Problemet er løst (Bilder)!!!!

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.382
Antall liker
4.051
Sted
Horten
Torget vurderinger
7
Det ser ut som to store og to litt mindre kasser, så jeg vil tro det er noen todelte høyttalere...
 

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.911
Antall liker
275
Torget vurderinger
11
okay, da er det bare en ting som gjenstår. skikkelig pakket tivoli anlegg med 2 subber.

McLaren
 

Hagto

Bransjeaktør
Ble medlem
26.03.2005
Innlegg
3.621
Antall liker
519
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
33
Audiophile-Arve skrev:
Ah....endeleg nokon som kjøper ordentlege Tannoy-høgtalarar. Eg har aldri høyrt desse anna enn i butikk, og dei vert litt dryge å transportere til Nordvestlandet for testing. Kan godt tenkje meg eit heimebesøk eingong.......
Enig. Skulle også gjerne prøvd store Tannoy. Men det blir vel med drømmen og bilder. Blir vel ikke noe Tannoy med OMF heller tenker jeg.
 

Vedlegg

DYNAMIC1

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Innlegg
1.120
Antall liker
2
Hvor er så denne hemmelige drømmesaken OMF :-\


Hva blir A1 x 2 jo full ro...

mvh
 
O

omholt

Gjest
Tannoy Westminister går nok ikke oppi de "små" kartongene. Denne hadde nok det derimot vært plass til.

Men det er vel tvilsomt at mannen kjøper høyttalere til 16k :)
Dette må være noe byggesett.
 
R

Rojoh

Gjest
Ikke helt usannsynlig det heller - og mellomtone/diskantmodulen ligger i den minste kassen?

Mvh. Johan
 

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Innlegg
3.449
Antall liker
3
Stå opp din gris, stå opp din gris, nå har du sovet lenge... ;D

4 sider uten noe nyss om hva det er :( ;)

PK
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
16.132
Antall liker
9.259
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
God Morgen ja.....ikke dumt med en ekstra fridag denne helgen.....

Nei...har liksom ikke lyst til å bare utbasonere hva dette er...., men det er klart at det er en fortsettelse av hva jeg har drevet med, mao dette ser veldig bra ut på papirer (altså måler veldig bra), det ser faktisk veldig bra ut i virkeligheten også (noe jeg også er veldig fornøyd med, iom at steun begynte å få litt studiopreg) og ikke minst...det spiller enda bedre enn det måler og ser ut....det er forøvrig veldig lite sannsynlig at noen av dere har hørt disse.....

Det er forøvrig ikke Tannoyer....selv om det hadde vært utrolig å lagt øret til en av de store modellene

Mvh
OMF
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.416
Antall liker
16.672
Sted
Østfold
Westminister låter grisebra, men de som har sett stua til OMF IRL hadde neppe foreslått høyttalere som er en meter brede og 140cm høye.
 

yel

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.03.2006
Innlegg
677
Antall liker
1
Hei du!!! Kom igjen!! ;D Blir nervøs jeg..... ;)
 
R

Rojoh

Gjest
Hva kan det være da, mon tro?

-Store kasser + en litt mindre kasse
-Noe fra UK?
-Beholde DP = noe passivt
-Uten sub = noe som kan spille bass
-Bruker TacT foreløpig, men skal ut sammen med DP DAC = noe nytt digitalt?

PMC m/stands + DigiDesign?


Mvh. Johan
 
R

Rojoh

Gjest
stianG skrev:
Siden OMF vil holde oss på pinebenken, så får vi ta skjeen i egen hånd: Ja, jeg tror du har rett! Linken mellom OMF og Roysen er Manger-elementet og OMFs henvisning til tidligere "problem" viser nok til Overkills "The Conductor"... ;D

Så da venter vi bare på bilder. ;)

Mvh. Johan
 

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Innlegg
4.052
Antall liker
1.854
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Rojoh skrev:
Hva kan det være da, mon tro?

-Store kasser + en litt mindre kasse
-Noe fra UK?

B&W er fra UK

-Beholde DP = noe passivt

2 * DPA1 kan brukes aktivt

-Uten sub = noe som kan spille bass

F.eks B&W801

-Bruker TacT foreløpig, men skal ut sammen med DP DAC = noe nytt digitalt?

