Project RS2 T powersupplyupgrade med Farad Super 3

Project RS2 T cd drivverk leveres med en rimelig switchet strømforsyning som ikke yter drivverket full rettferdighet.
Project tilbyr også en enkel lineær strømforsyning som forbedrer lydkvaliteten.
Har du lyst til å klemme ut det aller beste fra drivverket tilbyr vi et oppgraderingskit med Farad Super 3 og et utvalg av dc kabler.
Farad Super 3 er et ekstremt støysvakt powersupply som er bygget opp med moderne teknologi og komponenter.
Her er en link til en test av Super 3 som også har målinger av strømforsyningen.

Sitat fra testen: Oh, boy… what a good measure the Farad Super3 is! There’s actually no noise at all. So this is gonna be a very boring story.
Test og målinger Alpha Audio

Her er link til test av Project RS2 i Stereotimes hvor standard power, Project oppgraderingspower og et annet powersupply sammenlignes.
Sitat fra test i Stereotimes:
One strong recommendation for Pro-Ject is to dump the inexpensive external switching power supply, which comes standard with the transport. An audiophile who will spend $3,000 on a dedicated CD transport would be very motivated to spend a bit more to get the maximum performance out of the Box RS2 transport. Make a “bundle” of your upgraded linear power supply and offer it at a reasonable price. Yes, the Box RS2 transport “knocked the sonic socks off” my two reference CD transports with the standard switching power supply. However, when I upgraded to a linear power supply, the level of performance went exponentially higher musically-wise.
Test RS2 Stereotimes

Farad Super 3 høydepunkter:

  • Available in 5, 6, 7, 9, 12, 15, 19 & 24 V, other voltages on request
  • Maximum output current: 3 A
  • Input voltage: 100-120 Vac or 220-240 Vac / 50-60 Hz
  • IEC input, GX16-4 gold plated output connector
  • High inductance, double-shielded toroidal power transformer
  • Pi-filter supply input with over 50,000 µF electrolytics
  • Ultra-high capacity: 1.3 – 3.3 Farad, using Super Capacitors
  • Low noise regulator, post filtered with Pi-filter using ultralow and MKS foil caps
  • Gold plated PCB with star ground and star power supply configuration
  • µP-protection against shorts, over-temperature/current/voltage
  • Crowbar protection: impossible to damage your equipment electrically
  • Aluminum housing; fully shielded against EMI/RFI interference
  • Radiation free to prevent polluting other equipment
  • 0.5 DC power cable with 5.5/2.1 mm or 5.5/2.5 mm barrel included
  • Weight: 1.6 kg / 3.5 lbs
  • Dimensions: 130x40x200 mm / 5.1×1.6×7.9 inch

Farad Super 3 custom 20 volt versjon: 8650,-
Level 1 cable, 50cm, GX16-4 to Project connector: 980,-
Level 1 cable, 100cm, GX16-4 to Project connector: 1280,-
Level 2 copper cable, 50cm, GX16-4 to 5.5/2.1 mm connector: 2125,-
Level 2 copper cable, 100cm, GX16-4 to 5.5/2.1 mm connector: 2700,-
Level 2 silver cable, 50cm, GX16-4 to 5.5/2.5 mm connector: 3250,-
Level 2 silver cable, 100cm, GX16-4 to 5.5/2.5 mm connector: 4525,-

Bestillingsvare.

andervikaudio.no
post@andervikaudio.no
92012111
 

Vedlegg

Kommentarer

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.716
Antall liker
11.185
Torget vurderinger
2
Tror jeg skal drite i mine fordommer og investere i en slik, gitt! 🥳

Men om jeg var Andervik Audio, ville jeg kanskje endret overskriften litt. Slik det nå ser ut, tilbyr Andervik en oppgradering fra ProJect, som er beregnet for å drive Farad Super 3.
Er vel egentlig omvendt, slik jeg ser det. :)
 

Motorhome

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.06.2018
Innlegg
1.626
Antall liker
1.500
Sted
Sunndalsøra
Jeg har en Project platespiller med separat strømforsyning (veggvorte) og speedbox med 16v drift. Sistnevnte har vært betydelig lydforbedring. Kan være aktuelt å bytte til en tilpasset strømforsyning som en forbedring til eksisterende.
 

ynot

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2006
Innlegg
2.405
Antall liker
1.550
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Er det et CD-drev eller en lineær strømforsyning? Det siste lurer jeg på om jeg skal anskaffe til platespilleren.
 

