratt til så hardt jeg har turt.
Og resultatet er en mye strammere, tightere lyd. Ikke litt, men mye. Anbefales.
Ulf-B skrev:Jeg pleier å stramme så hardt jeg klarer.....