F.eks DEQX
PMC m/stands + DigiDesign?


Mvh. Johan
 

iSaint

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.01.2006
Innlegg
506
Antall liker
60
Sted
Belgia
Jeg håper for din del det er disse som har funnet veien til din stue OM :)



Overkill Audio's Flagship the "Finale's" One word that describes the Finale's is incredible.
Comes with Sistrum platform stand, and DEQX cross-over, room correction pre-amp. Please call for info. xxx-xxx-xxxx. Uses the Manger driver (considered the best driver made), 12" Beyma bass driver with 12"ABR Bass Driver, 12" volt Midrange driver.

Billige var de jo også ;)
 

JENO

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2003
Innlegg
2.599
Antall liker
1.381
Sted
Saksvik - Trøndelag
Saint1111 skrev:


Overkill Audio's Flagship the "Finale's" One word that describes the Finale's is incredible.
Comes with Sistrum platform stand, and DEQX cross-over, room correction pre-amp. Please call for info. xxx-xxx-xxxx. Uses the Manger driver (considered the best driver made), 12" Beyma bass driver with 12"ABR Bass Driver, 12" volt Midrange driver.
Hvor fant du dette bildet og infoen?

Fra Heathrow-messa?
 

DYNAMIC1

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Innlegg
1.120
Antall liker
2
Nei da så

Er det kansje noen av disse mon tro


mbl






eller denne siste eller blir det og overdrive.Men du vet fantasien går

 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
16.132
Antall liker
9.259
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Noen flere bilder…..









Har forresten hatt en kompis innom og lyttet litt, og det er jo veldig gøy at han deler min oppfatning om at dette er et klart steg opp i forhold til det gamle oppsettet!

Har fått lyttet litt i går og litt mer i dag….og jeg blir bare mer og mer fornøyd….nå er det bare bassen som trenger litt arbeid…..Men som sagt….har jo bare båret de rett inn i stua og koblet de opp…..

Mvh
OMF
 

larsfs123@mail.com

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.07.2003
Innlegg
228
Antall liker
1
Det vart altså nye høgtalarar:) Jaja, uansett kva dette er så får du gratulere så mykje!
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
16.132
Antall liker
9.259
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Saint1111 skrev:
Tror ikke jeg bommet så fryktelig jeg :D

AK


Nei, noen voldsom bom var det ikke...men bom likefullt!
Overkill Audio Finale...som du viste bilde av er det kun produsert 3-4 par av i verden. Den er også relativt dyr....I tillegg synes jeg modellen jeg har valgt rett og slett er penere, og så var jeg litt bekymret for å kline til på noe som var (faktisk i verdenssammenheng) et mer eller mindre ubeskrevet blad...

Det er altså et par Overkill Audio Encore som står i stua mi...(Faktisk det samme paret som er testet linken som Janhella la inn.....og de er det rundt 15 stykker av i verden...

Benytter i samme anledning muligheten til å takke Roysen som i en tidligere tråd linket til dette firmaet....jeg er veldig godt fornøyd allerede!

Mvh
OMF
 

Hagto

Bransjeaktør
Ble medlem
26.03.2005
Innlegg
3.621
Antall liker
519
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
33
Gratulerer så mye! Utrolig flotte høyttalere! Nydelig!
Kjempespennende dette her. Tøfft at noen tør kjøpe så dyrt og ukjent. Håper virkelig at du blir fornøyd!
 

KnB

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.516
Antall liker
108
Torget vurderinger
2
Det må jeg si :) Gratulerer!!
Ser frem til flere bilder og erfaringer. Utrolig flott å se til!
 

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Innlegg
1.434
Antall liker
117
Utrolig spennende, OMF :eek: Gratulerer og jeg kunne godt tenkt meg å vært i dine sko akkurat nå.
Gleder meg til å lese om lytteinntrykkene dine.
Lf
 
O

omholt

Gjest
Wow. Imponerende og artig at du kliner til med noe sånt. Har du hørt de på messe eller kjøpte du de helt uhørt og kun basert på lesning? Regner med at DEQX skal brukes? Lurer også på hva Overkill Audio Encore koster. Gratulerer så mye!
 
Topp Bunn