Jabba_Jabba
Overivrig entusiast
Var hos Tor i går og lyttet til kombinasjonen Accuphase Cd og pre + Bryston 28B SST2 + ProAC Carbon Pro 8. Det låt meget bra
Morten
Morten
KJØPKJØPKJØPKJØPKJØPKJØPKJØPKJØPJabba_Jabba skrev:Var hos Tor i går og lyttet til kombinasjonen Accuphase Cd og pre + Bryston 28B SST2 + ProAC Carbon Pro 8. Det låt meget bra
Morten
Jeg spilte i sin tid inn Proac Studio 140 på denne måten, koblet i motfase (etter anbefaling av Tor). Brukte PC-en og en tonegenerator som denne: http://www.world-voices.com/software/nchtone.html.erlandsen skrev:Poenget med å sette høyttalerne mot hverandre er å koble dem i motfase, slik at lyden dempes/utlignes. Altså plusskabel til minuskontakt og motsatt på den ene høyttaleren. Da skal du slippe dyne. Jeg har aldri prøvd det, for jeg vil gjerne følge utviklingen mens jeg spiller musikk.tommen21 skrev:Vel setter høytalerne inn på et annet rom imot hverandre front mot front med mange dyner over,skal jeg unngå hvit støy nå da og spille musikk med mye bass? Må gjøre sånn med hensyn til familien min.....
Vet ikke om det er helt bra å sette høytalerne mot hverandre med vanlig kobling?
Tipper det låt bra jaJabba_Jabba skrev:Var hos Tor i går og lyttet til kombinasjonen Accuphase Cd og pre + Bryston 28B SST2 + ProAC Carbon Pro 8. Det låt meget bra
Morten
Hvordan går det med høytalerne Tommen ?tommen21 skrev:Huff,høytalerne har stått og gått i 15 dager/10 timer daglig nå,samboer er lei men lite framgang fra sist
Må sette de inn på et annet rom igjen med masse dyner over og hvit støy med burn in cd å la det stå til Vil dama tolerer det mon tro???
Frustrerende men må vel bare smøre seg med talmodighet ;D
nilsen64 skrev:test av carbon 6, men den har dere vel alerede sett
http://www.6moons.com/audioreviews/proac/1.html
(finfin tråd foresten!)
Ja da har du noe mye viktigere å bruke tia påtommen21 skrev:Vel E.I.A så går det sakte framover,har ei høygravid kjærring som ikke tåler høy lyd,men nå era borte så nå skal d spilles høyt og lenge hehe ;D
Er ikke helt i mål men det høres forbedringer,oppgraderinger på kilde og forsterker må jeg ta over tid da jeg
er en vanlig lønnsmottaker dessverre....
Hvordan går det med E.I.A om dagen? det er ikke lett å følge med på utbyttingene dine når signaturen er borteE.I.A. skrev:Ja da har du noe mye viktigere å bruke tia påtommen21 skrev:Vel E.I.A så går det sakte framover,har ei høygravid kjærring som ikke tåler høy lyd,men nå era borte så nå skal d spilles høyt og lenge hehe ;D
Er ikke helt i mål men det høres forbedringer,oppgraderinger på kilde og forsterker må jeg ta over tid da jeg
er en vanlig lønnsmottaker dessverre....
Det høres bra ut E.I.A ;DE.I.A. skrev:Har det samme jeg hadde sist , og det spiller nydelig
Går mest i Wimp fra Ipad'en om dagen , via en Airport express til Bda1 , utrolig enkelt og vellydende .
Jeg har fått testet ut omtrent allt jeg hadde lyst til å teste ut det siste året , men det eneste jeg beholdt , i forhold til det jeg hadde før testingen startet er Cary Slp 05 og Bryston Bdp1. Måtte jo kjøpe ny Bda1 også etter feilskjæret med Weiss Dac 202 .
Har et anlegg som nok ikke kan karakteriseres som high end , men et som spiller musikk som bare juling .
Stort, varmt og med nerve og trykk så det holder , uten irritasjonsmomenter . Alle detaljene kommer frem , men blir aldri skarpt eller påtrengende . Spiller med fin flyt og homogenitet , stemmende svever vektløst i rommet ;D ;D ;D , for å si det enkelt jeg koser meg 8)
Det jeg raskt savner når jeg lytter på andre høytalere enn ProAc er er 3d følelsen (perspektivet) , følelsen av og ha artistene i rommet , ProAc er tunet med hjertet og ikke med hjernen hvis noen forsto det
Uten at det hører hjemme i denne tråden så har jeg jobbet endel med kabler , rør til Mc275 og plassering av høytalerne (D15) , og føler det sitter veldig bra akkurat nå .
God sommer til alle hifi nerder
Ja det er helt sikkert og det har vært artig og læreriktE.I.A. skrev:Det høres bra ut Tommy .
Etter allt det vi har løftet rundt har vi ærlig fortjent å legge bena på bordet og kose oss med musikken ;D
Mvh Eirik
Jeg tror du må opp i minst 30k.Michail skrev:Vedrørende D38:
Jeg vil tippe at du vil få et sett her sentralen til rundt 25k (gamle varianten med dome diskant), kanskje noe mer hvis de er i Premium finish og er 100%.
Lykke til.
