Problem med oppdatering av side

argron

Medlem
Ble medlem
17.03.2006
Innlegg
9
Antall liker
1
Sted
Fiskå - Sunnmøre
Torget vurderinger
1
Har problem med oppdatering av side på min hjemmepc. Nye annonser kommer ikke inn og leste blir ikke markert som lest. Selv om jeg trykker på oppdaterknappen. Sidene blir oppdatert når jeg logger av. Dette skjer bare på hjemmepc`en. ikke på jobb. Hvorfor? Har ie7 hjemme og ie6 på jobb, har det noe å si?
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.886
Antall liker
5.787
Torget vurderinger
1
Du har helt rett. Det er noe rart med "vis siste annonser siden forrige besøk". Den fungerer ikke skikkelig hos meg heller.

Det er jo bare å trykke på "se siste 100 annonser" så er jo det omtrent det samme da nye annonser er tydelig markert med gul mappe, men jeg skal se på dette etterhvert.

Mvh
Thomas
 

argron

Medlem
Ble medlem
17.03.2006
Innlegg
9
Antall liker
1
Sted
Fiskå - Sunnmøre
Torget vurderinger
1
Har desverre problem med siste 100 annonser også, det er ikke alltid de siste kommer opp. Ser dette på tidspunkt annonsen er lagt inn.
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.886
Antall liker
5.787
Torget vurderinger
1
Arnten skrev:
Har desverre problem med siste 100 annonser også, det er ikke alltid de siste kommer opp. Ser dette på tidspunkt annonsen er lagt inn.
kan du forklare dette litt bedre, jeg er ikke helt sikker på om jeg skjønner deg 100%.

Det er forøvrig ikke alltid det er mer enn 80-90 annosner som vises da systemet er lagt opp slik. På vinteren er det stort sett over 100 nye annonser hver dag, mens på sommeren er det ofte nede i 30-40 og da vil den kun vise de 80-100 siste, men jeg anser ikke dette som noe stort problem.
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Når vi likevel er inne på annonser... Hva skjer med bruktbørsen i dag? Nå har jeg forsøkt å legge ut en annonse to ganger under "vinyl", men uansett om jeg følger vanlig prosedyre, havner den under "forsterkere..."

Ikke lett å legge under riktig kategori når systemet nekter!
 

argron

Medlem
Ble medlem
17.03.2006
Innlegg
9
Antall liker
1
Sted
Fiskå - Sunnmøre
Torget vurderinger
1
Altså de gule mappene forblir gule selv om jeg har vært inne og lest annonsen, selv etter at jeg har har trykt på oppdaterknappen i IE. eller om jeg har vært innom Forum eller annet. Det kommer heller ikke inn nye annonser på lang tid. Det har altså ikke noe med "vis nye annonser siden forrige besøk" å gjøre. Dette skjer bare på min pc hjemme, ikke på jobb.
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.886
Antall liker
5.787
Torget vurderinger
1
Dette skjer bare på min pc hjemme, ikke på jobb.
;D Da blir det ikke enkelt å løse problemet.

Prøv å slett midlertidige internett filer, cache osv. Kanskje det hjelper.
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.886
Antall liker
5.787
Torget vurderinger
1
impulse skrev:
Når vi likevel er inne på annonser... Hva skjer med bruktbørsen i dag? Nå har jeg forsøkt å legge ut en annonse to ganger under "vinyl", men uansett om jeg følger vanlig prosedyre, havner den under "forsterkere..."

Ikke lett å legge under riktig kategori når systemet nekter!
Det virker fint når jeg forsøker. Sikker på at du valgte vinyl?
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Det er jeg HELT sikker på, ja..er jo ikke særlig interessert i å annonsere under gal kategori, men om det funker greit nå, prøver jeg nok engang...
 

argron

Medlem
Ble medlem
17.03.2006
Innlegg
9
Antall liker
1
Sted
Fiskå - Sunnmøre
Torget vurderinger
1
Sletta midlertidige internettfiler osv., Da ble mappene grå når jeg oppdaterte. Ser ut til at det bare er manuell sletting som hjelper. (har testa litt) Dette problemet kom med HFS2
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.886
Antall liker
5.787
Torget vurderinger
1
Arnten skrev:
Sletta midlertidige internettfiler osv., Da ble mappene grå når jeg oppdaterte. Ser ut til at det bare er manuell sletting som hjelper. (har testa litt) Dette problemet kom med HFS2
HFS2 er bygget opp med helt annet språk og helt annen motor, så det er nok mange ting som ikke vil være likt i forhold til HFS 1.

Årsaken til problemet på bruktbørsen henger nok også sammen med at den deler database med forumet, og dette kan være cookie-relatert. Jeg skal se litt mer på det, for jeg har akkurat samme problem med min pc.

Inntil jeg evnt. finner en løsning så regner jeg med at dette ikke er så stort problem da du likevel bør har en fair sjanse til å få med deg nye annonser på bruktbørsen. Du kan også bruke bruktbørsen sin RSS fil og da kan du f.eks via Opera eller et RSS program som RSS Reader bli oppdatert hver gang en ny annonse blir lagt ut.

RSS feeden er: http://www.hifisentralen.no/bruktsalg/index.php?type=rss;action=.xml;limit=15

Du kan sette limit til antall annonser som skal vises på en gang.
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
784
Torget vurderinger
5
impulse skrev:
Når vi likevel er inne på annonser... Hva skjer med bruktbørsen i dag? Nå har jeg forsøkt å legge ut en annonse to ganger under "vinyl", men uansett om jeg følger vanlig prosedyre, havner den under "forsterkere..."

Ikke lett å legge under riktig kategori når systemet nekter!
Det er en rullgardin øverst der du velger kategori annonsen skal legges under.
 
Topp Bunn