Rørene skal selvsagt gløde, men ikke lyseSkal rørene i "vinduene" gløde, eller ikke?
Den fungerer virker det som...men no glow.
O.
Rørene skal selvsagt gløde, men ikke lyse
Når Tube Box'en kom på markedet fleipet vi med at disse rørene bare var til pynt! Har selv Tube Box'en, ikke i daglig bruk, kanskje det er på tide å ta en kikk under lokket? Men det er jo tydelig at det er noe galt med trinnet ditt.......Ja
Og det gjør de ikke. Ergo er ikke rørene aktive i denne boksen. Men riaaen funker
fint for det Men går jo glipp av noe her...
Takk.
O.
Når Tube Box'en kom på markedet fleipet vi med at disse rørene bare var til pynt! Har selv Tube Box'en, ikke i daglig bruk, kanskje det er på tide å ta en kikk under lokket? Men det er jo tydelig at det er noe galt med trinnet ditt.......
I spec-en til Tube-boxen er det oppgitt 60dB gain (1kHz) for MC. Det vil si 80dB gain ved 20Hz. Så mye gain greier ikke ett stk ECC83 per side å produsere. Det må definitivt være noe mer enn bare rør i den boksen, hva som egentlig gjør hva vet man ikke før man åpner den...
Det sitter opamper i Project Tube Box'en som er i signalveien og som mest sansynligvis utgjør det meste av forsterkningen. Som i så mye annet kina-utstyr er rørene bare et "filter" på utgangen.
Tja, hva med å lage ting selv?Forslag til gode riaaer med rør eller med litt varm(men oppløst) signatur mottas med stor takk.
Mmmmm......det vil jeg tro ;D ;DTja, hva med å lage ting selv?
DIY, ta kontroll!
Her er mitt "Blodøks" RIAA-trinn -- fungerer utmerket
Tja, hva med å lage ting selv?
DIY, ta kontroll!
Her er mitt "Blodøks" RIAA-trinn -- fungerer utmerket