D38 er jo gått ut av produksjon og det siste året er det vel solgt kun D38R, så jeg tviler på at de kun er 1/2år gamle. Hvilken finish er det? Husk at pristillegget på premium finish (Ebony og bird eye) på Proac er/var stort.Eirik_S skrev:Ok, en svenske som vil ha 35000 SEK for sine. De er visst halvt år gamle. De er med dome diskant. Har bydd hamm 30000 SEK som tilsvarer 25000 NOK
Hvordan er dome utgaven i forhold til ribbon? Har hørt ribbon utgaven og likte den.
Finish er visst lønn. Må ha stått lenge på butikken da kanskje.Michail skrev:D38 er jo gått ut av produksjon og det siste året er det vel solgt kun D38R, så jeg tviler på at de kun er 1/2år gamle. Hvilken finish er det? Husk at pristillegget på premium finish (Ebony og bird eye) på Proac er/var stort.Eirik_S skrev:Ok, en svenske som vil ha 35000 SEK for sine. De er visst halvt år gamle. De er med dome diskant. Har bydd hamm 30000 SEK som tilsvarer 25000 NOK
Hvordan er dome utgaven i forhold til ribbon? Har hørt ribbon utgaven og likte den.
Lykke til. D38 er en kjempehøytaler uansett dome eller Ribbon.
Det stemmer D40 kommer jo som både ribbon og dome, smak og behag, tror et stort rom og røroppsett passer ribbon bedre.Michail skrev:D38 er jo gått ut av produksjon og det siste året er det vel solgt kun D38R, så jeg tviler på at de kun er 1/2år gamle. Hvilken finish er det? Husk at pristillegget på premium finish (Ebony og bird eye) på Proac er/var stort.Eirik_S skrev:Ok, en svenske som vil ha 35000 SEK for sine. De er visst halvt år gamle. De er med dome diskant. Har bydd hamm 30000 SEK som tilsvarer 25000 NOK
D40R er en helt ny konstruksjon, den er litt mindre enn D38 og har en helt annen struktur på kassen, så det er ganske sikkert helt umulig. Se Proac sin hjemmeside.Eirik_S skrev:Er det stor forskjell på D38 og D40? Er det mulig å oppgradere D38 til D40
Har litt mere info om høyttalerene nå.Michail skrev:D38 er jo gått ut av produksjon og det siste året er det vel solgt kun D38R, så jeg tviler på at de kun er 1/2år gamle. Hvilken finish er det? Husk at pristillegget på premium finish (Ebony og bird eye) på Proac er/var stort.Eirik_S skrev:Ok, en svenske som vil ha 35000 SEK for sine. De er visst halvt år gamle. De er med dome diskant. Har bydd hamm 30000 SEK som tilsvarer 25000 NOK
Tja hvem vet, finner tester av D38 tilbake til 2004. Mine ble kjøpt i 2007, har serienummer 480-og-noe (hvor lenge de sto i butikken er usikkert). Min bror har 280-og-noe, de låter fortsatt krute godt.emotikon skrev:Hmmmm..spennende at du går så drastisk en helt annen retning Eirik.
Uten at jeg har den minste peiling på serie.nr hos ProAc, ser jeg for meg at det nummeret der er veldig lavt i forhold til solgte høytalere på verdensbasis.
Jeg hadde D25 i mange år - inntil vi flyttet fra hus til leilighet for et halvt års tid siden. Hadde det dukket opp et par D38 i black ash finish på bruktbørsen, hadde jeg garantert kjøpt dem - selv om de antageligvis hadde blitt et lite nummer for store rent fysisk - men slik gikk det ikke. Å kjøpe nytt, var ikke aktuelt. Min vurdering er at D38 har mer av alt av alt det gode som D25 har. Har jo ikke hørt dem direkte ved siden av hverandre med samme elektronikken - så det blir jo bare et inntrykk. Men et "stort steg"? - det må du og lommeboken din bli enige om. Det jeg fryktet mest med en oppgradering til D38, var at de skulle føre til nye oppgraderingsrunder med resten av utstyret. Dette er jo høyttalere som - fritt etter Churchill - "are easily satisfied with the very best".Otern skrev:Noen som har erfaring om D38(R) er et stort steg videre i forhold til D25? Har D25 idag med Burmester Rondo og er igrunn ganske godt fornøyd.
Tja, han som solgte de hadde kvittering på at de var et halvt år. Men stor fargeforskjell er det.... Ser ikke ut som dekslene har vært av i det hele tatt.Michail skrev:Gratulerer Eirik S med D38.
Synes du sa de var et halvt år? Den fargeforskjellen en ser på bildene tar det mange år å utvikle.
(Jeg vil tippe 3-5år, kanskje mer.)
Uansett , det har vel ingenting å si for lyden.
Var mye vinduer i stua til selger, men kan være enig i at det er stor forskjell på et halvt år bare.f skrev:De kan ha stått mye i sola?
Det vil vel jevne seg ut hvis du spiller (lar de stå) uten deksler!
Fargeforskjell på treverk utsatt for sol kommer lynfort, noen få uker eller endatil dager. Garantert! Prøv selv. Ingen grunn til mistenkeliggjøring.Michail skrev:Gratulerer Eirik S med D38.
Synes du sa de var et halvt år? Den fargeforskjellen en ser på bildene tar det mange år å utvikle.
(Jeg vil tippe 3-5år, kanskje mer.)
Uansett , det har vel ingenting å si for lyden.
Gratulerer!Eirik_S skrev:Noe spesielt jeg bør vite om på Proac? Noe som bør gjøres? Etterstraming av skruer eller lignende?