Motorhome

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.06.2018
Innlegg
1.626
Antall liker
1.500
Sted
Sunndalsøra
Det er egne strømforsyninger til platespillere ser jeg. Noen har både for riaa trinn og platespilleren. Man kan bruke en for kun platespiller. De er på 15v DC.
 

TOBRA

Hi-Fi interessert
Ble medlem
27.03.2003
Innlegg
50
Antall liker
20
Torget vurderinger
5
Tror jeg skal drite i mine fordommer og investere i en slik, gitt! 🥳

Men om jeg var Andervik Audio, ville jeg kanskje endret overskriften litt. Slik det nå ser ut, tilbyr Andervik en oppgradering fra ProJect, som er beregnet for å drive Farad Super 3.
Er vel egentlig omvendt, slik jeg ser det. :)
Jeg tok sjansen og bestilte et Farad Super3 til min RS2T fra Andervik Audio basert på omtalen av powerbytte i Stereotimes, og det er helt utrolig hvor mye dette har å si for lydgjengivelsen.
Hos meg ble instrumenter og vokal mye tydeligere definert, mer luft mellom alle instumenter/all vokal, instrumenter som har ligget helt i bakgrunn og man knapt har hørt tidligere kommer tydelig frem i lydbildet, og man hører mye "dypere" inn i opptaksrommet uansett om det er live eller studioinnspillinger. Man kan kanskje tenke at mer oppløst og mer "luft" betyr mindre dynamikk, men det er faktisk motsatt i dette tilfellet, dette er gøy!

Jeg opplever det samme som testeren i Stereotimes: The level of performance went exponentially higher musically-wise.
 

Informasjon om bruker

Andervik Audio
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
335
Link til alle artikler
86
Andervik Audio sine annonser
Bransjenyheter
"DIAMOND AWARD for unparalleled excellence" skriver Audiokey Reviews om Mola Mola Kula integrert

"DIAMOND AWARD for unparalleled excellence" skriver Audiokey Reviews om Mola Mola Kula integrert

  • 1
The Mola Mola Kula integrated amplifier is, to our ears, a state of the art in one box amplification solution. The rich midrange, the perfectly articulated and controlled bass, along with the...
Fortsett
Bransjenyheter
Velkommen til prøvelytting av Respons Jussi nå og i hele påsken

Velkommen til prøvelytting av Respons Jussi nå og i hele påsken

  • 0
Respons og Reidar Perssons nyeste design Jussi er igjen på lager og tilgjengelig for prøvlytting nå og i hele påsken inkludert helligdagene. Ta gjerne kontakt for å avtale prøvelytting eller bare...
Fortsett
Bransjenyheter
Mola Mola Perca effektforsterker får strålende omtale av Dean Waters i Positive Feedback sin helt ferske test

Mola Mola Perca effektforsterker får strålende omtale av Dean Waters i Positive Feedback sin helt ferske test

  • 3
To say that I'd never heard a class D sound so pure would be an understatement. I can't recall having heard any amplifier sound this pure and, more importantly, musical. Les hele testen her: Perca...
Fortsett
Bransjenyheter
Mola Mola Lupe riaa testet i Stereophile

Mola Mola Lupe riaa testet i Stereophile

  • 0
Strålende omtale av Lupe i siste Stereophile: At $9850, its price is high, but the Lupe delivers performance that matches up well with even more costly alternatives. The versatility it offers is...
Fortsett
Bransjenyheter
Lumin poweroppgradering til Farad Super 3 kit

Lumin poweroppgradering til Farad Super 3 kit

  • 8
Lumin streamere har orginalt et enkelt powersupply som ikke er optimalt lydmessig. Vi tilbyr oppgraderingskit med et markedets beste power, Farad Super 3, og ledningskit som passer til Lumin sine...
Fortsett
Bransjenyheter
Tone Audio Magazine kårer både Mola Mola Tambaqui dac og Lupe RIAA til årets produkt

Tone Audio Magazine kårer både Mola Mola Tambaqui dac og Lupe RIAA til årets produkt

  • 2
Amerikanske Tone Audio Magazine testet både Tambaqui dac og Lupe RIAA i 2023, og klassifiserer begge til årets brukt i sine respektive klasser. Vi takker for anerkjennelsen. Tambaqui 119900,-...
Fortsett
Topp Bunn