Proffens husgud

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Slik ser husguden ut pr i dag, 3.juli 2020. Skal også prøve å få gjort og lagt ut et filmopptak mens jeg spiller musikk jeg liker godt - litt sånn "youtube-aktig"....;)

Jeg skal i fortsettelsen, som kanskje siste innlegg, gjøre et forsøk på å lage en kronologisk oversikt av utstyr som tidligere har hatt sin tid i heimen - så vil tiden vise om jeg klarer å huske alt. Stæsj som har vært innom i oppsett nr 2 og 3 blir bare kjapt omtalt, og kabler og rack og strømfilter osv, ja det får være i fred......:LOL:

Høyttalere:
Ortofon 4
QLN qubic 111
Carlsson OA 50
Sonus Faber Concerto
BKS 107
Larsen 6
Gradient Revolution
Magnepan 1.7
Pylon Emerald 25

Sub:
Rythmic Audio F12SE

Cd-spillere:
Harman Kardon HD7500 (eller var det 7600?)
Musical Fidelity Elektra E624
Micromega stage 5
Cayin CDT15A
Copland CDA289
Sony DVP-NS999ES
Esoteric SA-10
Denon dvd3910
Bada HD 26

Forsterkere:
Harman Kardon HK680
Golden Tube SE 40
QED MA 34
Embla Terea
Doxa 70 SE
Copland CTA 505
VTL ST 85
Audion Silver Night 300B pp
Classic no.9
BAT VK30
Vincent SP-996
BAT VK200
Xindak XA8800MNE
Lexicon MC-4
Pass Labs X2
Musical Innovation MI 7
Musical Innovation MI 11 proto
Musical Innovation MI 11
Nuprime STA-9
Noen svada klasse D monoblokker fra China - ikke noe å fortelle om....annet enn at de lissom skulle yte 600w i 8 ohm og 1kw i 2 ohm....:oops:
Coda CS

HEAD-AMP:
G&W TW-J1
En Aune X1-aktig Hifi DIY-sak.....
Audio GD Fun
Citypulse da7.2x

DAC:
Sense DIY
Musical Fidelity X-24K
Valab HD20
Audio gd NFB 1.38
Topping D70

STREAMING:
Sonos zp90
Sonos Connect
Bluesound node 2

OPPSETT 2 OG 3:
Philips BDA 9500
Marantz PM7200
Sony STR-DA1200ESB
Xindak 6950
Magnat Quantum 655
Linn Classic Movie
Mirage OM-C3
Hadde også et par satelitthøyttalere fra Mirage innom en periode, men husker ikke modellen.....
Hadde også en aktiv sub fra Pure Acoustics innom......
Audio gd Precision 1
Pioneer SC-LX86
Nok en Pioneer surround-receiver jeg ikke husker modellen på.....
XTZ 99 W10.16
Essence hdacc
Canton DM75 *2
Sony UBPX800
 
Sist redigert:

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Oppsett.jpg


I disse dager er det ca 6mnd siden de to siste oppgraderingene ble gjort i husguden.
Inn kom først Devialet D200, deretter Pylon Jasper 25.
Og for en oppgradering det skulle vise seg å bli.
"Higet" etter neste trappesteg er borte, totalt! Oppgraderingsspøkelset has left the building, og byttesyken er kurert!
I stedet kan man sette seg ned, spille cd`er eller streame og bare kose røven av seg.
I dagens oppsett føler jeg at jeg får det aller, aller meste av det jeg noensinne har vært på leiting etter.
God, definert bass, en åpen og kroppslig mellomtone, samt en godt oppløst diskant. Første indikator på det, var at subben jeg hadde stående, føltes totalt unødvendig - ergo forsvant den ut døren. Etter å ha levd med Magnepan 1.7 i et par år, føler jeg at Jasper 25 gir et minst like luftig lydbilde - bare med forskjellen at polakkene gjengir bass på en måte som Maggiene bare kan drømme om, både i mellomtone og diskant.
Lydbildet er realistisk, både i bredde, høyde og dybde.
Det er ingenting som stikker seg ut og blir plagsomt
Jeg koser meg med mange forskjellige typer musikk, og alt funker likegodt.

Er man så kommet til "veis ende"?
Har etterhvert innsett at man skal være forsiktig med å være for bastant på akkurat det punktet - men det føles slik!
Og dersom det skulle bli snakk om å bytte ut noe, vil det gjerne koste mer enn jeg tenker vil være "romsreint" å investere.
Jeg vet at der finnes høyttalere som reint estetisk gjerne kunne fungert enda bedre, f eks noe fra SF......
Men jeg har mine sterke tvil om noe sånt overhodet kommer til å bli slept i hus her.

Nei, enden på visa så langt, er at jeg beholder det som befinner seg i husguden og heller bruker tiden på å kose meg videre.

mvh
Proffen
 
Sist redigert:
Topp Bunn