E.I.A. skrev:
vibberg skrev:
sundkoien skrev:
40 rørwatt på 30 kvm er mer enn nok!!
Den Cary'en vil gi et helt annet liv og en mer musikalsk sjel enn Bryston, selv om Bryston med en god rørpre er suverent. Men du sier det selv; det blir både mye rimeligere og minst like morsomt med en integrert rørforst
M
Ok, da har jeg fått et tilbud på Cary SLI-80 signature F 1, har noen flere erfaring med denne?
Hjertelig takk for svar til nå, bær med meg, er snart i mål! ;D
Bær med deg ? ;D Dette er jo god informasjon for alle ProAc eiere og gøy å følge med på
Veldig enig i at rør fungerer godt på ProAc , har ikke hørt den integrerte til Cary , men det jeg har hørt av Cary har vært veldig bra . Pøs på med inntrykk når du er i "mål"
Hyggelig at flere får noe ut av dette
tdbil skrev:
vibberg skrev:
sundkoien skrev:
40 rørwatt på 30 kvm er mer enn nok!!
Den Cary'en vil gi et helt annet liv og en mer musikalsk sjel enn Bryston, selv om Bryston med en god rørpre er suverent. Men du sier det selv; det blir både mye rimeligere og minst like morsomt med en integrert rørforst
M
Ok, da har jeg fått et tilbud på Cary SLI-80 signature F 1, har noen flere erfaring med denne?
Hjertelig takk for svar til nå, bær med meg, er snart i mål! ;D
Jeg har testet Sli80 F1 på D38R og det spilte veldig behagelig og musikalsk
Men den gikk fort tom og jeg følte at jeg fikk et greit lyttenivå men det ble for svakt til å yte D38 rettferdighet. Min stue er ca 37 kvadrat men anlegget står i en litt avskilt del på ca 18 kvadrat.
Min konklusjon var at det spilte fint og romantisk men hadde for lite kraft.
Ok :-\ Og du hadde gode kabler, og høyttalerne var innspilt? Det var rett og slett volum som manglet, over hele lydbildet? Eller var det bassen som svikta?
Har også skjønt at SLI80 er følsom for strøm, og at det lønner seg med ekstern trafo eller strømrens, eller begge deler. Hvilken musikk/musikkstil ville du primært at skulle låte "som ei kule" men ikke innfridde? (Håper du ikke misforstår, jeg stiller ikke spørsmål med utstyret ditt som sådan ;D )
Jeg har jo brukt 2 stk Destiny (90 watt stereo klasse B), som forøvrig har gitt volum nok i massevis egentlig, men lyden har vært litt hard og "hul" i øvre mellomtone, og dybden (og hardheten) i lydbildet varierte med volumet...men helt som forventet når man kobler klasse B effekt-trinn opp mot store Proac vil jeg tro
Du sier musikalsk, det er vel den egenskapen jeg setter høyest ved Proac, en "soundstage" fra bunn til topp som er uanstrengt, naturlig...(dette vet jeg også fordi min bror har D38, men med Theta pre og effekt til et par hundre lapper ;D :
)